Sanokaan ammattilaiset onko Reginasta mihinkään ja mikä ketjumerkki teidän mielestänne on paras?
Ketjut ja laatu
Valvoja: Moderaattorit
Ketjut ja laatu
Jep, tuli tänään käytyä Hämeenlinnassa JuMa-Bikessa tilaamassa Dominaattoriin uudet ketjut ja rattaat. Sanoivat tilaavansa Regina merkkiset ketjut. Tähän asti on aina ollut DID-ketjut.
Sanokaan ammattilaiset onko Reginasta mihinkään ja mikä ketjumerkki teidän mielestänne on paras?
Sanokaan ammattilaiset onko Reginasta mihinkään ja mikä ketjumerkki teidän mielestänne on paras?
Itse suosin DID:iä mutta ei ole joskus aikoinaan kokeillut Reginatkaan menneet sen enempää poikki. Voisi miettiä tarvitseeko mopoketjun, vahvistetun, o-renkaiset, x-renkaisen, xw-renkaisen jne. Eli kuinka luja tuon lenkkisysteemin pitäisi olla. Afrikaano menee ihan hyvin 20 tonnia kerrallaan x-renkailla.
-
AriK
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
Re: Ketjut ja laatu
Eipä tässä ammattilaisia olla, mutta Reginan ketjuista on jonkinlainen mielipide, eli ei tuu mun pyörään enää.kake.ks kirjoitti:Jep, tuli tänään käytyä Hämeenlinnassa JuMa-Bikessa tilaamassa Dominaattoriin uudet ketjut ja rattaat. Sanoivat tilaavansa Regina merkkiset ketjut. Tähän asti on aina ollut DID-ketjut.
Sanokaan ammattilaiset onko Reginasta mihinkään ja mikä ketjumerkki teidän mielestänne on paras?
Jotain kertoo se että ketjut " huusi " jo uutena, ja eturatas oli alle 10 t ajon jälkeen loppu.
Toki voihan olla että mulle sattu ketjut just jostain huonommasta erästä, mutta en tiedä.
DID:iä oon kokeillu ja todennu hyviks, nyt pyörässä on RK:t ja 12 t ajetut, juuri vaihdoin uuden etuhampin, ja aattelin niillä vielä ensikevääseen ajella.
Taitaa olla seuraava ketjukin RK, jos ei muuten niin on ainakin reissunpäällä mukana pätkä samankokoista ketjua + sopivat pikalukot
T: Ari
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
Oonpa vuosien varrella laittanut merkille, että jos "asiakas" tuo tullessaan itse hankkimansa ketjut niin ne ovat sieltä halvimmasta päästä, paitsi DIDin ketjut ovat poikkeutsetta olleet sieltä laadukkaammasta päästä.
Miksiköhän näin?
Joten luulisin myös tuosta tulleen osan siitä yleisestä mielipiteestä, että vain DIDit ovat hyviä ja muut kuminauhaa...
Omia kokemuksia on didin lisäksi reginasta ja rk:sta. Reginat kesti ainakin RR puolella aivan loistavasti. Olivat muistaakseni listan kalleimmat. Samoin RK:t ovat kestäneet katuenskassa ihan hyvin, nytten alla olevat n.6tkm kiristämättä ( sis. mm. URAA ajot).
Joten lieneekö noilla oikeasti suurta eroa jos otetaan suurinpiirtein saman hintaiset ketjut käsittelyyn?
Jori
Miksiköhän näin?
Joten luulisin myös tuosta tulleen osan siitä yleisestä mielipiteestä, että vain DIDit ovat hyviä ja muut kuminauhaa...
Omia kokemuksia on didin lisäksi reginasta ja rk:sta. Reginat kesti ainakin RR puolella aivan loistavasti. Olivat muistaakseni listan kalleimmat. Samoin RK:t ovat kestäneet katuenskassa ihan hyvin, nytten alla olevat n.6tkm kiristämättä ( sis. mm. URAA ajot).
Joten lieneekö noilla oikeasti suurta eroa jos otetaan suurinpiirtein saman hintaiset ketjut käsittelyyn?
Jori
Aika paljon yksikseen ajelevana luotettavuus on minulle tärkeää. Siksi olen päättynyt jotenkin tällaiseen ajatusketjuun:
-Did-ketjuissa on hyvä hinta-laatusuhde, joten käytän niitä.
-Käytän vain vain yhtenäisiä ketjuja, yhtään lukkoa minun pyörään ei tule
-Etuhammasratas kuluu nopeammin, joten vaihdan sen 1-2 kertaa yhteen ketjurataspakettiin. Kulunut hammasratas nimittäin syö ketjua.
No, minkä tahansa ketjun saa rikki kun pitää sen kuivana ja liian tiukalla.
-Did-ketjuissa on hyvä hinta-laatusuhde, joten käytän niitä.
-Käytän vain vain yhtenäisiä ketjuja, yhtään lukkoa minun pyörään ei tule
-Etuhammasratas kuluu nopeammin, joten vaihdan sen 1-2 kertaa yhteen ketjurataspakettiin. Kulunut hammasratas nimittäin syö ketjua.
No, minkä tahansa ketjun saa rikki kun pitää sen kuivana ja liian tiukalla.
Hanski ja enska
-
marko.virkajarvi
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
Reginat ok
Ei kannata yleistää mitään. Reginat on ihan ok siinä, kun muutkin esim. DID. Oleellista on se minkätasoiset ketjut ostaa. Kannattaa valita suositeltua vahvemmmat ketjut, jos haluaa ajaa niillä pitkään. Hoito vaikuttaa myös erittäin paljon ketjun ikään varsinkin jos ajaa sorateillä. Hiekkapöly syö rattaita ja ketjua aivan eri tavalla, kun asfaltti.
Väitän, että suurin ketjusyöppö on liian kireä ketju.
Väitän, että suurin ketjusyöppö on liian kireä ketju.
- Juhana
- Viestit: 2245
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
- Paikkakunta: Eura,Loei
No ni,nyt olis ketjujen valinta edessä.Eikä pelkästään merkin,vaan nyt painotus on kulutuskestävyydellä,myös rattaiden.
Voisin kuvitella ,että mitä leveämpi ja "piikikkäämpi" ratas,sitä kauemmin se myös kuluu,kun ottaa huomioon myös välitys-suhteen,mikä on ketjuille rankka : 16:42 ja teho vajaa sata heppaa.Orkkiksena 525 erikois vahvistettu.
Ite fundeerasin,et jos vaihtais eturattaan 18 piikkiseksi,ja takasen 48 piikkiseksi olis koko optimoitu ja välitys kokolailla vakio.
525 erikois vahva ketju on kuitenkin yhtä kallis kun 530 ketju,painon säästön takia,vai onko materiaali niin paljon parempaa?
Kävin biltemassa,ja uteliaisuuttani pyysin nähdä 530-ketjun siellä.Oli stanssattu B-logo oikein lenkkien kylkeen,ja lenkit näyttivät kyllä super-pehmeiltä,päätellen metallin väistymisestä stanssin alla.Varmaan kiinalaisia,mutta silti olis about 70e tarvinnu kärsiä.Sinne jäivät.
Onko joku sortunut niihin,ja jos on,niin kauanko kestivät?
Voisin kuvitella ,että mitä leveämpi ja "piikikkäämpi" ratas,sitä kauemmin se myös kuluu,kun ottaa huomioon myös välitys-suhteen,mikä on ketjuille rankka : 16:42 ja teho vajaa sata heppaa.Orkkiksena 525 erikois vahvistettu.
Ite fundeerasin,et jos vaihtais eturattaan 18 piikkiseksi,ja takasen 48 piikkiseksi olis koko optimoitu ja välitys kokolailla vakio.
