BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Ostin fixusnet.fi -liikkeestä uuden suodattimen tänään hintaan 24,60 €. Hinnaltaan ei paha. eBayssa vastaava.
Tyhjäkäynin resetointi auttoi, kiitos neuvosta.
Tyhjäkäynin resetointi auttoi, kiitos neuvosta.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: BMW G650X
Bingit oli aika paljon vanhemissa laitteissa kuin xc...Seisonnassa tuo pienkonebensa puoltaa paikkansa,se on nähty monesti.Ainakin kaasareiden kanssa. En kyllä jätä edes 98 tankkiin kaasarilaitteisiin jos jää talviseisontaan. Ruiskut ei tunnu välittävän,ainakaan toistaiseksi. Ja toisekseen vertaus v poweriin oli väärä,pahoittelut siitä. Oikeammin nesteen 95 vs 98 tahi tb sama juttu,myyjien välillä voi olla pieniä eroja. (muistuu mieleen tarra ja opelit)maja2 kirjoitti:Vm. 2009 Rotaxiin vaihdettiin juuri Bingin kaasarin kohot kun eivät enään kellu kun ovat imeneet itsensä täyteen viinaa+vettä. Samat Bingit ovat esim. BMW:llä olleet käytössä . Etanoli itsessään "kuivaa" bensan vedestä ja kerää sen itseensä jolloin seos erittäin hanakasti aiheuttaa korroosiota. Lopullinen huipennus on syksyllä tai talvisäilytyksessä kun etanoli imee itseensä riittävästi vettä ja kerrostuu tankin pohjalle vesi-etanoliseoksena, moottori ei käynnisty muuta kuin tankin tyhjäämällä. Samaa paskaa lilluu siten kohokammiossa ja ruiskun pumpussa, suuttimissa ja paperisessa bensafiltterissä. Lentokoneessa on bensatankissa sentään vesihana, mopoissa ei ole.
Aja vaikka pontikalla jos haluat , mutta etanoli bensassa ei todistettavasti pidennä yhdenkään sen kanssa tekemisissä olevan komponentin elinikää.
Juu,pontikalla ajelen kun metsurin tankkaus on tuolla tien päällä sen verran hankalaa. Ja ajelisin vaikka automaateista tuota ihmelienta 2e litra saisikin.(joillain nesteen asemilla on pumpussa,mutta harvakseltaan) Ei se niin pitkään ehdi tankissa vanhenemaan että pilalle menisi.
Fakta on että etanoli on tullut jäädäkseen liikennepolttoaineisiin ja sen asian kanssa on vaan elettävä. 5% vs 10%,onko loppujenlopuksi mitään käytännön eroa. Siihenhän tämä näköjään kaatui,eikä oktaaniin.
Asiaan,vaikkei olekkaan omaa lehmää ojassa. Huskiin etuiskareiden puslia etsiessä törmäsin osanumerolistoihin joiden mukaan xc:ssä olisi samat liukuholkit. Josta seuraa ajatus,onko kukaan mitannut vaihtuuko bemarin yläputkeen huskin tms shiverin alaputki vaimenninsisuksineen? Shivereitähän noihin on laitettu,mutta joutuu sorvaamaan sopivaksi. Yläkorkki näyttää samalta,mutta saahan se ulospäin näyttää...Enkä ole mitannu bemarin ulkoputken pituutta,onko sama vai ei.
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: BMW G650X
Ero 5% ja 10% etanoliseoksella on erittäin huomattava ero kumiosien ja elastomeerien kestoiän ja käyttäytymisen kannalta.ceevu kirjoitti:
Fakta on että etanoli on tullut jäädäkseen liikennepolttoaineisiin ja sen asian kanssa on vaan elettävä. 5% vs 10%,onko loppujenlopuksi mitään käytännön eroa. Siihenhän tämä näköjään kaatui,eikä oktaaniin.
https://www.highpowermedia.com/Archive/ ... ol-in-fuel
Letkuklemmarit yms. liitokset voivat alkaa vuotaa jos järjestelmä päästetään välillä kuivaksi kun alkoholilla turvotetut letkut kuivuvat kasaan. Ruiskukoneilla sen kylläkin huomaa kyllä nopeasti... Myös rapeita ja murenevia bensalinjojen muovisia T ja Y haaroja on bongattu ainakin lentokoneista.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: BMW G650X
Muistelisin että kasigessussa on myös samat kuoret keulassa ja että nimimerkki -W- joskus sovitteli Shiverin sisäkalut sinne. Saman muistikuvan mukaan alajalkaan piti sorvata isompi pesä puristuspuolen pakalle, muuten heittämällä kiinni.ceevu kirjoitti:
Asiaan,vaikkei olekkaan omaa lehmää ojassa. Huskiin etuiskareiden puslia etsiessä törmäsin osanumerolistoihin joiden mukaan xc:ssä olisi samat liukuholkit. Josta seuraa ajatus,onko kukaan mitannut vaihtuuko bemarin yläputkeen huskin tms shiverin alaputki vaimenninsisuksineen? Shivereitähän noihin on laitettu,mutta joutuu sorvaamaan sopivaksi. Yläkorkki näyttää samalta,mutta saahan se ulospäin näyttää...Enkä ole mitannu bemarin ulkoputken pituutta,onko sama vai ei.
Markkuhoolla saattoi olla moinen setti myös Xchallengessa.
Re: BMW G650X
Itellä oli Shiveri XC:ssä, jos en väärin muista niin meni kuten yllä. XC:n iskarin jalat sorvarin kautta TE Hussen Shivereihin. Jotain mutinaa oli sorvarilla nro 1 mutta seuraava teki.
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: BMW G650X
Muistan nähneeni kuvia joissa on pitäny sorvata alemman kolmion kohdalta putkea ohuemmaksi,siitä tuo ajatus lähti. Noita on varmaan eri ulkopaksuuksilla eri malleissa.
Re: BMW G650X
Nyt kun sanot niin voi olla että olen kanssa nähnyt jonkun samanlaisen kuvan mutta tossa swapissa ei tarvinnu sitä tehdä.
Re: BMW G650X
On kyllä suositeltava tuunaus tuo keulan pumppujen vaihto. Yhdistettynä kunnon rautatakaiskariin muuttaa bemarin ihan eri peliksi ajettavaksi.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Vielä fuel filteristä.
Eilen vaihdettu ja nyt pelittää aivan erilailla. Samalla luettiin vikakoodit ja tyhjäkäynnistä oli jäänyt merkintä mutta ei ollut enää aktiivisena. Varmaan imupuolella tyhjäkäyntiliitosjohdon kytkennässä oli ollut häikkää. En kylläkään muista, että olisin sitä ”sorkkinut”. Vanha suodatin näytti olevan vastaava kuin uusi hankkimani.
Suosittelen vaihtoa tietyssä vaiheessa vaikkei sitä enää tehdas pidä tarpeellisena eikä sen vaihto kuulu enää huolto-ohjelmaan niinkuin vuonna 2007!
Eilen vaihdettu ja nyt pelittää aivan erilailla. Samalla luettiin vikakoodit ja tyhjäkäynnistä oli jäänyt merkintä mutta ei ollut enää aktiivisena. Varmaan imupuolella tyhjäkäyntiliitosjohdon kytkennässä oli ollut häikkää. En kylläkään muista, että olisin sitä ”sorkkinut”. Vanha suodatin näytti olevan vastaava kuin uusi hankkimani.
Suosittelen vaihtoa tietyssä vaiheessa vaikkei sitä enää tehdas pidä tarpeellisena eikä sen vaihto kuulu enää huolto-ohjelmaan niinkuin vuonna 2007!
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Millaiseen olette vaihtaneet?an13 kirjoitti:On kyllä suositeltava tuunaus tuo keulan pumppujen vaihto. Yhdistettynä kunnon rautatakaiskariin muuttaa bemarin ihan eri peliksi ajettavaksi.
Bike lehdessä oli aikoinaan ”teemana jousitus”. Siinä oli vertailussa alkuperäinen, wilbers, uusi alkuperäisiskari, öhlins du044 ja öhlins du440. Kaksi viime mainittua kiinnostavat. Testissä todettiin, että edullisempi malli du044 tarjoaa hyvän vastineen rahoille ja du440 käyttäytyy pääasiallisesti tismalleen samalla lailla kuin du044. Tietysti siihen on lisättynä erillinen painesäiliö sekä mahdollisuus säätää puristusvaimennus.
Onko kokemuksia kummastakin?
Re: BMW G650X
Minulla oli lisäsäiliöllinen Hyperpro BM06-1AD. Suosittelisin edullisinta mallia missä on vaan lisäsäiliö. Se on tärkeämpää kuin että mikä merkki se on.
Re: BMW G650X
En muista mallia mutta Öhlins toimi ihan ok. Ja oli ns. ”lisäsäiliöllinen”.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: BMW G650X
Jos itse olisin rahaa laittamassa iskariin, ottaisin lisäsäiliöllisen sen erillisen puristuksen säädön vuoksi. Jos sen säiliöttämän säätö sattuu olemaan hyvä ja keulan kanssa synkassa, toimii se ihan yhtä hyvin. Vaan jos ei ole, menee shimmijumpaksi tai sitten vaan todetaan että välttää.
Sitten jos enemmän innostuu hipistelemään, se on enimmäkseen juuri se puristuksen säätö mitä tulee radan mukaan muuteltua. Paluu kun on kohdallaan niin aika vähän siihen tulee koskettua.
Toki se pönttö lisää myös jäähdytyspinta-alaa, jos on innostumistaipuvainen, silläkin voi olla merkitystä.
Sitten jos enemmän innostuu hipistelemään, se on enimmäkseen juuri se puristuksen säätö mitä tulee radan mukaan muuteltua. Paluu kun on kohdallaan niin aika vähän siihen tulee koskettua.
Toki se pönttö lisää myös jäähdytyspinta-alaa, jos on innostumistaipuvainen, silläkin voi olla merkitystä.
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Laitoin etupumpuiksi Aprilia 450 RXV:n Shiverit (45/300mm.) Ei tartte sorvata pumppuja.
Mutta parit holkit etuakselille tarttee sorvata, etupyörä ja jarrusatula siirtää muutama milli, sekä jarrulevy teetättää.
Käytin Aprilian jarrusatulaa ja leikkautin sille Bemarin napaan sopivan millin ohuemman (4mm.) jarrulevyn (halk. 270mm.)
Kun jouston pituus lisääntyi edessä 300 milliin ja takana on Öhlins BM636, joka on sentin pidempi kuin alkup. niin koko hökötys on nyt n.30mm. korkeampi.
Käytännössä kuitenkin static säg (jota alkup. takapäässä ei ollut) sallii tällaisen pituusrajoitteisen kyytiin kiipeämisen.
Molemmat toimii aivan upeasti verraten alkuperäisiin.
Mä pistän kuvia ja tarkempaa raporttia projektista, kunhan kerkeän.
Mutta parit holkit etuakselille tarttee sorvata, etupyörä ja jarrusatula siirtää muutama milli, sekä jarrulevy teetättää.
Käytin Aprilian jarrusatulaa ja leikkautin sille Bemarin napaan sopivan millin ohuemman (4mm.) jarrulevyn (halk. 270mm.)
Kun jouston pituus lisääntyi edessä 300 milliin ja takana on Öhlins BM636, joka on sentin pidempi kuin alkup. niin koko hökötys on nyt n.30mm. korkeampi.
Käytännössä kuitenkin static säg (jota alkup. takapäässä ei ollut) sallii tällaisen pituusrajoitteisen kyytiin kiipeämisen.
Molemmat toimii aivan upeasti verraten alkuperäisiin.
Mä pistän kuvia ja tarkempaa raporttia projektista, kunhan kerkeän.
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Re: BMW G650X
Oliko ihan plug n' play vaihtohommeli? Kävin itsekin tuon suodattimen hakemassa, pitää tässä viikolla vaihdella.oppeS kirjoitti:Vielä fuel filteristä.
Eilen vaihdettu ja nyt pelittää aivan erilailla. Samalla luettiin vikakoodit ja tyhjäkäynnistä oli jäänyt merkintä mutta ei ollut enää aktiivisena. Varmaan imupuolella tyhjäkäyntiliitosjohdon kytkennässä oli ollut häikkää. En kylläkään muista, että olisin sitä ”sorkkinut”. Vanha suodatin näytti olevan vastaava kuin uusi hankkimani.
Suosittelen vaihtoa tietyssä vaiheessa vaikkei sitä enää tehdas pidä tarpeellisena eikä sen vaihto kuulu enää huolto-ohjelmaan niinkuin vuonna 2007!