Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2005
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Tämä tuskin tulee eteen,mutta onhan ketjun kiristimessä laskunkin jälkeen kiristysvaraa?
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Koneessa on uusi nokkaketju joka on noin 1cm lyhempi kuin mitä vanha venynyt oli. Ei siis 1.5mm kannen laskulla luulisi tulevan ongelmaa
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Mä jättäisin kyllä kannen koskemattomaksi ja pudottaisin sylinteristä tarvittavan määrän korkeutta
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Sylinterin madaltaminen ei onnistu sylinteriputken kauluksen takia joka häviäsi lähes olemattomiin 1.5mm hionnalla.. Nokkaketjun kannalta sillä ei ole merkitystä laskeeko kantta vai sylinteriä.
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Eihän se kaulus siellä alapäässä ole
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Meinaatko että otan uudestaan sylinteriputken pois sylinterin alapinnan tasohiontaa varten ja puran myös alakerran uudestaan että saan lohkoa laajennettua putkea varten joka uppoaa syvemmälle!? No can do..
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
No sitten vaan kannesta pois
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 9:53 pm
- Pyörä: DR650SE
- Paikkakunta: Iittala
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Joko tää kohta papattaa?
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Ei ole vielä kasassa BigBore moottori.. ei kyllä paljoa enää puutukkaan sillä kaikki osat on jo koneistettu ja valmiina. Ajeltu on "amerikanherkulla" kyllä. Poikettiin nimittäin Tampereen porukkalla Helatorstain pitkällä viikonlopureissulla Eestissä. Päräytettiin Tallinnasta ensin Pärnuun, sieltä jatkettiin Vörtsjärven eteläpuolelta Tarttoon ja sieltä takaisin Tallinnaan. Koko reissu ajettiin pikkuteitä pitkin ja asfalttia vältellen. Hieno reissu!
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Big Bore 710cc moottori valmis!
Se olis sitten BIG BORE mylly valmis
Selkee homma oli koneen lopullinen kasaus kun kaikki palikat oli valmiina. Startin vapaakytkimen rattaiden kanssa hetken puuhastelin. Hyvä että otin nuo rattaat esille sytkäkopan pikkukannen takaa koska kannessa on laakeri starttimoottorin akselin päässä. Laakeri oli aivan kuiva ja pyöri huonosti mutta kun voitelin sen huolella ja pyörittelin sormissa niin se herkistyi. Siinä se nyt sitten on BIG BORE moottori varustettuna kick startilla ja manuaalisella puolipuristimella, männän halkaisija 105mm, iskun pituus 82mm, puristussuhde 10.5:1, kuutiotilavuus 710.04cc. Ei siis 720cc niinkuin sarjan myyjäliike antaa ymmrtää! Heti kun kerkeen niin ryhdyn koneen vaihto hommiin, pääsee kokeileen irtoaako Big Boresta savut..
Selkee homma oli koneen lopullinen kasaus kun kaikki palikat oli valmiina. Startin vapaakytkimen rattaiden kanssa hetken puuhastelin. Hyvä että otin nuo rattaat esille sytkäkopan pikkukannen takaa koska kannessa on laakeri starttimoottorin akselin päässä. Laakeri oli aivan kuiva ja pyöri huonosti mutta kun voitelin sen huolella ja pyörittelin sormissa niin se herkistyi. Siinä se nyt sitten on BIG BORE moottori varustettuna kick startilla ja manuaalisella puolipuristimella, männän halkaisija 105mm, iskun pituus 82mm, puristussuhde 10.5:1, kuutiotilavuus 710.04cc. Ei siis 720cc niinkuin sarjan myyjäliike antaa ymmrtää! Heti kun kerkeen niin ryhdyn koneen vaihto hommiin, pääsee kokeileen irtoaako Big Boresta savut..
- Rässi66
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
No nyt on jännää! Mutta kyllähän se pamahtaa tulille samantien.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Big Bore 710cc moottori valmis!
Kauhee polte on päästä vääntään konetta paikalleen kyttään koko ajan kelloa että koska pääsee töistä lähteen tallille. Jos ei nyt mitään ylivoimaista tuu vastaan niin kyllä mä sen tänään kampeen paikalleen. Sattu niin mukava asennusilmakin että tarttee mennessä hakee Liidelistä sixpäkki vissyä että ei iske lämpöhalvaus kesken homman
Re: Vs: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Toi tunne moottorin kasaan saamisen jälkeen on kyllä aikas kihelmöivä. Mielenkiintoinen motti varmasti, tuskin tarvii aina avata kaasua ihan selälleen, saattaapi vähän vääntää jo alemmillakin kierroksilla.
- Faari
- Viestit: 208
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
- Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Ensikäynnistys juutuubiin!!
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"
Eipä ole paljon juutuuppiin laitettavaa.. ei mennyt nimittäin niin kuin Strömsöössä taas hommat On noitten koneitten kans tullut niin kauan pelattua että tietohan se on että mitä vaan voi sattua näissä hommissa. Mutta asiaan.. Ensimmäisenä kun sain tankin ja penkin pois kävi ilmi että XR:n heppoinen takarunko ei ollut kestänyt pakaaseja tarakalla ja oli murtunut poikki toiselta puolelta Helatorstain pitkällä viikonloppureissulla Eestiin.
Big Bore koneen paikalleen asennus sujui ongelmitta.. Öljyt koneeseen ja kiksistä pyörittelya niin että testitulpalla totesin kipinän tulevan. Kaikki kunnossa.. Sormi starttinapille ja noin sekunnin starttaus ja heti tulille! Hetken aikaa hihkuin jo riemusta kunnes koneen epänormaalin metallinen käyntiääni sai hälytyskellot soimaan päässä. Virrat pois ja öljypumpun lähdöltä letku irti, pyörittelin konetta kiksistä ja vain onnettomia räkäsyjä tulee öljyä pumpulta Tässä vaiheessa pakkasin kamat ja lähdin kotiin viilentämään hermoja parilla Sakulla. Kummitukset hiipii väkisinkin mieleen mutta onneksi kone ei ehtinyt kauaa olla käynnissä. Homma jatkuu tänään öljypumpun ja öljynkierron tarkistuksella. Toivoa todellakin sopii ettei männänrenkaat ottaneet tapahtuneesta siipeensä, ainakin puristukset tuntuivat olevan edelleen tallella..