Mikon Aprilia Pegaso 650,

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

jonkko kirjoitti:Pistä katevilkut taakse,ei jää puskoihiin kiinni eikä osuu ensimäisenä ku parkissa mopotin kaatuu :wink:
Oikeastaan tuo kaatuminen eikä pusakot ole olleet ongelmana. Vilkkujen johtojen kolvaukset murtuu, johdot menee poikki(kutistesukkaa käytetty), muovikuvut lähtee irti, muovikuvut vuotaa vedet sisälle.

TArvittavat osat olen jo hankkinut Biltemasta. LED-vilkut ja LED-takavalon. Ilmeisesti tuo takavalo ei kuitenkaan valaise rekkaria tarpeeksi, joten joku lyhty siihenkin tarttisi varmaan laittaa.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mulla oli myös vilkkuprojekti.
Pitkällisen pähkäilyn ja pohdinnan jälkeen laitoin taakse pienet ja jämerän oloiset alumiinikuoriset ledvilkut, joissa on vilkunlasit (muovilinssit) liimattu tiiviisti kuoreen kiinni. Kiersin ne kiinnitysruuveistaan (M8 pultti) kumiletkun (6mm. bensaletku) päihin sisään, johtoja varten tein ensin keskelle kumiletkua reiän. Kumiletku on keskeltä kiinni takarungossa alumiinilevystä väännetyllä "P-silmukalla".
Vilkut kestävät tärinää, raappiutumista ja yli 90 asteen kulmaan vääntelyä ja toivon mukaan lisäksi ihan normaalia käyttöä :roll:
Liian pitkä letku (mun ongelma? :oops:) saattaa tarvita hieman "potenssitukea", siihen sain apua mustalla kuminauhalla, kun ruostumatonta jousimateriaalia ei sattunut käsiin.

Johtojen päälle laiton joko kumiteippiä (itsevulkanoituvaa) tai lätkämailoihin tarkoitettua kangasvahvisteista eristysnauhaa, jotta johtojen elastisuus säilyisi.

Tuolta jotain kuvaa:
viewtopic.php?f=8&t=6369&start=15
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Tässä on eilisillan tekele.
Materiaalina on noin 4m alumiinilevy tms.
Osat ovat biltemasta: takavalo sekä vilkut. Oli minun budjettiin sopivimmat sillä ajatus siitä, että joudun maksamaan lähes samoista tuotteista yhteensä 100 € oli todella vaikeaa.

Teline on kiinni 4 kpl 6 mm pultteja, jotka menevät takahäkissä olevan työkalulaatikon sisälle. Tuo laatikko tosin on muovia, mutta katsotaan miten se kestää.

Vilkut on tuossa johtojen osalt aika töröllään, tosin en tiedä haittaako tuo sitten mitään.

Mites nuo ledivilkkujen vastukset. Tarvitseeko niitä todella tuonne väliin laittaa, sillä vilkut vilkkuu ihan oikeaan tahtiin ilmankin sitä. Eli onko sillä vastuksella jokin muu optio?



Myös GPS-teline tuli tehtyä. Kuvat kertokoon puolestaan. Väliaikaisena ratkaisuna olen käyttänyt tuota alkuperäistä latausjohtoa.
Liitteet
13072009 (2).jpg
13072009 (1).jpg
13072009 (3).jpg
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Happi »

Maikki_S kirjoitti: Mites nuo ledivilkkujen vastukset. Tarvitseeko niitä todella tuonne väliin laittaa, sillä vilkut vilkkuu ihan oikeaan tahtiin ilmankin sitä. Eli onko sillä vastuksella jokin muu optio?
Ei tarvitse. Sulla on ilmeisesti sen verran elektroniikkaa vilkkureleessä, ettei kuormalla ole niin väliä.

Happi
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Vilkunrele on tosiaan kolmisen kesää sitten hankittu stormilta. Jos joku tarttee niin mulla olis ylimääräiset vilkun vastukset. Muussa tapauksessa palauttelen ne liikkeeseen.
Avatar
karkka
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja karkka »

Onkohan pegasossa tämmöinen öljynpaineen anturi?
Kuva

Emännän bemarin (f650gs)anturi rupesi vuotamaan öljyä lävitse.Tilailin osan merkkiliikkeestä mutta tuntuu kestävän tuo tilaus.Jonkun mallin jammuissakin vissiin käytetty samaa rotaxsia?
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Näyttä ainakin kovin samanlaiselta kuin omani. Kävin äsken kurkkaamassa sen ulkopuolelta. Ja niin samassa paikassakin vielä tietenkin.

Tuossa on linkki erääseen Aprilia osien myyjän tuoteluetteloon.
https://www.apriliayorkshire.co.uk/cata ... 01997-2000

Ja täältä löytyy etsimäsi osa aprilian versiona.
Avatar
karkka
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja karkka »

Maikki_S kirjoitti:Näyttä ainakin kovin samanlaiselta kuin omani. Kävin äsken kurkkaamassa sen ulkopuolelta. Ja niin samassa paikassakin vielä tietenkin.

Tuossa on linkki erääseen Aprilia osien myyjän tuoteluetteloon.
https://www.apriliayorkshire.co.uk/cata ... 01997-2000

Ja täältä löytyy etsimäsi osa aprilian versiona.
Joo Kiitoksia->sama osa taitaa olla kyseessä.Tilattu osa saapui.Tahtoo vaan tuo odottavan aika olla pitkä ja "hätäisimmät" rupeavat puntaroimaan eri vaihtoehtoja :roll:

Vuosimallin mukaan bmw:n katalookit tarjosivat erilaista anturia joka oli kiinnitetty jonkinmoisen adapterin avulla samaan paikkaan ja anturissa oleva kierre oli erilainen.Oikeanlainen anturi löytyi kun katsoi 94 vuosimallin osaluetteloa ja pyörä on 01.
Avatar
Marko P
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:44 pm
Pyörä: SE, 500exc
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Marko P »

Sori kun olen myöhässä, mutta tuo öp-anturi on ihan vakiotavaraa. Anturi mukaan ja autovaraosaliikkeeseen. Ajan lisäksi säästää myös rahaa.
Avatar
karkka
Viestit: 293
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja karkka »

Itse ajattelin ihan samaa että, saattaisi varmaan löytyä autotarvikkeistakin->hinta oli 13 euroa jota en pitänyt hirveän pahana mp-osaksi jotenka tilautin alkuperäisen.
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Hakkapeliitta palveli Otterboksin kanssa sen mitä tarvitsikin ajatellen KKKK-2009 happeningiä. Lopullista asennuspaikkaa miettiessäni tuli mieleen laittaa se kiekkamittarin yläpuolelle.

Kiekkamittari hajosi, enkä havainnut tarvitsevani sitä viimeisen 1500 kilometrin aikana (KKKK-2009).

Mitä mieltä olette ylipäätänsä kiekkamittarin tarpeellisuudesta?

Tällä hetkellä ajatuksena olisi siis laittaa Otterboksin asennus kiekkamittarin päälle, niin ettei mahdollisesti joskus kunnostettavaa mittaria näkisi.


Samalla reissulla askartelemani lisälippa akryylimuovista otti ja lähti häviksiin hienossa kaaressa metsähallituksen puolelle. Osaltaan tuohon vaikutti ilmeisesti pölyisen ajokelin tukkima tarrateipin pinta. Versiota 2,0 tehdessäni pitää siis lisät tuota tarrateipin määrää.


Onko jollain teistä ehdotuksia osien hankintaan jos/kun laittaisin muoviset usd-suojat ja korkeamman lokarin vähän niinkuin tähän tyyliin.
Liitteet
DSCN15350178Tallinna 2009.JPG
Avatar
timpuktu
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Pyörä: Elefant 750
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja timpuktu »

Mulla on Otteri ja hakkis pyörässä niin ylhäällä, että sen alta näkyvät vain varoitusvalot. Otteri peittää sekä kiekkamittarin, että nopeusmittarin. Kiekkamittarin vaijeri on ollut poikki kai vuoden ja nopeusmittari on mailiversio. Nopeusmittaria toki tarvii, samoin kuin trippiä jne, mutta nuo hommat hoitaa hakkiksen tomppa, smarttugou tai ozi.

Pitäisikin oikeastaan muotoilla visiirimuovia korkeammaksi ns. P-D tyyliin, pystymmäksi/korkeammaksi, jotta se suojaisi otteria edes vähän. Mulla otterin korkeutta ja katselukulmaa voi vaihtaa lennosta ja korkeimmillaan otteri taitaa olla melkein kokonaan pyörän 'tuulimuovin' yläpuolella.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Moposta laukesi kytkin. Onni onnettomuudessa oli se, että se ei tapahtunut KKKK-2009 aikana.
Oireena on siis seuraavanlaiset huomiot:
- Kytkin oli pohjassa liukuessani liikenneympyrään.
- yht¨äkkiä kytkin olevinaan vapautui, aivan kuin vaijeri olisi mennyt poikki.
- Käännyin äkkiä kotia kohti joka oli 1 km päässä.
- Pihalle päästyäni huomasin vaijerin olevan kunnossa, mutta olisikohan se oikealta nimeltään kytkinakseli joka heiluu eestaas ilman sen kummempaa vastusta.


No, tällaista tämä on kun ajelee hieman vanhemmalla pyörällä, joka on vielä se kovin puhuttu italiaano.
Avatar
ATC
Viestit: 2290
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650

Viesti Kirjoittaja ATC »

Paitti että se kytkinpaketti ympärillä olevine metallikuorineen ja osineen on ihan muualta kuin Italiaanosta... :lol:
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Maikki_S
Viestit: 788
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 4:13 pm
Pyörä: KTM 690R evo2
Paikkakunta: Salo

Re: Mikon Aprilia Pegaso 650, kytkin rikkoontui

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Kuvasta numero 12, eli laakeri. Tuo on ilmeisesti sitten se painelaakeri.

Laakerin speksit ovat 15x32x9, joten tuota voisi ensin tutkailla ihan laakeri liikkeistä ja sen jälkeen mennä aprilia-tiskille. Tuppaa varmasti tuo odotusaika olemaan kovin pitkä, jos otan aprilialta.

Onko mielessä jotain muuta mikä olisi hyvä uusia. Vesipumppuremonttiin mulla olikin osat olleet jo pari viikkoa tilauksessa, eli tulevat parahiksi perille.

Levyt tietenkin ja uudet jouset kytkimeen?
Liitteet
62802130.gif
Vastaa Viestiin