Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Itse otin koko snorkkelin ehjänä irti ja rakensin snorkkelin laipan paksuisen välilevyn sinne putsarikotelon sisään.

Se kello on käsittääkseni cut off valve, joka vähentää paukutusta moottorijarrutuksessa. Omassani sinne ei tule enää letkua ollenkaan, muutkin saastekamat on poistettu.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
TeroK
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 11:34 pm
Pyörä: Honda XL1000VA Varadero
Paikkakunta: Kurikka

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja TeroK »

No nyt on koeajelut suoritettu ja mulla tuntuu modaus toimivan. Kerranki joka kaasun käännöllä tapahtuu sitä mitä pitääki :mrgreen: Se kalvohan on helpoin laittaa kaasarin irti olles niin , että nostaa sormella luistin ylös ja kääntä kalvon "väärin päin". Reunat on just eikä melekee uran kohdas. Sitte vain kansi kiinni ja joku ruuvi paikalleen ennenkö päästää luistin alas.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Minä avarsin ilmanputsarikotelon snorkkelin suoraan ylhäältä niin että avarruksen jälkeen snorkkelista ei jäänyt käytännössä mitään jäljelle. Imu on melkoinen kun laittaa pyörän käyntiin ja koittaa kädellä tukkia reikää samalla kun antaa kierroksia. Helposti ymmärrettävissä miten alkuperäisen snorkkelin pienet reijät kuristaa ilmansaantia. Avarruksen tein koukkukärkisellä mattoveitsellä joka upposi kumiseen snorkkeliin helposti..
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Nyppäsin kans koko torvelon pois ja sahasin vielä sen reijänkin pyöreäksi, jossa torvelo oli.
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Imuäänet täyskaasulla muuttuvat aika pornoiksi tuon snorkkeimodauksen jälkeen... :)
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
PinkLemon
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
Pyörä: Honda NX 650 Dommi
Paikkakunta: Oulu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja PinkLemon »

Tein seitsemän senttisen reiän snorkkelin päälle (kuulostaa vaatimattomalta muiden modauksiin verrattuna), mutta meno ei muuttunut. Pitänee irrotella se kaasari ja koittaa asentaa luisti uudelleen jos se ei vaikka toimi.
En oikeen osaa debugata tuota. Ei se ehkä kuitenkaan savuta tai röpötä paikallaan kaasutellessa, mutta vaihe päällä alkaa nykiä kun koittaa kaasuttaa ja ei tosiaan ota kierroksia. Enkä mielestäni ole nähny ylimäärästä savuakaan.
ekes
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
Pyörä: Desert Express
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja ekes »

Nythän täällä alkaa olla kohtalotovereita, kyllä se vähän helpottaa oloani. :P

En ole vähään aikaan koskenutkaan Domiin - tällä hetkellä siitä on venttiilikoppa irti, kun aloin samalla tohinalla selvittelemään toisessa ketjussa mainittua koneesta kuuluvaa kilinää. Se kuuluu mielestäni pakoventtiilin keinuvivusta - tai siis sen apuvivusta, joka on hieman löysemmän tuntuinen verrattuna muihin vipuihin. Ei kai pitäisi olla vaarallista, jos vaan jaksaa kilinää kuunnella.

Siis se kaasari: viimeisimmät säädöt olivat 52-165, 2,5 kierrosta ja neula toiseksi alimmaisessa hahlossa. Näillä säädöillä vetoja täyskaasulla ihan OK, mutta tasakaasulla köröttely oli pelkkää nykimistä. Perstuntuma oli kuitenkin, että rikkaalla mennään, koska pakoputkesta tuuppasi mustaa.

Kokeilin jo aiemmin tuota alkuperäistä neulaa prikalla korotettuna, mutta ei sillä asetelmalla voinut ajaa ollenkaan helvetillisen nykimisen vuoksi.
Neulan nostamisen osalta peesaan Waltin kommenttia, Dynojetin säätövarahan on millikaupalla - luulisi, että alkuperäinen neula kaipaa alle paksumpaa prikkaa kuin on aiempana mainittu.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

PinkLemon kirjoitti:Tein seitsemän senttisen reiän snorkkelin päälle (kuulostaa vaatimattomalta muiden modauksiin verrattuna), mutta meno ei muuttunut. Pitänee irrotella se kaasari ja koittaa asentaa luisti uudelleen jos se ei vaikka toimi.
En oikeen osaa debugata tuota. Ei se ehkä kuitenkaan savuta tai röpötä paikallaan kaasutellessa, mutta vaihe päällä alkaa nykiä kun koittaa kaasuttaa ja ei tosiaan ota kierroksia. Enkä mielestäni ole nähny ylimäärästä savuakaan.
Kaukaa haettu, mutta olisiko mahdollista että olisi mennyt tulppa juuri sopivasti samaan aikaan kun on kaasutinpuuhat menossa.
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Perstuntuma oli kuitenkin, että rikkaalla mennään, koska pakoputkesta tuuppasi mustaa.
Minusta tuntuu että Ekesillä on pääsuutin liian iso. Oletko kokeillut pienemmällä? Snorkkeli sulla on tietenkin avarrettu ja putsari vaihdettu..
PinkLemon
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
Pyörä: Honda NX 650 Dommi
Paikkakunta: Oulu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja PinkLemon »

Tämä on vähä offtopic, mutta liittyy läheisesti tähän purkamis-/kokoamisvitutukseen. Miten ne huohotinletkut kannattaa laittaa jos jättää sen mustan kanisterin pois siitä välistä?
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

PinkLemon kirjoitti:Tämä on vähä offtopic, mutta liittyy läheisesti tähän purkamis-/kokoamisvitutukseen. Miten ne huohotinletkut kannattaa laittaa jos jättää sen mustan kanisterin pois siitä välistä?
Moottorista ilmanpuhdistimen koteloon suoraan, muita ylivuotoletkuja miten itse parhaaksi näkee...
PinkLemon
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
Pyörä: Honda NX 650 Dommi
Paikkakunta: Oulu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja PinkLemon »

Noniin. Kalvohan se oli miten sattuu siellä kannen alla. Sain sen hyvin paikalleen ja ruuvit kiinni ja sitten katoin, että jousi on pöyvällä. Eiku irti ja sitten pitiki taistella, että sen sai uudestaan paikalleen hierottua =D. Nyt ei nykitä enää kun luistikin lähtee leikkiin mukaan.
Huippuja ei päässyt oikeen vielä kokeilemaan pienillä taajamateillä, mutta paikallaan kaasutellessa ehkä 5500 tai 6000 kierrosten jälkeen - punarajan yläpuolella kuitenkin - tekee silleen PAAUUAUAUAUAUAU. Onko se röpöttämistä vai mikä oire tuo on? Rikkaallako?
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

PinkLemon kirjoitti:Noniin. Kalvohan se oli miten sattuu siellä kannen alla. Sain sen hyvin paikalleen ja ruuvit kiinni ja sitten katoin, että jousi on pöyvällä. Eiku irti ja sitten pitiki taistella, että sen sai uudestaan paikalleen hierottua =D. Nyt ei nykitä enää kun luistikin lähtee leikkiin mukaan.
Huippuja ei päässyt oikeen vielä kokeilemaan pienillä taajamateillä, mutta paikallaan kaasutellessa ehkä 5500 tai 6000 kierrosten jälkeen - punarajan yläpuolella kuitenkin - tekee silleen PAAUUAUAUAUAUAU. Onko se röpöttämistä vai mikä oire tuo on? Rikkaallako?
Taitaa venttiilit rallatella jos punakierrosalueella tuota tekee, pyri välttämään ko. ilmiötä saattaapi rikkoa jotakin.
Jos ennen punarajaa tekee tuota ilmiötä niin se on sitten eri juttu.
PinkLemon
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
Pyörä: Honda NX 650 Dommi
Paikkakunta: Oulu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja PinkLemon »

Heh joo. Pöljyyksissäni epäselvästi tarkoitin yläpuolella, että viisari on punarajan yläpuolella eli kierrokset alle punarajan =) Ei se tosiaan tuota tehny ennen modausta. Se, että mitä tuo oireilu on ni en tiedä. Voiko se luistin liikekin alkaa resonoimaan.. no tuskinpa kun sen niin helposti puhaltamalla sai nousemaan ni koneen imu varmaan pitää sen helposti ylhäällä.
Avatar
Jipe
Viestit: 51
Liittynyt: To Marras 01, 2007 11:11 am
Pyörä: 390 Duke
Paikkakunta: Imatra

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Avarsin aikani kuluksi noita vakio vaimentimia ja sain äsken käytyä vähän pitemmällä koeajolla. Pyörä tuntuisi toimivan oikein hyvin pitkästä aikaa. Enää ei paukuta putkessa oikeastaan yhtään ja muutenkin pyörä tuntuisi kulkevan parhaiten tähän asti. Jopa tyhjäkäynti tuntuisi hyvälle ja pääsin jopa kolmet liikennevalot, ilman että pyörä sammui 8). Säädöt on samat kun aiemmassa viestissäni, ainoastaan tuo putki muutos tehty.

Pitkästä aikaa voi keskittyä vaan ajelemiseen.
Vastaa Viestiin