XL500R:n muokkausta

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

XL500R:n muokkausta

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Jeps eli oma projektini on tälle talvelle hankittu XL500R PD vuosimallia 84.

Tarkoituksena on pistää ulkonäkö heti kerralla uusiksi ja siinä ollaan hyvin päästy alkuun sovittelemalla KTM LC4:n USD keula johon nyt vanne ja jarrut hakusessa. Myöskin takaiskari on tarkoitus uusia johonkin asialliseen kuten WP tai jokin lähes vastaava ainakin. Takapää menee uusiksi ja siihen istutetaan Duke II:n peräkate ja tupla putkisto. Maskiksi olisi tarkoitus pistää MGM-bikesin uusi LM111 mallin maski ja väri tulee olemaan musta pohjalla mutta lakkaan tarkoitus sekoittaa verenpunaisia hileitä jotta aurinkoa/valoa vasten ne sitten antaisivat tyylikkään säväyksen mustalla pohjalla. Mäntä on kans ollut ajatuksissa vaihtaa Wisecon 570cc satsiin ja kaasarikin tullaan samassa uusimaan johonkin toimivampaan.

Eli paljon on töitä tiedossa mutta mikäs sen mukavampaa näin talvisin :D

Kuvassa pyörä osto kunnossa.
Liitteet
100-0004_AUT.JPG
XL500R aika karussa kuosissa :D
(548.92 KiB) Tiedosto ladattu 440 kertaa
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Pyörä osina ja runko, tankki, takasvingi ja alkukäyrästö hiekkapuhallettu.(Kuvia ohessa)

Takakate duke II:sta ja siitä lasikuitukopio tulossa ja samaisen duken pöntöt saatu (ilman DB killeriä :wink: )

Värinä tulee olemaan mitä varmemmin musta jossa metallihilelakka joka valoavasten kimaltelee helmiäisentumman punaisena.
Candy väriä en ehkä uskalla ottaa kuitenkaan kun metsässä haluaa liikkua myös :lol:

Kaasari(Mikuni RS36) tosiaan saatiin lahjoituksena Turbomanilta ja etuvanne ja jarrut löytyivät myös ja takaiskariksi on yksi vaihtoehto mutta katselen löytyisikö yhtään monipuolisimmilla säädöillä ja pitemmällä iskulla olevaa.

Wiseco on ilmeisesti lopettanut tuon 570cc kitin valmistamisen joten eipä siinä pistän ihan vain perusporautuksen ja siihen sopivan Wisecon männän ja tilaan samalla ainakin kiertokangen tai ehkä koko kampiakselin myös Wisecolta. Mutta se jäänee tuonne jokusen kuukauden päähän lähestyvän saksan reissun takia :roll:
Liitteet
XL500R.jpg
Takasvingi
(114.22 KiB) Tiedosto ladattu 329 kertaa
XL500R_2.jpg
Alkukäyrä
(73.53 KiB) Tiedosto ladattu 279 kertaa
XL500R_3.jpg
Tankki vasen
(53.64 KiB) Tiedosto ladattu 286 kertaa
XL500R_6.jpg
Tankki oikea
(49.15 KiB) Tiedosto ladattu 293 kertaa
XL500R_10.jpg
Runko
(196.53 KiB) Tiedosto ladattu 290 kertaa
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Raimo
Viestit: 1294
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Hannu^ kirjoitti:Pyörä osina ja runko, tankki, takasvingi ja alkukäyrästö hiekkapuhallettu.(Kuvia ohessa)
Ja kuten minua on viisaammat neuvoneet, ruostuminen alkaa heti hiekkapuhalluksen jälkeen. Siispä maalaus pitäisi tehdä heti, eikä saksan reissun jälkeen..

