250 EXC harraste

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ja takaiskarille sama 45 h. Juuri siinä tulee ensiksi esiin iskariputken kuluminen huonoilla öljyillä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Nyt se sitten hajosi :(

Crossirataa kiertämässä puutui yhteen mutkaan, ei kuitenkaan sammunut laakista. Tankki alkoi olla kuivahko, niin arvelin että bensa loppui ja kääntö varatankille. Ei vaan lähtenyt enää käyntiin millään. Oireet kuitekin oli ihan kuin olisi bensa käynyt vähiin.

Kotosalla sitten tutkien, niin ei bensa kuitenkaan loppunut vielä edes normitankista. Kaasari saa bensaa, kipinää tulee, uutta tulppaa koitin, läpät on ehjät eikä pakoaukosta kurkkien näy männässä mitään ihmeellistä, palotilakin on nätti ja puhdas sen mitä sitä näki eikä vanhassakaan tulpassa ollut mitään ihmeellistä ja väri oli nätti kahvin ruskea. Siltikään ei mitään eloa, välillä joku pieni tussaus pakoputkeen, mutta muuten ei mitään yritystä.

Tuota potkiessa tuli kyllä vähän fiilis, että omasta mielestä tuo kone pyörii aika kevyen oloisesti :roll: Jos olisi vaikka stefa pettänyt kampikammiosta, niin silti koneen pitäisi puristaa kuitenkin. Taitaa seuraava tutkimus olla nostaa kansi ja pytty pois.

Männällä ajettu joku 80 h ja orkkis KTM mäntä siellä on. Voisihan tuon jo vaihtaa muutenkin kohta, niin ei tuo pieni purku ihan hukkaan mene.

Yksi mitä aloin vielä miettiä on pakoaukon säädin. En tuota tullut katsoneeksi sen kummemmin vielä, mutta jos se on jumittanut täysin auki, niin hukkaako puristuksia niin paljon ettei lähtisi käyntiin :?

Ehkä sytkäpuoltakin voisi vielä vähän tarkemmin tutkia, että jaksaako lyödä kipinää paineenkin alla.

Jos on hyviä ideoita vaivasta, niin kuuntelen mielelläni. Eihän tällaisessa kovin ihmeellistä vikaa voi kaiken järjen mukaan olla, mutta joku sitä nyt kuitenkin vaivaa.
Neljä vaihdetta riittää.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

Huonot puristukset voi johtua myös kiertokangen välyksestä.

Toki helpoin putsata ensin suuttimet ja tarkistaa kipinä.

Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Selviäähän se..

Kansi pois ja nätin puhdashan se on:

Kuva

Pytyssä sitten näkyikin ahdistuksen jälkiä:

Kuva

Sormella nuo ei kyllä tuntuneet.

Mäntä olikin kurjemman näköinen:

Kuva

Eli männäntapin sokka oli lähtenyt karkuun. Täytyy kyllä ihmetellä että pytty oli tuon kestänyt :shock: Ei varmaan tarvitse tänä vuonna lotota..

Aikoinaan itsellä oli 80 kx ja siinä kävi sama homma. Tosin silloin meni pyttykin. Itseä joskus tuon sokan asennuksen kanssa ohjeistettiin, että rako ylös tai alas ja ennenkaikkea rengasta ei missään nimessä puristeta suppuun. Ensin toinen pää uraan, sitten toinen pää liu'uttaen siten, että sokkaa puristetaan mahdollisimman vähän. Jos sen puristaa suppuun, niin jännitys häviää ja se voi pudota. Joissain malleissa on vielä ne koukut päissä jolloin on liian helppoa puristaa se vaan kasaan nokka- tai segerpihdeillä. Kun rako on ylös tai alas, niin silloin männän kiihtyvyys vähiten puristelee tuota sokkaa.

Samalla löytyi vasemmalta puolen pakoaukon säätimen kannen alta tippunut ruuvi ja toinenkin oli löysällä. Nuo liittyi boost portin luistiventtiiliin. Siinä oli vaihe pyörähtänyt noin 180-astetta pieleen. Eli kun pääpako aukesi, niin tuo vasen boosti meni kiinni ja päinvastoin. Onhan se voinut vaihtaa siellä asemaansa moneenkin kertaan :roll:

Tuon säätimen asentelin uudelleen kohdilleen. Saattaa vaikka kone vähän terävöityä.

Kampikammion huuhtelin reilulla bensalla ja paineilmalla moneen kertaan ja ronkin magneetin kanssa läpi. Petilaakerit ja kiertokanki vaikuttivat vallan hyviltä.

Kasasin tuon nyt vanhalla reilut 100 h ajetulla männällä ja vanhoilla tiivisteillä. Taas löytyi puristuksia ja kone heräsi muutamalla potkulla henkiin. Täytyy hetki ajella nyt noin kunnes saa uuden männän. Ei tuohon männänvaihtoon montaa tuntia mene, niin ei ole iso työ tehdä tällaista välikasausta. Saipahan selvyyden vikaan ja jos sinne joku roska olisi vielä jäänyt, niin ei heti uutta mäntää sitten raapaise.

Kun tuota purin, niin totesin, että sivukatteiden jäähdyttimiin tulevat niittimutterit pyörii läpi. Eli ei saa sivukatteita irti. Ajattelin sitten napata koko jäähdyttimet irti rungosta. Kaikki 4 pulttia poikki. On vähän hölmösti vedetty vain hitsinpätkillä kierreinsertit runkoon. Eli vesi pääsee rungon ja tuon insertin väliin ruostuttaen pultin jumiin. Onneksi nuo oli rungon kyljistä helppo porata pois ja kierteyttää uudelleen. Sitkeän vaseliinin kanssa uudet pultit, niin lähtenee jatkossa auki kivasti. Samoin kun jäähyt oli pöydällä, niin sai katteet niistä irti. Samoin taas uutta pulttia vaseliinin kanssa kiinni. Jatkossa ei tarvitse jäähyjä irroittaa jos katteet haluaa pois. Tätähän näissä vanhoissa aina vähän on, että pultteja saa välillä taistella auki ja kierteitä korjailla. Aika monta noita olenkin jo korjaillut. Mukavampi jatkossa tehdä huoltoja kun pultit aukeaa helposti ja kierteet on kunnossa.

Nyt oli sylinterin alla 0,5 mm tiiviste, joka näemmä puristuu noin 0,4 mm mittaan. Tuolloin tulee noin 1,5 mm paljevälys. Taidan sinne laittaa vielä ohuemman tilkkeen seuraavaksi. 0,2 mm tiipparia taisi saada. Saa ajoituksia alas ja vähän puristusta lisää eikä hitusen tiukempi paljekaan yhtään haittaa. Pitäisi siirtää vetoa vielä alemmas. Ylhäältä tuo kuitenkin vetää vähintään riittävästi. Tuskin kyllä suurta eroa jos sen luokkaa 0,2 mm saa tuolta pelattua.

Polttelisi kyllä päivittää kalusto johonkin tuoreampaan nelariin. Tuntuu nuo reipasvauhtisemmassa ajossa olevan aika paljon vakaampia. Kuitenkin kun tällä tottunut ajamaan, niin ei edes 450 tuntunut mitenkään hurjalta. Aika nöyrä ja yllättävän kevyen oloinen tuollainen isokin leka on ajaa. Enhän mä tuollaista kierroksilla uskalla viedä, mutta alhaalta vääntää aika makeasti ja siten tuntuu helpolta ajaa. Pikkunelarin olen todennut, että moisella en osaa ajaa. Ei vaan uskalla kokoaikaa sitä kierrättää että etenisi ja alhaalla taas ei voimaa ole.

4CS keulaa ei huvita lähteä kokeilemaan, niin aika uusia itävaltalaisia olisi katseltava tai sitten tietty 450 WR:ää saisi kanssa valkokilpisenä :roll: 350 nelarit tuntuisi myös vallan mainioilta.

Täytyy nyt hetki ihmetellä. Kuitenkin tuon keulahuollon jälkeen tämäkin vanhus tuntuu taas paremmalta mitä koskaan ja koko pyörä alkaa olla käyty läpi aika huolella. Käytännössä kaikki kulutusosat uusittu eikä tämän kanssa hirveästi harmita jos tötöilee kyljelleen. Männän kun nyt laittaa ja vielä takakepin käyttää huollossa, niin kaiken järjen mukaan saa aika pitkään ajaa taas suht huolettomasti :roll:
Neljä vaihdetta riittää.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

Aikoinaan,kun männän vaihdoin vastaavaan oli uudessa oem männässä jäykemmät lukkorenkaat.

Ehkä syystäkin.

Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Nimi listassa Kiteelle. Saa nyt olla kauden lopetus tältä erää. Reenit taas jääneet melko lailla ajamatta, mutta vedetään vanhoilla pohjilla kuten ennenkin :lol:

Takaiskarin käytin huollossa kun viime viikko meni työreissussa muutenkin. Kyllä siellä kuulemma aika tummaa jo öljy oli. Ompahan sekin nyt tikissään. Samalla uusi alapään laakeri kun siihen oli ilmestynyt klappia jonniin verran. Yläpää oli vielä ihan tiukka.

Takarenkaan käänsin taas ympäri niin sai vähemmän pyöreät nappuloiden reunat eteen :D Lähinnä siksi tuon tein kun venttiili alkoi olla aika vinossa, niin sai sen oikaistua. Rengas tuskin pyörii vanteella, mutta ilmeisesti paksu sisuskumi koittaa elää omaa elämäänsä.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Tuo renkaan kääntäminen on vähän niin ja näin. Jarrutuspito häviää ja voi aiheuttaa ylläreitä.
Tsemppiä Kiteelle ja harmi kun ei itse pääse tälläkertaa mukaan.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

^ Tuo on kyllä hyvä pointti. Tosin itse tulee enempi lähinnä ohjattua takajarrulla enkä muutenkaan kovin agressiivinen jarruttelija ole. Tosiaan kerran jo aiemmin tuon renkaan käänsin joten pyöreä reuna siellä on jarrupuolella nytkin jo ollut. Nyt vain on sitten vielä vähän enempi pyöreä. Käsittääkseni suht pehmeää ja hiekkaista kangasmaastoa Kiteellä olisi, joten pelannee tuo Mitas ihan hyvin. Sen verta tuosta C-12 takasesta oppinut, että pehmeässä se on hyvä, mutta kovalla melkoinen liitelijä. Seuraavaksi täytyy katsoa jotain vähän monipuolisempaa. Joku nappula on tuosta Mitaksesta jo irtikin revennyt, mutta saa nyt loppukauden mennä vielä.

Lauantaina olin Mikkelin Jyhnäharjussa vähän hakemassa tuntumaa. Tuolla kun on oikeastaan pelkkää hienoa hiekkaa ja kunhan taas oppi luottamaan renkaisiin, niin hieno tuolla rengastuksella on vedättää pientä sladia tapeilla seisten. Jotenkin tuli taas fiilis ettei mopon alusta ole koskaan vielä toiminut näin hyvin mitä nyt. Huomasi kyllä taas että kun ei ole ajanut, niin jonniin aikaa menee ennenkuin ajamisesta alkaa mitään tulla. Jospa nyt kuitenkin ihan pahimmat ruosteet olisi ravisteltu pois.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Kuva

Kitee ajeltu läpi. Ruutulippu tuli nähtyä ja sijoitus aika normitasolla.

Hieman oli kyllä haastava lähteä kun aamulla oma kondis oli hieman huojuva. Oli vähän haasteita ruuan kestämisessä sisällä. Vähän turhan myöhään olin kisapaikallakin kun matkalla piti pitää pari suunnittelematonta pysähdystä. Ehdin kuitenkin ihan jees, mutta hirveästi ylimääräistä aikaa ei jäänyt. Kisan aikana ei sentään tullut ylimääräistä ohjelmaa, mutta hirveästi en uskaltanut juodakaan. Onneksi oli viileä keli.

Energiat sitten aika lailla loppuikin ja kierrosajat hiipuivat sitä mukaa koko kisan läpi. Kun väsyy niin tulee tyhmiä virheitä. Kertaalleen jarrulla kone sammuksiin ja muutaman kerran nurinkin. Nopeammat osuudet sentään meni suht ok rutiinilla, mutta hitaammat metsäpätkät ja kivipätkät oli taas enempi selviytymistä. Pitäisi varmaan noita vähän reenatakin.

Koitin minimioida varikkoaikaa ja yritin tankkaamatta läpi. Ajatelin, että jos pääsen viimeisen kierroksen alkuun normitankilla, niin varatankilla kyllä menee viimeinen kierros ja työnnän vain nopeasti varikkosuoran läpi ennen viimeistä kierrosta. Ei bensa kuitenkaan riittänyt tuohon ja pakko oli vähän tankata. Tuossa vaiheessa oli jo kuski aika hyytelöä, sohlasin tankatessa ja huuhtelin puoli pyörää bensalla.

Lähtöjärjestelythän oli vähän mielenkiintoiset (ilmeisesti taas) ja kun olin viimeisten joukossa katsastuksessa, niin siten myös jonon hännillä ja lähtöpaikka meni aika takariviin. Eipä tuo nyt sinällään haitannut. Hyvää letkaa siinä oli missä tuli aika lailla koko kisa ajeltua. Välillä koitin karkuun ja välillä joku tuli ohi. Lopussa oli minuutin gäppi eteen ja joku 20 s taakse, eli aika selkeä sijoitus.

Pyörä pelasi hienosti, keulaa olisi kyllä voinut ottaa löysemmäksi, mutta ei tuo paha ollut noinkaan. Perä pelasi hienosti ja nopeita pätkiä oli ilo laskea.

