R1200GS supermotard
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: R1200GS supermotard
Mä ajelin Bilteman sisuksilla jotka on paksumpia kun normi sisukset ja hyvin pysyi venttiili ehjänä vannelukoilla ja matalilla paineilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: R1200GS supermotard
Kinkunpaiston ohessa tuli nytkäytettyä projektia hieman eteenpäin. Kalliit erikoisteipit ja -aineet jäi ostamatta, päätin edetä lähikauppojen tajonnalla: Vanteen putsaus asetonilla. Nippelin ympärille kutistesukasta pätkä, ja päälle pala punaista sähköteippiä ettei nippeli tartu kiinni. Nippeleiden ympärille klöntti Sika 221:stä, köntti sormella pyöreäksi pyöritellen. Päälle tulee vielä Tesan höyrysulkuteippi kunhan sika kuivahtaa.
Re: R1200GS supermotard
Vielä teippi päälle, laitoin useamman kierroksen, ja kerrokset leveyssuunnassa eri kohtiin. Luulin että teippi ois ollu läpinäkyvää, mutta olikin tuollaista mainoisteippiä, no eikai sillä väliä. Hirveä määrä jäi ilmakuplia joita ei saa puristelemalla pois. Youtubevideoissa joku tekee teippiin reikiä että saa kuplat pois, mutta minä päätin ettei ne haittaa, todistaahan se ainakin sen että teippi ja liima pitää ilmaa.
Re: R1200GS supermotard
Laitoin renkaat vanteille sisäkumien kanssa. Prikka sisäkumia vasten ja mutterit molemmille puolin vannetta, pistin vielä kierrelukitetta väliin, ettei vuotaisi venttiilin ja vanteen välistä vaikka sisäkumi puhkeaisikin (tuplavarmistus siis, sisäkumi ja tubelesskonversio). Pakoputkeen jäi väliä 8 mm ja oikeallekkin puolelle pari-kolme milliä, ei olisi 180 leveä kumi mahtunut (nyt siis 170).
- Ilmari
- Viestit: 1059
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: R1200GS supermotard
Mulle ei nyt avaudu tuo tuplavarmistus....
Jos nyt ajat naulaan/ruuviin ja oletettavasti reikä tulee molempiin kerroksiin.... Paikkaatko sitten päällikumin kamelinpaskalla jolloin reikäinen sisuskumi jää sinne sisälle lorpottamaan? Vai ruuttaatko vaahdon sisään ja toivot, että se toimii tämmösessä "sandwitch" combossa? Vai otatko molemmat kumit suosiolla irti ja nautit ruuvilukitteen tuomasta edusta ja korjaat sitte molemmat kumit?
-Ile-
Jos nyt ajat naulaan/ruuviin ja oletettavasti reikä tulee molempiin kerroksiin.... Paikkaatko sitten päällikumin kamelinpaskalla jolloin reikäinen sisuskumi jää sinne sisälle lorpottamaan? Vai ruuttaatko vaahdon sisään ja toivot, että se toimii tämmösessä "sandwitch" combossa? Vai otatko molemmat kumit suosiolla irti ja nautit ruuvilukitteen tuomasta edusta ja korjaat sitte molemmat kumit?
-Ile-
Re: R1200GS supermotard
Ajatus oli tehdä tubeless-konversio että saisi paikattua kumin matkalla ottamatta sitä vanteelta (senverta oli vääntämistä kumin laittamisessa vanteelle kotioloissakin, että tienpäällä voi iskeä epätoivo). Sisäkumin lisäämisajatus tuli siitä että josko se omatekemä tubeless-konversio alkaakin vuotaa itsekseen, ehkä turha pelko, mutta kun ei näistä ole kokemusta (vielä). Rengasrikon sattuessa suunnitelmana on ensin koittaa paikata paikkausaineella, ja vasta sen backuppina "kamelinpaskalla", kun ei sitä oikein osaa sanoa miten se lorppo sisäkumi siellä sisällä käyttäytyy, meneekö se täysin sykkyrään ja yhteen myttyyn niin että epätasapaino heittää koko mopon ojaan.
Re: R1200GS supermotard
bemarin vanteen tubeless ura on ihan liiallinen, jos sitä haluaisi reissussa vaihtaa, niin pitäisi hioa se alas vähän.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: R1200GS supermotard
Tommonen siitä nyt sitten tuli. Etulokarille pitää vielä keksiä jotain.
- vtwin
- Viestit: 547
- Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
- Paikkakunta: Sydän-Häme
Re: R1200GS supermotard
Onko kesän jälkeen kommentoitavaa? Kannattiko modaus, plussat ja miinukset?
Jostain syystä 17" (valu)vannesetti alkanut kiinnostaa kokeilla gessussa. Hintaahan sille tulee ..
Jostain syystä 17" (valu)vannesetti alkanut kiinnostaa kokeilla gessussa. Hintaahan sille tulee ..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Re: R1200GS supermotard
Ajossa en huomaa eroa vanhan ja uuden välillä. Ulkonäköero lienee mielipidekysymys. Mitään teknisiä komplikaatioita en ole huomannut, paitsi että aftermarket-takalokari ei enää sopinut paikoilleen, niin nyt takapyörä rääsää kuraa jaloille.