Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

arska
Viestit: 67
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
Paikkakunta: KURU

Viesti Kirjoittaja arska »

Suosittelisin kyllä ostamaan 18- 22 litran tankin, olen nähnyt yhdessä dr:ssä sellaisen, ihan ok minusta. Kaveri kertoili sen olevan jostain jekkisivuilta tilattu. Viidellä lisälitralla pääsee noin 100 km lisää, kahdella vain 30-40 km ja tuskin hintaero on suuri. Kahdesta lisälitrasta ei minusta kannata paljon maksaa, eikä isoakaan tarvi aina täyteen tankata.
Vaikka itselläni menee 29L tankkeihin, kahdesti on sänkicrossissa loppunut bensa kesken kisan, ihme juttu. :shock:
Avatar
mti
Viestit: 518
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja mti »

arska kirjoitti:Suosittelisin kyllä ostamaan 18- 22 litran tankin, olen nähnyt yhdessä dr:ssä sellaisen, ihan ok minusta. Kaveri kertoili sen olevan jostain jekkisivuilta tilattu. Viidellä lisälitralla pääsee noin 100 km lisää, kahdella vain 30-40 km ja tuskin hintaero on suuri. Kahdesta lisälitrasta ei minusta kannata paljon maksaa, eikä isoakaan tarvi aina täyteen tankata.
Vaikka itselläni menee 29L tankkeihin, kahdesti on sänkicrossissa loppunut bensa kesken kisan, ihme juttu. :shock:
15l riittäämeikäläisele, kun se on hiukan kevyempi kuin alkuperäinen ja kestää osumia paremmin. Toi parinkympin tankki on meikäläisen käyttöön hiukan liian möhkö, mutta pidemmille siirtymille varmasti parempi.
Avatar
kurapyörä
Viestit: 1534
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Pyörä: Africa twin 750
Paikkakunta: Teisko

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

No nyt olen minä myös onnellinen dr 650se pyörän omistaja... nyt sit odotetaan vaan kilpiä. Pitäisi tulla kuulemma ainakin 2 viikon sisällä

Kuva uudesta moposta
Kuva
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Onnea hyvästä valinnasta. Kylläpä näyttää hyvältä :D
RistoH
Viestit: 232
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

aleksi: Mistä kautta ostit kun tuontipyörä taitaa olla? Olis mukava kuullu kokemuksia!
Avatar
kurapyörä
Viestit: 1534
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Pyörä: Africa twin 750
Paikkakunta: Teisko

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

RistoH kirjoitti:Mistä kautta ostit kun tuontipyörä taitaa olla? Olis mukava kuullu kokemuksia!

Tuonti pyörähän tämä on. Tuli suomeen saksasta 23.12.07. Tuli ostettua tämän firman kautta http://www.panthermann.com/ . En kyllä ollut ehtinyt tilata pyörää heiltä... mutta heille tuli juuri sopivasti kyseinen menopeli. Eilen 4.1.08 hain pyörän. Myyjä tuntuin todella mukavan tuntuiselta :) . Eipä ole pyörällä ehditty ainakaan mittarin mukaan paljon ajamaan vähän reilu 16000tkm

Mitenkä muuten tälläinen dr 650se on yleensä kuristettu?
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

aleksi kirjoitti:
RistoH kirjoitti:Mistä kautta ostit kun tuontipyörä taitaa olla? Olis mukava kuullu kokemuksia!

Tuonti pyörähän tämä on. Tuli suomeen saksasta 23.12.07. Tuli ostettua tämän firman kautta http://www.panthermann.com/ . En kyllä ollut ehtinyt tilata pyörää heiltä... mutta heille tuli juuri sopivasti kyseinen menopeli. Eilen 4.1.08 hain pyörän. Myyjä tuntuin todella mukavan tuntuiselta :) . Eipä ole pyörällä ehditty ainakaan mittarin mukaan paljon ajamaan vähän reilu 16000tkm

Mitenkä muuten tälläinen dr 650se on yleensä kuristettu?
Mun rs darras oli ainakin kaasarissa siin yläkannen (2 ruuvia auki ja avot,ei voi olla helpompaa nois mikuneis :D ) alla heti semmoinen ylimääräinen kiekko misä viel tappi jousen sisäl ettei päässyt nousee tarpeeks neula.
Kai suuttimet kans ovat alakanttii?
Siit en tiedä ku kyll se muuttus ihan toiseks se mopotin ku sai sen kiekon pois,enkä kauan sill ajanut ennen ku vaihtus kaasari suoravetoon.
RistoH
Viestit: 232
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

aleksi kirjoitti:
RistoH kirjoitti:Mistä kautta ostit kun tuontipyörä taitaa olla? Olis mukava kuullu kokemuksia!

Tuonti pyörähän tämä on. Tuli suomeen saksasta 23.12.07. Tuli ostettua tämän firman kautta http://www.panthermann.com/ . En kyllä ollut ehtinyt tilata pyörää heiltä... mutta heille tuli juuri sopivasti kyseinen menopeli. Eilen 4.1.08 hain pyörän. Myyjä tuntuin todella mukavan tuntuiselta :) . Eipä ole pyörällä ehditty ainakaan mittarin mukaan paljon ajamaan vähän reilu 16000tkm

Mitenkä muuten tälläinen dr 650se on yleensä kuristettu?
Ourrait. Sattui mullekin silmään tuo pyörä sieltä pantterimieheltä, kaukana vaan oli edes katsomaan lähteä.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

No niin...sen siitä pakkasella ajelusta ja peltorallista saa...tuli öljyt pihalle vasemman etupumpun stefasta...pari vuotta ja n 10000km sitten uusittu viimeksi.

Saakos vaihdettua ilman että erottaa alaputken ja liukuputken??... äkkiseltään näyttäisi kyllä onnistuvan ronkkia välistä, stefa on heti lähellä jousisokan alla.


Täytyy samalla vaivalla uusia molemmat stefat+ uudet öljyt ja ehkä jäykemmät jouset tai ukko laihdutuskuurille, nykysellään keula niiaa aika reilusti koko ajan...*. Varmaan silläkin vaikutuksensa stefojen elinikään...??
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

No niin...sen siitä pakkasella ajelusta ja peltorallista saa...tuli öljyt pihalle vasemman etupumpun stefasta...pari vuotta ja n 10000km sitten uusittu viimeksi.

Saakos vaihdettua ilman että erottaa alaputken ja liukuputken??... äkkiseltään näyttäisi kyllä onnistuvan ronkkia välistä, stefa on heti lähellä jousisokan alla.


Täytyy samalla vaivalla uusia molemmat stefat+ uudet öljyt ja ehkä jäykemmät jouset tai ukko laihdutuskuurille, nykysellään keula niiaa aika reilusti koko ajan...*. Varmaan silläkin vaikutuksensa stefojen elinikään...??
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Tikkaoja
Viestit: 772
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 3:06 pm
Pyörä: Canyon ja Cube
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

JIIÄSSÄ kirjoitti: Saakos vaihdettua ilman että erottaa alaputken ja liukuputken??... äkkiseltään näyttäisi kyllä onnistuvan ronkkia välistä, stefa on heti lähellä jousisokan alla.
Jotkut ovat noita irrotelleet ruuvaamalla puuruuvit stefasta läpi molemmin puolin ja sitten vaan vetoja.

-petteri
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja kalle j »

arska kirjoitti:Suosittelisin kyllä ostamaan 18- 22 litran tankin, olen nähnyt yhdessä dr:ssä sellaisen, ihan ok minusta. Kaveri kertoili sen olevan jostain jekkisivuilta tilattu. Viidellä lisälitralla pääsee noin 100 km lisää, kahdella vain 30-40 km ja tuskin hintaero on suuri. Kahdesta lisälitrasta ei minusta kannata paljon maksaa, eikä isoakaan tarvi aina täyteen tankata.
Vaikka itselläni menee 29L tankkeihin, kahdesti on sänkicrossissa loppunut bensa kesken kisan, ihme juttu. :shock:
Sattuuko olemaan 750 Bigin tankit tuossa sun pyörässä? Kuvissa vähän näyttäisi ja tilavuuskin täsmäisi.
wertty
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:29 pm
Pyörä: 625sxc moto

Viesti Kirjoittaja wertty »

kertokaas nyt kun pitäisi ruveta pyörää ostamaan niin saakos noita 600-650 dr rekisteriin alle 25kw ja miten pitäisi kuristaa ?kelpaako se kaasukahvan kuristus katsastut miehelle?ei valmiita ole oikein myynnissä
arska
Viestit: 67
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
Paikkakunta: KURU

Viesti Kirjoittaja arska »

Joo on ne tankit 750 big:n ja satula myös, ei sopinut ihan heittämällä, kun bigin runko on pidempi. Etulokari RM, sivumuovit parkkuun pajan, takalokari ktm, Takarunko alumiinia, kun alkuperänen oli melkein poikki. Super-teneren bensapumppu. Etutelarin suojat 75 upon viemäriputkesta eli rakentelua kaikkista jäteaineista, kierrätystä!
sulemi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 1:51 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sulemi »

Tämmönen tuli tilattua saksasta :)

Kuva


Vuosimalli -99, ajettu 13200km.

Parin viikon sisällä pitäis olla Oulussa. Jännittää, sano mummo ku kahavimerkkiä vaihto :D
eikait sole poka mikhän.
Vastaa Viestiin