Kaakonkulmalla ajelu?

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

skuikka kirjoitti:Se on taas viikonloppu tuossa loppuviikosta, ja mopolla voisi ajaa.
Mulle ei viikonloppu käy mutta kuinka olisi torstai-ilta?
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

skuikka kirjoitti:Se on taas viikonloppu tuossa loppuviikosta, ja mopolla voisi ajaa.
Joo,näin on.Ja meri on jäässä,vihdoin.
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja skuikka »

No tällä kertaa ei ole edes kotiintuloaikoja perjantaina, mutta torstai ei onnistu.
Meinaatko Lightspeed että se haminan eteläpuolella oleva isohko järvi kantaa jo mopon?
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

skuikka kirjoitti:No tällä kertaa ei ole edes kotiintuloaikoja perjantaina, mutta torstai ei onnistu.
Meinaatko Lightspeed että se haminan eteläpuolella oleva isohko järvi kantaa jo mopon?
Joo,kyllä kantaa.Sunnuntaina kävin kokeilemassa,sillan alta ja virta paikoista en mennyt.
Jos seuraava sunnuntai on vapaa,käyn vähän pidemmällä.
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

28.2 Lauantaina kannattaa poiketa Haminan Hietakylän rannassa.http://www.hamsmk.net/kuvat/Kujansuu_kisat_2009.pdf
Lähtöjen välissä on hyvä testata meren jää ajelulenkillä tai lämmitellä grillin ääressä ja tankata kuppi kuumaa.

Kannuskoskella Vainosenjärvellä on muuten pienimuotoinen jäärata. Tarkoitus olisi käydä sitä tulevana viikonloppuna testaamassa, päivästä en vielä tiedä. Polttopuita pitäis siellä mökkitontilla käydä ohessa tekemässä.
Sinnepäin on aika mukavat polut myös pikitien ja väliväylän Pohjoispuolelta Valkeala-Tirva-Kannuskoski kautta.
Avatar
Artsi_L
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 10:59 am
Pyörä: Yamaha XTZ750
Paikkakunta: Kaakkoinen itäraja - Miehikkälä

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja Artsi_L »

Tota noin, onko kannatusta ehdotukselle että kasataan foorumille Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueelta GPS koordinaatit kaikista nuotio- ja laavupaikoista.

Käännösohjelmillahan saa nuo "Point Of Interest" laavupaikat soviteltua niin Garmin kuin TomTom (ja muillekkin navigaattori) -ajelijoille hyödyksi.

Miehikkälän metsissä kurvaillessa on muutama laavu näkynyt siellä täällä, ja nuotiosija on niissä ollut laavun edessä.
Mainioita taukopaikkoja tulevan kesän ajoreissuille.

Comments please.
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Artsi_L kirjoitti:Tota noin, onko kannatusta ehdotukselle että kasataan foorumille Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueelta GPS koordinaatit kaikista nuotio- ja laavupaikoista.

Käännösohjelmillahan saa nuo "Point Of Interest" laavupaikat soviteltua niin Garmin kuin TomTom (ja muillekkin navigaattori) -ajelijoille hyödyksi.

Miehikkälän metsissä kurvaillessa on muutama laavu näkynyt siellä täällä, ja nuotiosija on niissä ollut laavun edessä.
Mainioita taukopaikkoja tulevan kesän ajoreissuille.

Comments please.
Iso osa laavuista on yksityisten ja metsästysporukoiden omia rakennelmia, eikä välttämättä tarkoitettu yleiseen käyttöön. Mutta suurin osa ei välttämättä nostaisi asiasta kuitenkaan mitään meteliä. En kuitenkaan viitsis itse niitä julkisesti mainostella.

Voisi olla kyllä hyvä idea ilmoitella sellaisista laavuista ja nuotiopaikoista, joiden tietää olevan käytettävissä. Samoin tietysti asianlaita olis mukavien "ajettavien" metsäpolkujen osalta. Jos on tiedossa mukavia ajopolkuja omilla mailla tai harrastukseen myönteisesti suhtautuvan maanomistajan mailla, olis huolettomampaa metsäpolkuja ajella.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

DOMI kirjoitti:
Artsi_L kirjoitti:Tota noin, onko kannatusta ehdotukselle että kasataan foorumille Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueelta GPS koordinaatit kaikista nuotio- ja laavupaikoista.

Käännösohjelmillahan saa nuo "Point Of Interest" laavupaikat soviteltua niin Garmin kuin TomTom (ja muillekkin navigaattori) -ajelijoille hyödyksi.

Miehikkälän metsissä kurvaillessa on muutama laavu näkynyt siellä täällä, ja nuotiosija on niissä ollut laavun edessä.
Mainioita taukopaikkoja tulevan kesän ajoreissuille.

