KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Näyttääkö vain, vai onko tupla takavalot lokarin päällä?
Advessahan oli joko vanhemmassa perässä kilven päällä, lokarin alla, yksi valo, tai -01 ja ettenpäin uudempi malli jossa valo lokarin päällä ja erillinen rekisterikilven valo kilpitelineessä.
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Jarno kirjoitti: Ti Huhti 20, 2021 7:44 pm Näyttääkö vain, vai onko tupla takavalot lokarin päällä?
Advessahan oli joko vanhemmassa perässä kilven päällä, lokarin alla, yksi valo, tai -01 ja ettenpäin uudempi malli jossa valo lokarin päällä ja erillinen rekisterikilven valo kilpitelineessä.

Siinä on melko matala originaalivalo kilven yläpuolella ja nuo tuplamötikät lokarin päällä joskus lisätty, olisiko Acerbiksen tekosia.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Siitähän tuli asiallinen peli.
Denicolin Thumper 10W50 taitaa olla itsellä molemmissa LC4:sissa ja saman LHM:n olen todennut kytkimessä toimivaksi.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

SamiT kirjoitti: Ti Huhti 20, 2021 10:18 pm
Jarno kirjoitti: Ti Huhti 20, 2021 7:44 pm Näyttääkö vain, vai onko tupla takavalot lokarin päällä?
Advessahan oli joko vanhemmassa perässä kilven päällä, lokarin alla, yksi valo, tai -01 ja ettenpäin uudempi malli jossa valo lokarin päällä ja erillinen rekisterikilven valo kilpitelineessä.

Siinä on melko matala originaalivalo kilven yläpuolella ja nuo tuplamötikät lokarin päällä joskus lisätty, olisiko Acerbiksen tekosia.
Enempi siis sellainen rallyen kuin adven pyrstö.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja AKH »

Rally tuossa tankissa taitaa lukea.

Noi päällä olevat valot mielestäni kilpureissa käytettyjä.

Mutta mitenkähän toi lokasuoja, sopiikohan kuinka hyvin kun on eri paria penkin ja sivumuovien kanssa

Hitsi kun en sitä löytänyt mistään, saattoi olla tuon joku vanha myynti ilmoitus missä tuon malli oli mainittu, tais olla luettelo osista, mitkä erilaisia, kuin alkuperäisessä.

Saattaapi olla että omaan vaihtuu toi vanhan lokasuoja, kun meni valo päreiksi ja ovat tuplanneet hinnan viime kerrasta.
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Siinä on paikalla nyt myös MotoK:n satulanpäällinen, mielenkiintoinen firma kun ebayssä noita myyvät edukkaasti ja kreikassa käsityönä leikkaavat ja ompelevat kasaan, tuli samalla tilauksella VFR:r päällinen kanssa ja molemmat istuivat paikalleen erittäin hienosti kun näki hiukan vaivaa asennuksessa. Laitan lisää kuvia tarjolle pyörästä kunhan ehdin kevään työkiireiden välillä muutakin tekemään kuin vähän ajamaan, on se mainio peli pienemmille asfalttiteille ja hiekkatielle vaikka olen huono, hidas ja kokematon kuski niin matka etenee reippaasti kuin itsestään. Ihan hyvin on puhtiakin koneessa kun tuli moottoripuoli peruskorjattua kantta lukuunottamatta, kai sen yläkerrankin voisi ensi talvena laittaa vaikka ei oireita olekaan mistään venttiiliongelmista tai rullapainimien kulumisesta.

Crash barit kannattanee myös tuohon laittaa, tuossa on joskus tankki iskenyt vesipumppuun niin että kannesta puuttuu hiukan alumiinikaulusta vesipumpun paikalta tyypilliseen tapaan. Kerran sen jo paikaltaan kippasin kumoon oikealle puolelle pihassa. Joo joo, on se A-kortti Ärrältä ostettu ja loput kirjaimet muropaketista!

Miten saa trippimittarin nollattua? 2-trippiä saa muutettua ylös ja alas mutta ei kerrasta nollaudu eikä ykköstrippi muutu mihinkään vaikka tekisi taikoja ja lausuisi loitsuja kaikkien nappuloiden satunnaisen painelun lisäksi. Kai sitä voisi alentua toki ohjekirjankin pariin kun sekin on pyörän mukana kulkenut.
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Siinä muutama kuva lisää peräosastosta.
Kuva
Kuva
Kuva
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Puuttuuko tuolta punaisella rinkulalla ympäröidystä kohdasta joku tankin tuki kun tankissa on metallihahlo joka ei osu minnekään?
Kuva
Avatar
jani
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 3:34 pm
Pyörä: Ktm 640 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja jani »

Puuttuu. Siinä pitäisi olla sellainen kumipusla mikä menee tuohon tankin hahloon. Pultilla tulee kiinni tuohon syylärin suojarautaan. Alla räjäytyskuvassa näkyy.

https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... =C04582070

Ne tripin napit pehmenee ajan kanssa ja ei paina sitä nappulaa piirilevyllä. Mulla oli sama. Sen mittarin saa nätisti purettua. Taisin omaan laittaa neulan sinne kumitapin sisään jäykisteeksi. Ei se ihan täydellisesti mulla toimi vieläkään. Pitää tietystä kulmasta painaa, että toimii.
Sinne missä kuralentää!!!
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

jani kirjoitti: To Huhti 22, 2021 9:58 pm Puuttuu. Siinä pitäisi olla sellainen kumipusla mikä menee tuohon tankin hahloon. Pultilla tulee kiinni tuohon syylärin suojarautaan. Alla räjäytyskuvassa näkyy.
Osa on siis 50107015000 TANKROLL 13X36X16, ei tosin saatavilla Suomessa mutta onhan mitat niin voi tehdä jotakin sinne, ja löytyy ranskalaisesta nettikaupasta 8 euroa pari että voi tilatakin ne. Crash barit kuitenkin voisi laittaa suojaksi mahdollisilta kolhuilta kun niitä vielä on saatavilla näihin vanhempiinkin vehkeisiin.
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Mistä muuten kuuluu kulkea tankin puoliskot yhdistävä bensaletku? Tässä se on ollut nippusiteillä kiinni poikittaisraudassa pakoputken yläpuolella ja ei varmaankaan se letku kyllä siihen paikkaan alunperin kuulu.
Jarno
Viestit: 2642
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuskin haittaa toimintaa vaikka kierrättäisi takakautta, ja vaikka imukurkun yli.
Matkalla vielä ripustaa vaikka löysällä nipparilla termostaatin alle roikkumaan niin ei ole vaaraa kontaktista pakokäyrän kanssa.

Ainakin vanhemma mallisessa letkutuksessa tuo toimii.
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Mahtaneeko olla tehty minkälaista säätöä kaasuttimeen kun tuo Akrapovicin mökäputki on asennettu? Alkuperäispönttöhän olisi hyllyssä kun alkaa tuntua että pitäisi vähän saada meteliä pois kun tuntuu keräävän sen verran reippaasti jalankulkijoiden ja muiden tien ohessa olevien katseita vaikka kevyellä pintakaasulla ajelisi. Ja kilometrin päässä tiedetään peltoaukean toisella puolen tarkalleen mihin aikaan olen kyseisellä mopolla liikkeelle lähtenyt.

Muuten ei kyllä huvittaisi muuttaa mitään kun peli käynnistyy herkästi ja toimii muutenkin hienosti ja vetää iloisesti kaikilla pykälillä kuten juuri peruskorjatuilla palikoilla pitääkin.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Akra saattaa hiljentyä jonkun verran myös villojen vaihdolla. Voi olla villaa hävinnytkin jo aika lailla, jos ei ole koskaan vaihdettu tuon ikäisestä pyörästä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
SamiT
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 12:58 pm
Pyörä: KTM LC4 640 Yamaha WR250f Honda VFR800
Paikkakunta: Paimio

Re: KTM LC4 640 Adventure -02 "reikämoottori" kunnostusta

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Jani M kirjoitti: Su Touko 02, 2021 8:01 pm Akra saattaa hiljentyä jonkun verran myös villojen vaihdolla. Voi olla villaa hävinnytkin jo aika lailla, jos ei ole koskaan vaihdettu tuon ikäisestä pyörästä.
Tuokin kyllä erittäinkin hyvin mahdollista ja pitänee tutkia pömpelin sisältö. Viime kesänä koitin hiljentää suunnilleen yhtä vanhan WR250F:n mölyjä ja vaihdoin villat siihen mutta ei se siitä miksikään muuttunut, tulikohan liian tiukkaan ja täyteen pakattua ehkä?

Pitääkö olla huolissaan kun alkaa näiden vehkeiden meteli tai paremminkin pelko toisten häiriintymisestä siitä metelistä mietityttää? Orastavan vanhuuden oireita kenties jo?
Vastaa Viestiin