Kawasaki KLE 500
Valvoja: Moderaattorit
Kawasaki KLE 500
Ostin tälle talvelle tämmöisen pikku projektin, joka valmistuttuaan siirtyy faijalle ajoon.
Sähkövikainen kle haettiin hyvinkäältä ja kiitokset vielä sinne hyvistä kaupoista.
Tallilla kun peli saatiin pakusta purettua, ruuvattiin stonga ja kahvat kiinni ja eikun koeajolle jotta vika ilmaantuu kyseessä siis niin sanottu piilovika ilmestyy silloin kun ei pitäisi.
Kolmen jätkän voimin suoritettiin testiajoa edestakaisin talli tietä (kiitokset naapureille kärsivällisyydestä) kolmannen kuskin kohdalla kle alkoikin pätkimään ja tuntumaan tehottomalta.
Myyjän kertoikin vian olevan juuri pätkimistä ja tehottomuutta.
Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian olevan sytytys puolella, joten avasimme kaikki liitokset ja puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin.
Tankki takaisin kiinni ja mopo käyntiin, ensimmäinen havainto oli että kle kuulosti käyvän paremmin kuin edellisellä kerralla.
Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
Siirto kilvet piti hakea ennen lumia että olisi päässyt ajamaan vähän pitempää testi ajoa, mutta töissä oli sen verran kiirettä että en kerennyt lappuja hakemaan ja nyt tuntuukin jo taas lunta tulevan niin täytyy siirtää koeajot ensi kevääseen.
Vielä pitäisi vaihtaa kilven- ja vilkun polttimo ja käydä kilvittämässä Kawasaki uudestaan.
Kuvia ja lisää tarinaa tulee kunhan saan kameran ja itseni taas tallille.
Sähkövikainen kle haettiin hyvinkäältä ja kiitokset vielä sinne hyvistä kaupoista.
Tallilla kun peli saatiin pakusta purettua, ruuvattiin stonga ja kahvat kiinni ja eikun koeajolle jotta vika ilmaantuu kyseessä siis niin sanottu piilovika ilmestyy silloin kun ei pitäisi.
Kolmen jätkän voimin suoritettiin testiajoa edestakaisin talli tietä (kiitokset naapureille kärsivällisyydestä) kolmannen kuskin kohdalla kle alkoikin pätkimään ja tuntumaan tehottomalta.
Myyjän kertoikin vian olevan juuri pätkimistä ja tehottomuutta.
Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian olevan sytytys puolella, joten avasimme kaikki liitokset ja puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin.
Tankki takaisin kiinni ja mopo käyntiin, ensimmäinen havainto oli että kle kuulosti käyvän paremmin kuin edellisellä kerralla.
Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
Siirto kilvet piti hakea ennen lumia että olisi päässyt ajamaan vähän pitempää testi ajoa, mutta töissä oli sen verran kiirettä että en kerennyt lappuja hakemaan ja nyt tuntuukin jo taas lunta tulevan niin täytyy siirtää koeajot ensi kevääseen.
Vielä pitäisi vaihtaa kilven- ja vilkun polttimo ja käydä kilvittämässä Kawasaki uudestaan.
Kuvia ja lisää tarinaa tulee kunhan saan kameran ja itseni taas tallille.
- Stobe
- Viestit: 444
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
- Paikkakunta: Tampere
Onneksi olkoon hyvästä mopovalinnasta! Mullakin on KLE:ssä hieman satunnaista sähköongelmaa eli välillä starttaa hyvin ja välillä 'sirisee' niinkuin akku olisi tyhjä. Myöskin kytkinkahvaa ylös-alas(ns. klappi) liikuttamalla tuntuisi olevan vaikutusta startin toimintaan. Kuitenkin lämpimänä käynnistyy pääsääntöisesti hyvin. Tarkoitus olisi tsekata johdotukset tässä talvenmittaan.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
-
Agitheosis
- Viestit: 453
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
- Pyörä: Husqvarna CT6FS / Can-Am Outlander 800
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Kawasaki KLE 500
Jos tosiaan oli noin pienestä lopulta kiinni ni mahtaa edellistä omistajaa ketuttaa ankarasti... no eipäMarko.S kirjoitti:--- pätkimistä ja tehottomuutta. Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian
olevan sytytys puolella, ---puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin. ---
Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
kukaan pakottanu ketään mihinkään... oletan.
Re: Kawasaki KLE 500
Niin no, testiajoa kuitenkin alle 20 km kilvettömyydestä johtuen... Keväällä kun saa kilometrejä alle niin sittenhän sen näkee oliko vika liittimissä vai ei...Agitheosis kirjoitti:Jos tosiaan oli noin pienestä lopulta kiinni ni mahtaa edellistä omistajaa ketuttaa ankarasti... no eipäMarko.S kirjoitti:--- pätkimistä ja tehottomuutta. Viisaat päät yhteen lyötyämme totesimme vian
olevan sytytys puolella, ---puhdistimme mahdolliset hapettumat ja pikkaisen crc:tä liittimiin. ---
Taas ajettiin ja ajettin ja ajettin, mutta vikaa ei ilmaanunut.
kukaan pakottanu ketään mihinkään... oletan.
Ja tiedä siitä ketuttamisestakaan, ajokkina oli uudempi ja isompi menopeli...
Eikä kyllä ketään pakotettu mihinkään, ihan yleisessä myynnissä oli.
Kiitoksia.Stobe kirjoitti:Onneksi olkoon hyvästä mopovalinnasta! Mullakin on KLE:ssä hieman satunnaista sähköongelmaa eli välillä starttaa hyvin ja välillä 'sirisee' niinkuin akku olisi tyhjä. Myöskin kytkinkahvaa ylös-alas(ns. klappi) liikuttamalla tuntuisi olevan vaikutusta startin toimintaan. Kuitenkin lämpimänä käynnistyy pääsääntöisesti hyvin. Tarkoitus olisi tsekata johdotukset tässä talvenmittaan.
Juu kytkimessä näytti olevan katkaisija, eli vaihde päälle niin kytkin pohjassa starttaus onnistuu ja kytkin ylös ja startti ei pyöri.
Vasta huomasin, että täällähän on tutun näköstä projektia. Mukava kuulla, että saitte sähköpulmat ratkottua, ja pelin ajoon. Siihen ne on kuitenkin tehty, eikä tallissa seisotteluun. Mulla kun se tallitila kävi ahtaaksi ja rakenteluinto lopahti. Toivotan paljon turvallisia kilometrejä ja hyvää kesän alkua, koneen luulisi kestävän vielä paljon kilometrejä.Marko.S kirjoitti:Kawasaki on ollut nyt liikenteessä kilvitettynä jo kohta kuukauden. Ja hyvin on faijan mukaan toiminut. Jonkinlaista tuulisuojaa kuitenkin kaipailee.
Suosittelen tarkistamaan missä kunnossa vauhtipyörän magneettien liimaus on.
Täältä löytyy kuva vauhtipyörästä josta liimauksen paloja irti.
Tietty jos on tarpeeksi uutta mallia niin ko. ongelmaa ei ole. Vauhtipyörän magneetit on eri lailla toteutettu.
Täältä löytyy kuva vauhtipyörästä josta liimauksen paloja irti.
Tietty jos on tarpeeksi uutta mallia niin ko. ongelmaa ei ole. Vauhtipyörän magneetit on eri lailla toteutettu.