Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Loka 19, 2019 8:24 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 6:54 pm 

Pyörä: Taistelumopo
Moro!

Kymenlaakson seudulla olisi 8-10,9,2006 moottoripyörälähetti-kurssi.
Luvassa on ajoa ja mp-suunnistusta hiekkateillä, yms. toimintaa motolla.
Viimevuonna majoitus oli järjestetty kuivassa ja lämpimässä koulurakennuksessa. Makuupussi, makuualusta ja repullinen muuita varusteita kuului kurssin hintaan (36€), kuten myös ruokailukin.
Osallistujalla oltava oma moottoripyörä joka sopii hyvin hiekkateille.
Lisätietoja kurssista ja ilmoittautumiset:

https://www.mpkry.fi/generation/course/ ... p?id=14588

"Jos sulla olis ollu vaihde päällä niin olisit jo perillä"

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 8:14 pm 

Pyörä: BMW R1100GS
Toihan vois olla aika mahtava enduro-reissu.
Valitettavasti mun pyörä on yli 650 cc, joten en voi osallistua.

Muut alle, tai, 650 cc menkää ihmeessä mukaan.

Se on näköjään joku maanpuolustusjuttu, mutta mehän ollaan kaikki siinä mukana.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 04, 2006 9:25 pm 

Viime vuonna meitä osallistujia oli paikalla vain muutama, mutta ajaa sai ihan sopivasti ja hauskaa oli. Vähän erilaista kylläkin, kun oli nuo MP-suunnistukset ja muut tehtävät... Keli oli silloin myös kuiva ja pärjäsin ihan kohtalaisen hyvin 17" katu-renkailla, kun ei tarvinnut mennä pehmeelle.
Mietin kans tuota miksi moottorin tilavuudeksi on ilmoitettu 125-650cc. Syy voi olla siinä että viimeksi osanottajien pyörät kuuluivat PV:n polttoainehuoltoon. Nyt en tiedä miten asiat on tänävuonna järjestetty tai kuinka tiukka tuo moottorin maksimitilavuus on, mutta voihan siitä soittaa ja kysyä...
Ryhmän käytössä oli myös yksi huolto-auto (KA) + kuljettaja. Huolto-auton kyydissä kulki polttoaineiden lisäksi työkaluja ja muita MP-huoltotarvikkeita.

Profiili  

Viestin otsikko: Mp-lähetti
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 11:40 pm 

moro

Kävin katsomassa manpuolustuslaitoksen kurssi-ilmoitusta ja ilmoittauduin. Oli aika mielenkiintoinen ja VARMASTI ERILAINEN. Saa nähdä hyväksyvätkö tällaista huru-ukkoa ( 47 v) 8) mutta sitteenpähän näkee :lol:
tni

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Mp-lähetti
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 8:38 pm 

Pyörä: BMW R1100GS
timo58 kirjoitti:
moro

Kävin katsomassa manpuolustuslaitoksen kurssi-ilmoitusta ja ilmoittauduin. Oli aika mielenkiintoinen ja VARMASTI ERILAINEN. Saa nähdä hyväksyvätkö tällaista huru-ukkoa ( 47 v) 8) mutta sitteenpähän näkee :lol:
tni

Kyllä ne sut hyväksyy, kun toi piiripäällikkö Matti Mikkonen vastasi myös minun sähköpostikyselyyn, että voisin osallistua tolla mun möhköendurolla.

Ehkä asiaan vaikutti se, että kerroin, että sillä pääsee helposti esim. Moskovaan. Ja ikäähän on 53 v :? :? , jonka kerroin myös Mikkoselle.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 9:30 pm 

timo58 kirjoitti:
Kävin katsomassa manpuolustuslaitoksen kurssi-ilmoitusta ja ilmoittauduin.

Hyvä juttu! Se lisää kyllä myös mielekkyyttä kun paikalle saapuu enemmän enduroita kuskeineen. Hyvä kuulla myös että moottoritilavuudella ei ole niin tiukkaa ylärajaa. Tuo Maanpuolustuskoulutus ry (MPK ry) on koulutusorganisaatio, joka kouluttaa kansalaisia selviytymään paremmin arjen vaaratilanteissa ja poikkeusoloissa. Näitä erilaisia kursseja on sitten pitkin Suomenmaata. MP-lähetin kursseja on järjestetty aikaisemmin vain se yksi viimevuotinen, mutta toivotaan että niitäkin jo tulisi enemmän kun vauhtiin päästään...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 08, 2006 10:14 pm 

Pyörä: GAS GAS EC 300
itse ilmoittauduin myöskin, toivottavasti ajankohtana pyörä ja kuski ovat kunnossa. saaki jo ruveta kyselemään pakettiautoa lainaan syksyksi :) jos sinne asti ajaa nopeinta (lue tylsintä) reittiä niin tärinä ja tutina ei lakkaa kahteen viikkoon :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 12, 2006 10:11 am 

Pyörä: Honda XRV 750 -96
Pekkavee kirjoitti:
Kyllä ne sut hyväksyy, kun toi piiripäällikkö Matti Mikkonen vastasi myös minun sähköpostikyselyyn, että voisin osallistua tolla mun möhköendurolla.

...ja tuosta uskaltautuneena päätin sitten itsekkin kysyä, joten nyt on toinenkin yli sen 650cc rajan oleva peli mukana. Sitäpaitsi tykkilavettihan sopii tämmöiseen juttuun kuin nenä päähän. :) ...vähän karheammat renkaat voisi ehkä alle laittaa...

Jukka & XRV750

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 13, 2006 4:13 pm 

Pyörä: Honda XL650R, KTM 200SX, R1200GS, K-750
EsaM kirjoitti:
itse ilmoittauduin myöskin, toivottavasti ajankohtana pyörä ja kuski ovat kunnossa. saaki jo ruveta kyselemään pakettiautoa lainaan syksyksi :) jos sinne asti ajaa nopeinta (lue tylsintä) reittiä niin tärinä ja tutina ei lakkaa kahteen viikkoon :lol:

Pistetähän mopot samaan kyyttihi kerran lähtöpaikka on sama. Siis jos mamma antaa luvan ilimoottautua :oops: :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 13, 2006 5:35 pm 

Pyörä: GAS GAS EC 300
no totta helevetis :) ja jos mamma ei anna lupaa nii mennää silti :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 14, 2006 10:45 pm 

Pyörä: ktm 250 exc-f
vois olla erilainen vkl...pistetään vakavaan harkintaan! :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 14, 2006 10:55 pm 

Kyl tosiaan muistelin että viimeksikin siellä oli yksi AfricaTwin (Itse olen tuossa kuvassa jo kypärä päässä)...
Meinaan ihan ajamalla siirtyä täältä Tampereelta kun on lyhyt matka pikkuteitä, mutta Kauhavalta taitaa olla jo 400km suuntaansa tylsää isoa tietä pitkin.

Liitteet:
Tiedoston kommentti: Motot valmiina lähtöön
kymi031.jpg [69.96 KiB]
377 kertaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 14, 2006 11:31 pm 

Mitenköhän tämä eroaa varusmiesten MPL-kurssista? Nimittäin olin itse vekaralla muutama vuosi sitten ja moisen kurssin sain. Pyörät olivat LC4:sia ja maastot jota ajettiin osittain jopa kilpaendurotasoa. En kylläkään oleta että tällä reissulla sellaisia mäkiä ajetaan. Minkäslaista ohjelma muuten on? Todella hyvä puolihan tässä reissussa on se että pv:n mukana liikuttessa kaikki valtion alueet ovat laillista maastoa, eli metsäpolkuja saa päräytellä menemään. Itse vekaran lähiharjoitusalue on todellista unelmaenduro maastoa, mutta porattu vaarallisen täyteen poteroita.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2006 10:07 pm 

Pyörä: myyty
ite olin säkylässä mp lähettinä 1/04 . Olihan se aika haastava kurssi varsinkin kun me otimme kesä kumit käyttöön ja lunta sekä jäätä kyllä riitti.Kyllä siellä kaikki kaatuili kouluttajia myöten mutta se kuuluu asiaan. Pääsi kerranki kokeilemaan hiukan rajoja koska jos kaatuu niin ei tarvitse itse kustantaa tuhoja. Oli enduro spoorissa ajoa hiekkakuoppien reunojen ylös ja alas ajoa yksin ja kaksi päällä sekä sorateitä ja metsässä ajoa jne.Muistaakseni 20 aloitti kurssin ja 16 läpäisi. Kyllä kertaamaan lähtisin mielellään kun vaan kotarin saa alle.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2006 9:25 am 

Pyörä: Canyon ja Cube
Jokos toi ilmoittautuminen loppu vai onko noi sivut vaan alhaalla. Mä en ainakaan pääse sinne ilmottautumissivulle.

Koitin kysellä kanssa tota isomman pyörän kelpoisuutta keskimmäiseltä mieheltä siinä listassa (en muista nimeä)sähköpostilla, mutta en ole saanut vastausta.

Linkki kun ei toimi, niin ei pääse suoraan ilmoittautumaankaan...

Olisko jollain tallessa niitä piiripäällikön ja muitten yhteystietoja niin sais hommaa eteenpäin ja pääsis mukaan reissuun.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com