Systeemi on KISS periaatteen mukainen: joku bilteman säilytysboksi, johon digikamera on istutettu sopivasti tuettuna, yläreunassa aukko josta nauhoituksen voi käynnistää. Kanteen reikä okulaaria varten ja remelillä (biltemasta sekin) rinnan ympäriltä kiinni. Rintapanssari tarjoaa tukea. Äänet kerää vanha mp3 soitin, joka nauhoituksessa oli selkäpanssarissa klipsillä kiinni. Sille kannattaisi hommata oma kotelo ja vaahtomuovia sopivasti sisälle (jotta ääni ei säröydy) ja sitten renikkaan tai takalokariin vaikka mustekalalla kiinni.Rampe kirjoitti:Olipas hyvän näköistä kuvaa. Se oli selkeää ja kuvakulma oli minusta parempi kuin kypärään kiinnitetyissä kameroissa, pääsi katselijakin menoon mukaanArttu kirjoitti:Pannaan nyt tämä jäärata-ajelu tännekin...
...Tuo systeemi on halpa sellainen (kypäräkameroihin tms. verrattuna), ostin kameraboxin ja kiinnityshihman biltemasta ja hintaa kertyi kokonaista 5 euroa...
t. Arttu![]()
Pistä nyt tarkempaa kuvaa ja kuvausta miten tuo kamera on kiinni ja millaisesta kameraboxista on kyse. Alkoi kiinnostaa.
Tuloksena on minusta ihan kelvollista jälkeä pikkurahalla, jos vastaavat välineet on jo tullut hankittua. Ixus 90 nauhoittaa 2G kortilla lähes puoli tuntia 640 x 480, 30 kuvaa/s. Mp3 vehje tuntitolkulla.
Idea lähti liikkeelle Norrlandin advrider-threadista, jossa hän esitteli periaatteessa samanlaista kiinnitystä videokameralle, toteutus oli vaan paria kertaluokkaa viksumpi. Norrland on ilmeisesti poistanut kuvansa, joten siitä threadista ei enää ole apuja.
Systeemiä voisi parantaa esim. lisäämällä yläkiinnityksen, joka estää kameran valumisen turhan alas (remmi niskan takaa tms) ja vaikkapa erillinen tukilevy boksin taakse, joka mahdollistaisi tarkan suuntauksen.
Tämä nyt valitettavasti minun osalta jää proto-asteelle kun poika hermostui ukon rälläämiseen ja möi pyörän alta
t. Arttu







