kl600 kahden motin risteytys

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jamba »

Kaveri toi yhden pyörän ja kaks risaamoottoria. Toinen varustettu sähköstartilla, toinen ei. Yksi pytty, mäntä ja yksi kansi. Yks kaasutin. Hommaksi sain yhden ehjän moottori ymppäämisen, elikkäs parhaat käytettävissä olevat osat molemmista koneista -(mahdollisimman halvalla...)

Kun pytty ja mäntä olivatkin valmiiksi irrallaan, kattelin niitä pikkusen. Männässä oli pari skraadia, ja pytyssäkin pikku jälki. Pytty oli 1mm ylikoossa. Kokeilin hoonata pyttyä ja sainkin siittä kohtuullisen, eli eipä porattu, -eikä hommattu uutta mäntää. Porauksen ja uuden männänhän voi päivittää myöhemminkin, jos tuo hoonattu pytty tuosta äkkiä väljenee.

Purin sitten molemmat moottorit. Joku aiempi remontoija ilmeisesti tykänny silikoonista, sitä löyty joka paikasta.
Kuva

koneen halkaisu, tässäkään välissä ei pitäis oikeesti oola tiivistettä lainkaan..
Kuva
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jamba »

Luultavasti tuo silikooni oli aiheuttanu sen pienen kiinnileikkaantumisenkin..
Kampiakselit vertailussa
https://postimg.org/image/eqh0b9aqx/
elikkäs eivät ihan päittäin vaihdu. Tuossa lyhyemmässä vaan paremmat laakerit. No nehän sitten vaihdettiin, -myös lohkosta tietty. Eli ei uutta osaa tähänkään. Mutta hyvä tuli, -kai..

Hieman sähköjen kanssa joutui myös pulaamaan, oli vähän hurjia kolvauksia
Kuva

Kannesta löytyi outo viritys, oisko välystä haettu? No onneksi ei ilmeisestkään käytetty tuolla virityksellä, koska nokka-akselin linja oli suora.
Kuva
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jamba »

Uuden nokkaketjun, uuden Doohickeyn (tasapainoakselin ketjun kiristin), tiivisteiden ja stefojen sekä muutaman venttiilishimmin hommaamisen jälkeen kasausta ja tulihan siitä moottori.

Kuva

Kuva

muutamia katkenneita pultteja piti korjailla
Kuva

Kytkinlevyistä valkkasin parhaat (ei ne kyllä mitkää ollu ihan loppu). Ja löin pelin läjään.
Kuva

Kuva
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jamba »

Kone rungossa
Kuva

... ja käynnissä
https://youtu.be/-VtqoZ_4HH0
jamba
Viestit: 332
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 3:59 pm
Pyörä: MT604E, Frigerio 250F7, Bonneville
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jamba »

kustannuksia ja tavarantoimittajia

1. Stormilta:
https://www.storm-motor.fi/
MPR-08-0074, Vauhtipyörän Ulosvetäjä M22X1.5R Ulkokierre Yksikköhinta: 9.90
EBC-CT016, Ebc Mallikohtainen Kytkimen Kiinnipitotyökalu Yksikköhinta: 37.00
125-JTR477.43, Takaratas, 43-Hampainen Yksikköhinta: 33.80
CEN-722A602FL, Centauro Moottorin Täydellinen Tiivistesarja Yksikköhinta: 73.95
MCI-CMM-A172, Jakoketju Morse 82Rh2015 Yksikköhinta: 73.95
MCI-CMM-ACON, Ketjulukko A-Ketjuille Morse 82Rh2015 Yksikköhinta: 3.50 (tätä ei olis tarvinnu)
KNF-KN-123, K&N Öljynsuodatin Yksikköhinta: 7.40
RKC-RK520KRX-116, Poistuva Rk 520Krx X-Rengasketju 116-Lenkkiä Yksikköhinta: 64.50
2. MP-pitstop:
http://purkuosat.net/
KLR venttiilikopan pultit, käyt 5,00
3. Happy-Traililta:
http://www.happy-trail.com/
KLR650 Doohickey (Balancer Idle Lever & Spring) MCYKLR-EM-10-(MCYKLR-EM-TS) + (HTPDOODECAL)-(HTPKLR-32MM) 1 $80.85
Subtotal $80.85
Shipping & Handling $22.50
Grand Total $103.35 + tullia parikymppiä
4. Consolidated Motor Spares, CMS hollannissa
http://www.cmsnl.com/
shimmit, stefat ja ketjunohjain takahaarukkaan
12037-008- 2 x 10.50 euro = 21.00 euro
92050-082- 1 x 4.50 euro = 4.50 euro
92049-115-9 1 x 6.50 euro = 6.50 euro
92049-104-8 1 x 4.50 euro = 4.50 euro
12053-110-4 1 x 34.50 euro = 34.50 euro

Kaikkiaan +rahdit ja tulli (happytrail) about 590€
epoksi
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Pyörä: TTR 600

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Iso vaiva nähty vanhuksen elvyttämiseksi, upeeta! Miltäs seuranhakupalstalta tuollaisia kavereita löytää? Mullakin olisi yksi pata vailla huomiota :D
jarno78
Viestit: 1594
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: kl600 kahden motin risteytys

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

näissä vanhoissa enskoissa on vaan jotakin 8)
Yksinäinen Susi
Vastaa Viestiin