Kaakonkulmalla ajelu?

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

ijasj kirjoitti:
LightSpeed kirjoitti:Sunnuntaille suunniteltiin ajelua ,lähtöpaikka entinen Anjalankoski.

Jos sattuisi olemaan kylmä niin ajetaan lyhyt lenkki. :|
Saattaapi onnistua, jos ei mennä umpihankeen (kunto niin huono)ja tankkausväli 125km
Mistäpäin lähtö ja mieluiten puolenpäivän jälkeen
Pääasiassa aurattua. Tankkausväli riittää hyvin.
Neste Inkeroinen(Elimäentie11) lähistöltä lähtö n.12.00.?
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

LightSpeed kirjoitti:
ijasj kirjoitti:
LightSpeed kirjoitti:Sunnuntaille suunniteltiin ajelua ,lähtöpaikka entinen Anjalankoski.

Jos sattuisi olemaan kylmä niin ajetaan lyhyt lenkki. :|
Saattaapi onnistua, jos ei mennä umpihankeen (kunto niin huono)ja tankkausväli 125km
Mistäpäin lähtö ja mieluiten puolenpäivän jälkeen
Pääasiassa aurattua. Tankkausväli riittää hyvin.
Neste Inkeroinen(Elimäentie11) lähistöltä lähtö n.12.00.?
Eli Anjalan Nesteen (Anjalankosken liikenteen talli)kahvio, eikös niin. Toivottavasti pakkanen hellittäis hiukan. Junkkari Ummeljoki suunnalta vois aloittaa ...ja vaikkapa Myllykoskelta Sippolan suunnalle, vai kuinka?
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Joo.
Keskeyttäneet on siltä suunnalta nopeasti pois haettu..
ijasj
Viestit: 70
Liittynyt: La Elo 23, 2008 11:58 pm
Pyörä: Husqvarna TR650
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja ijasj »

Jos pakkasta yli 19
niin jään pois, toivotaan että tuo helittäisi yön aikana.
Sippolassa voisi käydä kokeilemassa jäärataa, jos sitä on tänä vuonna tehty.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Olis pitäny vaan pysyä auratulla tiellä, eikä alkaa heti punnertamaan hiki hatussa. Hengästyessä jäätyi huurut visiiriin ja visiiri auki ajaessa alkoi nopeasti ilmestyä jääpuikot kulmakarvoihin, sekä otsanahkaa polttelemaan.
Huoltarilla kypärän sulattelun jälkeen pysyi tuplavisiiri hyvin auki, kun pysyttiin liikkeessä ja tuuletus toimi. Loppumatka olikin jo tosi nautittavaa ajettavaa, eikä edes sormet tai varpaat palelleet.
Nyt kun pakkanen on taas kympin korvilla alkaa ajokelit olla kohdallaan. :P
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Nyt on huippukunnossa nuo pienet metsätiet. Uutta pulveria 5-10cm ja alla tasainen kova pohja, sekä penkat kestää nojailla. :P
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Jäätilanne merellä on parantunut jonkin verran...
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

LightSpeed kirjoitti:Jäätilanne merellä on parantunut jonkin verran...
No,eipä ollutkaan ja lisäksi lunta aivan liikaa.Vauhdilla meni hetken ,tyssäsi tuulen kasaamaan penkkaan ja jumiin.
Vesi on noussut jäälle rannoilla ja muuallakin, näissä paikoissa on reikiä jäässä.
Hillis
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 2:15 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja Hillis »

Kävin ajelemassa Kouvolassa Kuusaanlammen jääradalla. Tänään ajamassa oli vain yksi auto itseni lisäksi, hyvin mahduttiin samaan aikaan radalle. Rata on avoinna keskiviikkoisin ja lauantaisin klo 10-16 ja maksaa 10e moottoripyörältä ja radalle kulku tapahtuu Poliisin tekniikkakeskuksen vierestä.
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Pitkästä aikaa pientä ajelun tynkää kehitteillä,huomis aamuksi.Kannusjärveltä pohjoiseen 6-tie yli,pientä mettä-enskaa,erikoispaikkoja ja tietä.
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

:P Varusteita päälle ja menoksi. Hyvää isänpäivä-ajelukeliä näyttäisi ainakin vielä olevan. Auringonpilkahdusta odotellessa.
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Ylämaalla vietettiin taas kuluneena viikonloppuna Haminan Seudun Moottorikerhon omaa "Pystymettää" Metsämeetinkiä. Menomatkalla oli aamulla tiet kuurassa ja perillä paisteli aurinko.

Kuva

Sunnuntaina kotio lähtiessä oli toisinpäin. Lähtiessä 8-asteen pakkasessa oli paikoin lumisetkin tiet ja aurinko paistoi, mutta kotona tiet sulia.

Kuva

Linkin takaa lisää kuvia. Pohjolan kurapyöräilijöitäkin oli paikalle eksynyt kourallinen.
http://www.hamsmk.net/tapahtumat11/1111 ... ndeksi.htm
http://www.hamsmk.net/tapahtumat11/1111 ... ndeksi.htm
Avatar
DOMI
Viestit: 964
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Oliskos huomena Sunnuntaiajelun paikka? Tänään ainakin loistava pulverikeli ja auraamattomilla metsäpoluilla vielä etenee hyvin. Lunta tupruttelee kokoajan lisää ja pakkanen jäädyttelee noita osin vielä sulia vesimonttuja.
Johonkin Myllykoski-Sippola akselille, tai miksei Kymijoen länsipuolellekin vois kurvata.
Jami
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Helmi 18, 2011 7:40 pm
Pyörä: KTM
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kaakonkulmalla ajelu?

Viesti Kirjoittaja Jami »

Terveisiä täältä Pirkanmaalta!

Tänään oli hieno ajokeli. Lunta jo sopivasti, mukavaa pakkaslunta.
Vastaa Viestiin