Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Täytyy kasata etupumput viikonloppuna, vaihdan öljystefat, pölystefat ja öljyt...liukuholkit piti vaihtaa mutta Nakkilan Pyörä Mopo ei ole kyennyt lähes kuukaudessa niitä toimittaan..*.

Alkuperäset holkit: alas pieni n 100 euroo/kpl ja ylös iso n 25 euroo kpl. Ei pysty ymmärtään ainakaan alemman hintaa.

Vanhat on väljät ja jotenkuten suht käyttökelposet mutta ei auta, ei viitsisi iän kaiken odotellakaan, saattaa vaan stefat olla lyhytikäsiä.

Proxin sarja jossa tulee kaikki + tiivisteita 27 euroo...Vitun Nakkila.. :evil:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

mti kirjoitti:Minkälaiset välitykset SE:ssä on kokemusten perusteella parhaat metsässä kurmuuttamiseen?
Isompia takarattaita 525 ketjulle näemmä on ilmestynyt ebayhin.esim 47 piikkinen.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Sprocket ... ccessories
Motoilija
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 1:22 pm
Pyörä: Suzuki DR 650

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Motoilija »

Tänään tuli viimein Hessleriltä Mikunin TM 40.... vulkaanisesta tuhkapilvestä huolimatta :)

Osaako joku neuvoa minulle jonkinlaiset "oletussäädöt"...eli mitä säätöjä ja miten teen kaasuttimelle ennen asennusta?

Mukana tuli 137,5 , 140 , 142,5 ja 145 kokoo olevat suuttimet..mikä olis lähimpänä oikeaa?

Pyörä tosiaan mulla Suzuki DR 650, mallia 1992
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

Mistähän vois löytää 14 piikkisen eturattaan lukituslevyn ja sen vaimenninkumin.Joo tiedän että rälläkällä saa pienennettyä vakio 15 sen osasta muttamutta.Onkohan jossain muussa Suzukissa 14 piikkistä ...
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Pienensin sopivasti lukkolevyä niin että 14 piikkisen kanssa käytän ilman kumia ja 15:en kumin kanssa, pysyy kumi paikoillaan vaikka levyä muokkasi pienemmäksi...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

jonkinlaiset "oletussäädöt"...eli mitä säätöjä ja miten teen kaasuttimelle ennen asennusta
20-22,5 tk suutin ja 140-142,5 pää suutin, neula keskelle, siitä voisi alkaa...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Proxin sarja jossa tulee kaikki + tiivisteita 28 euroo...Vitun Nakkila..
Proxin sarja saapui vähän aikaa sitten, sopii DR 650 SE 1996-2009 ja varmasti myös 2010, vaihdetaan kun seuraavan kerran stefat korkkaa...

Onko moni kiristänyt keulan stefoja? Jousi irti, kierteellä auki, pätkä pois naaraspäästä ja uudestaan kiinni, on kuulemma toimiva konsti kuluneempien keulaputkien kanssa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Riisto
Viestit: 25
Liittynyt: La Syys 19, 2009 10:17 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Riisto »

Itsellä alkanut kans etuiskari vuotamaan. Edellinen omistaja on vaihtanut iskariöljyt viime kesänä, mutta liekö vaihtanut stefoja kun nyt jo vuotaa... Ei oo aikaisemmin tullu purettua etuiskaria, niin onko tuon purkamiseen/kasaamiseen vinkkejä? Tarviiko erikoistyökalua niin kuin huoltomanuskassa sanotaan?

Jiiässä, oliko tuo Proxin sarja 39.160039 ja saitko sen lopulta Nakkilasta?
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Täytyy tarkistaa onko sillä numerolla, Nakkilasta tuli kyllä.

Kuusionkantanen hylsy pitkällä jatkovarrella täytys olla, itse tein sellasen isosta auton vetoakselin teräväreunasesta mutterista johon hitsasin tavallisen 3/8 hylsyn kiinni, siihen siten jatkovarren kiinni...

Mutterin avainkannan kokoa en taas muista se löytyy varmaan tästä viestiketjusta jostain aiempaa jos jaksaa hakea, voin mitatakin jos muistan.. :P

Stefojen asennustyökalusta ei ole haittaa mutta ilmankin pärjää, yläpään liukuholkit naputtelee varovasti pienellä tuurnalla ja uuden stefan lyö paikallaan vanhaa halkaistua stefaa apuna käyttäen...ja hiven rasvaa uuden sisäkehälle.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Riisto
Viestit: 25
Liittynyt: La Syys 19, 2009 10:17 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Riisto »

Soitin Nakkilaan ja tuohan se sarja oli. Tuo on sitten pelkkä holkkisarja, joka ei sisällä stefoja vaan ne pitää ostaa erikseen ~10e/pari.

Täytyy käydä EMC:ltä hakemassa stefasarja (12e) ja samalla pienempi tyhjäkäyntisuutin (4,9e). Vaihdoin paikalle ABP:ltä tilaaman TM40:sen ja siinä oli vakiona 32.5 tyhjäkäyntisuutin, niin käy "hieman" rikkaalla :) Pitää kokeilla 25:sta.

Onko porukalla tietoa mistä kannattais ostaa Twinairin filtteri? Allright:lla ei oo hyllyssä ja tilaaminen kuulemma kestää viikkoja... Lisäksi tarvetta olis alkuperäiselle suodattimen rungolle ja kiinnitysosille. Tällä hetkellä pyörässä on kiinni K&N:n filtteri, mutta kun tulee ajettua paljon hiekkateitä, niin voisin vaihtaa Twinair:n tilalle. Jos joltakin löytyy runko ja kiinnitysosat käytettynä, niin noin tarjota K&N:n filtteriä vaihdossa.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Täytyy käydä EMC:ltä hakemassa stefasarja (12e) ja samalla pienempi tyhjäkäyntisuutin (4,9e). Vaihdoin paikalle ABP:ltä tilaaman TM40:sen ja siinä oli vakiona 32.5 tyhjäkäyntisuutin, niin käy "hieman" rikkaalla Pitää kokeilla 25:sta.
Millanen putki ja ilmansuodatinkotelo sulla tarkalleen on?

Mulla on tämä+ vakiosuodatin ja putki on puolihiljanen Spess, vastaa suunnilleen ehkä Laserin katulaillista mallia ääniltään n 95-100db tasoa...

http://www.kientech.com/DJDR650AbMod.htm
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
mortal
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:18 pm
Pyörä: goodride
Paikkakunta: tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja mortal »

Terve. Vihdoin saatu hommattua Se mallin dr. Muuten asiallinen peli, paitti alusta on päin persettä. etupumput pohjaa heti, kun koittaa jarruttaa enemmän. Takapääkin on melkosen löysä vaikka jousi on jo kireimmällä esijännityksellä. noh, keula on kuitenkin tärkeempi ja siihen vaihdan uudet öljyt heti kun kerkeen. Kuinka jäykkää öljyä ootte tohon vakiokeulaan laittaneet?
Koitin etsiä haulla, mutta ei lykästänyt.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Terve. Vihdoin saatu hommattua Se mallin dr. Muuten asiallinen peli, paitti alusta on päin persettä. etupumput pohjaa heti, kun koittaa jarruttaa enemmän. Takapääkin on melkosen löysä vaikka jousi on jo kireimmällä esijännityksellä. noh, keula on kuitenkin tärkeempi ja siihen vaihdan uudet öljyt heti kun kerkeen. Kuinka jäykkää öljyä ootte tohon vakiokeulaan laittaneet?
Koitin etsiä haulla, mutta ei lykästänyt.
Kesällä hyvä öljy on 10w, talvella ehkä mieluummin 5w. Öhlins tai Motorex pelaa hyvin, jousia voi enshätään jäykentää hieman laittamalla pari prikkaa yläpuolelle. Parempi tapa kun ostat nämä jouset ja niiden kanssa vakiomäärä täytös öljyä.

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... lotetut-4/

Takaiskarista on kaasut karanneet, paras tapa uusi Öhlins tai Willbers tai halvempi ratkaisu täyttää(+huoltaa) vanha uudestaan, tulee ainakin niin hyvä tai hieman parempi kuin on uutena ollut.

Nämä tekevät iskarihuoltoja ainakin. Kun on taas iskari kunnossa niin saat kääntää esijännitystä reilusti löysemmälle.

http://www.fixtreme.net/

http://www.dymatech.fi/brps.htm
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
mortal
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:18 pm
Pyörä: goodride
Paikkakunta: tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja mortal »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
Kesällä hyvä öljy on 10w, talvella ehkä mieluummin 5w...........


jeps. tattista.
Avatar
mortal
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 9:18 pm
Pyörä: goodride
Paikkakunta: tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja mortal »

mortal kirjoitti:
JIIÄSSÄ kirjoitti:
Kesällä hyvä öljy on 10w, talvella ehkä mieluummin 5w...........


jeps. tattista.
Noniin. Öljyt vaihdettu ja wilberssin jouset myös. Hyvä tuli eikä pohjaa enää millään.

Onko kellään leikannu nokka, mäntä tai mitään muuta mennyt paskaksi pitkässä keulimisessa esim n. 0,5 - 2km Millä vaurioitumiset voisi estää, öljyn ylitäyttöä vai 90 asteen mutka oil picuppiin?
Vastaa Viestiin