Comments please.
Iso osa laavuista on yksityisten ja metsästysporukoiden omia rakennelmia, eikä välttämättä tarkoitettu yleiseen käyttöön. Mutta suurin osa ei välttämättä nostaisi asiasta kuitenkaan mitään meteliä. En kuitenkaan viitsis itse niitä julkisesti mainostella.

Voisi olla kyllä hyvä idea ilmoitella sellaisista laavuista ja nuotiopaikoista, joiden tietää olevan käytettävissä. Samoin tietysti asianlaita olis mukavien "ajettavien" metsäpolkujen osalta. Jos on tiedossa mukavia ajopolkuja omilla mailla tai harrastukseen myönteisesti suhtautuvan maanomistajan mailla, olis huolettomampaa metsäpolkuja ajella.
Omassa kokoelmassa on 165 reittipistettä joista taukopaikkoja lähistöllä on tusinan verran.Salpalinjalla suurin osa.
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Huomena puoliltapäivin olis tarkoitus käydä suorittamassa laskiaisajelut tuolla Vainosenjärven jäällä. Pieni "jokkisrata" metsässä on myös aurattu, jossa korkeuserot tuo ajamiseen lisää hauskuutta. :P
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Huomenna on linkouspäivä. Jos sattuu olemaan muita lumenpöllytysintoisia, niin voisi linkota porukalla.
Eikös kaikilla ole jo tähän aikaan lomaa? :)
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

skuikka kirjoitti:Huomenna on linkouspäivä. Jos sattuu olemaan muita lumenpöllytysintoisia, niin voisi linkota porukalla.
Eikös kaikilla ole jo tähän aikaan lomaa? :)
Sikataudin jälki vaivoja vielä...
mikko73h
Viestit: 506
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

LightSpeed kirjoitti:
DOMI kirjoitti:
Artsi_L kirjoitti:Tota noin, onko kannatusta ehdotukselle että kasataan foorumille Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan alueelta GPS koordinaatit kaikista nuotio- ja laavupaikoista.

Käännösohjelmillahan saa nuo "Point Of Interest" laavupaikat soviteltua niin Garmin kuin TomTom (ja muillekkin navigaattori) -ajelijoille hyödyksi.

Miehikkälän metsissä kurvaillessa on muutama laavu näkynyt siellä täällä, ja nuotiosija on niissä ollut laavun edessä.
Mainioita taukopaikkoja tulevan kesän ajoreissuille.

Comments please.
Iso osa laavuista on yksityisten ja metsästysporukoiden omia rakennelmia, eikä välttämättä tarkoitettu yleiseen käyttöön. Mutta suurin osa ei välttämättä nostaisi asiasta kuitenkaan mitään meteliä. En kuitenkaan viitsis itse niitä julkisesti mainostella.

Voisi olla kyllä hyvä idea ilmoitella sellaisista laavuista ja nuotiopaikoista, joiden tietää olevan käytettävissä. Samoin tietysti asianlaita olis mukavien "ajettavien" metsäpolkujen osalta. Jos on tiedossa mukavia ajopolkuja omilla mailla tai harrastukseen myönteisesti suhtautuvan maanomistajan mailla, olis huolettomampaa metsäpolkuja ajella.
Omassa kokoelmassa on 165 reittipistettä joista taukopaikkoja lähistöllä on tusinan verran.Salpalinjalla suurin osa.

Miehikkälään on tekeillä täysimittainen enduropolku ajatellen vuoden 2011 Six Days enduroa. Lukemattomia polkujakin löytyy mutta maanomistajat eivät pitäisi jos niissä alettaisiin paljonkin pörrätä (hiihtäminen kun on ainoa oikea urheilumuoto Miehikkälässä)...
Keep calm and love fossil fuels.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

mikko73h kirjoitti:
Miehikkälään on tekeillä täysimittainen enduropolku ajatellen vuoden 2011 Six Days enduroa. Lukemattomia polkujakin löytyy mutta maanomistajat eivät pitäisi jos niissä alettaisiin paljonkin pörrätä (hiihtäminen kun on ainoa oikea urheilumuoto Miehikkälässä)...

Hankkisivat ensin hiihdon MM-kisat ja kertoisivat sitten mikä on oikea laji.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Sunnuntaille suunniteltiin ajelua ,lähtöpaikka entinen Anjalankoski.

Jos sattuisi olemaan kylmä niin ajetaan lyhyt lenkki. :|
ijasj
Viestit: 70
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja ijasj »

LightSpeed kirjoitti:Sunnuntaille suunniteltiin ajelua ,lähtöpaikka entinen Anjalankoski.

Jos sattuisi olemaan kylmä niin ajetaan lyhyt lenkki. :|
Saattaapi onnistua, jos ei mennä umpihankeen (kunto niin huono)ja tankkausväli 125km
Mistäpäin lähtö ja mieluiten puolenpäivän jälkeen
Vastaa Viestiin