Komppaan Yrmyliä, 100 K ajettu Castrolilla, tosin matka-ajoa, koneelle ei ole tehty mitään eikä syö öljyä.yrmyli kirjoitti: ↑To Touko 13, 2021 6:10 pmCastrol Power1 Racing 10W-50 on ollut käytössä uudesta asti ja 100000 km rajapyykki on ylitetty jo tovi sitten. Ei mitään öljystä johtuvia ongelmia, jopa kytkinlevyt on vielä alkuperäiset. Eli suositus sille.Tommitomminen kirjoitti: ↑To Touko 13, 2021 5:34 pm Kävin kipasemassa Badassilta Tigerin tuossa joku aika sitten ja nyt pääsi ekaa kertaa reissupuuhiin yhden yön pyräytyksellä EUn itäpisteeseen. Onhan hyvän tuntunen pyörä kaiken kaikkiaan. Olen tyytyväinen. Hieno moottori ja kiva vetää asfalttibaanalla. Ja sitten kun soratie muuttuu poluksi tai lumihangeksi niin meno vaan paranee niin pitkään kun vähäiset taidot riittää eikä tartte pysähtyä.
Kelikin suosi ja kortteeriksi löytyi erinomainen autiotupa. Hyvin käytetty vuorokausi!
Kesäkuun alkuun nyt sit pientä kamppeiden hieromista ja sit pohjoiseen.
P.S. mitä öljyä suosittelette Tigeriin?
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger 800 offroad
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Löysin laatikosta Lonelecin USB-kaapelin. Tilasin joskus Tiger 800 varten. Käyttämätön. Löytyy tavaratorista, saa postikuluja vastaan.Apox kirjoitti: ↑La Tammi 09, 2021 9:24 pm Juu uudemmissa toimii vain bluetooth hommelit. Eli Android TuneECU ohjelma karttojen säätöön ja sitten tälläinen https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/ tai https://www.obdlink.com/products/obdlink-mxp/. Tuolla halvimmalla CX versiolla onnistuu KAI muut hommelit vikakoodit, huoltojen nollaus ja jne, mutta ei karttojen säätö.
Uudemmat kartat ei suostu enää edes avautumaan windows ohjelmalla, vaikka lataisit sen tuneEcun sivuilta vain kateltavaksi.
Tuolta löytyy TuneEcuun lisää tietoa ja soveltuvuuslista kokonaisuudessaan eri malleihin.
https://tuneecu.net/TuneECU_En/index.html
https://tuneecu.net/Tune_List.html
Dealertool ja TigerTool ei kumpikaan käsittääkseni pysty säätämään karttoja.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2022 2:31 pm
- Pyörä: VN 1500, Triumph Tiger 800 XRx
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Löytyisiköhän täältä apua mopokuumeeseen?
35 vuotta on tullut kuumeessa kärvisteltyä ja nyt ei enää pää kestä. Olen yrittänyt parannella tautia aikanaan Honda tuutin ja myöhemmin ison väinön avulla, mutta eipä niistä ole ollut kuin hetken apu. Väinö on muuten ihan hieno peli, mutta sillä kun ei oikein uskalla poiketa soralle… eikä kroppa kestä sillä pitkiä matkoja... eikä se oikein ratapyöräilyynkään sovi... mutta muuten ihan mukava säksätin
Hakusessa olisi siis menopeli, jolla voisi mukavasti reissailla pitkin Suomen maata yksin tai kaksin ja joka ei hylkisi sorateitä. Haaveena olisi jonain päivänä päästä ihan oikeaankin maastoon patikoimaan, mutta siihen taitaa customi-kuskilla olla vielä matkaa.
Viimeiset viikot ovat menneet koko lailla foorumeita lukiessa, sekä juutuupia katsellessa. Bemari vai Triumphi, iso vai pieni, mitenkä mikäkin pärjää Ameriikan karuissa olosuhteissa ja ammattilaisen käsissä (tosi tärkeä valintakriteeri), jne.. Syvällisen vertailun tuloksena olen antanut itseni ymmärtää, että 800 tiikeri olisi juurikin minun tarpeisiini sopiva pyörä Suurimmaksi osaksi ajoni olisi maantiellä, mutta sorateiden kohdalla en haluaisi tehdä 180 asteen käännöstä. Mutta uskaltaako moista pyörää ostaa käytettynä, uuteen kun ei ole rahkeita? Tai ehkä paremminkin pitäisi kysyä, että mitähän pitäisi ymmärtää tarkastaa käytettyä tiikeriä ostaessa. Kiikarissa on 2014 vuoden menopelejä, joilla on ajeltu 40 - 70 tkm. Ovatko kilometrit vain numeroita tiikerin kohdalla, vai alkaako joillain kilometreillä jo paikkoja kolottamaan?
35 vuotta on tullut kuumeessa kärvisteltyä ja nyt ei enää pää kestä. Olen yrittänyt parannella tautia aikanaan Honda tuutin ja myöhemmin ison väinön avulla, mutta eipä niistä ole ollut kuin hetken apu. Väinö on muuten ihan hieno peli, mutta sillä kun ei oikein uskalla poiketa soralle… eikä kroppa kestä sillä pitkiä matkoja... eikä se oikein ratapyöräilyynkään sovi... mutta muuten ihan mukava säksätin
Hakusessa olisi siis menopeli, jolla voisi mukavasti reissailla pitkin Suomen maata yksin tai kaksin ja joka ei hylkisi sorateitä. Haaveena olisi jonain päivänä päästä ihan oikeaankin maastoon patikoimaan, mutta siihen taitaa customi-kuskilla olla vielä matkaa.
Viimeiset viikot ovat menneet koko lailla foorumeita lukiessa, sekä juutuupia katsellessa. Bemari vai Triumphi, iso vai pieni, mitenkä mikäkin pärjää Ameriikan karuissa olosuhteissa ja ammattilaisen käsissä (tosi tärkeä valintakriteeri), jne.. Syvällisen vertailun tuloksena olen antanut itseni ymmärtää, että 800 tiikeri olisi juurikin minun tarpeisiini sopiva pyörä Suurimmaksi osaksi ajoni olisi maantiellä, mutta sorateiden kohdalla en haluaisi tehdä 180 asteen käännöstä. Mutta uskaltaako moista pyörää ostaa käytettynä, uuteen kun ei ole rahkeita? Tai ehkä paremminkin pitäisi kysyä, että mitähän pitäisi ymmärtää tarkastaa käytettyä tiikeriä ostaessa. Kiikarissa on 2014 vuoden menopelejä, joilla on ajeltu 40 - 70 tkm. Ovatko kilometrit vain numeroita tiikerin kohdalla, vai alkaako joillain kilometreillä jo paikkoja kolottamaan?
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Hyvä pyörä miettimääsi kokonaisuuteen ja käsittääkseni itse kone on varsin kestävä.
Itse tykkäsin tuosta varsin paljon.
Asioita joita hyvä huomioida:
Katso takarungon hitsaukset päärunkoon, jos ajettu paljon pahoissa paikoissa kuorman kanssa voi niihin alkaa tulla hiusmurtumaa (etenkin alempaan liitoskohtaan alapinnalle).
Kytkin hieman herkkä koville lämöille ja luistatukselle, mutta tämäkin koskee enemmän pahoissa paikoissa rymyämistä.
Alusta ihan ok ja siitä saa erittäin hyvä Ohlinsillä.
Ainakin itselle oli ajoasento hieman "antaan" oloinen, mutta esim. https://www.motorcycleadventure.com.au/bar-risers/ Roxin paloilla saa ohjaustangon kohdilleen ja ottaa kumipalat jalkatapeista, niin polvikulmakin loiveneen.
Itse tykkäsin tuosta varsin paljon.
Asioita joita hyvä huomioida:
Katso takarungon hitsaukset päärunkoon, jos ajettu paljon pahoissa paikoissa kuorman kanssa voi niihin alkaa tulla hiusmurtumaa (etenkin alempaan liitoskohtaan alapinnalle).
Kytkin hieman herkkä koville lämöille ja luistatukselle, mutta tämäkin koskee enemmän pahoissa paikoissa rymyämistä.
Alusta ihan ok ja siitä saa erittäin hyvä Ohlinsillä.
Ainakin itselle oli ajoasento hieman "antaan" oloinen, mutta esim. https://www.motorcycleadventure.com.au/bar-risers/ Roxin paloilla saa ohjaustangon kohdilleen ja ottaa kumipalat jalkatapeista, niin polvikulmakin loiveneen.
Mika TA-91
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2022 2:31 pm
- Pyörä: VN 1500, Triumph Tiger 800 XRx
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Kiitos vinkeistä, täytynee katsella hitsauksia. Ajoasennon kanssa voi sitten hieroa, kunhan saisi sellaisen yksilön ostettua, mitä ei tarvitse heti ruveta kalliilla huoltamaan. Kytkimen kuntoa en varmaan edes osaa arvioida, koskaan en ole matkaendurolla, tai oikeastaan millään endurolla ajellut. Eikä koeajollakaan taida uskaltaa kovasti konetta rääkätä, tulee pian hallitsematon metsäänajo Toki jos kytkin vallan luistaa tai kovasti valittaa niin sitten ehkä minäkin sen huomaan... Onkohan muuten säädettävä taka-iskari isokin plussa, jos meinaa kyytiläisen kanssa sunnuntaiajella?
