Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Josasu
Pyörä: BMW F650GS DAKAR

Re: Huonoa palvelua,tai rahalle ei saanut vastinetta

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Orimattilassa sijaitsevaan motopalveluun soitin ja kyselin 2t enskapyörästä. Pyörällä ajettu 89h ja ohjekirjan mukaan mäntä, koneen laakerit, kiertokanki ja sen tappi pitää vaihtaa kisakäytössä 40h ja harraste käytössä 80h välein. Vastaukseksi en saanut mitään tietoa pyörän huoltohistoriasta vaan vittuilun säestämällä ylimielisellä mökä-äänellä sano tämä Timo Niemitalo että näitä pyöriä on monta kymmentä vuotta myyty ja mulla on myynnissä 89h ajettu ajokuntoinen pyörä. Samalla sanoi ettei ole tommosta tekstiä missään nähnyt missä tuollaiset huoltovälit ilmoitetaan.

Mieti kyllä että mitähän helvettiä. Kyselen pyörästä tietoja niin saan vastaukseksi päänaukomista miten kauan pyöriä on myyty ja samalla selviää ettei herralla ole mitään hajua pyörän huoltoväleistä. Veikkaan ettei myöskään mitään tietoa kyseisen pyörän huoltohistoriasta, kun ei kerran osannut siihen vastata tai sitten koko ukko on niin tyhmä mitä antoi puhelimessa ymmärtää.

Taitaa meikäläisen eurot mennä johonkin toiseen liikkeeseen. En muista hetkeen noin paskaa palvelua saaneeni. Mikään ei vituta niin paljon kuin ylimielinen kusipäisyys...
BMW F650GS DAKAR 2005
Kawasaki Versys X 300 2019 (ex)
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
needforspeed
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Josasu kirjoitti:Orimattilassa sijaitsevaan motopalveluun soitin ja kyselin 2t enskapyörästä. Pyörällä ajettu 89h ja ohjekirjan mukaan mäntä, koneen laakerit, kiertokanki ja sen tappi pitää vaihtaa kisakäytössä 40h ja harraste käytössä 80h välein. Vastaukseksi en saanut mitään tietoa pyörän huoltohistoriasta vaan vittuilun säestämällä ylimielisellä mökä-äänellä sano tämä Timo Niemitalo että näitä pyöriä on monta kymmentä vuotta myyty ja mulla on myynnissä 89h ajettu ajokuntoinen pyörä. Samalla sanoi ettei ole tommosta tekstiä missään nähnyt missä tuollaiset huoltovälit ilmoitetaan.

Mieti kyllä että mitähän helvettiä. Kyselen pyörästä tietoja niin saan vastaukseksi päänaukomista miten kauan pyöriä on myyty ja samalla selviää ettei herralla ole mitään hajua pyörän huoltoväleistä. Veikkaan ettei myöskään mitään tietoa kyseisen pyörän huoltohistoriasta, kun ei kerran osannut siihen vastata tai sitten koko ukko on niin tyhmä mitä antoi puhelimessa ymmärtää.

Taitaa meikäläisen eurot mennä johonkin toiseen liikkeeseen. En muista hetkeen noin paskaa palvelua saaneeni. Mikään ei vituta niin paljon kuin ylimielinen kusipäisyys...
En nyt ota kantaa Motopalvelun toimintaan, mutta nuo ohjekirjojen ilmoitetut huoltovälit on monella merkillä laitettu sen takia ylitiuhaksi, että valmistaja pystyy pesemään kätensä niiden avulla esim. konerikon tai muun teknisen vaurion sattuessa. Ne voi aina vedota enemmän ajetuissa siihen että valmistajan ilmoittamia huoltovälejä ei ole noudatettu ja takuuseen ei tarvitse näinollen korvata mitään..
Monessa japanilaisvalmisteisessa 450cc motocrosspyörässä on ohjekirjassa ilmoitettu koneen huoltoväliksi 10-20h(laakerit, kiertokanki, mäntä) ja silti näillä perusharrastajat ajelee yleensä sen 100h pelkillä öljyn ja suodattimien vaihdoilla. Samoin monessa nykyaikaisessa 2-tahtivehkeessä usein mäntä vaihdetaan ekan kerran siellä 100 tunnin huitteilla ja koneremonttia mietitään noin 200 tunnin kohdalla.

Tuskin tuolla Motopalvelussa yleensä ottaen palvelu on kovin paskaa, kun kerran pyöriä ja eritoten Kotareita myyvät paljon, on tainnut monena vuonna ollut peräkkäin lukumääräisesti suurin oranssin merkin myyjä Suomessa. Ja voihan sille kauppiaallekin se huono päivä sattua ja usein se metsä vastaa kuin sille huudetaan, olisiko kauppiaalla noussut niskakarvat pystyyn, kun asiakas luurin toisessa päässä alkaa ensimmäisenä tivaamaan huoltoväleistä :?
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Kyselin Autoracingista sähköpostitse heillä myynnissä olevien Facetin bensapumppujen tyyppimerkintöjä kun sitä ei heidän sivuillaan olevissa tuotetiedoissa ollut. Sain vastaukseksi linkin heidän nettisivuille. Tilasin Englannista.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Josasu

needforspeed kirjoitti:
Josasu kirjoitti:Orimattilassa sijaitsevaan motopalveluun soitin ja kyselin 2t enskapyörästä. Pyörällä ajettu 89h ja ohjekirjan mukaan mäntä, koneen laakerit, kiertokanki ja sen tappi pitää vaihtaa kisakäytössä 40h ja harraste käytössä 80h välein. Vastaukseksi en saanut mitään tietoa pyörän huoltohistoriasta vaan vittuilun säestämällä ylimielisellä mökä-äänellä sano tämä Timo Niemitalo että näitä pyöriä on monta kymmentä vuotta myyty ja mulla on myynnissä 89h ajettu ajokuntoinen pyörä. Samalla sanoi ettei ole tommosta tekstiä missään nähnyt missä tuollaiset huoltovälit ilmoitetaan.

En nyt ota kantaa Motopalvelun toimintaan, mutta nuo ohjekirjojen ilmoitetut huoltovälit on monella merkillä laitettu sen takia ylitiuhaksi, että valmistaja pystyy pesemään kätensä niiden avulla esim. konerikon tai muun teknisen vaurion sattuessa. Ne voi aina vedota enemmän ajetuissa siihen että valmistajan ilmoittamia huoltovälejä ei ole noudatettu ja takuuseen ei tarvitse näinollen korvata mitään..
Monessa japanilaisvalmisteisessa 450cc motocrosspyörässä on ohjekirjassa ilmoitettu koneen huoltoväliksi 10-20h(laakerit, kiertokanki, mäntä) ja silti näillä perusharrastajat ajelee yleensä sen 100h pelkillä öljyn ja suodattimien vaihdoilla. Samoin monessa nykyaikaisessa 2-tahtivehkeessä usein mäntä vaihdetaan ekan kerran siellä 100 tunnin huitteilla ja koneremonttia mietitään noin 200 tunnin kohdalla.

Tuskin tuolla Motopalvelussa yleensä ottaen palvelu on kovin paskaa, kun kerran pyöriä ja eritoten Kotareita myyvät paljon, on tainnut monena vuonna ollut peräkkäin lukumääräisesti suurin oranssin merkin myyjä Suomessa. Ja voihan sille kauppiaallekin se huono päivä sattua ja usein se metsä vastaa kuin sille huudetaan, olisiko kauppiaalla noussut niskakarvat pystyyn, kun asiakas luurin toisessa päässä alkaa ensimmäisenä tivaamaan huoltoväleistä :?
Joo mutta kun itse asiallisesti kysyin huoltohistoriaa ja myös kerroin että minulla ei ole kokemusta 2-tahti pyöristä vielä. En alkanut tivaamaan huoltoväleistä vaan kysyin niistä asiallisesti ja rauhallisesti. Sen siaan että olisin saanut vastauksia kysymyksiin saan tätä ylimielistä huutamista. Heti puhelun alussa tuli outo fiilis kaverista, kun sanoin että teillä on tällainen pyörä myynnissä jonka rekisterinumero on ja kerroin sen. Ukko alkaa huutamaan HINTA? En saanut aluksi selvää kun niin terävästi sen huuti. Kysyin että anteeksi mitä sanoitte? Huuti siis Hintaa. Minun piti tietää itse paljon he pyytävät myymästään pyörästä että tietävät mistä pyörästä on kyse. Eikö se olisi sillä rekisterinumerolla, pyörän mallilla ja vuosimallia jotka kerroin puhelun alussa tullut helpommin tietoon.
Minusta todella outoa jos pyörän huoltohistoriasta ei saa kysyä ilman että toinen vetää herneet nenään ja alkaa pätemään. Ymmärtäisin jotenkin jos olisin provosoinut vittuilemalla tai olemalla itse töykeä, mutta tietämättömyyttäni kyselin vain pyörän huoltohistoria.. Olen sitä mieltä jos kyseinen henkilö on noin helvetin kyllästynyt asiakaspalveluun menis johonkin tehtaalle töihin missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä, jossa joutuu vastaamaan kysymyksiin.
Kaveri onneksi tiesi kertoa että firmassa löytyy onneksi myös täysjärkinen myyjä ja olen häneen yhteydessä kunhan hän saapuu sairaslomalta. Kaupan tekoa tuon Timon kanssa en aio suositella kenellekään.
BMW F650GS DAKAR 2005
KTM 250 exc 2015 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
needforspeed
Pyörä: KTM 990 Adventure

Viesti Kirjoittaja needforspeed »

Joo, no onhan tuo aika outoa käytöstä sitten kauppiaalta, soitit vääränä päivänä ehkäpä? Itse en ole koskaan tuolta pyörää ostanut, mutta muutama kaveri on Leiffin kanssa tehnyt ihan onnistuneitakin kauppoja.
Josasu

needforspeed kirjoitti:Joo, no onhan tuo aika outoa käytöstä sitten kauppiaalta, soitit vääränä päivänä ehkäpä? Itse en ole koskaan tuolta pyörää ostanut, mutta muutama kaveri on Leiffin kanssa tehnyt ihan onnistuneitakin kauppoja.
Joo, mutta jos ei osaa asiakaspalvelu työssä huonona päivänä pitää itseään kasassa kannattaa mieluummin jäädä kotiin tai mennä terapiaan. Ei minun asiakkaana ole velvollisuus kysellä millä mielellä myyjä on, että voiko kysellä pyörästä tietoa. Jos ensivaikutelmaksi jää heti paskanmaku suuhun menee kyseinen henkilö minun kohdallani heti pannaan, koska vaihtoehtoja onneksi on. Leiffiä kaverikin mulle suositteli, toi Timo on kuulemma vanha jäärä. Täytyy vielä Leiffille soitella kun se saikulta palaa töihin. Muut liikkeet joihin soitin palvelivat kyllä ystävällisesti ja kertoivat hyvin tietoa pyörästä ja tuosta mallista yleensäkin.

Ja tämä ketju kun tätä vuodatusta varten on niin olihan se pakko avautua :D
BMW F650GS DAKAR 2005
KTM 250 exc 2015 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Piese
Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Piese »

Saattaapi se itellä olla joskus aika nuivakkaa ja ilotonta palvelu, ainakin hyvällä ilmalla kesäisin ja joskus talvisin. Siis harva tulee kuiten ajatelleeksi että, jos on sellanen pari kuukautta takana 24/7 hommia että jaksais kovin olla iloinen toisen ajeluista, varsinkaan kun kaks ehyttä kaksrattaista kuiten on ja vielä vakuutettuina sekä valmiina ajoon.
Josasu

Piese kirjoitti:Saattaapi se itellä olla joskus aika nuivakkaa ja ilotonta palvelu, ainakin hyvällä ilmalla kesäisin ja joskus talvisin. Siis harva tulee kuiten ajatelleeksi että, jos on sellanen pari kuukautta takana 24/7 hommia että jaksais kovin olla iloinen toisen ajeluista, varsinkaan kun kaks ehyttä kaksrattaista kuiten on ja vielä vakuutettuina sekä valmiina ajoon.
Ei tässä ole kenenkään iloja kenenkään ajeluihin haluttu eikä väkisin väänettyä iloista palvelua vaan yksinkertaisesti ammattitaitoa, eli käytöstapoja ja kykyä vastata asiallisesti asiakkaan kysymyksiin. Helppo on jossitella, mutta jos itse olisin noin heikkohermoinen sanoisin, että en nyt valitettavasti pysty vastaamaan kysymyksiinne, voisitteko soittaa huomenna tai voisitteko soittaa meidän toiselle myyjälle. Mutta eihän tämä ukkeli halunnut sitä asiallisesti hoitaa vaan antoi kusen kiehua päässä ja ulosanti oli sen muikaista. No eipähän tämä minulta ole pois. Harmi vaan liikkeelle, jos yksi pilaa mainetta käytöksellään.
BMW F650GS DAKAR 2005
KTM 250 exc 2015 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="Josasu"][quote="needforspeed"][quote="Josasu"]Orimattilassa sijaitsevaan motopalveluun soitin ja kyselin 2t enskapyörästä. Pyörällä ajettu 89h ja ohjekirjan mukaan mäntä, koneen laakerit, kiertokanki ja sen tappi pitää vaihtaa kisakäytössä 40h ja harraste käytössä 80h välein. Vastaukseksi en saanut mitään tietoa pyörän huoltohistoriasta vaan vittuilun säestämällä ylimielisellä mökä-äänellä sano tämä Timo Niemitalo että näitä pyöriä on monta kymmentä vuotta myyty ja mulla on myynnissä 89h ajettu ajokuntoinen pyörä. Samalla sanoi ettei ole tommosta tekstiä missään nähnyt missä tuollaiset huoltovälit ilmoitetaan.

Taitaa meikäläisen eurot mennä johonkin toiseen liikkeeseen. En muista hetkeen noin paskaa palvelua saaneeni. Mikään ei vituta niin paljon kuin ylimielinen kusipäisyys...[/quote]

Tuskin tuolla Motopalvelussa yleensä ottaen palvelu on kovin paskaa, kun kerran pyöriä ja eritoten Kotareita myyvät paljon, on tainnut monena vuonna ollut peräkkäin lukumääräisesti suurin oranssin merkin myyjä Suomessa. Ja voihan sille kauppiaallekin se huono päivä sattua ja usein se metsä vastaa kuin sille huudetaan, olisiko kauppiaalla noussut niskakarvat pystyyn, kun asiakas luurin toisessa päässä alkaa ensimmäisenä tivaamaan huoltoväleistä :?[/quote]

Joo mutta kun itse asiallisesti kysyin huoltohistoriaa ja myös kerroin että minulla ei ole kokemusta 2-tahti pyöristä vielä. En alkanut tivaamaan huoltoväleistä vaan kysyin niistä asiallisesti ja rauhallisesti. Sen siaan että olisin saanut vastauksia kysymyksiin saan tätä ylimielistä huutamista. Heti puhelun alussa tuli outo fiilis kaverista, kun sanoin että teillä on tällainen pyörä myynnissä jonka rekisterinumero on ja kerroin sen. Ukko alkaa huutamaan HINTA? En saanut aluksi selvää kun niin terävästi sen huuti. Kysyin että anteeksi mitä sanoitte? Huuti siis Hintaa. Minun piti tietää itse paljon he pyytävät myymästään pyörästä että tietävät mistä pyörästä on kyse. Eikö se olisi sillä rekisterinumerolla, pyörän mallilla ja vuosimallia jotka kerroin puhelun alussa tullut helpommin tietoon.
Minusta todella outoa jos pyörän huoltohistoriasta ei saa kysyä ilman että toinen vetää herneet nenään ja alkaa pätemään. Ymmärtäisin jotenkin jos olisin provosoinut vittuilemalla tai olemalla itse töykeä, mutta tietämättömyyttäni kyselin vain pyörän huoltohistoria.. Olen sitä mieltä jos kyseinen henkilö on noin helvetin kyllästynyt asiakaspalveluun menis johonkin tehtaalle töihin missä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä, jossa joutuu vastaamaan kysymyksiin.
Kaveri onneksi tiesi kertoa että firmassa löytyy onneksi myös täysjärkinen myyjä ja olen häneen yhteydessä kunhan hän saapuu sairaslomalta. Kaupan tekoa tuon Timon kanssa en aio suositella kenellekään.[/quote]