Jostain syystä eturengas kärsi aika lailla. Katosi alun toistakymmentä sivunappulaa molemmilta puolilta :?
Neljä vaihdetta riittää.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

THä kirjoitti:Kuva

Kitee ajeltu läpi. Ruutulippu tuli nähtyä ja sijoitus aika normitasolla.

Hieman oli kyllä haastava lähteä kun aamulla oma kondis oli hieman huojuva. Oli vähän haasteita ruuan kestämisessä sisällä. Vähän turhan myöhään olin kisapaikallakin kun matkalla piti pitää pari suunnittelematonta pysähdystä. Ehdin kuitenkin ihan jees, mutta hirveästi ylimääräistä aikaa ei jäänyt. Kisan aikana ei sentään tullut ylimääräistä ohjelmaa, mutta hirveästi en uskaltanut juodakaan. Onneksi oli viileä keli.

Energiat sitten aika lailla loppuikin ja kierrosajat hiipuivat sitä mukaa koko kisan läpi. Kun väsyy niin tulee tyhmiä virheitä. Kertaalleen jarrulla kone sammuksiin ja muutaman kerran nurinkin. Nopeammat osuudet sentään meni suht ok rutiinilla, mutta hitaammat metsäpätkät ja kivipätkät oli taas enempi selviytymistä. Pitäisi varmaan noita vähän reenatakin.

Koitin minimioida varikkoaikaa ja yritin tankkaamatta läpi. Ajatelin, että jos pääsen viimeisen kierroksen alkuun normitankilla, niin varatankilla kyllä menee viimeinen kierros ja työnnän vain nopeasti varikkosuoran läpi ennen viimeistä kierrosta. Ei bensa kuitenkaan riittänyt tuohon ja pakko oli vähän tankata. Tuossa vaiheessa oli jo kuski aika hyytelöä, sohlasin tankatessa ja huuhtelin puoli pyörää bensalla.

Lähtöjärjestelythän oli vähän mielenkiintoiset (ilmeisesti taas) ja kun olin viimeisten joukossa katsastuksessa, niin siten myös jonon hännillä ja lähtöpaikka meni aika takariviin. Eipä tuo nyt sinällään haitannut. Hyvää letkaa siinä oli missä tuli aika lailla koko kisa ajeltua. Välillä koitin karkuun ja välillä joku tuli ohi. Lopussa oli minuutin gäppi eteen ja joku 20 s taakse, eli aika selkeä sijoitus.

Pyörä pelasi hienosti, keulaa olisi kyllä voinut ottaa löysemmäksi, mutta ei tuo paha ollut noinkaan. Perä pelasi hienosti ja nopeita pätkiä oli ilo laskea.

Jostain syystä eturengas kärsi aika lailla. Katosi alun toistakymmentä sivunappulaa molemmilta puolilta :?
Mikä eturengas oli alla? Misukan endurossa ei havainnut muutoksia.

Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

^ Metzelerin MC360 mid soft. Veikkaan ettei kestänyt niitä kivipätkiä. Ainakin vasemmalta taisi puuttua puolen tusinaa nappulaa peräjälkeen. Mutta niinhän se on, että jos yksi lähtee, niin seuraava rasittuu kahta kauheammin ja sitten kun kaksi puuttuu, niin lähtee se kolmaskin jne.

Jonkun kovavauhtisemman kuskin alla tuo olisi varmaan purkaantunut ihan täysin. Tuolla on kuitenkin kesä jo ajettu, niin ei ne nappulat olleet edes teräviä enää.

Takarengas kesti moitteetta. C-12 Mitas.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Juniorin mopo tuli päivitettyä isompaan:

Kuva

50 SX alkoi olla pieni joten luonnollinen askel oli katsella 65:ia. Nyt on tallissa -17 65 SX.

Eilen illalla ehdittiin vähän ensimmäisiä testejä ajaa. Ensin paikallisella jokkisradalla tuntuman hakua, siitä pikkucrossiradalle ja sitten isolle radalle. Kuulemma on aika paljon tukevampi ja vakaampi ajella mitä vanha. Vaihteet ja kytkin tietty vielä vähän äkistää, mutta kyllä siitä alkoi pikkuhiljaa vaihteita löytyä. Jokunen ajokerta alle niin eiköhän se siitä.

Omat mopoajatukset pyörii vähän siellä sun täällä. Toisaalta Kawaan on tullut kilometrejä turkasen vähän eikä myöskään EXC:hen tule tunteja ihan hirmu tahtia. Jos nuo yhdistäisi johonkin isoon nelariin, niin voisi yhdellä pyörällä ajaa kaikki ajot. Kuitenkaan ihan mikään kannonkierto ei ole oikein oma juttu, niin isokin nelari menisi itsellä ihan ok ja moisella voisi jonkun harvan makkaranpaistolenkinkin ajella ihan hyvin.

Kuitenkin jonkin verran saisi pääomaa sitoa lisää että saisi itselle mieleisen, niin vähillä ajoilla on kannattavuus vähän niin ja näin. Toisaalta eihän tämä muuten olisikaan harrastus :lol:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Saa nähdä mitä tulee tästä vuodesta. Joululomilla teloin jo vanhastaan jurppivaa olkapäätä ja lomat meni sitten kokolailla käsi sylissä ihmetellen. On tuo nyt jo onneksi kuntoutunut jonkin verran, mutta rengastöitä en ole edes yrittänyt. Eiköhän tuo kestä ainakin jäällä ajaa jos jäitä tulisi, mutta patikossa voi olla haastavaa. Röntgenissä näkyi kalkkeutumia, joten kai noille jotain pitäisi tehdä. Toistaiseksi mennään kipulääkkeillä ja jumpalla.
Neljä vaihdetta riittää.
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

THä kirjoitti:
Omat mopoajatukset pyörii vähän siellä sun täällä. Toisaalta Kawaan on tullut kilometrejä turkasen vähän eikä myöskään EXC:hen tule tunteja ihan hirmu tahtia. Jos nuo yhdistäisi johonkin isoon nelariin, niin voisi yhdellä pyörällä ajaa kaikki ajot. Kuitenkaan ihan mikään kannonkierto ei ole oikein oma juttu, niin isokin nelari menisi itsellä ihan ok ja moisella voisi jonkun harvan makkaranpaistolenkinkin ajella ihan hyvin.
450exc, onko kokemusta?
Siitä ku tasapainotin renkaat niin sillä ajo pitkiäkin siivuja isompaa tietä. Kevyemmässä ajossa menee öljyilläkin helposti 20-25h. Ite tykkäsin hyvänä joka paikan höylänä siitä. Polulla oli raaka ajaa.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

^ sisarmallin, eli vastaavan hussen, kävin viime kesänä koittamassa ja siitä tuo idea vähän tavallaan lähtikin. Ei ainakaan tuo -19 (vai -20) malli ollut ollenkaan huono mielestäni edes poluilla. Hemmetin kettärän oloinen tuon kokoiseksi kamppeeksi. Tykkäsin tuosta enempi mitä 350:stä. Alhaalla kun on voimaa häijysti, niin ei tarvitse kokoaikaa kierrättää niin kovin ja aina on vetoa kun kaasua avaa. Helppo mielestäni ajaa tuollainen. Pikkunelari ei omaan lapaseen istunut yhtään kun on alhaalta aika hengetön, enkä uskalla/osaa sitä viedä kuten pitäisi. Kierroksilla on kuitenkin niin julman äkkinäinen - tapahtuu liikaa liian nopeasti. Niinhän se on tuolla omalla vajaatahdillakin ajotapa, että alakierroksilla röpsötellään etupäässä ja suoralla sitten vähän avataan.

Uuden 300 Tpi kotarin kävin myös koittamassa ja siitä oli suuret toiveet. En vaan pitänyt yhtään. Jotenkin flegmaattinen, eikä edes kytkimellä rävähdä kuten tuo vanha 250 tekee. En tiedä oliko jousituksen säädöt jotenkin huonot, mutta siinä ei ollut vetopitoa yhtään. Ajo oli ihme liirailua. Luulin jo että koeajopyörässä olisi FIM-kumit alla, mutta kyllä siellä ihan crossinappula oli takana. Jäi aika tyhjä olo siitä kun odotin sen olevan hyvä. Alusta kyllä röykyissä pelasi, mutta sileissä mutkissa oli aika kummallinen. Toisaalta noissa enska-husseissa keula oli vähän pehmoisen oloinen. Ei edes omalla vauhdilla paljoa tarvinnut yrittää niin kävi syvemmällä mitä on mukavaa.

390 tai 430 Beta olisi kanssa jännä päästä koittamaan. Noistahan tuo 390 on huomattavan pitkäiskuinen ja 430 taas pitäisi olla terävämpi kun on isommalla porauksella ja lyhyemmällä iskulla mitä 390. Olisihan se ihan kiva ajaa jollain muulla kun tusinaporkkanalla.

Kawa matkasi kyllä uuteen kotiin, että sen puoleen johonkin suuntaan tässä kehitys on selvästi menossa.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin