BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Tivinen
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 25, 2021 4:10 pm
Pyörä: BMW R1150R
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Tivinen »

Moro
Tulipa hommattua tuommoinen vm.2002 R1150R ilman ABS jarruja. Ja mukana ei mitään Owners Manuaalia tms. Osaisitteko kertoa mistä sellaiset löytäisin tai olisiko jollain tuommoinen sähköisessä muodossa? Myös huoltomanuaali kiinnostelee kovasti. Netistä en ole löytänyt. Syksy saapuu ja huoltaa pitäisi.... Kiitoksia jo etukäteen
Patukka
Viestit: 619
Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Tivinen kirjoitti: Ke Elo 25, 2021 4:24 pm Moro
Tulipa hommattua tuommoinen vm.2002 R1150R ilman ABS jarruja. Ja mukana ei mitään Owners Manuaalia tms. Osaisitteko kertoa mistä sellaiset löytäisin tai olisiko jollain tuommoinen sähköisessä muodossa? Myös huoltomanuaali kiinnostelee kovasti. Netistä en ole löytänyt. Syksy saapuu ja huoltaa pitäisi.... Kiitoksia jo etukäteen
Tehtaan korjaamokäsikirja täältä:
https://www.carlsalter.com/download.asp?p=836
Viimeksi muokannut Patukka, Ke Elo 25, 2021 8:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kooma
Viestit: 192
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Pyörä: Kovin monella

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Kooma »

No Pekkaveeltä tikku tai Alfameriltä Clymerin kirja, noin 50 euroo. Pekka varmaan pyörii näillä sivustoilla, tikku maksaa jotain 20 -30 euroo.
Tivinen
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Elo 25, 2021 4:10 pm
Pyörä: BMW R1150R
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Tivinen »

Kooma kirjoitti: Ke Elo 25, 2021 7:52 pm No Pekkaveeltä tikku tai Alfameriltä Clymerin kirja, noin 50 euroo. Pekka varmaan pyörii näillä sivustoilla, tikku maksaa jotain 20 -30 euroo.
Kiitoksia tiedosta.
Onko tietoa onko tuo Clymerin kirja kattavampi kuin haynesin opas ? Hinnan ero ei ole suuri, mutta ei viitsisi molempia ostaa.
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja JJ »

Netistäkin jotain manuaalia olin löytävinäni:
http://www.2ri.de/Document/2001-BMW-Own ... 1150R/2855
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Patukka
Viestit: 619
Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Tivinen kirjoitti: Pe Elo 27, 2021 1:29 pm
Kooma kirjoitti: Ke Elo 25, 2021 7:52 pm No Pekkaveeltä tikku tai Alfameriltä Clymerin kirja, noin 50 euroo. Pekka varmaan pyörii näillä sivustoilla, tikku maksaa jotain 20 -30 euroo.
Kiitoksia tiedosta.
Onko tietoa onko tuo Clymerin kirja kattavampi kuin haynesin opas ? Hinnan ero ei ole suuri, mutta ei viitsisi molempia ostaa.
Kattavin on - eri mallien ( R850,R1100, R1150, R1200C ) osalta - Clymerin BMW-raamattu ISBN 1-59969-040-3. Jokaisen BMW mallin tehtaan oma korjaamokäsikirja on kuitenkin paras. Ja vielä se että tehtaan kirjoja on varsin hyvin, ja aivan ilmaiseksi, netissä saatavana.

Minulla on tuo Clymer, Clymerin F650 kirja ja pari Haynesia. Niiden lisäksi suurin osa tehtaan BMW F650, R1100, R1150 ja R1200 korjaamokirjoista. Näiden päälle vielä tehtaan K-sarjan korjaamokirjoja. Jos ja kun tarvetta on lähes aina tulee kuitenkin käytettyä tehtaan omia kirjoja. Glymeriä tulee käytettyä - hyvien sähkökaavioidensa vuoksi - joskus, Hayneisa ei juuri koskaan.
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