Mutta mukavaa, kun toiset jaksaa noin juurtajaksain tehdä oman ajokkinsa. Hieno homma, Hannu.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Joo siis maalaus tullaan tekemään pikapuolin mutta siis tuo mäntä+kiertokanki/kampiakseli remontti sitten Saksan reissun jälkeen.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Nyt on maski vaihtunut sitten tuosta MGM Bikesin LM111:stä Husqvaranan 610SM vm.05-06 motomaskiin joka saapuu tuossa n.2-3viikon päästä eli hiukan sittenkin "normaalimpaa" näköä enduroon :D
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Katu-uskottavuutta jos vetää lakan suoraan tuohon hiekkapuhalletun pinnan päälle :D :shock: 8)
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

tuossapa olisikin muuten ideaa :D

Ainut vain että pitäisi löytää sopiva sävy takakatteellekkin :D
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Höö nyt tosiaan täällä Berliinin perällä metsästän itselleni ajotaminetta päästä varpaisiin ja myös ystävälleni XL:llä pitäisi katsella täältä jotain sisukaluja ja jos tulee jotain mukavaa niin ehkä myös ulkonäölle sun muulle :roll:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pololla ja Hein Gerickellä näytti olevan kohtuu hintaisia varusteita
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Mitenkäs muuten kun tuossa tuli XR500R:n kannellista sun muuta asia hintaan tuossa vastaan niin onkos siihen mitään laillista estettä sitten heittää niitä paikolleen jos hankin? Siis vaihtoon menis kansi ja venakoppa hiluineen.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Hannu^ kirjoitti:Mitenkäs muuten kun tuossa tuli XR500R:n kannellista sun muuta asia hintaan tuossa vastaan niin onkos siihen mitään laillista estettä sitten heittää niitä paikolleen jos hankin? Siis vaihtoon menis kansi ja venakoppa hiluineen.
Kai siihenkin jokin laillinen este löytyy, ollaanhan sitä kuitenkin suomessa...

Mutta kuka sitä erottaa ilman koneen purkamista siitä alkuperäisestä?
Jos sittenkään.
Ilman osanumeroiden vertaamista.
Ainakin 600:ssa koneessa näyttäisi olevan kaikki kilut ulkoapäin samanlaisia.
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

No ainut mikä tuossa erona on venttiilikopan muoto ja toisessa on tuplakaasarit mutta sitä ei kuka tahansa tiedä :D

Mut ajattelinpahan vaan kysästä varmuudeks
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

sen verran tuli osasia hankittua ulkoasuun että ostin Yamaha R1 vm.04 takakatteen ja siitä sovitella "hiukan" erilainen perä tuollaiseen kurapyörään. Ilmeisesti tällä viikolla sitten myös saan kiertokangen ja männän tilaukseen ja hyvällä tuurilla jopa käsiini :D

Pitää vain kysellä että löytyykös emc:ltä wisecon kiertokankea tuohon vekottimeen paikkallinen kun tarjoaa vain proX:a joka on turkasen kallis wisecon malliin verrattuna.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Jeps eli tänään sain toisen kampiakseli paketin käsiini jonka ostin motomasterilta AJOKUNTOISENA mutta kun kävin paikallisessa koneistamossa viemässä sylinterin porauksiin ja tilaamassa Wisecoa koneeseen niin mittasin kiertokangen yläpään ja ilmeni että röörin koko oli parhaimmillaan 21.11 kun wear limit on 21.07 joten tämä tapaus oli huonommassa kunnossa kuin alkuperäinen :x joten palautukseen menee ja tilasin ProXin kiertokankisatsin että eipähän tarvi sitten leikkiä enää :wink:

Eli kun koneen osat saadaan kaikkiaan paikanpäälle ja asennettua niin alkaa homma oleen äkkiä hyvällä mallilla.
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Avatar
Hannu^
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 11:45 am
Pyörä: CRF450X
Paikkakunta: Ljusdal/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

No nyt alkaa olemaan kone pikkusta vaille valmis. Vielä venat pitäisi saada ja tuo puolipuristin setti asennettua.

Mutta nyt alkoi pyöriä mielessä vähän hurjempi muutos. Nimittäin Jerryn(a.k.a kwak) tyylin seurailu ja pyörän turbottaminen, koska tuttava joka on tehnyt turbopyöriä jo yli 50kpl ja itse valmistaa lähes kaikki proboost turbosatisien osat kertoili että ei maksa paljoa ja turbon saaminen otteeseen on helppoa tuon ikäisellä pyörällä joten nyt on hakusessa mahdollisesti toinen XL/XR500R:n kone jossa olisi RFVC venttiilikoneisto tai varaosiksi tarkoitettu ko. pärrä ja mahdollisesti ensikesälle sitä myöten Honda XL500RT :wink:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
Vastaa Viestiin