KTM EXC valkokilpiseksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Tuo Coc paperi on vaatimsutenmukaisuustodistus jonka konttori vaatii rekisteröitäessä.
Myyjäliikkeeltä/maahantuojalta mahdollisuus saada.
Sitten on useampia firmoja jotka niitä toimittaa.
Tuossa yksi -> http://cocdocs.com/fi/ (ei ole mitään yhteyksiä/kokemuksia)

Tullin sivulta löytyy taulukoita sovelletuista verotusarvoista,veikkaus verosta +/- 700€
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

Moi Eeva.

Sullahan on varmaan kuitti tekemästäsi kaupasta, kun uutena ostit?

Silloin käyttöönotto määrittyy sen mukaan, eikä tullin ilmoituksia kilpailukäytöstä edes tarvitse.
Tällöin saadaan pyörä myös mahdollisimman vanhaksi, vaikuttaa veron määrään.
Braa-aab!
Avatar
Salemanteri
Viestit: 772
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Eeva kirjoitti:Menee otsikon ohi... sori. Suunnitelmissa on laitaa rekisteröimätön Husqvarna te 310 v. 2012 kilpiin. Luin ketjua asiaan liittyen ja ihan kaikki ei mennyt perille.... Tarvittavat hiluvitkuttimet mm. vilkut on, koska olen ostanut mopon uutena Mp-racingista ja sain ne silloin mukaani. Sit mulla on tullin papru "ilmoitus ajoneuvon käyttöotosta". Siirtokilven olen mopoon kisoja varten hakenut kahdesti, viimeisen muistaakseni vuonna 2013. Mitään paperia siitä en tosin löydä. Tarvitsenko siitä jotain dokimenttia? Mikäs toi Coc paperi on josta täällä on ollut puhetta?? Kysynkö sitä siis Mp-racingista?

Mopo on nyt vakuutettu Ifissä ns. "vanhaan hintaan" 400e/vuosi, sisältäen palo- ja varkausvakuutuksen. Kyselin vakuutusta ja rekisteröinnin jälkeen vakuutus olisi 730e/vuosi sisältäen palo- ja varkausvauutusken.

Neuvoja (rautalangasta) asiaan liittyen otetaan kiitollisuudella vastaan :)

Terv. Eeva
Kysäise liikkeestä josta mopedin olet hankkinut josko ne hoitaisi homman, mulla rekisteröinnin hoiti liikke josta hankin nelipuokin.
Ei tarvinnu käyttää mopoa missään, laskun maksettua kilpi tuli postissa.
Taisi olla vuosi väliä mopon ostosta kilvitykseen.
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Kaikki pyörän paperit on talessa. Sehän olis huippu kätevää, jos liike hoitais rekisteröinnin :). Pitää kysyä mitä tuumaavat asiasta. Kiitos vinkeistä.

Eeva
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Kysäise liikkeestä josta mopedin olet hankkinut josko ne hoitaisi homman, mulla rekisteröinnin hoiti liikke josta hankin nelipuokin.
Ei tarvinnu käyttää mopoa missään, laskun maksettua kilpi tuli postissa.
Taisi olla vuosi väliä mopon ostosta kilvitykseen.
[/quote]

Tästä samasta asiasta vielä. Mopon paperit (Coc todistus, vastaavuustodistus ja verovastuunsiirto ja kopio ostolaskusta) tuli maahantuojalta / myyjältä (kaikki ilmaiseksi). Muut paprut mulla onkin kun olen mopon ostanut uutena vuonna 2012. Maahantuoja on sitä mieltä, että mopo tulee kuitenkin käyttää katsastuksessa. Miten ihmeessä onnistuit hoitamaan /liike onnistui hoitamaan asian niin, ettei mopoa tarvinnut katsastaa?

Eeva
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja ATC »

Ei ne ole minulla koskaan katsastaneet muuten kuin tarkistavat vain runkonumeron.
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
Salemanteri
Viestit: 772
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 6:50 pm
Pyörä: 990950501250 KiljuvaNärhi & GrazyFrog
Paikkakunta: Pohjoinen-sawo

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Salemanteri »

Eeva.
Mopon katsastaminen on erinlainen toimenpide kuin auton.
Moni on vienyt mopedinsa peräkärryssä konttorille ja kun paprut on olleet kunnossa ei mopoa ole edes kärrystä alas otettu, kuten ATC kirjoittaa tsekattu vain runkonumero todeten että on oikea peli kyseessä.
Useat liikkeet asioivat paljon samalla konttorilla, eli homma on heille & konttorille byrokratiaa.
Täällä kehäkolmosen pohjoispuolella monetkin asiat hoituu helposti :wink:

Sulla onkin vissiin kaikki kaikki tarvittavat dokumentit, konttorille vaan ja katsastus ukkelille kaunista hymyä & kilpi kainaloon :)
sohveli-76
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Paikkakunta: Pello

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja sohveli-76 »

Juurikin näin. Mitään kuntokatsastusta kun eivät saa edes tehdä vaan kyse on rekisteröinnistä. E-merkinnät valaisimissa ja änkässä, runkonumero ja ja paprut ovat listalla. Viimeksi ei Hiaceen paljon kurkittu; suunnilleen hiplasi että numero tuntuu sormenpäähän. Turhaan vaihdoin Suzukiin sliparinkin..
Kävin muuten viime viikolla kysyyn renkaiden vaatimustasoa Husabergiin ja sanoivat että ihan sama mitkä ovat. Muistutti ystävällisesti ettei tarvi vilkutkaan toimia kunhan löytyvät E-merkintöineen. Jospa ens kuussa haaveilis kilvittämisestä.
Harrikan muutoskatsastus muuten meni kärryssä ilman moottoria ja maalia.
040-5691644
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Joo, ok, ok. Näin teen. Varaan ajan rekisterintikatsastukselle.... :)

Eeva
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Pyörä on katsastettu (katsoivat runkonumeron). Paperit postitin tulliin. Netissä käyttöönottoilmoitus ja Katsastuskonttorilta voin hakea väliaikaisen kilven. Nyt pähkäilen vakuutuksen kanssa. Ennen käyttöönottoilmoitusta mopossa tulee olla liikennevakuutus.

Olen kysellyt vakuutuksia. Nyt mulla on ns. "vanhaan hintaan saatu" vakuutus, joka on edullinen. Tarjoukset jotka olen saanut, vakuutus nousee yhtiöstä riippuen 100e - 1000e vuosi. Pop vakuutus ei anna palo- eikä varkausvakuutusta enää enduropyörille. Perusteluna, että niissä ei ole samanlaista lukitusmahdollisutta kuin katu mp pyörissä. Tosin juuri tuossa mun Hussessa on virtalukko ja avain...

Noh, nyt katselin tällä hetkellä olevaa vakuutustani tarkemmin. Minulla on mopoon Ajoneuvovakuutus suppea, joka sisältää Liikennevakuutuksen ja osakaskon (mm. palo- ja varkausturva).

Kysymys kuuluu. Tarviikohan vakuutusta muuttaa?? Jos olette reksiteröineet mopon, niin kelpaako tuo "vanha" liikennevakuutus, joka on aikoinaan otettu?

Eeva
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Mulla kelpasi ainakin nk. Maastoajoneuvovakuutus rekisteröinnin yhteydessä. Ifin täti ei tuota viime viikolla "suostunut" tavalliseksi edes muuttamaan, joten mennään halvalla vakuutuksella.

T. Sepi
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Nyt tökkäs. Ei menny If:in kilvettömään otettu liikennevakuutus läpi, koska ko. vakuutus ei ole tarkoitettu TIEliikenne käyttöön. Uusi vakuutus oli otettava. Mutta muuten prosessi alkaa olemaan onnellisesti ohi. Myöhemmin kesällä tulee sitten veropäätös tullista.
Eeva
Viestit: 45
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 9:54 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Hei. Husse onnellisesti rekisterissä. Tulli lasku oli 550e. Tässä mopo Saariselällä Motojyskyn safarilla :)

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 8KGEtiTBrE

Eeva
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Kuulostaa ainakin melko yksinkertaiselta. Toivottavasti myös on.

Itsellä alkaisi ensi viikolla kyseinen projekti jos kaikki menee niin kuin suunniteltu. Lauantaina pitäisi mennä tekemään kauppaa -14 mallisesta 350 EXC-F mopedista josta on myyjän mukaan olemassa punakilpipaperit. Saa nähdä kuinka helposti tulee onnistumaan.

Minkälaisia veroja teille on moisista tullut? Mahti-järjestelmästä kun katselee, niin verot olleet välillä 500-1100 siis noin saman ikäisissä ja ajetuissa pyörissä. Aika iso hintahaarukka tuntuisi olevan..

Onko ketään kilvittänyt pyörää Raumalla lähiaikoina? Vinkkiä mille asemalle kannattaa mennä kaivattaisiin.

Vakuutuksista muuten. LähiTapiola lupasi liikennnevakuutuksen+palo/varkaus noin 600€ vuoteen ja "maastoliikennevakuutus"+palo/varkaus 1050 vuosi. Tolla hinnalla kannattaa kyllä kilvittää ja ei sitten ole mitään pelkoa jos sattuu julkiselle tielle siirtymää eksymään tekemään.
Wii
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 1:53 pm
Pyörä: excf 250

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Wii »

Moro, kilvitin omani 08 300exc tässä äskettäin. muuten homma meni ihan ok mutta itselle tuli yllätyksenä että TULLI haluaa tietysti täydellisen omistushistorian mutta haluaa myös kuitin kauppiaalta ktm:n viralliselle myyjälle. onneksi motoraumalla oli vielä nämä laput ja iso kiitos hyvästä palvelusta että sain ne. itse luulin että riittää kun paperit on kaupaan asti josta pyörä on uutena ostettu.
Vastaa Viestiin