525 erikois vahva ketju on kuitenkin yhtä kallis kun 530 ketju,painon säästön takia,vai onko materiaali niin paljon parempaa?
Kävin biltemassa,ja uteliaisuuttani pyysin nähdä 530-ketjun siellä.Oli stanssattu B-logo oikein lenkkien kylkeen,ja lenkit näyttivät kyllä super-pehmeiltä,päätellen metallin väistymisestä stanssin alla.Varmaan kiinalaisia,mutta silti olis about 70e tarvinnu kärsiä.Sinne jäivät.
Onko joku sortunut niihin,ja jos on,niin kauanko kestivät?
SM 950 ensiasennusketjut (did 525 hv) ilman oileria kestivät reilu 22tkm, kerran vaihdoin eturissan välillä.
Sitten didin halvimmat o-renkaalliset (525v) kun en erikseen tajunnut mainita että haluan vahvimmat, olivat aivan loppu 20tkm.
Näillä oli oileri koko ajan käytössä ja vaihteistoöljyä runsaasti, eturatas myös kerran vaihdettu välillä.
Kuraa ja hiekkaa molemmat ketjut ovat saaneet paljon vaikka moto onkin kysymyksessä.
Nyt on sitten zvm2:set pyörimässä ja jos ne ovat samassa suhteessa pitempi-ikäiset taitaa tuo hintaerokin kompensoitua, puhumattakaan siitä että ei tarvitse turhaan jännätä että milloin on ketjut eturattaan ympärillä.
Sitten didin halvimmat o-renkaalliset (525v) kun en erikseen tajunnut mainita että haluan vahvimmat, olivat aivan loppu 20tkm.
Näillä oli oileri koko ajan käytössä ja vaihteistoöljyä runsaasti, eturatas myös kerran vaihdettu välillä.
Kuraa ja hiekkaa molemmat ketjut ovat saaneet paljon vaikka moto onkin kysymyksessä.
Nyt on sitten zvm2:set pyörimässä ja jos ne ovat samassa suhteessa pitempi-ikäiset taitaa tuo hintaerokin kompensoitua, puhumattakaan siitä että ei tarvitse turhaan jännätä että milloin on ketjut eturattaan ympärillä.
- gixxerman
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Miten muuten pesette ketjuja,jos ylipääänsä pesette ja millä aineella?Liuottimet ei kait noille kumirinkuloille ole hyväksi.Itsellä on Didit tossa Gixxerissä ja hyvin kestäneet.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Paikallaan Varan alkuperäiset RK:n halvemman pään ketjut, ajettu 32500 km ja alkaa olla vaihdon aika. Meni liian pitkään ensimmäisellä eturattaalla (23000 km) ja se teki ketjuihin muutaman jäykän linkin. Tallissa odottamassa uudet did 525zvm2-ketjut JT-rattailla. Pro-oiler on huolehtinut voitelusta. Ostopaikan valitsemalla saa hyvän ketjupaketin lähes halpisten hinnalla, Saksasta Varaan DID:t kotiinkannettuna 155 €
Ari
Ari
- NiKu
- Viestit: 405
- Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 11:43 am
- Pyörä: EiOo vielä..
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Joskus pyyhkäissy Bensiini-rätillä. Tääki oli kyykyssä, kun sitä aina välillä putsasin ja puunasin, siin oli sininen ketju mikä ain välillä putsattiin.gixxerman kirjoitti:Miten muuten pesette ketjuja,jos ylipääänsä pesette ja millä aineella?Liuottimet ei kait noille kumirinkuloille ole hyväksi.Itsellä on Didit tossa Gixxerissä ja hyvin kestäneet.
Enskaketjua en ikinä pessy, mut laitin kyllä öljyastiaan likoo six aikaa kun oli kone auki.
Oletan että polttoöljy ois pesuun ehkä paras vaihtoehto, koska se on enemmän voiteleva ku esim. bensiini ?
Ei mopoilla tänäkää vuonna..