Hei, Olin lähdössä reissuun mutta R1150 GSA -02 ei ollutkaan samaa mieltä. Startti pyöritti ja laite melkein käynnistyi mutta ei pysynyt kuitenkaan käynnissä ja röpötti ihan tosissaan. Kuulosti kuin yrittäisi käydä vain toisella pytyllä. Odottelin hetken ja kokeilin uudestaan ja nyt se lähti käymään. Käynti kuulosti jopa melkein normaalilta kunnes yhtäkkiä sammui. Kerkesi käydä n. 5sek. Kävi kuitenkin molemmilla pytyillä. Bensapumppu surisee kun kääntää virrat päälle ja bensa vähän haisi kun yritin starttailla. Vaihdoin tulpat ja mopon mukana tulleen varaosa TPS:n (jonka toimivuudesta ei ole takeita). Näillä ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Ajoin pyörällä viimeksi kaksi viikkoa sitten ja toimi ihan normaalisti. Ennen reissuun lähtöä liitin akkuun c-tekin liittimen ja latasin akun. Tarkistin myös bensaletkujen liittimet ja muutkin mitä näkyvillä on jos vaikka olisi irronnut. Mutta kaikki tuntui olevan paikallaan. Tämän ketjun perusteella vika voisi olla bensapumpussa, hall-anturissa tai siinä TPS:ssä mutta sopivatko nämä oireet niihin? Olisiko ideoita mistä lähteä liikkeelle ja kiitos jo etukäteen!
Avatar
viitsu
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Moi, onko ruiskuläpille menevät kaasuvaijerit nipoissaan vai onko noussut ylös?
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

viitsu kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 10:13 pm Moi, onko ruiskuläpille menevät kaasuvaijerit nipoissaan vai onko noussut ylös?
Toinen oli tosiaan pois paikaltaan :lol: Kiitos paljon Viitsu! (elämässä on niitä hetkiä, jolloin ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, tämä taitaa olla yksi niistä..)
LKK
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 1:00 pm
Pyörä: R1150GSA

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja LKK »

Aina tankin irroituksen jälkeen oikean puolen kaasuvaijeri jää nipan yli ja pyörä käynnistyy ja käy huonosti. Ekan kerran iski paniikki, mutta nyt muistaa aina tarkistaa sen, jos on jotain askarrelut pyörän kanssa. On hieno tunne, kun laittaa vaijerin pään paikalleen ja kaikki pelaa taas kuten pitää!
Avatar
viitsu
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Markoinen kirjoitti: Ti Kesä 21, 2022 7:25 am
viitsu kirjoitti: Ma Kesä 20, 2022 10:13 pm Moi, onko ruiskuläpille menevät kaasuvaijerit nipoissaan vai onko noussut ylös?
Toinen oli tosiaan pois paikaltaan :lol: Kiitos paljon Viitsu! (elämässä on niitä hetkiä, jolloin ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, tämä taitaa olla yksi niistä..)
Kattos perskele!! :shock:
Joskus arpaonni osuu kohdalleen :D Ei muuta kuin äkkiä reissuun.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Noissa melkein 20 vuotta vanhoissa Bemareissa jarruletkut hapertuvat sisältäpäin.
Kannattaa vaihtaa kaikki kumiset jarruletkut ajoissa teräspunosletkuihin.
Mm. Probrakiltä saa hyviä letkuja. Noita olen laittanut moneen pyörään.
https://www.probrake.de/stahlflex-brems ... lia-50-ccm

Noin voi käydä, jos odottaa liian pitkään.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL ... authuser=0
Avatar
viitsu
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Samat sanat kytkinletkusta + alapään mutka ruostuu, kun vesi valuu letkun suojaa pitkin alas. Sivulla 142 kuvan kera.
Riku76
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Pyörä: BMW R1150GS
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja Riku76 »

Tekeeköhän noilla Wilbersin 500 sarjan iskareilla mitään?
Tekisi vähän mieli hommata Gessuun uudet ja noi olisi ihan kohtuu hintaset vielä.
Avatar
MViktor
Viestit: 313
Liittynyt: To Elo 28, 2008 4:39 pm
Pyörä: R 850 GS
Paikkakunta: Heinävesj

Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Viesti Kirjoittaja MViktor »

Riku76 kirjoitti: Ti Tammi 31, 2023 7:10 pm Tekeeköhän noilla Wilbersin 500 sarjan iskareilla mitään?
Tekisi vähän mieli hommata Gessuun uudet ja noi olisi ihan kohtuu hintaset vielä.
On tuon sarjan iskarit gessussa. Tekee, ero vakioon ihan huomattava. Ja säilyy hyvänä, kun ovat huollettavaa mallia.
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
Vastaa Viestiin