Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Loka 18, 2019 10:50 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 24, 2006 10:00 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
TomiKoo kirjoitti:
Aika huonoja otoksia kaiken kaikkiaan tuli. Ensimmäisenä ajavan Mikan pyörä näkyy kuvissa aina hienosti, mutta takana tuleva Adventure hukkuu pölyyn. Olis tuossa 10 kohtalaista ja ISOA kuvaa, minne laitetaan??
Adventurehan on tehty pölyisiin aavikko-olosuhteisiin ja dyynien yli hyppimiseen, sehän oli siellä kuin kotonaan. SA-INT moottoripyörälähetti otti mutkissa kiinni sen minkä suorilla sain revittyä eroa, toki LC/DC myös stumppasi spoorimutkassa. Parasta koko tapahtumassa oli crossi-pyörän ohitus ajamalla. Se oli niin hienoa, että piti mennä takaisin radalle toistamaan temppu.. :D
Keskiviikkona Lavangon motoradalle.

Dertzin ja TomiKoon ajosta olisi saanut ilmavampiakin kuvia, mutta kuvaaja oli sijoittunut väärin, nimittäin parhaimman hyppyrin laelle. Laita vaan kuvat zipattuna privaattipostiin töihin. Mä olen pienentänyt kuvien resoluutiota ja rajauksia irfanview-ohjelman avulla.

Espoon mootorikerhon tiedotteissa oli tälläinen ilmoitus, en tiedä onko se jo vanhentunut.
SUPERMOTO
Jos on kiinnostuneita, järjestämme Supermoto-leirin asiastakiinnoistuneille. Vuokraamme radan n 100 km säteeltä ja pidämme hauskaa. Kimmo Iso-Markku toimii opastajana lajin saloihin. Kymmenkunta osallistujaa riittänee, jotta ajopäivä pidetään.

Jos asia kiinnostaa ilmoita siitä e-maililla jukka.ojamo@luukku.com

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 25, 2006 10:37 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
TomiKoo kirjoitti:
Juu sano nyt vielä että se yks onneton DR-Z tuli varvattua molempien ukkojen toimesta moneen kertaan! Eat my dust ja silleen... :evil: Noh, jospa joskus oppisin ajamaan?!?Mailia laitettu motoleirin tiimoilta... :twisted:i
Miten niin onneton, sähän ajat mutkat paremmin kuin minä... Annoit aika paljon tasoitusta motorenkailla, kun kotarit oli nappuloilla liikkeellä. Ei tuollaisia varvauksia lasketa.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 5:33 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Viestit: 534
Paikkakunta: Espoo
viikate kirjoitti:
Adventurehan on tehty pölyisiin aavikko-olosuhteisiin ja dyynien yli hyppimiseen, sehän oli siellä kuin kotonaan. SA-INT moottoripyörälähetti otti mutkissa kiinni sen minkä suorilla sain revittyä eroa, toki LC/DC myös stumppasi spoorimutkassa. Parasta koko tapahtumassa oli crossi-pyörän ohitus ajamalla. Se oli niin hienoa, että piti mennä takaisin radalle toistamaan temppu.. :D


Joo, hauskaa oli. En kyllä nyt ihan niin hyvin pysynyt perässä kuin Mika antaa ymmärtää. Ensimmäinen kerta "oikealla" krossiradalla ja hieman pelotti suorilla, että pyörä hajoaa liitoksistaan hirveässä ryskytyksessä. Mites ne kuvat?

Kävin vielä kaverin kanssa sen viikon lauantaina (juuri se sadepäivä) uudelleen radalla, kun mies uhosi vetävänsä radan läpi CBR1000:sella. Rata oli ihan järkyttävässä kunnossa. Pelkkää mutaa ja lätäköitä. Kyllä minä vedin muutaman kerran sen kokonaan läpi, mutta radan peräosa oli niin hirveässä kunnossa ettei minun renkailla kaikkia mäkiä meinannut päästä ylös. Pito oli todella sattumanvaraista ja pyörä ja mies lievästi sanottuna likaiset. Noh, ei ainakaan pöly haitannut menoa. Lopulta suurin osa ajoi vain puolikasta rataa, jättäen mutaralli osuudet ajamatta.

Kaveri nähtyää radan yritti vaihtaa CBR:ää paikalla olleitten crossipyöriin. Kyllähän se sitten meni kokeilemaan, mutta luovutti 100 metrin jälkeen, kun jäi lätäkköön kiinni. Ensi kerralla sitten. :D Katsojilla ainakin oli hauskaa.

