Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jussi_S
Viestit: 773
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Dassault kirjoitti:https://www.decalmoto.com/yamaha/3941-3 ... lo-model_a
Tuossa olisi vaihtoehto (valko/kelta/musta) mikä mielyttäisi omaa silmää ja maalikin löytyisi valmiiksi hyllystä
Mites ois punamusta? Tuolla tarrasarja valkoisille pohjille ilmeisesti: https://es.aliexpress.com/item/10050016 ... pt=glo2esp

Lähetetty minun SM-T575 laitteesta Tapatalkilla

AT -95
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Mikä homma tuossa olikaan, pitäisi vaan pysyä ruiskumaaleissa, mut laiskuus iski ja paukkupullosta tuli kiskastua hiontaväri päälle. No olis pitäny arvata et kiehahtihan se, maali meinaa.
Kuva
Talous sakkaa ja suunnitelmat muuttuu.
Täytyy tehdä niillä mitä on varastossa ja taidan kiskasta tuon yli punaisella värillä. Kuva
Ei kai tuo sunset red ole yhtään hullumpi vaihtoehto?

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Ja tadaa...
Candy weiss valikoitui pinnaksi.
Kävipä vielä niin huono tuuri, et tarroitus taitaa järjestyä paikallisessa mainostoimistossa, tietty sillä ehdolla, että saavat mittakuvan ostettua palvelimelle. KuvaKuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tallissa tuhrattu taas monta iltaa, mutta viimeinkin tuli korjattua nuo kötöstykset kunnolla.
Hieman sähköjä siis asenneltu paremmin ja sinne ne istui lopulta. Kuva

Sulakerasiakin löyti paikan siitä kohti löyti missä oli aiemmin orginelli jännitesäädin. Samalla sensin pääreleen lisälaitteille. Eipähän akku tyhjene nyt kun menee virrat kunnolla poikki. Kuva
Lisävaloille on nyt ihan kunnolliset syötöt liittimineen. Kuva
Keulaankin sai johdotukset nätisti.Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Mitäpäs sitä seuraavaksi aloittais muuttaa?
Takafenderi pitäis tehdä varmaan crossimalliseksi, eli jostain pitäisi löytää 180mm leveä aihio mistä voisi aloittaa muokkaamaan takalokasuojaa virtaviivaisemmaksi.

Naville väänsin pikaseen paremman proton huonoilla työvälineillä. Nyt pitää sit katsella kiimnityslevy jossa on 16mm pallo. Sais silloin tuon Q-mount.n kiinni suoraan.
Kuva

Valotkin kaipaa päivitystä, joten ryhdyttävä katselemaan jotain LED vaihtoehtoja keulaan.
www.ceramet.fi tulosti 3D mallin kiinnityksestä ja nyt se sit siirtyy pellille.
Tuohon on sit helpompi ryhtyä säätää jotain umpioparia. 3D tarviisi kiinnitysrenkaat jotta voisi upotella 5,75" umpiot kiinni. Prltiin nyt voi sit kehittää vaikka puristuskiinmityksen jos siltä tuntuu.
Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Hissukseen homma etenee. Aloitin valo päivityksen.
Hommasin paikalliselta IKH.lta 2 x tarvike LED lamput joissa on myös parkit.
https://www.ikh.fi/fi/ajovalo-led-pyore ... rd-st86258
Ompahan katulailiset ja kyllä noilakin eteensä näkee.
Vielä pitää hieman tehdä paremmin sovitusta asennuskehyksille. Meni homma näet käsityöksi, kun kuppiporan hampaat oli tylsistynyt niin, että sillä sai vaan naarmuja aikaan peltiin. Koneviilan terätkin on hukassa joten kesken jää taas projekti ainakin viikoksi.
Työt rupiaa olee sen verran etäällä, et saas nähdä saako tään läjään kevääksi? Vai pistänkö sit projektina myyntiin? En v*ttu tiedä.
Kiva on noita ropata, mut aikaa menee ihan liikaa jopa yöunien kustannuksella. KuvaKuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Kuviosahallakin saa ohkasta peltiä aika siististi leikattua. Toki pitää olla oikea terä siihenkin.
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

_JPA_ kirjoitti:Kuviosahallakin saa ohkasta peltiä aika siististi leikattua. Toki pitää olla oikea terä siihenkin.
Sillähän sitä on leikattu. Onneksi ei ollut liukkaita viiloja, otin sit ihan käsipelillä liiat pois.
Aika hyvin nuo istuu tuohon maskiin.
Nyt vaan viimestellään loppuunKuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Kirkkaat silmät. Paljonko on painoa per umpio?
Miten valojen suuntauksen säätö on toteutettu?
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

_JPA_ kirjoitti:Kirkkaat silmät. Paljonko on painoa per umpio?
Miten valojen suuntauksen säätö on toteutettu?
Painoahan noilla on, olisiko joku 400g/umpio. Kokonaisuutena ei paino kuitenkaan nouse huomattavasti kun jää kaikki alkuperäiset kehykset ja säätömekanismit pois.
Valosäädön kanssa täytyy vielä miettiä ratkasua. Prikoilla kiinnityskehyksessä on aika moni toteuttanut ulkomailla tuon valojen säädön. Tähän itsekin meinasin sortua jos vaan saa kuvion näyttämään helposti riittävän alas.
Yksi vaihtoehto voisi olla, että leikkaan vielä apukehykset johon umpiot tulevat kiinni omilla kiinnityskehyksillään. Laittaisi sitten ihan ruuveilla yhteen tuon pohjaraudan kanssa, kuitenkin jouset väliin niin pystyisi tekemään säädöt ilman katteiden purkua.


Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Pitäisi varmaan katsoa useammin vilkasta osalaatikkoon kun ne on pöydällä.
Sieltähän löytyi kiinnikkeet ja säätöruuvit kehyksille.
tuumasta toimeen ja nyt on säädötkin olemassa valoille.
Hieman joutui lyhentämään ruuveja ettei ne hankaa katteita.
aika nätisti nuo istuu tuohon, olisi ehkä sittenkin pitänyt valita 132mm noiden 144mm tilalle. On vähän turhan tiukka sovite.
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

No tuollainen siitä sit tuli.
Eilen ei saanut lisättyä kuvia millään tänne ja tänään ei hyväksy kuin yhden kuvan.
Onkohan foorumin tila taas loppumassa?
Käykää klikkailee noita mainoksia (siis ihan nettiselaimen kautta) silloin kun niitä on sivulla, niin saa ylläpito hieman tuloja tämän mahtavan foorumin ylläpitoon.

Nyt odotellaan sitten tankkia hitsipajalta. On pakko olla hyvä kun on teko kestänyt.
No, täytehommana sen vein sinne ja hienoa, että miehillä piisaa hommaa. Eikä tässä ny hätä vielä ole. Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tankki saapui pajalta talliin ja nyt on se likasin homma edessä eli vanhat maalit pois.
Ei jaksa litkujen kanssa leikkiä niin sit ihan mekaanisesti. Teräsharjalaikka on kova sana tähän, mut aikaa menee. Mihinkäs tässä kiire olisi. Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Heitetääs kysymys ilmoille, että mikä on homman nimi? Ja miten teknoseesam liittyy tähän?
Vinkkiä on kuvassa... Kuva

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.2 XTZ750 (3LD)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kyseessä oli siis tankin sisäpuolella olevan ruosteenpoisto fosforihappolla. Tuo oli kotona hyllyssä (55%) ja ei ku tankkiin. Perään huljutusta ja pari tuntia antoi vaikuttaa.
Liemi pois ja vedellä huuhtelu pariin otteeseen. Seuraavaksi kuivaus ja vielä tentulla huljuttelu.
Voi ku tuli nätti sisältä.
Tuossahan ideana on saada fosforihappon avulla fosfaattipinnan teräksen päälle joka estää ruostumisen.
Isommat irtoruosteet pitää kyllä poistaa ennen kuin ryhdytään hapottamaan pintaa. Sitrunahappo ajaisi ajan ja lämmön kanssa asian ruosteenpoistossa, mutta se ei jätä ruostumiselta suojaavaa pintaa vaan vaatii lisäkäsittelyä.

Nk. happopohjamaalit sisältävät kanssa hieman fosforihappoa ja estävän täten kappaleen oksitoitumisen muodostamalla sen suojaavan fosfaattipinnan kappaleen päälle.

Ei kannata kuitenkaan kokeilla sinkille eikä alumiinipalikoille tuota ainakaan pitkäll vaikutusajalla. Voi meinaa kappale kadota.

Nyt onkin happopohjamaali päällä ja saa kuivaa rauhassa muutaman päivän.
Kuva


Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin