Itse asiaan:
TA:ssa menee jousilukko ihan täydestä, kun se ei kulje, ja siinä ei ole voimaa. Sillä ei rymytä suossa tankkia myöten, eikä sillä crossipyörämäinen ajotapakaan tule kyseeseen. Ainakaan mulla, eli suht rauhallista ja tasaista ajoa, joten se ketjukaan siellä kovilla ole. Lukon asennus ei tartte kummoisia ketjulukkoniittareita, ja saa ne ketjut ehjänäkin sieltä helposti pois jos siltä näyttää. Helppo kun mikä. Ja varalukon saa aina paikalleen ilman että kantaa niittaria mukana.
Se että se jousiklipsi kuluu, pitää paikkansa, sen joutuu vaihtamaan 10-15tkm kohdalla. Huoltovapaa tämä ei ole, mutta mikä sitten olisi.
Jos yllämainittuun tulee poikkeuksia, mm. nopeus, räjähtävä kiihtyvyys
Ei tulisi mieleen laittaa tohon trendiporkkanaan jousilukkoa, se tuskin yhtä ajotuntia ehtisi näkemään. Se ketjuohjuri melkein raapisi sen sieltä veke jos ensimmäisellä kierroksella.
Kuinka moni näistä 'jousilukot irtoilee, ja ketju löi lohkon rikki' tunnustaa asentaneensa sen klipsin väärinpäin? Tuskin kukaan, se on ketjun vika kun itse ei osaa. Sitä vain ei myönnetä ja siitä muodostuu yleinen mielipide. Tai se klipsi on niin kulunut että se vastaa 0,05 mm shimmilevyä. Niitti tottakai jos ei haluta pitää sen kummempaa huolta asiasta, multa se ei kummoista tee jos pyöräytän lukon näkyville ja teen tarkastuksen.