Pyörän peseminen oli vähintään mielenkiintoista, kun savi ehti kuivaa ennen pesua. Nyt tiedän miksi hieman etelämpämä ihmiset rakentavat taloja savesta. Se ei irtoa millään. Painepesuria sai pitää sentin päässä savesta ja silti vaikutus oli minimaalinen.

_________________
-Eero K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 7:47 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Taitaa olla MS-suon saviradalla 2 luonnetta, kuiva ja kova sekä märkä ja liukas. Kuvia IceFire:n ajosta. TomiKoolla on paljon lisää niitä, eikä niitä ole pienennetty.
Hullu mies tuo sun Cebari-kaveri. Kyllähän sen kuivan radan menee läpi millä vaan paitsi customilla, mutta pitikö mennä lätäkköön läträämään :lol: .

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 12:15 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
MS-suolle to viimeistään klo 18.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Viimeksi muokannut HarMi päivämäärä Ke Elo 02, 2006 8:48 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 02, 2006 7:23 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Viestit: 534
Paikkakunta: Espoo
Selvä pyy. Pari milliä sadetta on luvattu, mutta sehän on vain hyvä.

_________________
-Eero K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 04, 2006 1:15 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Kuvia MS-suolta 03082006.
http://www.vantaanmoottorikerho.fi/ kirjoitti:
HUOM!!!!!!!!
Kaikki radat SULJETTU
(MX, supermoto ja mini-moto)
1.8.-13.8.2006 välisen ajan (Junior MM-motocross)
TERVETULOA TALKOILEMAAN JA TEKEMÄÄN KISAA!

* Sarjat jatkuvat kesätauon jälkeen 15.8.2006 (27.6 vielä ajetaan)
* Juniorien ohjattu ajo-opetus jatkuu 14.8.2006
* Juniorien (max 85cc) lauantai aamut klo 10-12 19.8 alkaen
* Kerhomestaruus kilpailut 29.8. ja 5.9.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Viimeksi muokannut HarMi päivämäärä La Elo 05, 2006 12:35 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 05, 2006 6:52 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Motocross M/Sadness in MS-suo 030806. Vauhdit nousee ja tällä kertaa saatiin jopa 4-vaihde käyttöön. Suurimman osaa radasta voi ajaa kolmosella. Kolmoshyppyristä tultiin kerran tasaiselle FMX-tyyliin :shock: kädet tangossa monot penkin tasalla. Aina ei muista puristaa runkoa jaloilla. Jotenkin oli parempi ajaa kovemmilla vaimennuksilla, vaikka kädet ja jalat meinasivat väsyä ennenaikaisesti.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 06, 2006 10:19 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Viestit: 534
Paikkakunta: Espoo
Hyvä video. :D Näyttää vaan siltä että mentäs hirveen hiljaa, vaikka oikeasti saa olla aika kuski, että alkaa tuollaisilla möhköillä hyppimään samoja matkoja, kun hulluimmat siellä. Kyllä tuo nyt vähän paremman kuvan antaa kuin pelkät stillit.

Nyt kannattaa muuten liittyä jäseneksi, sillä ne saavat snellmanilta 10-15% alennuksen tuotteista. Jäsenmaksuhan on vain 20e/vuosi.

_________________
-Eero K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2006 11:55 am 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Crossit nousee ilmaan ja leijailee vieressä melkein samaa vauhtia, kun möhkö menee maata pitkin. Matkaenduro aiheuttaa painovoimakentän vääristymän. Kyhäsin MS-suon ratakartan. O = oikea, V = vasen ja H = hyppyri. H8:sta pääsee kunnolla ilmaan kun antaa reippaasti kaasua ylämäessä, tasakaasulla ainakin mulla menee hyppy keulimisasennossa takarengas maata hipoen. Jäykemmillä vaimennuksilla ajo oli helpompaa eikä jouset pohjanneet edes tasaiselle hypättäessä. Röykkysuorilla pyörä teki välillä siksakkia.


Liitteet:
mssuokartta.JPG [73.69 KiB]
77 kertaa

_________________
routaisten peltojen pehtoori
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2006 12:33 pm 
Avatar

Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Viestit: 534
Paikkakunta: Espoo
Itsekin hahmottelin paperille karttaa. Kaikki mutkat löytyivät, mutta tulos oli vähän eri näköinen, kun teki vapaalle pohjalle. :D Se H8 on minunkin lempihyppyri. Tosiaan tasakaasulla pyörä menee keula pystyssä. Kerran kokeilin antaa oikein kunnolla hanaa että hyppäisi kunnolla. Ei pahemmin hypännyt, mutta meinasi keulia ympäri. :D

_________________
-Eero K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2006 4:59 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Mun MS-suo kierros menee jotenkin näin tällä hetkellä.

H1 2:lla. Pakko ajaa maltilla, muuten hyppää notkon pohjalle asti. H2 3:lla, saa ladata vauhdilla. Välillä urat heittää pyörää vinoon.
Suoralla 4 pesään. 4:lla menee rauhallisemmin, vauhti varmaankin sama kuin 3:lla. H3 joko maltilla yli ettei hyppää tai kunnon vauhdilla tasaselle. Välivauhdilla perä osuu hyppyrin nokkaan ja keula tulee vauhdilla alas ainakin oikeassa laidassa. H4:n pelimies vetää pöydän yli suoraan alamäkeen. H5:ssa anna palaa. H6 on mun suosikkinyppylä, hyvä alastulorinne. Jarrua ennen O2:sta ja 3:lla läpi. Röykkysuoralla oikeaan laitaan ja V1 sisäkurviin. H7 on ihme kaksoisponnistus joka kerta. En osaa selittää, mutta tuntuu hienolta. O3:een jarrua ja 2:lla läpi. Reippaasti vauhtia H8 varten, ajolinja täytyy pitää pöydän yli röykkysuoralle asti tai oikea crossi-kuski voi leijailla niskaan. O4 ainakin puoleen väliin ulkokurvia 3:lla, tiukin osuus 2:lla. H9 ja V3 3:lla maata pitkin. Ennen O4:sta (se jälkimmäinen) jarrua ja 2 pesään. Ylämäen ja V3:n jälkeen ennen H10:ä 3 pesään. H10 varovasti. Ennen V4:sta 2 pesään ja jarrua. V5 keskimmäisessä spoorissa. Tässä kaatuu crossipyöriäkin. V7 asti mutkat 2:lla ja suorat 3:lla jos ehtii vaihtaa. V7 sisälinjaa O8:iin ja H11 yli 2:lla. 3:lla H12 yli. Tästä voi ajaa kolmosella loppuun asti. Jarrua ja 2 pesään ennen V8:a . H13, O9 ja H14 samalla vaihteella. H14 jälkeen 3 pesään ja kun V9 on avautunut tarpeeksi niin hanaa ja H15 yli. O1:ssä voi vetää ulkokurvin vallia päin.

_________________
routaisten peltojen pehtoori


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 08, 2006 8:56 am 
Avatar

Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Viestit: 534
Paikkakunta: Espoo
Minulla menee rata hyvinkin samalla lailla kuin mikalla, mitä nyt en hirveästi lataile suorilla, ettei tarvitsisi jarrutella. V5 takimmaisessa spoorissa 2. vaihteella, silti saattaa joutua luistattamaan kytkintä että lähtee mutkasta ulos. Kaikista mutkista joista löytyy ulkovalli, ajan niitä pitkin.

_________________
-Eero K


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 02, 2006 3:54 pm 

Liittynyt: La Loka 29, 2005 4:57 pm
Viestit: 84
Paikkakunta: Dunedin, NZ
Onhan muuten mahtava toi Lavangon uusi pöytähyppyri. Heittää aloittelijan siististi ja piiiiiiitkääälle. Joutuu oikeen hiljentään, että pysyy hengissä. Mahtavaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 04, 2006 10:15 am 

Liittynyt: La Loka 29, 2005 4:57 pm
Viestit: 84
Paikkakunta: Dunedin, NZ
Sieltä takakurvista ajetaan suoraan siihen hiekalle missä oli ne wanhat hyppyripatit. Siinä missä oli se maakasa on nykyään kunnon pöytähyppyri! Meinaavat vielä laittaa öljysoraa hiekkapätkän tilalle ennen sitä hyppyä, että se ei kuluisi urille ja vedet poistuisi.

Joutuu oikeesti himmaamaan, ettei lennä maatakiertävälle radalle. Hussen jousetkin saa pohjaamaan, kun "varovasti" kakkosella siihen vetää. Kolmosella ajaessa meinas jo tullakin sitten "tilanne päälle" ennen seuraavaa kurvia...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com