R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Hieno peli. Kannattaa kokeilla ja tykästyä..
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: R1200GS
Näin kävi minullekkin. Vanhenin, koeajoin ja ostin viime perjantaina
Re: R1200GS
Iso gessu kiinostaa mutta kun ei tunnu löytyvän sellaista jonka vois ostaa. Max 10te rahaa tietysti rajoittaa hakua mutta hankalaa tuntuu olevan. Joku vuotaa öljyä, rengaspaineanturit maksaa min 500e, ESA iskarihuolto ja kytkinremontit ovat kalliita teetettynä. ABS yksikkö melkein pari tonnia. Perä ja kardaani noiden lisäksi. Jos nuo kaikki osuu kohdalle niin remontteihin menee yli puolet hankintahinnasta. Sitä vaan että uskaltaako ostaa?
Ismo R
Re: R1200GS
Tuolla asenteella: Ei.ismo-r kirjoitti:Iso gessu kiinostaa mutta kun ei tunnu löytyvän sellaista jonka vois ostaa. Max 10te rahaa tietysti rajoittaa hakua mutta hankalaa tuntuu olevan. Joku vuotaa öljyä, rengaspaineanturit maksaa min 500e, ESA iskarihuolto ja kytkinremontit ovat kalliita teetettynä. ABS yksikkö melkein pari tonnia. Perä ja kardaani noiden lisäksi. Jos nuo kaikki osuu kohdalle niin remontteihin menee yli puolet hankintahinnasta. Sitä vaan että uskaltaako ostaa?
Omalla 10 vuoden/190tkm kokemuksella R1200GSA mallista niin ylläolevista kustannuksia tuli
- Öhlins, ESA: 2-3k€, jos enää edes saa. Tämän uusin jo ennakkoon ja huolto per vuosi 120€. Wilbersiä saa reilulla tonnilla. Alkuperäisilläkin ajaa sen 50tkm, riippuen ajosta on loppu tuolloin tai sitten ei. Aika monesta jo ainakin Wilbersit löytyy
- Kardaani: Ristikot uusittu rasvattaviin, oliskohan ollut joku 300€ (nytkin on kyllä uusi kardaani hyllyssä... ei kyllä sovi nykyiseen pyörään... ja kyselyitä tuosta jo tullut eli eiköhän se kohta lähde seuraavaan kotiin)
- Rengaspaineanturit: pattereita menee, vaihdettavissa jos vähän työkalut pysyy kädessä ja Kiinasta saa halvalla uusia. Kaikissahan ei näitä edes ole, minulla ei ollut.
- Kytkinremppa: Kaksi noita tullut tehtyä eikä kumpikaan ollut omaan. Molemmat oli enemmän tai vähemmän ennakoivia huoltoja, ei oireita
- Perä: Omaani vaihdoin kokonaan uuden huohotinperän - myös ennakoidusti. Alkuperäiseen vaihdoin laakerit ja se lähti kiertoon, lienee jonkun pyörässä nyt. Uudet sisukset n. 200€
- ABS yksikkö: Vaikka näitä kovasti parjataan, niin on kyllä äärimmäisen harvinainen ongelma. En paljon tähän laskisi euroja menemään
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
Mjoo.. rengaspaineanturit 38€/kpl n 4-5v välein.ismo-r kirjoitti:Iso gessu kiinostaa mutta kun ei tunnu löytyvän sellaista jonka vois ostaa. Max 10te rahaa tietysti rajoittaa hakua mutta hankalaa tuntuu olevan. Joku vuotaa öljyä, rengaspaineanturit maksaa min 500e, ESA iskarihuolto ja kytkinremontit ovat kalliita teetettynä. ABS yksikkö melkein pari tonnia. Perä ja kardaani noiden lisäksi. Jos nuo kaikki osuu kohdalle niin remontteihin menee yli puolet hankintahinnasta. Sitä vaan että uskaltaako ostaa?
Perällä ajaa 100tkm. Remontti maksaa n300€ jos kaivaa itse sen ulos.
(myllymaa hml)
Kytkimen vaihto on päivän työ, mutta ei syytä vaihtaa alle 150tkm ellei ala stefa vuotaa sitä ennen.
Absi pumpuun ei ole asiaa jos vaan vaihtelee nesteitä säännöllisesti ja käyttää niitä abseja välillä. pl alkupään servojarulliset.
ktv org
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
Muoks: esasta en tiedä varmuudella kun ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta esim englannissa huolto n 400€/pari.kimbyyri kirjoitti:Mjoo.. rengaspaineanturit 38€/kpl n 4-5v välein.ismo-r kirjoitti:Iso gessu kiinostaa mutta kun ei tunnu löytyvän sellaista jonka vois ostaa. Max 10te rahaa tietysti rajoittaa hakua mutta hankalaa tuntuu olevan. Joku vuotaa öljyä, rengaspaineanturit maksaa min 500e, ESA iskarihuolto ja kytkinremontit ovat kalliita teetettynä. ABS yksikkö melkein pari tonnia. Perä ja kardaani noiden lisäksi. Jos nuo kaikki osuu kohdalle niin remontteihin menee yli puolet hankintahinnasta. Sitä vaan että uskaltaako ostaa?
Perällä ajaa 100tkm. Remontti maksaa n300€ jos kaivaa itse sen ulos.
(myllymaa hml)
Kytkimen vaihto on päivän työ, mutta ei syytä vaihtaa alle 150tkm ellei ala stefa vuotaa sitä ennen.
Absi pumpuun ei ole asiaa jos vaan vaihtelee nesteitä säännöllisesti ja käyttää niitä abseja välillä. pl alkupään servojarulliset.
ktv org
Re: R1200GS
"Tuolla asenteella: Ei."
Joo, väärin harrastettu jos siihen ei kaikki rahat uppoa
Joo, väärin harrastettu jos siihen ei kaikki rahat uppoa
Ismo R
- kimbyyri
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS
Tsemppiä sulle nyt kuitenkin.ismo-r kirjoitti:"Tuolla asenteella: Ei."
Joo, väärin harrastettu jos siihen ei kaikki rahat uppoa
ktv org
Re: R1200GS
Joo ei Bmw mitään kestä. Mulla ei ole Gessua,mutta 2010 rt ja samaa tekniikkaa aika paljolti,tietenkää ei tuolla ihan niin paljon kivikossa ja aroilla rypemistä.
On siinä ollut yksi vika. Polttoainemittarin liuska on vaihdettu Goodwillinä kerran( osa ilmainen työstä maksoin vähän).
Muita vikoja ei.
Mittarissa nyt 129000 ja alkuperäistä ja avaamatonta myös nuo luetellut kytkin,iskarit esan kanssa,perä ja myöskin rengaspainevahdit, joihin ei ole tehty edes patterinvaihtoa. Eikä laske alle,eikä syö öljyä vaihtovälillä ikkunanmittaa enempää.
Kannata kaikkea uskoa ja korjaa sitten, jos särkyy, jos ei säry ajossa niin ajaisi vielä 100 tkm ja kattois sitten jos on tarvetta ennakoivaan huoltoon.
Ja suuri osa kilsoista kaks päällä ihan normaalisti pyörää säälimättä myös hiekkateitä joka reisulla.
Mun mielestä kestää käyttöä ja jos hajoaa ja osaisi vielä itse tehdä olisi korjauskin tosi edullista.
On siinä ollut yksi vika. Polttoainemittarin liuska on vaihdettu Goodwillinä kerran( osa ilmainen työstä maksoin vähän).
Muita vikoja ei.
Mittarissa nyt 129000 ja alkuperäistä ja avaamatonta myös nuo luetellut kytkin,iskarit esan kanssa,perä ja myöskin rengaspainevahdit, joihin ei ole tehty edes patterinvaihtoa. Eikä laske alle,eikä syö öljyä vaihtovälillä ikkunanmittaa enempää.
Kannata kaikkea uskoa ja korjaa sitten, jos särkyy, jos ei säry ajossa niin ajaisi vielä 100 tkm ja kattois sitten jos on tarvetta ennakoivaan huoltoon.
Ja suuri osa kilsoista kaks päällä ihan normaalisti pyörää säälimättä myös hiekkateitä joka reisulla.
Mun mielestä kestää käyttöä ja jos hajoaa ja osaisi vielä itse tehdä olisi korjauskin tosi edullista.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
- Pyörä: Moto Guzzi California 1400
- Paikkakunta: Sarvenperä
Re: R1200GS
Minulla oli aikaisemmin ~20 vuotta Ducateja eikä niissäkään mitään kummallisia vikoja ollut.
Kait nämä saksalaiset kestävät ainaskin samalla tavalla
Kait nämä saksalaiset kestävät ainaskin samalla tavalla
Re: R1200GS
https://photos.app.goo.gl/zvDLYuHGvEKvcV2S8
yksi oiva keino on ostaa malli jossa
A, ei ole enää servojarruja. (servosekoilu loppui joskus 2007?)
B, ei ole esaa
C, ei ole mitään luistonestoja, ABSeja. Ei mitään paitsi keskikulutus. (luistonestolla ei tee mitään, koska koneessa on niin iso vauhtipyörä, joten luisut ja kaasumodet löytyy ranteesta) ei tarvi olla hapuilemassa mitään nappia, että ottaisi sen pois, jos haluaa luisuttaa.
D, on pinnavanteet ja triple black erikoismalli , mutta ei adventure version lisäpainoa yms korkeusongelmia.
E, valmis kiwi airflow, joka korjaa ilmanpyörre ongelmat.
ajettu 37? tai jotain sellaista.
F, ei oo rengaspaineantureita.
G, tässä on ns huohottimella varustettu perä joka kestää paremmin kuin ennen sitä olevat non huohotin perät.
tietääkseni tässä mallissa ei ole mitään liuskamittaria bensalle. joten ei sitäkään ongelmaa, bensamittari on kyllä.
2010 malli, siis tässä on tuo kaksipulttinen kansi joka on sama kone kuin HP2, eli twin cam nokka kannet ja paljon hengittävämpi. kulkee hyvin.
Laitoin tähän adventuren korkeamman ohjaustangon, orggiskin löytyy.
P.s. eikä vuoda vedet niinku vesigessusta, tai brembon jarrut.
yksi oiva keino on ostaa malli jossa
A, ei ole enää servojarruja. (servosekoilu loppui joskus 2007?)
B, ei ole esaa
C, ei ole mitään luistonestoja, ABSeja. Ei mitään paitsi keskikulutus. (luistonestolla ei tee mitään, koska koneessa on niin iso vauhtipyörä, joten luisut ja kaasumodet löytyy ranteesta) ei tarvi olla hapuilemassa mitään nappia, että ottaisi sen pois, jos haluaa luisuttaa.
D, on pinnavanteet ja triple black erikoismalli , mutta ei adventure version lisäpainoa yms korkeusongelmia.
E, valmis kiwi airflow, joka korjaa ilmanpyörre ongelmat.
ajettu 37? tai jotain sellaista.
F, ei oo rengaspaineantureita.
G, tässä on ns huohottimella varustettu perä joka kestää paremmin kuin ennen sitä olevat non huohotin perät.
tietääkseni tässä mallissa ei ole mitään liuskamittaria bensalle. joten ei sitäkään ongelmaa, bensamittari on kyllä.
2010 malli, siis tässä on tuo kaksipulttinen kansi joka on sama kone kuin HP2, eli twin cam nokka kannet ja paljon hengittävämpi. kulkee hyvin.
Laitoin tähän adventuren korkeamman ohjaustangon, orggiskin löytyy.
P.s. eikä vuoda vedet niinku vesigessusta, tai brembon jarrut.
Viimeksi muokannut jaket, La Touko 22, 2021 7:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS
joo, ei abseja. tämä on hauska versio, tässä ei ole oikein mitään ylimääräistä.
itsellä on myös teoria, että nämä mallit ovat ns viimeisiä ilmäjäähdytteisiä malleja, vähän kuin porsche 911 ennen nestejäähdytystä. ne menee kikkailuksi sitten. Tämä on ilmajäähdytteisen boxerin evoluution huippumalli, koska tämä kone on esim uusissa urban gs malleissa, yms.
kaverilla on samanikäinen pyörä jossa taas on kaikki lisäsysteemit.
itsellä on myös teoria, että nämä mallit ovat ns viimeisiä ilmäjäähdytteisiä malleja, vähän kuin porsche 911 ennen nestejäähdytystä. ne menee kikkailuksi sitten. Tämä on ilmajäähdytteisen boxerin evoluution huippumalli, koska tämä kone on esim uusissa urban gs malleissa, yms.
kaverilla on samanikäinen pyörä jossa taas on kaikki lisäsysteemit.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS
Ruotsin puolella on enemmän tarjontaa k. Suomessa.
Isompi maa, ja pyöräily on halvempaa.
Alla Blocketin hakutulos. Samoihin hintoihin verojen ja haun kanssa menee kuin suomestkin ostetut, veikkaan, mutta yleisesti ottaen täällä pyörät on hyvin pidettyjä ja merkkiliikkeessä huollettuja.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... ng?cg=1146
Valikoima varmaan elää
Isompi maa, ja pyöräily on halvempaa.
Alla Blocketin hakutulos. Samoihin hintoihin verojen ja haun kanssa menee kuin suomestkin ostetut, veikkaan, mutta yleisesti ottaen täällä pyörät on hyvin pidettyjä ja merkkiliikkeessä huollettuja.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... ng?cg=1146
Valikoima varmaan elää
Re: R1200GS
Terve, onko kellään havaintoa missä ''vesigessussa'' on varashälyttimelle plugi ?
Tuli hommattua servosäädettävä äänenvaimennin kyseiseen kamppeeseen ja yllätyksenä se saakin virtansa tuosta varashälyttimen liittimen välistä mutta en jonkimoisella etsinnällä sitä löytänyt ainakaan tuolta takapenkin ja takavalon seudulta,
Pyörässä tosiaan ei varashälytintä ole mutta ymmärrykseni mukaan johotsarja on kaikissa silti olemassa ?
Tänks
-Simo
Tuli hommattua servosäädettävä äänenvaimennin kyseiseen kamppeeseen ja yllätyksenä se saakin virtansa tuosta varashälyttimen liittimen välistä mutta en jonkimoisella etsinnällä sitä löytänyt ainakaan tuolta takapenkin ja takavalon seudulta,
Pyörässä tosiaan ei varashälytintä ole mutta ymmärrykseni mukaan johotsarja on kaikissa silti olemassa ?
Tänks
-Simo