Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuo oli pelkkä toive joka on käytännössä mahdoton toteuttaa ilman älytöntä riisumista, eipä tuo nykyinen paino ole ongelma.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Hanski T
Viestit: 573
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

No joo, eipä tuo paino haittaa niin kauan kuin kovahkolla pohjalla liikutaan eikä trialia harrasteta.

Mut pakki olis kova sana. Korkee pyörä laukkujen kanssa on viheliäinen käännettävä siinä vaiheessa kun polku on kaventunut ja alkaa käydä pehmeeksi.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Hanski T kirjoitti: La Loka 02, 2021 10:52 am Korkee pyörä laukkujen kanssa on viheliäinen käännettävä siinä vaiheessa kun polku on kaventunut ja alkaa käydä pehmeeksi.
Tätä voi peukuttaa. Harvoin näkee tätä tuotavan esiin. Yleensä kommentit ovat, ei se korkeus haittaa, ei se paino haittaa.
Roito
Viestit: 36
Liittynyt: Su Touko 17, 2020 7:27 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kotka

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Roito »

Roito kirjoitti: Pe Loka 01, 2021 2:36 pm Saisivat jo julkaista -22 mallin että pääsis laittaan tilausta sisään.. Odottavan aika on pitkä.

Viimeksi jälleenmyyjän kanssa kun olin jutulla, oli hän melko varma että hinta, varusteet ja värit pysyy samana kuin -21 mallissa.

Muut valmistajat kovaa tahtia julkasee ensivuoden malleja ja uutuuksia, oikein kiusottelevat..

Kauppasummaa kun tyhjänpanttina makuuttaa tilillä, tekisi melkein mieli painaa liipasinta tämän vuoden mallista notta pääsisi vielä ajeleen ja talveksi puuhaileen. :roll:

Eipä ole vielä koskaan talli ollut talvea tyhjänä..
Mikapa kirjoitti: Pe Loka 01, 2021 3:29 pm Kauppaa kun kävin hieromassa vähän aikaa sitten, niin myyjät kertoivat saaneen tietoa että -22 mallissa kuulemma ”selkeitä” parannuksia tulossa. Tarkemmin ei sanoneet mitään muuta, joten tiedä sitten onko myyjien tarinoita vai ei.
Okei, eli kahta hiukan erilaista tarinaa tullut myyjiltä, kumpi lie totta vai kumpikaan :?

"Selkeät parannukset" kun on usein miten asiaa katsoo, yhdelle se kauan kaivattu, toiselle hiukan turhake ja kolmannelle jopa selkeä heikennys..Tämä toki edesauttaa päätöksentekoa -21 ja -22 mallin väliltä, jos omasta mielestä otetaan askel vika suuntaan.

Turhanpäiväsiä avustimia, ajomoodeja ja ylimääräistä painoa ei ainakaan allekirjoittanut kaipaa.

Ei se kait auta kun odotella.
Justi
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2012 12:49 pm
Pyörä: XTZ 700 Ténéré
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Justi »

Roito kirjoitti: Pe Loka 01, 2021 2:36 pm Saisivat jo julkaista -22 mallin että pääsis laittaan tilausta sisään.. Odottavan aika on pitkä.

Viimeksi jälleenmyyjän kanssa kun olin jutulla, oli hän melko varma että hinta, varusteet ja värit pysyy samana kuin -21 mallissa.

Muut valmistajat kovaa tahtia julkasee ensivuoden malleja ja uutuuksia, oikein kiusottelevat..

Kauppasummaa kun tyhjänpanttina makuuttaa tilillä, tekisi melkein mieli painaa liipasinta tämän vuoden mallista notta pääsisi vielä ajeleen ja talveksi puuhaileen. :roll:

Eipä ole vielä koskaan talli ollut talvea tyhjänä..
Odottelua se on itselläkin. Varmaan Eicmassa viimeistään esitellään vuoden 2022 malli. Sen jälkeen tietää millaisesta Ténéréstä pistää tilauksen sisään.
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Jotenkin luulisi että Yamahalla ei olisi hirvittävää tarvetta esitellä uutta mallia? Uudehko malli vieläkin ja myy hyvin eikä lastentauteja ole ollut?
Jos jotain on tullakseen niin spekuloin että uusilla nokilla ja kartan muutoksella tehdään 3 hp lisää sekä "malli Kajander" -mittaristo korvataan 2020-luvulle paremmin soveltuvalla.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
mek
Viestit: 2693
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mek »

Aika pianhan Hondakin päivitti ATn, olikohan kolme kautta CRF1000L myynnissä, ennen päivitystä.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vastaavasti 1200 Tenere on ollut tuotannossa kohta 12 vuotta ja onko tehty yksi päivitys matkan aikana, mutta ei sitä koskaan tiedä mitä on tulossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Viuh
Viestit: 1684
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Toissa kesänä yksi Yamaha-kauppias hehkutti että on tulossa todellinen rallipeli. Tuli kullatut vanteet :roll:
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja B12 »

Roito kirjoitti: Ma Loka 04, 2021 10:28 am Turhanpäiväsiä avustimia, ajomoodeja ja ylimääräistä painoa ei ainakaan allekirjoittanut kaipaa.
Sitäpä ne parannukset tuppaavat yleensä tarkoittamaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
hiiliteräs
Viestit: 28
Liittynyt: To Heinä 11, 2019 10:48 am
Pyörä: KTM 690 -21

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja hiiliteräs »

Tenu on tuollaisenaan niin tasapainoinen kokonaisuus, että vaikea kuvitella miten sitä päivitettäisiin mitenkään oleellisesti ensi vuodelle. Mitään ajomoodeja tuohon ei osaa kaivata, CP2 on niin lineaarinen ja helposti hallittava voimanlähde joka tilanteessa. Voimaa nyt ei ylettömästi toki ole, mutta muutama lisäheppa ei tilannetta muuttaisi, semmosta räyhähenkeä koneesta ei löydy kuitenkaan. Käyttökelpoista eteenpäin vievää voimaa sitten senkin edestä.

Alustan päivitys todennäköisesti nostaisi hintaa oleellisesti, samoin kilojen tiputus. Sitten katoaisi se yksi oleellinen markkinaetu eli suhteellisen edullinen hinta ominaisuuksiin nähden. Veikkaan että korkeintaan vähän uutta väriä ja tarraa ensi vuodelle :mrgreen:
Jani M
Viestit: 2109
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jos katsoo taloudellisesta näkökulmasta, että pyörälle taitaa olla enemmän maailmanlaajuista kysyntää kuin mitä niitä pystytään valmistamaan, niin Yamahan talousosasto voi olla nihkeä antamaan budjettia tehdä päivityksiä kysynnän kasvattamiseksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuo on se todennäköisin vaihtoehto uusien tarrojen kera. Isotankkisesta advesta on huhuttu mutta siinäkin voi käydä niin että T7 jätetään ennalleen ja isotankkinen tulee olemaan myös isolohkoinen. Tässäkään en pidättelisi hengitystä koska 700 on suosionsa huipulla ja 1200 menee kaupaksi tasaiseen tahtiin vaikka mallilla on jo ikää.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2109
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Koheltaja kirjoitti: Ke Loka 06, 2021 8:03 pm Isotankkisesta advesta on huhuttu mutta siinäkin voi käydä niin että T7 jätetään ennalleen ja isotankkinen tulee olemaan myös isolohkoinen.
Olisi aika loogista, että Yamaha hyödyntäisi samaa konseptia MT-09:n koneen kanssa kuin tässä Tenere 700:ssa, eli otetaan valmis kone ja tehdään sen ympärille adventurepyörä, jossa pääsisi todennäköisesti hyödyntämään jossain määrin T7:n komponentteja. 890 kuutioisella koneella se osuisi suoraan 890 Adven, Tiger 900:n ja 850 GS:n kilpailijaksi ja Triumph on jo näyttänyt, että kolmisylinterilläkin koneella saa tehtyä oikein vertailua kestävän adventurepyörän.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuo on yhtenä vahvana vaihtoehtona ja silloin saattaa 1200 jäädä vielä mallistoon, vaikka ikää on niin silläkin on vankka status isojen matkaenskojen kategoriassa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin