Kawasaki KLE 500

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Marko.S
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:22 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Ostin tälle talvelle tämmöisen pikku projektin, joka valmistuttuaan siirtyy faijalle ajoon.

Sähkövikainen kle haettiin hyvinkäältä ja kiitokset vielä sinne hyvistä kaupoista.
Tallilla kun peli saatiin pakusta purettua, ruuvattiin stonga ja kahvat kiinni ja eikun koeajolle jotta vika ilmaantuu kyseessä siis niin sanottu piilovika ilmestyy silloin kun ei pitäisi.
Kolmen jätkän voimin suoritettiin testiajoa edestakaisin talli tietä (kiitokset naapureille kärsivällisyydestä) kolmannen kuskin kohdalla kle alkoikin pätkimään ja tuntumaan tehottomalta.
Myyjän kertoikin vian olevan juuri pätkimistä ja tehottomuutta.
Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian olevan sytytys puolella, joten avasimme kaikki liitokset ja puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin.
Tankki takaisin kiinni ja mopo käyntiin, ensimmäinen havainto oli että kle kuulosti käyvän paremmin kuin edellisellä kerralla.

Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
Siirto kilvet piti hakea ennen lumia että olisi päässyt ajamaan vähän pitempää testi ajoa, mutta töissä oli sen verran kiirettä että en kerennyt lappuja hakemaan ja nyt tuntuukin jo taas lunta tulevan niin täytyy siirtää koeajot ensi kevääseen.
Vielä pitäisi vaihtaa kilven- ja vilkun polttimo ja käydä kilvittämässä Kawasaki uudestaan.
Kuvia ja lisää tarinaa tulee kunhan saan kameran ja itseni taas tallille.
Avatar
Stobe
Viestit: 444
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Onneksi olkoon hyvästä mopovalinnasta! Mullakin on KLE:ssä hieman satunnaista sähköongelmaa eli välillä starttaa hyvin ja välillä 'sirisee' niinkuin akku olisi tyhjä. Myöskin kytkinkahvaa ylös-alas(ns. klappi) liikuttamalla tuntuisi olevan vaikutusta startin toimintaan. Kuitenkin lämpimänä käynnistyy pääsääntöisesti hyvin. Tarkoitus olisi tsekata johdotukset tässä talvenmittaan.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Agitheosis
Viestit: 453
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Agitheosis »

Marko.S kirjoitti:--- pätkimistä ja tehottomuutta. Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian
olevan sytytys puolella, ---puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin. ---

Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
Jos tosiaan oli noin pienestä lopulta kiinni ni mahtaa edellistä omistajaa ketuttaa ankarasti... no eipä
kukaan pakottanu ketään mihinkään... oletan.
Marko.S
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:22 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kawasaki KLE 500

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Agitheosis kirjoitti:
Marko.S kirjoitti:--- pätkimistä ja tehottomuutta. Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian
olevan sytytys puolella, ---puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin. ---

Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
Jos tosiaan oli noin pienestä lopulta kiinni ni mahtaa edellistä omistajaa ketuttaa ankarasti... no eipä
kukaan pakottanu ketään mihinkään... oletan.
Niin no, testiajoa kuitenkin alle 20 km kilvettömyydestä johtuen... Keväällä kun saa kilometrejä alle niin sittenhän sen näkee oliko vika liittimissä vai ei...
Ja tiedä siitä ketuttamisestakaan, ajokkina oli uudempi ja isompi menopeli...
Eikä kyllä ketään pakotettu mihinkään, ihan yleisessä myynnissä oli.
Marko.S
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:22 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Stobe kirjoitti:Onneksi olkoon hyvästä mopovalinnasta! Mullakin on KLE:ssä hieman satunnaista sähköongelmaa eli välillä starttaa hyvin ja välillä 'sirisee' niinkuin akku olisi tyhjä. Myöskin kytkinkahvaa ylös-alas(ns. klappi) liikuttamalla tuntuisi olevan vaikutusta startin toimintaan. Kuitenkin lämpimänä käynnistyy pääsääntöisesti hyvin. Tarkoitus olisi tsekata johdotukset tässä talvenmittaan.
Kiitoksia.
Juu kytkimessä näytti olevan katkaisija, eli vaihde päälle niin kytkin pohjassa starttaus onnistuu ja kytkin ylös ja startti ei pyöri.
Marko.S
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:22 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Projektit
Kawakuva
Tässäpä nyt olisi pari kuvaa Kawasakista, toinen on vähän pimeä ja toisessa on MZ:ta mukana.
Marko.S
Viestit: 12
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 11:22 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Marko.S »

Kawasaki on ollut nyt liikenteessä kilvitettynä jo kohta kuukauden. Ja hyvin on faijan mukaan toiminut. Jonkinlaista tuulisuojaa kuitenkin kaipailee.
janick
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2006 8:57 pm

Viesti Kirjoittaja janick »

Marko.S kirjoitti:Kawasaki on ollut nyt liikenteessä kilvitettynä jo kohta kuukauden. Ja hyvin on faijan mukaan toiminut. Jonkinlaista tuulisuojaa kuitenkin kaipailee.
Vasta huomasin, että täällähän on tutun näköstä projektia. Mukava kuulla, että saitte sähköpulmat ratkottua, ja pelin ajoon. Siihen ne on kuitenkin tehty, eikä tallissa seisotteluun. Mulla kun se tallitila kävi ahtaaksi ja rakenteluinto lopahti. Toivotan paljon turvallisia kilometrejä ja hyvää kesän alkua, koneen luulisi kestävän vielä paljon kilometrejä.
Avatar
antti-a
Viestit: 474
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Suosittelen tarkistamaan missä kunnossa vauhtipyörän magneettien liimaus on.

Täältä löytyy kuva vauhtipyörästä josta liimauksen paloja irti.

Tietty jos on tarpeeksi uutta mallia niin ko. ongelmaa ei ole. Vauhtipyörän magneetit on eri lailla toteutettu.
Vastaa Viestiin