KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Täytyypä tarkastaa, voisi olla ehjä kansi hyllyssä...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Ei voi olla totta! Moottori melkein kasassa ja pöydältä löytyi suojapahvin liepeen alta yksi neulalaakerikehä. Sen täytyy olla vaihteiston rattaan sisältä kun kerran tippui pari ratasta pois vaihteiston akselilta niitä lohkoista toiseen siirtäessä. Muuta selitystä en keksi. No tietääpä tämän päivän ohjelman kun purkaa uudelleen koko moottorin.
Pientä iltapäivän päivitystä että muutaman kerran otettu kertauskurssi LC4:n vaihteiston purkuun ja kasaukseen ja on todettava että ei ole tämän vehkeen laakeri. Mistä vietävästä sekin on siihen pöydälle tullut kun tyhjensin koko pöydän ennen tätä projektia nimenomaan siksi ettei tulisi mitään sotkua osien kanssa.
Pientä iltapäivän päivitystä että muutaman kerran otettu kertauskurssi LC4:n vaihteiston purkuun ja kasaukseen ja on todettava että ei ole tämän vehkeen laakeri. Mistä vietävästä sekin on siihen pöydälle tullut kun tyhjensin koko pöydän ennen tätä projektia nimenomaan siksi ettei tulisi mitään sotkua osien kanssa.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Juu, tai sitten jos on koneet käytettävissä niin tekee kokonaan uuden...
Vanhempi malli, eli o-rengas tiivisteellä oleva näyttäisi olevan ns. jouten.
Taitaa toimia myös uudemman tiivisteen kanssa o-renkaan urasta huolimatta.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Koitan ensin Powercoil sisäkierrettä ja palataan asiaan kopan suhteen jos ei se kierre onnistu. Nyt menee pariksi päiväksi taas tämä projekti sivuun kun pitää välillä "oikeita töitäkin" tehdä.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Powercoil onnistui hienosti. Eikun moottori kiinni ja kokeilemaan että tuliko jo ajopeli vai vieläkö kerran avataan kone.
-
- Viestit: 326
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
- Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
- Paikkakunta: Ruhtinansalmi
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
velipoika teki mulle kerran källin, ja laitto osien sekaan ylimääräisen jousen... vähän meni aikaa pähkäillessäSamiT kirjoitti: ↑Ma Huhti 05, 2021 7:24 am Ei voi olla totta! Moottori melkein kasassa ja pöydältä löytyi suojapahvin liepeen alta yksi neulalaakerikehä. Sen täytyy olla vaihteiston rattaan sisältä kun kerran tippui pari ratasta pois vaihteiston akselilta niitä lohkoista toiseen siirtäessä. Muuta selitystä en keksi. No tietääpä tämän päivän ohjelman kun purkaa uudelleen koko moottorin.
Pientä iltapäivän päivitystä että muutaman kerran otettu kertauskurssi LC4:n vaihteiston purkuun ja kasaukseen ja on todettava että ei ole tämän vehkeen laakeri. Mistä vietävästä sekin on siihen pöydälle tullut kun tyhjensin koko pöydän ennen tätä projektia nimenomaan siksi ettei tulisi mitään sotkua osien kanssa.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Nyt moottori koekäynnistetty ilman ongelmia toistaiseksi. Täytyy varmistaa nesteiden sisällä pysyvyys ja että voitelu ja jäähdytyskierto toimivat niin pääsee koeajolle huomenna.
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Hienoa!
Toivottavasti oli oikeesti ylimääräinen se laakeri.
Toivottavasti oli oikeesti ylimääräinen se laakeri.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
On se laakeri ylimääräinen, parit koelenkit heitetty ja pelaa hienosti, Akrapovicin pönttö pitää pahaa ääntä ja moottori tärisee h*lvetisti. Mahtava peli siis!
Vielä kun selviäisi että mistä se laakeri tuli, ei ole mitenkään päässyt kukaan tuonne mun talliin edes jäynää tekemään.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Nyt on sitten ensimmäinen 150km lenkki takana tällä pyörällä, ja tämähän onkin melkoisen mainio laitos kaikkine tärinöineen ja äänineen, ihan sama onko soratie vai mutkainen asfaltti alla niin aina on älyttömän kivaa lukuunottamatta satasen rajoituksella olevaa isompaa tietä kovassa sivutuulessa.
Mitä moottoriöljyä tällaisissa yleensä on käytetty? Laitoin Motonestista hommatun Teboil 4T Superbike 15W50 öljyn nyt sisään ja ainakin tuntuu vaihteet ja kytkin toimivan vallan mainiosti. Kytkinneesteenä ei ole Maguran kallis punainen vaan Citroenin jousitukseen tehty halpa vihreä mineraaliöljy LHM, pitäis olla passelia tavaraa kaiketikin tähän tarkoitukseen.
Siinä pyörä pihassa odottamassa ensikoeajoa rempan jälkeen, ei pudonnut mitään kovin isoja osia matkalle eikä mitään muutakaan jännää tapahtunut lukuunottamatta liian täyden jäähdyttimen oikean kengän kärjelle ruiskimia jäähdytysnestepisaroita. Ehti niistäkin jo hiukan huolestua kunnes muisti että tuli epähuomiossa täytettyä jäähdytin korkkiin asti.
Mitä moottoriöljyä tällaisissa yleensä on käytetty? Laitoin Motonestista hommatun Teboil 4T Superbike 15W50 öljyn nyt sisään ja ainakin tuntuu vaihteet ja kytkin toimivan vallan mainiosti. Kytkinneesteenä ei ole Maguran kallis punainen vaan Citroenin jousitukseen tehty halpa vihreä mineraaliöljy LHM, pitäis olla passelia tavaraa kaiketikin tähän tarkoitukseen.
Siinä pyörä pihassa odottamassa ensikoeajoa rempan jälkeen, ei pudonnut mitään kovin isoja osia matkalle eikä mitään muutakaan jännää tapahtunut lukuunottamatta liian täyden jäähdyttimen oikean kengän kärjelle ruiskimia jäähdytysnestepisaroita. Ehti niistäkin jo hiukan huolestua kunnes muisti että tuli epähuomiossa täytettyä jäähdytin korkkiin asti.
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Samalla öljyllä kolmisen vuotta ajellut, en kyllä osaa sanoa olisko joku parempaa, toiminut tuolla.
Mikäs tuo malli onkaan, nyt ei yhtään raksuta pääkopassa?
Joskus tuollaista kattelin ja kuviakin moisesta pitäis olla.
Taka lokasuoja vanhempaa mallia ja ei taida etulokarikaan olla vakio.
Onko mittaristokin erilainen?
Värityskin mielestäni.
Mikäs tuo malli onkaan, nyt ei yhtään raksuta pääkopassa?
Joskus tuollaista kattelin ja kuviakin moisesta pitäis olla.
Taka lokasuoja vanhempaa mallia ja ei taida etulokarikaan olla vakio.
Onko mittaristokin erilainen?
Värityskin mielestäni.
- MIL
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
- Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
- Paikkakunta: Helsinki
Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta
Itsellä jäi Superbikestä sellainen tuntuma että sillä oli kylmänä enemmän ongelmaa kytkimen kanssa. Tuli stumpattua monet kerrat ensimmäisissä liikennevaloissa ja oli hieman kiusallista. En tiedä onko pyöräkohtainen vai tyyppivika että kylmä kytkin irrottaa vähän ailahtelevasti, Motul 7100:lla tuntuu toimivan paremmin, mutta silti vielä välillä pääsee yllättämään.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
- Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
- Paikkakunta: Paimio
Re: KTM LC4 640 Adventure -02
Kyllä tuossa on ollut todennäköisesti uutena yläkiinnitteinen etulokari, muuten kai ihan normaali 2002 malli, kyljessä lukee Adventure ja tankissa Rally, liekö alkuperäiset tarrat sitten kyseessä. Tuollaisena se on vanhojen kuvien mukaan Saksasta 2006 tullut Suomeen. Pyörän ostokuitit alkuperäisomistajalta edelleen ohjekirjojen mukana ja näköjään oli ostettu 2800 eurolla lisätarviketta uutena pyörän mukaan. Mittaristoa muutettu jossakin vaiheessa kun on kierroslukumittarikin heivattu pois.AKH kirjoitti: ↑Ma Huhti 19, 2021 8:15 am Samalla öljyllä kolmisen vuotta ajellut, en kyllä osaa sanoa olisko joku parempaa, toiminut tuolla.
Mikäs tuo malli onkaan, nyt ei yhtään raksuta pääkopassa?
Joskus tuollaista kattelin ja kuviakin moisesta pitäis olla.
Taka lokasuoja vanhempaa mallia ja ei taida etulokarikaan olla vakio.
Onko mittaristokin erilainen?
Värityskin mielestäni.
Viimeksi muokannut SamiT, Ke Huhti 21, 2021 10:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.