Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 1:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Surauttelut 2005
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2004 7:23 pm 

Pyörä: DR 500/600/800
Nyt kun tuo talvi painaa päälle, niin olis varmaan aika vähä suunnitella tulevaa kesää. Miten olis semmoinen surauttelu kalenterin laatiminen.

Täällä oulun seudulla on aika paljon kurapyöriä, niin ei varmaan tulis kuin yksi retken veto kesässä nuppia kohti ja jokaisella on omia hyviä reittejä joihin voi letkan viedä. Ei sen tarvi olla mitään hienoo ja erikoista, parisataa kilsaa muuta kuin asvalttia ja se on siinä.

Ideoita peliin

Viimeksi muokannut JPT päivämäärä Pe Huhti 08, 2005 2:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2004 8:39 pm 

Pyörä: BMW R1100GS
Mä voin järkkää ainakin yhden reissun.

Milloin aloitetaan?

Lähtö Raahesta lauantaina aamulla. Sitten jotain reittiä Iso-Syötteelle.
Matkalta voi liittyä mukaan.

Mökiltä käsin metsäautoteitä Iso-Syötteen tuntumassa. Siellä oli aikoinaan 60-luvulla suuria metsähakkuita ja siltä ajalta on tieuria olemassa. Mökkikin on vanha tukkilaiskämppä.

Yöpyminen mökissä, ei maksa mitään, sauna ja mukavuuksia on.
Sunnuntaina päiväretkiä lähitienoille ja sitten paluu kotiin jotain reittiä.
Mukaan mahtuu 5 - 10 henkeä.

Tietääkö joku hyviä reittejä em. systeemiin?

Pekka

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Surauttelut
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2004 8:41 pm 

Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Lainaa:
Ei sen tarvi olla mitään hienoo ja erikoista, parisataa kilsaa muuta kuin asvalttia ja se on siinä.

Niinpä. Tuntuu, että osalla kavereista on jonkinlainen rimakammo porukka-ajeluiden vetämiseen. Ei se tarvitse muuta kuin olla sovitulla kokoontumispaikalla sovittuna aikana, ja eksyä ensimmäisenä :)

Hauska juttu sinällään...Olen vetänyt pari surausta melkein ilman ennakkovalmisteluja, ja sitten valmistellut osaa melkeinpä koko kesän, ja palaute on ollut samanlaista (=samalla tavalla positiivista, kohteliasta sakkia :o ). Eli kuitenkin kaikkein tärkeintä näyttää olevan se yhdessä ajaminen ja samanhenkisten kohtaaminen.

Toinen asia, jota ihmettelen, että missäs on porukan etsimisvietti...Minulle matkaenduroharrastuksen suola ja tärkein asia on juuri noiden teiden ja polkujen etsiminen ja löytäminen. Ainakin minulle se pyörässä oleva karttateline miljuuna kertaa tärkeämpi kuin yli 100 hv/litra -teho.
Tänäkin kesänä löysin aivan loistavan reitin Muhoksen tien eteläpuolelta, jolta ajettiin yöajelussa ja JPT:n surauksella. Mutta minä löysin sen vasta nyt kesällä, matkaa mulla tielle on vajaa 20 kilometriä.

Itse kannatan tuollaista surauttelukalenteria, vaikken olekaan jättämässä kaikkea surauttelua muiden harteille. Kyllä ainakin vielä yritän aina toisinaan ajeluttaa porukkaa. Mutta miten olisi parin yön reissu...Siinä olisi pohtimista, mutta itse vetäydyn ainakin vielä sellaisesta jutusta, noinniinkuin järjestämisen merkeissä. Osallistua vaikka saattaisinkin (= laiska...)

Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Surauttelut
ViestiLähetetty: Ma Loka 18, 2004 7:53 pm 

Pyörä: KTM 950 adv. S
Lainaa:
Toinen asia, jota ihmettelen, että missäs on porukan etsimisvietti...Minulle matkaenduroharrastuksen suola ja tärkein asia on juuri noiden teiden ja polkujen etsiminen ja löytäminen.

Itse olen tämän paikallisten uusien polkujen etsiskelyn "löytänyt" vasta tänä kesänä. Lapin huitaisuilla se onkin aina ollut pelkkää etsiskelyä.

Viime viikon perjantaina ajoin itseni tosi umpikujaan, metsätie/polku pieneni ja pieneni niin että lopuksi puiden väli oli vain hiukan isompi kuin rystereiden väli. Ja kun siinä samalla alkoi alusta pehmetä, oli jo välillä leikki kaukana. No siitä selvittiin melkosella vekslaamisella, Tenerekin kävi siinä pari kertaa kyljellään. Mutta tuli polku tutkittua : )

Lainaa:
Itse kannatan tuollaista surauttelukalenteria, vaikken olekaan jättämässä kaikkea surauttelua muiden harteille. Kyllä ainakin vielä yritän aina toisinaan ajeluttaa porukkaa. Mutta miten olisi parin yön reissu...Siinä olisi pohtimista, mutta itse vetäydyn ainakin vielä sellaisesta jutusta, noinniinkuin järjestämisen merkeissä. Osallistua vaikka saattaisinkin (= laiska...)