-
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
- Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Onhan siinä neitimallissakin esijännityksen säätönuppi, millä hoituu eri tuo kyytiläisen/muun kuorman huomiointi. Mulla oli siinä vakio takaiskari, ja ihan kohtuullisesti sillä myös Venäjän korvessa selvittiin. Eteen laitoin progressiviset jouset, tosin heti ostettuani etten osaa eroa vakioihin kertoa.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Yksi mikä tuli mieleen, jos tuollaisen ostat, niin kannattaa ottaa penkin alla oleva akku irti ja katsoa kunnolla sen alla oleva kotelo läpi, että on puhdas ja kuiva.
Syy tähän, että se herkästi kerää kosteutta ja pölyä jos sen alakulmassa oleva "tuuletus" reikä on tukossa, jonka seurauksena tuo kotelo voi olla täynnä sellaista paksua kuravelliä (näin kävi minulle) ja se aiheuttaa siinä samassa kotelossa olevalle pääsulakkeelle (joka kannattaa samalla vilasta) ja releelle ongelmia. Niitä on tarvittaessa paljon kivempi korjata kotona....
Syy tähän, että se herkästi kerää kosteutta ja pölyä jos sen alakulmassa oleva "tuuletus" reikä on tukossa, jonka seurauksena tuo kotelo voi olla täynnä sellaista paksua kuravelliä (näin kävi minulle) ja se aiheuttaa siinä samassa kotelossa olevalle pääsulakkeelle (joka kannattaa samalla vilasta) ja releelle ongelmia. Niitä on tarvittaessa paljon kivempi korjata kotona....
Mika TA-91
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Luotettavia vehkeitä jos huollot ja ennakoivat korjaukset tehty. 116000 kilometriä XC800 mallilla jo ajettu. Tuo aiemmin mainittu releen paikka kannattaa tarkistaa.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2022 2:31 pm
- Pyörä: VN 1500, Triumph Tiger 800 XRx
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Nyt tuli sitten hankittua tiikeri talouteen, mallia XRx. Kumipalat läks nopsaan jalkatapeista ja Roxin palat menee hankintalistalle. Jotain täytyisi tehdä myös tuulilasille. Lasin kanssa pyörteilee ja ilman lasia on raskasta ajaa maantienopeuksia. Madstadia kehutaan monessa paikassa, mutta on sillä aika suolainen hintakin. Reilu 400 euroa kustantaisi suomeen kannettuna… https://madstad.com/products/triumph-ti ... 81f6&_ss=r . Löytyyköhän jostain lähempää vastaavia? Tai olisiko jollain kokemuksia tuosta Madstad lasista, että toimiikohan se niin paljon paremmin, että kannattaisi satsata?
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Moi
Se on iso osa ajettavuutta toi plexi. En ole ketään kuullut valittavan, ja katso se teoria heidän sivulta pyörteilyyyn. Noita plexjä valmistetaan mutta ei ymmärretä miksi se pyörteilee. Kun siellä pitäisi olla se ilmarako eikä niin että plexion suoraan kiinni pyörässä ilman ilmarakoa. Ja sitten porukka ostaa plexjä Niin kuin minäkin ja ei toimi. Ennen kuin ymmärsin mistä se johtuu.
Nyt tulen just toimeen sen kanssa Giwin ja kun vaihdoin kypärän niin häiritsevä pyörteily katosi. Nämä on pienestä kiinni. Oliko niin että sen saa palauttaa Madstadille jos ei toimi.
Se on iso osa ajettavuutta toi plexi. En ole ketään kuullut valittavan, ja katso se teoria heidän sivulta pyörteilyyyn. Noita plexjä valmistetaan mutta ei ymmärretä miksi se pyörteilee. Kun siellä pitäisi olla se ilmarako eikä niin että plexion suoraan kiinni pyörässä ilman ilmarakoa. Ja sitten porukka ostaa plexjä Niin kuin minäkin ja ei toimi. Ennen kuin ymmärsin mistä se johtuu.
Nyt tulen just toimeen sen kanssa Giwin ja kun vaihdoin kypärän niin häiritsevä pyörteily katosi. Nämä on pienestä kiinni. Oliko niin että sen saa palauttaa Madstadille jos ei toimi.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2022 2:31 pm
- Pyörä: VN 1500, Triumph Tiger 800 XRx
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Katsotaan miten se Madstad toimii, kunhan Kusti saa sen poljettua Ameriikanmaasta Suomeen. Tiedä sitten miten mahdollisten palautusten kanssa on, jäisikö siitä kuitenkin vähintään postimaksut maksettavaksi. Mutta toivotaan että lasi toimii eikä tarvitse ruveta palauttelemaan
Re: Triumph Tiger 800 offroad
Myyn Tiger 800 satulan. Matala satula jota hieman kavennettu ja lisätty geelipehmuste. Ehjä, lähes käyttämätön. Kts. kyseinen osio.