Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
En tiedä, onko ollut jo täällä, mutta hyvinhän World Raid hyppii:
https://youtu.be/eI_VfquhoTw
Selostaja on ärsyttävä, mutta pätkä on kuvattu hyvin.
/Tommi
https://youtu.be/eI_VfquhoTw
Selostaja on ärsyttävä, mutta pätkä on kuvattu hyvin.
/Tommi
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Yamaha Ténéré 700
Hieman erikoisempi kysymys jos sopii...
Olen lähdössä vuokrapyörällä keväämmällä matkaan ja pyöränä Tenere 700.
Otan oman navigaattorin mukaan ja haluan laittaa pyörään yhden stongan pultin alle
RAM-pallon. Nyt pitäisi tietää mikä on pultin 19 mitat ja 6-kolo avaimen koko.
Osaisin ottaa mukaan oikean kokoisen, pitemmän pultin ja työkalun.
Olen lähdössä vuokrapyörällä keväämmällä matkaan ja pyöränä Tenere 700.
Otan oman navigaattorin mukaan ja haluan laittaa pyörään yhden stongan pultin alle
RAM-pallon. Nyt pitäisi tietää mikä on pultin 19 mitat ja 6-kolo avaimen koko.
Osaisin ottaa mukaan oikean kokoisen, pitemmän pultin ja työkalun.
jv
Re: Yamaha Ténéré 700
Eli tuollasta kiinnitystä meinaat joka minulla tässä näkyy:Ariel kirjoitti: ↑Su Tammi 08, 2023 4:53 pm Hieman erikoisempi kysymys jos sopii...
Olen lähdössä vuokrapyörällä keväämmällä matkaan ja pyöränä Tenere 700.
Otan oman navigaattorin mukaan ja haluan laittaa pyörään yhden stongan pultin alle
RAM-pallon. Nyt pitäisi tietää mikä on pultin 19 mitat ja 6-kolo avaimen koko.
Osaisin ottaa mukaan oikean kokoisen, pitemmän pultin ja työkalun.
https://photos.app.goo.gl/mfJ7yrwrHFVfnmCv7
Nuo lienee orggiksena M8x30, tuon mittaset irrotetut orggispultit on tuossa laatikossa vieressä (mielestäni), mutta en nyt pääse varmistaan pyörästä onko ne varmasti nuo. RAM pallojen mukana tuli itselle M8x55 ja M8x65, mutta ne ainakin oli liian pitkät.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Yamaha Ténéré 700
Kiitos ”slip”. Tästä hyvä jatkaa, mittaan paljonko RAM pallo
tarttee pituutta ja sen mukanen pultti ja jokunen prikka mukaan.
tarttee pituutta ja sen mukanen pultti ja jokunen prikka mukaan.
jv
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Yamaha Ténéré 700
Olisko tällänen helpompi? Kunhan höpisen..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: Yamaha Ténéré 700
RAM tangon voi kiinnittää suoraan mittareiden yläpuolella olevaan putkeen. Ei tarvi mitään palloa sen putken ja tangon väliin. En nyt saanut liitettyä kuvaa tähän.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Yamaha Ténéré 700
Tarkoitatko että RAM-välitangon naaras pallopään saa kiristettyä siihen tankoon?
Onko kiinnitys tukeva, mulla tulee siihen iPhone 7+?
Onko kiinnitys tukeva, mulla tulee siihen iPhone 7+?
jv
Re: Yamaha Ténéré 700
Jep. Mulla on garminin zumo. Makaa sen kiristys mutterin varassa mittarien päällä. Ollut tässä ja 660:ssa paikallaan yli 100t km
Re: Yamaha Ténéré 700
Jos on ihan käyttöpuhelimesta kyse, niin riittääkö tärinänvaimennus enää? Mittarin yläpuolella oleva tanko kun ei ilman vahvikkeita mikään tukeva ole.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tärinä on hankala tapaus. Jos kiinnittää tiukasti, välittyvät kaikki moottorista ja tiestä tulevat vibat sellaisenaan läpi.
Joustava kiinnitys suodattaa suurempitaajuisia värinöita, mutta voi ilmetä resonansseja jolloin vipattavasta näytöstä ei saa selvää.
Mopon omat elektroniikat, esim. mittaristo, on yleensä joustavasti kiinnitetty. Siitä voi päätellä jotain.
Itse en kyllä ykköspuhelinta kiinnittäisi värinöille alttiiksi. Naveissa on tärinänkesto otettu huomioon, puhelimissa tuskin samassa määrin. Aattelen että puhelimen mykistyminen harmittaa enemmän kuin navin.
...jaa mutta navihan kysyjällä olikin tulossa asennukseen...sen pitäisi kestää, ram-kiinnikkeitähän tulee paketissa mukana.
Joustava kiinnitys suodattaa suurempitaajuisia värinöita, mutta voi ilmetä resonansseja jolloin vipattavasta näytöstä ei saa selvää.
Mopon omat elektroniikat, esim. mittaristo, on yleensä joustavasti kiinnitetty. Siitä voi päätellä jotain.
Itse en kyllä ykköspuhelinta kiinnittäisi värinöille alttiiksi. Naveissa on tärinänkesto otettu huomioon, puhelimissa tuskin samassa määrin. Aattelen että puhelimen mykistyminen harmittaa enemmän kuin navin.
...jaa mutta navihan kysyjällä olikin tulossa asennukseen...sen pitäisi kestää, ram-kiinnikkeitähän tulee paketissa mukana.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Yamaha Ténéré 700
Tästä puhelimien kameran hajoamisesta löytyy aikalailla tarinaa jos/kun nettiä tonkii.
Värinöitä & tärinöitä on niin monenlaisia, tämä on tosi laaja juttu. Minulla on vanha puhelin navi käytössä,
joka kuten sanoin hajosi 790 stongassa, nyt QL vaimentimen kanssa on selvinnyt 690 kyydissä. 690 tärinät
on sitä luokkaa et jos mennään +100km/h on peilistä otettava kiinni että kuva selkenee, sen verran tärisee.
Kyseessä 2021 malli jossa tasapainoitusakselit.
Sama puhelin selvisi RE Himalayanin kyydissä RAM X-grip kiinnityksellä noin 20tkm. Kotarin tärinät oli sit liikaa.
QL vaimennin on melko simppeli, mutta ehkä toimii, sillä nyt mennään ja kuvaamiset hoidetaan muilla laitteilla.
Värinöitä & tärinöitä on niin monenlaisia, tämä on tosi laaja juttu. Minulla on vanha puhelin navi käytössä,
joka kuten sanoin hajosi 790 stongassa, nyt QL vaimentimen kanssa on selvinnyt 690 kyydissä. 690 tärinät
on sitä luokkaa et jos mennään +100km/h on peilistä otettava kiinni että kuva selkenee, sen verran tärisee.
Kyseessä 2021 malli jossa tasapainoitusakselit.
Sama puhelin selvisi RE Himalayanin kyydissä RAM X-grip kiinnityksellä noin 20tkm. Kotarin tärinät oli sit liikaa.
QL vaimennin on melko simppeli, mutta ehkä toimii, sillä nyt mennään ja kuvaamiset hoidetaan muilla laitteilla.
jv
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko tietoa paljon maksaa 40 000 km huolto virallisessa huollossa? Venttiilin säätö jne näkyy olevan..
Kalle
Kalle
Re: Yamaha Ténéré 700
https://www.yamaha-motor.eu/fr/fr/produ ... adventure/
pari uutta varuste versiota. Extreme ja Explore edition.
Teneressä turhan iso tuo mittarin näyttämä virhe. Onko näistä kokemusta https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20
pari uutta varuste versiota. Extreme ja Explore edition.
Teneressä turhan iso tuo mittarin näyttämä virhe. Onko näistä kokemusta https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20
Viimeksi muokannut talkku, La Helmi 25, 2023 9:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha Ténéré 700
Explore edition on varmaan suunnattu Transalpin kilpailijaksi lyhennettyine joustoineen. Extreme editionissa taas on sama 20 mm pidempi jousitus kuin World Raidissa, niin ehkä se on suunnattu Tuaregia vastaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Itse en usko tuohon väittämään että matkamittarin virhe olisi yhtä suuri kuin nopeusmittarin.talkku kirjoitti: ↑La Helmi 25, 2023 8:51 pm Teneressä turhan iso tuo mittarin näyttämä virhe. Onko näistä kokemusta https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20
Olen vähän vertaillut navin etäisyyksiä matkamittarin lukemiin eikä heitto ole kymmentä prosenttia.
Mutta tuo nopeusmittarin virhe on kyllä ärsyttävä. Tenere-foorumilla ainakin ovat ABS-kiekkoja vaihdelleet ilman ongelmia.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/