Itse voisin järkätä parin päivän ajelut Kokkolasta Salamajärven kansallispuiston ympäristöön. Menomatkan olen jo alustavasti reitittänyt Toholammin kautta
Kartasta katsellessa alueet varsinkin Halsuan ja Salamajärven välissä kuten puiston ympäristössäkin näyttää sorataivaalta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 9:44 am 

Pyörä: KTM690R/SM
Pekkavee kirjoitti:
Mökkikin on vanha tukkilaiskämppä.

Et kai vain tarkoita Pärjän kämppää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 10:59 am 

Sepä se, Pärjän kämppä.
:D :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 11:34 am 

Pyörä: KTM690R/SM
Kävin siellä viime talvena enoni synttäreitä viettämässä, kiva paikka ja hyvä sauna. Kartan mukaan paljon sorateitä sillä seudulla.

BTW, kämpän alkuperäinen rakennusurakoitsija 50 luvulla oli isoisäni AS.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 9:29 pm 
Site Admin

Pyörä: KTM 350 EXC-F
No hoh, pieni on edelleen tämä maailma! :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 9:32 pm 

Heippa Jukka

Onko sullakin jotain kokemuksia tosta Pärjän kämpästä?

Se on oikeesti tosi hieno paikka.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 9:39 pm 

AriK

Ajelut siellä Kokkolassa olisivat tosi hieno asia. Minä tulen mukaan ilman muuta, jos ei nyt sitten satu jotain hautajaisia tms. samaan päivään.

Ja ei niitä varmaan satu, mun molemmat vanhemmat on jo kuolleet.
Kaverit on vielä aika elinvoimaisia. Niissäkin on monta motoristia.

Pekka

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 11:32 pm 
Site Admin

Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Onkos kaverit katuajelijoita vai sorasurauttelijoita ?

Talven aikana on tosi mukavaa yrittää käännyttää kavereita sorasurautuksen puoleen :D Mulla ois pari kaveria joita pitää yrittää käännyttää katuhommista tähän "nuorten" (nuori ainaski mieleltään) miesten touhuun, toinen alkaa olemaan jo aika kypsää kauraa. :D

www.facebook.com/WhereIsHemuli

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 22, 2004 12:20 pm 

Marko Hemmilä kirjoitti:
Onkos kaverit katuajelijoita vai sorasurauttelijoita ?

Talven aikana on tosi mukavaa yrittää käännyttää kavereita sorasurautuksen puoleen :D Mulla ois pari kaveria joita pitää yrittää käännyttää katuhommista tähän "nuorten" (nuori ainaski mieleltään) miesten touhuun, toinen alkaa olemaan jo aika kypsää kauraa. :D

Yks työkaveri vaihtoi kyykyn enskaan viime kesänä. Kaverilla on menossa vieroitus, eli ajeli loppukesällä jo sorateitä, mutta Super moto kumeilla :)

Ensi kesäksi on kuulemma nappulat tulossa alle :D

Toisen kaverin kanssa joka ajelee nyt 750 suskilla (kuulemma joku street fighter, vai mikälie tyylinen ) sovittii että vaihdetaan pyöriä päiväksi ensi kesänä.
Kaveri on ajanu aikoinaan 250 luokassa Crossia joten tohdin pyöräni testiin luvata.

Saas nähdä miten se "mikälie" kääntyy multa kunnon kura spoorissa :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 22, 2004 12:37 pm 

Pekkavee kirjoitti:
AriK

Ajelut siellä Kokkolassa olisivat tosi hieno asia. Minä tulen mukaan ilman muuta, jos ei nyt sitten satu jotain hautajaisia tms. samaan päivään.

Ja ei niitä varmaan satu, mun molemmat vanhemmat on jo kuolleet.
Kaverit on vielä aika elinvoimaisia. Niissäkin on monta motoristia.

Pekka

Ensimmäiseksi osanottoni :(

Toiseksi tervetuloa ajeluille mukaan. Laitan niistä aina viestiä tänne foorumiin :D

Profiili  

Viestin otsikko: Surauttelut 2005
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2005 2:58 pm 

Pyörä: DR 500/600/800
Noh kurakuskit, joko on kalenteriin merkattu porukka ajelun vetäminen kesäksi.

Mulla olis tarjolla pikku surautus Oulujärven ympäri su 22.5-05, semmoset 600 kilsaa, onko lähtijöitä ?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2005 8:00 pm 
Site Admin

Pyörä: KTM 350 EXC-F
Olen tuota etusivua vähän puuhastellut ja tein siihen päivitettävän linkkilistan, vielä kun saisi julkaistua...

Seuraavaksi meinaan alkaa miettimään minkälaisen kalenterin saisin tähän foorumiin naitettua, siihen voitaisiin kerätä nuo ajelut. Kyllähän tarina kulkee toistaiseksi näissä foorumin topiceissakin.

Toiveita ja hyviä esimerkkejä kalenteriratkaisuista voi esittää.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY