Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joo raskas se on. Laukkuraudasta nostamalla ja tangosta vetämällä sen sai nousemaan hirveän äherryksen kanssa. Ihan pienestä syystä ei kyllä viitsi nostella.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.Eino Epatto kirjoitti: ↑To Heinä 29, 2021 8:49 pm Neuvokaas joku kikkakakkonen pyörän nostamiseksi keskiseisontatuelle. Tuohon -97 Africa Twiniin on joku sellaisen asentanut ja tottakai se olisi hyvä siihen nostaa mutta kun ei prkele nouse, ei sitten millään Ylipainoa ja ylivoimaa on kuskilla aivan riittävästi moisen mopon perän nostamiseenkin mutta tuolle tuelle klonksauttaminen ei onnistu.
Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: La Heinä 07, 2012 7:50 pm
- Pyörä: XRV 750, Tunturi Automat
- Paikkakunta: K-P
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joo, siinähän se konsti olikin, kiitokset vaan! Lautojen päällä pyörä nousi höyhenen kevyesti suunnilleen yhdellä kädellä tuen varaan. Jalkaa saa lyhentää siis ainakin sen 15 mm. Ensi keväänä sitten, ajellaanpa kesä loppuun ensin.Hanski T kirjoitti: ↑La Heinä 31, 2021 2:08 pm
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.
Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kunhan takis jää keskituella ilmaan. Kato myös että stoppari osuu kohdalleen, siis se jota vasten vieteri pitää tukea ajon aikana.Eino Epatto kirjoitti: ↑Ti Elo 03, 2021 1:46 pmJoo, siinähän se konsti olikin, kiitokset vaan! Lautojen päällä pyörä nousi höyhenen kevyesti suunnilleen yhdellä kädellä tuen varaan. Jalkaa saa lyhentää siis ainakin sen 15 mm. Ensi keväänä sitten, ajellaanpa kesä loppuun ensin.Hanski T kirjoitti: ↑La Heinä 31, 2021 2:08 pm
Kokeilepa laittaa tasaisella pinnalla etu- ja takapyörän alle laudat ja koitat sitten uudestaan. Näin voit helposti testata että paljonko keskitukea pitäisi lyhentää että se olisi käyttökelpoinen. Ja kun painat koko painolla sitä vipua niin sekin auttaa.
Keskituki on ihan pistämätön apu ketjujen rasvauksessa ja toki myös renkaanvaihdosssa, joten se kannattaa virittää käyttökelpoiseksi. Äkkiä hitsari sen korjaa kun vaan tietää mitä tehdään.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kerpeles, TrafiComissa olen laittanut aikapäiviä sitten tietojen luovutuskiellon ruksin joka kohtaan.
Nyt kuitenkin kun laittaa kyselyn 16500 numeroon niin kaikissa ajoneuvoissa näkyy 1. omistajan nimi eli oma koko nimi.
Täyskaimoja kun ei ole yhtäkään niin kaluston sijainnin saa selville ihan Fonectalla.
Miten tää nyt näin meni, TrafiCom ?????
(Toisaalta ei yllätä pätkääkään kun kyseessä TrafiCom.)
Nyt kuitenkin kun laittaa kyselyn 16500 numeroon niin kaikissa ajoneuvoissa näkyy 1. omistajan nimi eli oma koko nimi.
Täyskaimoja kun ei ole yhtäkään niin kaluston sijainnin saa selville ihan Fonectalla.
Miten tää nyt näin meni, TrafiCom ?????
(Toisaalta ei yllätä pätkääkään kun kyseessä TrafiCom.)
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
traficom.fi :
Nimi näkyy, muut ei.Voit kieltää yhteystietojesi luovuttamisen yksittäisluovutuksena. Tämä tarkoittaa sitä, että yhteystietojasi ei ole saatavilla esimerkiksi tekstiviestipalveluissa. Palveluissa näkyvät kuitenkin nimesi ja ajoneuvosi tiedot.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
1. omistajan koko nimi näkyy ja ajoneuvon tiedot myös ihan tarkasti.
Ja, miksikö niin - ei osannut täti Trafissa sanoa kuin, että varmaan vaatisi lain muutoksen ensin, että voisi estää nimen näkymisen. Turvakielto ainoa mikä estäisi ,mutta sehän ei koske tavallista tallaajaa.
Toinen asia mitä tätiltä kysyin: miksi on ihan mahdotonta saada puuttuvaa rekisteriotetta ajokistaan viikonloppuna itselleen ? Ei voi tulostaa itse, ei paperille ei pdf:nä. Yksikään konttori ei ole auki, joka rekisteröinteja suorittaa. Myöskään vakuutusyhtiö ei voi tulostaa paperia. Ei tiennyt mitään muuta syytä kuin , että on erikoispaperia, mutta miksi moinen turha paperi (tekninen osa) pitää tulostaa erityispaperille ei auennut...rajojen takana kuiteskin olisi syytä olla matkassa.
Ai unohdinko asian ja yritinkö saada mukaani Norjaan puuttuvan paperin, yritin ja vierailin vielä matkalla Kolarissa konttorilla maanantaina virka-aikana , vaan sielläpäs rekisteröintejä suoritettiinkin vain keskiviikkoisin ja perjantaisin-tai olisi voitu ehkä paperi tulostaa maanantainakin , mutta kaveri oli vasta matkalla konttorille, eikä sitä pyynnöstä huolimatta voitu soitaa/selvittää kauanko pitäisi odotella... en odotellut (koko letka olisi odottanut).
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Hei!
Trafi tosiaan jakaa tiedot auliisti vaikka tietojen luovutus kielletty.
Tietojen luovutuskielto tarkoittaa ettei suoraan saa osoitetta. Sanovat että ei oikein voi estää, ku tää nyt vaan o tämmönen.
Tein tutkintapyynnön Poliisille
Ilmoitin asiasta vakuutusyhtiöön, että ovat tämän sekoilun maksumies.. Aika uskomatonta, että on tämmöstä vielä tänäpäivänä.
Trafi tosiaan jakaa tiedot auliisti vaikka tietojen luovutus kielletty.
Tietojen luovutuskielto tarkoittaa ettei suoraan saa osoitetta. Sanovat että ei oikein voi estää, ku tää nyt vaan o tämmönen.
Tein tutkintapyynnön Poliisille
Ilmoitin asiasta vakuutusyhtiöön, että ovat tämän sekoilun maksumies.. Aika uskomatonta, että on tämmöstä vielä tänäpäivänä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ja ottavat siitä vielä maksunkin
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Miksei iskarit kestä isossa gessussa.... Jo ties kuinka monennet pumput levittäny öljyt tantereeseen. Kyse on vm -04 normigessu (K25, 0307) Legenda kertoo että OEM-pumput voi korjata ja olenkin joskus saanut yhteystietoja mutta nyt ei löydy muistiinpanoista sitten mitenkään kaikki tyynni hävinneet. Eli: kuka ja missä voisi korjauttaa?
treriksrøysare
- SS
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Mphuolto.fi
- Totti
- Viestit: 1074
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Joskus korjautin vanhan Twinin iskarin Skog Racingilla. http://skog-racing.com/
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Nomad
- Viestit: 453
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
- Pyörä: Ewan McGregor -03
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
1150 GSAn Öhlinssit huollatin tuolla:
http://www.koittomoto.fi/index.php/iskarit
http://www.koittomoto.fi/index.php/iskarit