Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 3:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 82  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2016 6:52 pm 

Pyörä: AT
//Make kirjoitti:
Tervehdys.
Itse olen tässä episodissa vain sanansaattaja ja uskon, että suurin osa palstalaisista osaa ajella luvallisilla alueilla. Josko kuitenkin sana sattuisi kulkeutumaan myös tätä kautta niille, joille tuo ei ole ihan selvää.

Uskaltaisin sanoa nyt ketään sen enempää sormella osoittamatta ja itsekin siihen syyllistyneenä että valtaosa maastossa ajeluista lienee tapahtuu ilman lupia mitä tälläkin palstalla ajellaan. Varmaan on myös luvallisia ajeluita, mistä minä kaikkien ajeluita ja lupia tiedän.

Kuitenkin uskaltaisin sanoa että kun paikalle tullaan kilvettömällä pelillä kärryllä ja tiet, palstat ja sähkölinjat on revitelty auki on kyseessä jotain muuta porukkaa kuin tässäkin viestiketjussa ajeluihin osallistuneet. Yleensä teillä luvallisilla ja luvattomilla ajeluista, laittomasti asetuista puomeista ym itse tehdyistä kieltokyleistä täällä on jo ollutkin keskustelua toista vuotta. Ei ole ainoastaan Keski-Suomessa tapahtuvaa.

http://www.iltalehti.fi/autot/2014080518542060_au.shtml

Profiili  

ViestiLähetetty: To Loka 13, 2016 9:51 pm 

Pyörä: KTM EXC 400 ja SE
Ajattelin että en puutu tähän lupa-asiaan, mutta... Tämän foorumin seuraajat on lienee enemmän nimenomaan Matkaenduromiehiä, eli itsekukanenkin harrastanee satunnaista läpiajoa yksityisteillä ja siinä ei ainakaan tuon Iltalehden jutun mukaan ole mitään laitonta.

Tuo kärryllä kilvettömän pyörän kuskaaminen(tai pahimmassa tapauksessa yleisiä teitä pitkin ajaen) laittomalle ajopaikalle ralläämään meneminen ei kyllä kerää minulta ymmärrystä. Siinä pieni porukka pissii isomman porukan murokulhoon.
Enkä ihmettelisi lainkaan jos virkavalta kiinnostuu asiasta (oikein hyvästä syystä) ja entäpä sitten kun sattuu vaikkapa ensimmäinen vakava yhteentörmäys ? Kilvettömällä ja todnäk vakuuttanmattomalla pyörällä oot aika heikolla. Vakuutusyhtiöillä on laissa kirjoitettu aiheutuneiden maksun takaisinperintäoikeus, henkilövahinkotapauksessa voit olla loppuelämän kiipelissä...

Kirjoitan tässä nyt istuen kahdella jakkaralla. Sekä maanomistajana jonka tilan läpi kulkee suosittu katkoviiva, sekä samaan aikaan yksityistiemaksuja maksavana tienkäyttäjänä. Minua ei haittaa kumpikaan, tiemaksua pitää maksaa jos käyttää tietä(satunnainen läpiajo ei meidän tiekuntaa haittaa). Toisaalta Mtk:n kartassa näkyvä katkoviiva, joka menee meidän pihan läpi pusikoitusi pian ellei siitä käytettäisi. Maastofillariporukka ajaa pihan läpi paljon lujempaa kuin motoristit(eikä nosta kättä). Samoin ratsastajat ei pahemmin moikkaile, mutta heillä on lain suoma jokamiehenoikeus käyttää reittiä.

Kolmas jakkara jolla istun on oranssi jakkara ja myönnän että välillä ajelureitit kulkee paikoista jossa ehdottomasti pitäisi olla maanomistajan lupa :oops:

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 8:29 am 

Pyörä: KTM 250 exc
Lähtiskö lauantaina kukaan mönkimään johonkin pyörillä?

Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 11:14 am 

Pyörä: 4xtohtori
Ja itse noilla nurkilla asuvana,olen pannut tuon kilvettömyysasian myös merkille.Niitä pakuja/kärryautoja on aika paljon parkissa niillä nurkilla ja olen huomannut myös yhden sellaisen kilvettömän käyttävän kotikatuani siirtymänä sinne montuille.
Huono asia on myös se,että leimaavat meidät makkaranpaistoenduromiehet samaan kastiin.
Itse varon hyvin tarkasti menemäsät minnekään luvattomille poluille,varsinkaan täällä.
Toivottavasti tämä keskustelu tavoittaa myös ne,joille asia on edustettu.
Elävästä elämästä esimerkki.Työkaverini,jolla mökki tossa Kuukkasien maastossa,oli pysäyttänyt yhden kilvettömän kuskin,joka oli tullut hänen maidensa polulla vastaan ja kysynyt kuskilta lupa-asiaa.Kuski oli sanonut luvan olevan ja tätä toverini päivitellyt kovasti.Kuskin kysyessä,että miten niin,kaverini oli vastannut,että onpa kummallista.En ole kuullut mitään ja olen tämän metsän omistaja,että sillee.
Toivottavasti tuo kilvetön porukka lopettaa tuon,ennenkuin kaikki enskakuskit olemme roviolla.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 12:19 pm 

Pyörä: BMW
gixxerman kirjoitti:
Toivottavasti tuo kilvetön porukka lopettaa tuon,ennenkuin kaikki enskakuskit olemme roviolla.

Pahoin pelkään, etteivät enää tee eroa kilvellisten ja kilvettömien välillä, sen verran tuimia kommentteja isäntien kanssa haastellessa on tullut.
Ihmetellyt hieman olen, ettei eräskin, yleensä hanakasti käräjille lähtevä, isäntä ole aiheeseen isommin puuttunut; ilmeisesti ovat osanneet hänen maansa kiertää.

Toisessa säikeessä mainittiin "sääntö-Suomi" ja aiheesta nillittäminen; kyllä takuulla ääni muuttuisi kellossa, kun omilta tiluksilta lanaisi teitä kuntoon ja katselisi pitkin kankaita reviteltyjä mättäitä ja pahimmassa tapauksessa taimikoita? Hieman luulisi löytyvän kunnioitusta toisen yksityistä omaisuutta kohtaan tai sitten osoite kehiin, minkä talon pihalle saa tulla monttukoneella revittelemään?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 12:33 pm 

Pyörä: AT
//Make kirjoitti:
gixxerman kirjoitti:

Toisessa säikeessä mainittiin "sääntö-Suomi" ja aiheesta nillittäminen; kyllä takuulla ääni muuttuisi kellossa, kun omilta tiluksilta lanaisi teitä kuntoon ja katselisi pitkin kankaita reviteltyjä mättäitä ja pahimmassa tapauksessa taimikoita? Hieman luulisi löytyvän kunnioitusta toisen yksityistä omaisuutta kohtaan tai sitten osoite kehiin, minkä talon pihalle saa tulla monttukoneella revittelemään?

Jottei nyt tulisi väärinkäsityksiä niin en suinkaan mihinkään sellaseen rohkaise tai ole sitä mieltä että se olisi oikein. Ja jos joku esim taimikoita revittelee hajalle niin ihan kunnolla saisi raippaa tulla siitä.

Viittasin kuitenkin näillä kaikenlaisilla itse tehdyillä kieltokylteillä ym siihen kasvavaan trendiin jolla pyritään olemassa olevia jokamiehenoikeuksia rajoittamaan laittomasti. Esim kuten tuossa Iltalehden jutussa on puomin asettamiseen yksityistiellekin vaaditaan kunnalta lupa. Jossain muistan nähneeni jutun kesällä marja-aikaan kuinka jossakin oli asetettu metsään kyltti "Marjojen poimiminen ja sienestys kielletty"

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 1:45 pm 

Pyörä: BMW
SamiV kirjoitti:
Viittasin kuitenkin näillä kaikenlaisilla itse tehdyillä kieltokylteillä ym siihen kasvavaan trendiin jolla pyritään olemassa olevia jokamiehenoikeuksia rajoittamaan laittomasti.

Tarkennan myös itsekin, ettei tuolla ole ollut kyse pelkästään mistään tiestön käytöstä, vaan metsäpolkujen/maaston käytöstä moottoripyörillä ajeluun ja se ei kuulu jokamiehenoikeuksiin. Tiestö on revitelty siinä ohessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2016 3:41 pm 

Olisiko se aika perinteisen pimeänajelun ? Voisin tehdä vähän reittiä Kukkumäen Roililta Särkijärven laavulle. Minä jään siitä lähelle kotiin, eli joku toinen vois vetää porukan takas kaupungin valoihin. Lähtö to 20.10 klo 19 Roililta (jos sataa tai myrskyää niinkuin viime syksynä, voidaan lähteä vaihtoehtoisesti vasta perjantaina samaan aikaan). Kovapintaisia teitä/polkuja mennään, eli isompi kalusto on tervetullutta.
Makkarat mukaan ja valoa ei koskaan ole liikaa ;) Ilmottautumiset tähän ketjuun, kiitos.

Life's a piece of shit,
When you look at it.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2016 4:09 pm 

Pyörä: KTM 250 exc
Torstaina ei käy, koska miellä on roil's mc tallin siivoustalkoot. Perjantaina passaa näillä näkymin.

Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2016 9:14 pm 

Pyörä: XR400, XRV750
Mukana, TO tai PE käy.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2016 10:07 pm 

Pyörä: BMW F800GS
Voisipa torstain ajelut kiinnostaa! Pe ei käy, silloin on sulkapallon vuoro. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2016 9:11 pm 

Pyörä: XR400, XRV750
Ajellaanko huomenna vai perjantaina? Vai molempina?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2016 9:42 pm 

Lähdetään huomenna.

Life's a piece of shit,
When you look at it.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2016 9:43 pm 

Vielä mahtuu muitakin mukaan ;)

Life's a piece of shit,
When you look at it.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2016 10:18 pm 

Pyörä: 4xtohtori
Ei pääse,iltavuoroviikko ja tuskin te enää 22 jälkeen ajelette :lol:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 82  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com