Husaberg FE keskustelut

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

sohveli-76
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Paikkakunta: Pello

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja sohveli-76 »

Ei oo kiksiä. Maksais 350 €. Rekkula estää työntämisyritykset. Ei naksahda napista. Sen mitä vähän yritin yhdistää releen pluskaapeleita niin kyllä startti pyörähti vaan ei kuulunut pumpun surinaa..
Sulakkeita 10A jos tarkotit niin ne olen kattonut kahteen kertaan? Akunjännite ei muutu nappia painaessa. Maskin taakse vois toki vilkasta kun sen lisälampun kötystin. En kyllä muista että oisin maskia irrottanu..
040-5691644
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja HarriI »

voi hitsi, mulle FE450 kerran stumppas kisassa ja poltti sulakkeen penkin alta. Itse en vikaa paikallistanut, mutta sain apuja kisajärjestejiltä ja vältyin pitemmältä työntämiseltä.
sohveli-76
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Paikkakunta: Pello

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja sohveli-76 »

Tänään turattua; uusi starttirele. Kurkittu maskin taakse ja muualle johtoja. Releeltä ku yhdisti niin starttas pitkään mutt lähti käymään. Sammu 5-10 sekunnin päästä. Toisenki kerran sama. Bpumpun surinaa ei kuulunut. Samaten ei syttynyt mittarikaan. Starttinappi edelleen mykkä.
Ei ole mitään tajua mulla mitä tutkia..
040-5691644
sohveli-76
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Paikkakunta: Pello

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja sohveli-76 »

No ny käy!
Johtohan se oli kuin olikin poikkiviassa emäputken kohilta.. kulkee parikin sukallista johtoja tuossa ja se rispaantunut oli ehjiä täynnä mutta se ehjä sukallinen olikin sisältä risa.
Pun/sin johto siis. Noloa sikäli kun ekana näitä just kattelin. Antti oli hyvin hajulla ja ois varmaan hokannu tämän aiemmin jos olis jättänyt pyörän sinne..
Uudemmissa kuulemma parempi johtosarja. Muita veikkauksia oli kaatumisanturi ja pa rele jos joku joskus tuskailee ja lukee tätä..
040-5691644
m76
Viestit: 66
Liittynyt: To Syys 20, 2007 8:36 pm
Pyörä: Yamaha tt 600
Paikkakunta: Espoo

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja m76 »

Moi! Onkos kukaan vahvistanut takalokaria kestämään pientä laukkua? Samalla vois kysellä onko kukaan itse tehnyt takarungosta polttoaine tankkia? Ja -09 berg on kysessä
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Mun mopon laittoa löytyy täältä. Nuo liittimet on nyt olleet ok ja letkut samaten. Luulen että voisin parin viikon sisään päästä tallille sen verran että saisin otettua kuvat letkuista jne. Varsinkin sinne iskarin lähelle tulevien letkujen kanssa oli tarkkaa että eivät osu mihinkään. Nuo "liittimet" on tosiaan vianorilta haettuja venttiilinrunkoja. O-renkaat kun vaihtaa bensaa kestäväksi, niin toimivat mainiosti. Päätankkiin tein reiän ihan tankkiin, vaikka moni oli tehnyt sen siihen bensapumpun laippaan. Letkua on sen verran että päätankin saa irti ilman että alaleltkun joutuu irrottamaan.

Wolfmanin pieni tankkilaukku on aivan loistava. Jos se riittää, niin ennemmin semmonen. Oma kokemus on että ne takalaukut tahtoo olla tiellä. Tankkilaukun mukana pysymistä on helpompi seurata.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
m76
Viestit: 66
Liittynyt: To Syys 20, 2007 8:36 pm
Pyörä: Yamaha tt 600
Paikkakunta: Espoo

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja m76 »

Hienoa! Just tuollaista kaipasinkin, ei tarvi kaikkea itse keksiä
mettäpöyry
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 10:50 am
Pyörä: Husaberg FE450
Paikkakunta: roi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja mettäpöyry »

450FE -09 sylkee jostain pensaa ilmanputsarikotelon sisään enkä ole syytä löytäny, olisko täällä ideoita mistä lähteä vikaa paikallistamaan?
Tankilta tuleva polttoaineletku putsarin vieressä on ehjä, samoin tankit yhdistävä huohotinletku eikä syynä ole ylitankkauskaan.
Kone käynnistyy normaalisti eikä ylimääräsiä ääniä ole, tehotki on täysin tallella.
Imuventtiilien väärät välykset (??) käväs mielessä mutta jos vika olis siellä niin tuskin moottori toimisi näin normaalisti.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Syke »

Eihän bensat ole öljyjen seassa?
Braa-aab!
mettäpöyry
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 10:50 am
Pyörä: Husaberg FE450
Paikkakunta: roi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja mettäpöyry »

Tarkistan tilanteen.
Jos näin on niin mitä siitä voi päätellä?
Kone käy liian kylmänä ja ruisku syöttää liikaa
pensaa joka sitten valuu kampikammioon jne?
mettäpöyry
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 10:50 am
Pyörä: Husaberg FE450
Paikkakunta: roi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja mettäpöyry »

Jonkuverran oli pensaa öljyn seassa.
mettäpöyry
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 10:50 am
Pyörä: Husaberg FE450
Paikkakunta: roi

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja mettäpöyry »

Alkaa olla jo käsi päässä tämän bensaa öljyn seassa mysteerin kans, jos kellään mitä ideoita mistä johtuu niin antaa tulla, ideoita otetaan vastaan.
Jotenki se vain bensa pääsee kampikammioon, yhen kolmen tunnin reissun aikana noin desilitran verran kertyny. Syylärit on teipattu lähes umpeen joten liian kylmänä ei pitäis käydä ja toinen täsmälleen samanlainen husaperi toimii normaalisti ilman teippauksia. Ruiskusuutin on tarkastettu ja koeponnistettu, pienen pieni läpivuoto siinä on mutta ei niin iso että selittäis ne polttoainemäärät mitä kampikammioon pääsee. Venttiilin välykset on tehtaan asetuksissa. Tunteja kertyny 167 joten ei pitäis koneen vielä mahoton väljäkään olla.
Avatar
pkilpo
Viestit: 1463
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
Paikkakunta: Kempele

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja pkilpo »

mettäpöyry kirjoitti:Alkaa olla jo käsi päässä tämän bensaa öljyn seassa mysteerin kans, jos kellään mitä ideoita mistä johtuu niin antaa tulla, ideoita otetaan vastaan.
Jotenki se vain bensa pääsee kampikammioon, yhen kolmen tunnin reissun aikana noin desilitran verran kertyny. Syylärit on teipattu lähes umpeen joten liian kylmänä ei pitäis käydä ja toinen täsmälleen samanlainen husaperi toimii normaalisti ilman teippauksia. Ruiskusuutin on tarkastettu ja koeponnistettu, pienen pieni läpivuoto siinä on mutta ei niin iso että selittäis ne polttoainemäärät mitä kampikammioon pääsee. Venttiilin välykset on tehtaan asetuksissa. Tunteja kertyny 167 joten ei pitäis koneen vielä mahoton väljäkään olla.
Avaa koneen yläkerran sylinteriä ja mäntää myöten ja tarkista onko halkeamia ja onko männänrenkaat kunnossa. Tosin luulisi että ennemminkin öljyä menisi palotilaan ja sinistä savua tulisi jos esim.öljyrengas ei ole kunnossa. Mutta sieltä lähtisin selvittämään asiaa jos ei muuten ole vielä selvinnyt.
Kuraköröttelijä
wsq
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 9:21 pm
Pyörä: Husaberg 570
Paikkakunta: Lohja

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja wsq »

Minkälainen kulkupuoli on tälläsessä fe450 verraten vaikka saman ikäluokan kotarin 450exc joka on kaasari koneella? Ruvennut hieman itseäni jotenkin houkuttelemaan tommonen vinokoneinen husa vaikka kotareita ollu 4kpl aikaisemmin, vaikka nuo ei taida niistä hirveemmin erota? Onko noissa paljonkon eroja fe450 ja 570 välillä?

https://m.nettimoto.com/husaberg/fe/212 ... 7&vifNav=Y

Onkohan tuosta kyseisestä fe450 pyörästä tietoja kellään tai onko tollasessa mitään ihmeempiä? Bensapumppuja ilmeiseti mennyt näistä pyöristä ja ruiskuissa ollut jotain hämminkiä ilmeisesti suuttimien kanssa mitä lueskelin topicin lävitse..
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Husaberg FE keskustelut

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kävin aikoinaan koeajamassa kolmea 390:stä ja kun lopulta päädyin 400EXC:hen niin en huomannut niissä merkittäviä eroja. Ruisku on hieman kaasaria terävämpi reagoimaan mutta kulkupuoi aika samanlainen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin