XT600 Performance Scrambler

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Pari vinkki kuvaa, alkaako hahmottua?
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ilmanputsari- ja akkukotelon väkertelyä.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ratkaisitko keulan liikerajotuksen samoin,vai keksitkö uuden tavan? (holkki hyd.stopin alle)
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

ceevu kirjoitti:Ratkaisitko keulan liikerajotuksen samoin,vai keksitkö uuden tavan? (holkki hyd.stopin alle)
En aivan samalla tavalla, en laittanut holkkia hydraulijarrun alle, vaan ympärille.
Tein tiukan 25mm nylon holkin hydraulijarruholkin alapään ympärille. Alunperin jarru alkaa vaikuttaa 70mm ennen pohjaa, mulla nyt 45mm ennen, kunnes sisäputki törmää holkkiin. Ajattelin kokeilla näin, jos ei tunnu hyvältä muutan sen niin kuin sinä olet tehnyt. Mietin itsekkin noita molempia vaihtoehtoja, mutta ajattelin että jos saan puristus säädöillä säädettyä niin ettei etupää pohjaa juuri koskaan, niin saan näin enemmän "normaali" liikettä tai pikemminkin säilytettyä normi liikkeen alkuperäisen pituisena ja ainoastaan tuo jarrutusvaihe lyhenee.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Jos oikein muistan niin hyd stoppi tekee nimensä mukasesti hydraulilukon juuri ennen mekaanista stoppia, tämä tais olla syy miksi laitoin holkin alle. Itekin taisin lyhentää tota kartiota vähän alkuperäsestä,muistaakseni 60mm jäi. Toimi norsussa ihan hyvin. Pohjasi varmasti pohjankankaalla mutta ei ikävällä tavalla vaan pehmeästi.
Kunhan saan kolmiot sopivalla ofsetillä,menee takas...
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Joo itsekin mittailin sitä ja huomasin että on kartio mutta siellä lopussa minne holkki tuli ei kartio kasvanut enää kuin yhden sadasosamillin, alussa kartiomaisuutta on enemmän.
Kun laitoit sen holkin alle, niin samalla vaimennusruoto tuli myös ylemmäs ja se antaa etupään tulla pidemmäksi. Annoitko pituuden kasvaa, vai laitoitko holkin rajoittamaan ruodon liikettä?
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Jartsa N kirjoitti:Pittääpä pistää pirruuttaan kuva-arvoitus.
Laitan tuohon kuvan kolmesta alumiinin palasta, jokaisesta teen yhden osan, arvatkaa minkä?
Mielenkiinnolla odotan osuuko joku oikeaan.
Eipä tullut arvauksia joten laitetaan lisää vihjeitä!
skuikka
Viestit: 2245
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Näkisin astetta hienomman mittariston olevan työstymässä.
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Tankin väkertelyä.
Gilera 250 tankki vuodelta -65, tunneli oli liian ahdas ja pohjassa pitsiä joten joutui käyttämään hieman rälläkkää.
Olisihan löytynyt sekä parempia että kauniimpia tankkeja mutta kun tykkään tästä, kun se on niin ruma että se on jo kaunis ja siinä on munaa!! Mietin kyllä että jos olisin ruvennut tekemään alumiini tankkia, ei varmaan olisi ollut enempää duunia, kun tässä, mutta siinä on oma viehätyksensä käyttä jotain vanhaa osaa uudestaan. Toisaalta on vähän varmempi olo, kun tekee tankin teräs pellistä tällaiseen pyörään jossa se joutuu varmasti kovalle röykytykselle. Alumiinitankissa kun haluaisin hitsata saumat molemmilta puolilta, varmuuden vuoksi ja sehän ei tietenkään tankissa onnistu.
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

skuikka kirjoitti:Näkisin astetta hienomman mittariston olevan työstymässä.
Jee! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! Vai miten sitä sanottiinkaan?
Kun tuosta muovista pitää päästä eroon ja hävittää samalla muotoilulliset viitteet -90 luvulta niin joutuu vähän askartelemaan. Halusin säilyttää alkuperäisen mittarikoneiston, mutta naamioida sen. Eihän siinä mitään järkeä ole, kun uuden mittarin saa muutamalla kympillä Kiinasta, mutta koskas näissä harrastuksissa järkeä olisi?
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Ai niin! Ne levy osat tuli siihen viereen.
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Aika makosan näköstä :mrgreen:

Sorvautin hydstopin holkin verran pidemmäksi alaosastaan,joten ruoto tuli pohjalle kuten alunperinkin. Kuvakin on jossain teinifantin modernisointia säikeessä,josta varmaan saa käsityksenkin kun on samanlaisia osia kerran pyöritelly.

No eipäs ollukkaan siellä kun oli ihan t&n osiossa.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... me#p238089
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Tässä on välillä sairasteltu flunssaa, mutta taas päästiin vauhtiin. Tässä on väsäilty penkkiä.
Liitteet
IMG_0474.jpg
IMG_0477.jpg
IMG_0502.jpg
IMG_0503.jpg
IMG_0506.jpg
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Etujarru satulalle uusi kiinnityspala.
Liitteet
IMG_0481.jpg
IMG_0482.jpg
Jartsa N
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
Paikkakunta: Salo

Re: XT600 päivitystä

Viesti Kirjoittaja Jartsa N »

Takalokarin, takavalon ja rekkarin kiinnityspaloja.
Liitteet
IMG_0490.jpg
IMG_0489.jpg
IMG_0487.jpg
IMG_0496.jpg
IMG_0494.jpg
Vastaa Viestiin