No jopas sattu. Sain samankaltaista palvelua samaiselta herra kauppiaalta viime syksynä . Asiallisesti yritin keskustella ja kovaäänistä vittuilua sain vastaukseksi kysymyksiini. Onneksi tällä kyseisellä kauppiaalla on ammattitaitoista ja mukavaa henkilökuntaa palveluksessaan , joiden kanssa homma toimii. Timo Niemitalon kanssa mulla ei enää ole asioitavaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
ceevu
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kappas,samanlaista kun eräässä toisessakin mp liikkeessä,joka toimii myös maahantuojana. Omistajan kanssa ei tule kun pahalle mielelle kun huono asiakas kantaa hiekkaa lattialle mutta palkollisista löytyy asiakaspalvelua ja ystävällisyyttäkin.Jopa apua teknisiin ongelmiin tarjottiin. Valitettavasti eka kokemus ko liikkeestä oli omistaja,ja meni monta vuotta että en jalalla astunu,mutta nyttemmin olen jo vähän pehmennyt ja saatan mennä toistekkin. Koska se huono asiakas oli auttamisen arvoinen vaikkei ostanutkaan kun 15e anturin,eikä kontillista uusia pyöriä. Pikkuhiljaa...
Banned
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja Banned »

needforspeed kirjoitti:Joo, no onhan tuo aika outoa käytöstä sitten kauppiaalta, soitit vääränä päivänä ehkäpä? Itse en ole koskaan tuolta pyörää ostanut, mutta muutama kaveri on Leiffin kanssa tehnyt ihan onnistuneitakin kauppoja.
Sehän se olisikin ihmeellinen firma joka on auki myös väärinä päivinä :lol:
Rymyäjä
Pyörä: kotari

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

:lol:

Kehuko se Timo teille kuinka monia satoja kotareita se on myynyt vuosien saatossa. Minä totesin sille, että "sinähän se mahoton oot" ku olin omaa pyörää ostamassa. :)
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Josasu

Rymyäjä kirjoitti::lol:

Kehuko se Timo teille kuinka monia satoja kotareita se on myynyt vuosien saatossa. Minä totesin sille, että "sinähän se mahoton oot" ku olin omaa pyörää ostamassa. :)
Kysyin pyörän huoltohistoriaa. Vastaus = "näitä kotareita on myyty yli 35-vuotta"
BMW F650GS DAKAR 2005
KTM 250 exc 2015 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Ayrtono
Pyörä: R1200GS Adv.

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

Josasu kirjoitti:Kysyin pyörän huoltohistoriaa. Vastaus = "näitä kotareita on myyty yli 35-vuotta"
Tuohan onkin loistava slogan, pitääpä muistaa jos oman gessulin huolloista joku joskus kysyy myydessä;

"Näillä on kuule valloitettu aikanaan puoli eurooppaa."
"Jo Aatukin ajoi näillä aikoinaan."
"Näitä on myyty kuule jo sun isoisäs ajoista."

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noiden kommenttien perusteella Niemitalolla oli ilmeisesti ite kauppias asialla muutama vuosi sitten kun oli kova valkokilpi FE390 kuume päällä. Ensin soitin ja pyörää kehuttiin siistiksi ja hyväkuntoiseksi, paikalle kun pääsin niin kilinää/kolinaa riitti ja pyörän siisteydestä voi olla montaa eri mieltä, riippuu mihin sitä vertaa. Myyjän asenne oli erittäin ylimielinen, eri kaveri joka oli puhelimessa, ja mitään järkevää vastausta ei saanut mihinkään. Ei siellä kauaa viihdytty ja tuskin tulee siellä enään käytyä, en halua rahoittaa pään aukomista maksavalle asiakkaalle.

Kovasti on paikasta kuultu kehuja ja kampetta/pyöriä on myynnissä paljon ja monesti järkihinnalla. Ilmeisesti huonot kokemukset kulminoituu yhteen ja samaan henkilöön, sinne pitäisi laittaa Sukula laittamaan jonkun henkilön asenteet kuntoon.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin