No niin, tulipahan ostettua tuollainen Xr 650 R Ylöjärveltä Nettimoton kautta. Vuosimalli on 2001 ja pyörään päivitetty Mikuinin 40 mm suoravetokaasari ja putkea hieman modattu. Muuten taitaa olla aika vakio.
Tuotu Jyväskylään 2007 ilmeisesti Saksasta.
Kovasti yritin löytää tietoa pyörämallista ennen hankintaa mutta vaikeatahan se oli. Lähinnä jenkeistä löytyy tietoa pelistä, kun siellähän se on aika kurko mm erämaaralleissa. Osiakain pyörään taitaa parhaiten saada sieltä ( mm. Acerbicsen Sahara 24 ltr tankki n. 300 dollaria rahdattuna ).
No nyt on muutama lenkki heitetty ja täytyy sanoa , että oli se luojan lykky etten ostanut tarjolla olevia XT, TT, DR jne pyöriä.
Tämä XR R on kyllä kaikkien pyörien isä. joku muu saa sitten hoitaa äidin virkaa. Kehuihan joku jenkeissäkin, että paras Honda ehkä ikinä ( no onhan XRV 750 eli afrikkalainenkin sentään jotain ). Runko ja iskunvaimennu jämäkkä kuin mikä.
Kyllä oli mukava kurtsailla sorateitä ja asfaltoituja mutkateitä. Kaasun , kun avaa, niin heti tapahtuu. Ei heilu ei huoju vaan sinne mennään minne nokka osoittaa.
Luin myös tuosta XR 650 L mallista. Ymmärtääkseni on ihan eri kampe eli ei voi verrata R - malliin. Eroja ainakin runko ( putkesta ) ja kone ( ilmajäähdytys ) mutta saattaapi olla iskareissakin selkeitä eroja , kun tuo L malli on tehty enempi tiekäyttöön.
Luin jostain, että näitä R-malleja on valmistettu vuodesta 2000 lähtien ja Suomeen saa trekisteröityä pyörät vuosimalliin 2006 saakka. Sen jälkeen ei täytä päästövaatimuksia. Eli pidetäänhän pyöristämme kiinni. Ei näitä varmaan rekkakuormittain tänne enää saa.
Ja ei kun nautiskelemaan !
Perhana mikä pyörä !