Spliten Suzuki DR650 RSE

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Noniin sain lainaksi ultraäänipesurin ja tänään olen sen kanssa kaasaria putsaillut muutamaan otteeseen.
Pari pesukertaa vielä niin alkaa varmaan olemaan melko puhdas.

Ulkopuolella jotain pinttynyttä likaa vielä, mutta jollain bräkleenillä saa ne kyllä pois.

Kuva

Kuva Kuva
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Tänään, änkyn putsausta ruosteesta vol2.
Alkaa eka änkky näyttää jo ihan semi ruosteettomalta.

Kuva

Ei muuten kannata käyttää bilteman jesaria ainakaan minkään suojaamiseks.
Tuli nopiaa suojattua tuo änkyn lämpösuojapelti ja irrottaessa teipin liimapinnat jäi kiinni tohon peltiin :evil:
Tuli turhaa työtä niitä pois irrottaessa...
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Jahas, ikäviä yllätyksiä ruosteen alta.
Nyt tarvii vissiin hitsausta? :roll:

Kuva Kuva
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Mulla on jouten tollaset.
Katsotaan, kun tulet käymään.
Sit on -97 kans joutilaana.
Niitä on vaan 1kpl, joten toiselle puolelle saisi työkaluputken.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

vanhakääpä kirjoitti:Mulla on jouten tollaset.
Katsotaan, kun tulet käymään.
Sit on -97 kans joutilaana.
Niitä on vaan 1kpl, joten toiselle puolelle saisi työkaluputken.
Kiitos tarjouksesta, mutta eikös noita ihan hitsaamalla sais kuntoon?
Luulis ainakin.. Ei näet mistään muualta ole murtunut niin en sen takia lähtis vaihtamaan vielä. :wink:

Täytyy kysellä yheltä tutulta tosta hitsauksesta.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Tänään saatu kaasari kasaan ja ähistelty paikoilleen.

Ostin stormilta 3 erikokosta tyhjäkäyntisuutinta, 40, 45 ja 50.
Näillä tarkotus mennä, kattoo nyt alkuun tuolla 40 koolla miten käy tyhjäkäyntiä.
Uus neula laitettu paikoilleen ja seosruuvi, tällä kertaa kaikkine osineen.

Sitte, riippuen miten toimii, säätöä/suuttimen vaihtoa.. Toivottavasti pystyy
säätämään kaasari paikallaan, oli meinaan melkone homma laittaa se tonne kumikurkkujen väliin. :shock:
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Noniin, sain pyörän käyntiin MUTTA:

hetken käytyä, kierrokset hieman laski ja sen jälkeen sammui itsestään. :evil:
Bensaa tulee, hanan normaaliasennossa plus varatankilla.

Eli tuntuu että sama ongelma vaivaa vieläkin.

Tyhjäkäynti oli koneen lämmettyä 2000rpm eli sitä tarttee hieman säätää.
Eikös ton pitäis jossain 1500 tienoilla olla?
-------

Tuli muuten mieleen, että mites toi käyttäytyy jos sattuis kuumenemaan liikaa? Ilmajäähytteinen kun on, tuli mieleen että käytin sitä paikallaan ja kierrokset 2000...
Viimeksi muokannut Splite, La Helmi 14, 2015 3:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
epoksi
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Pyörä: TTR 600

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Muistaakseni tyhjäkäynniksi suositellaan yleisesti n.1600rpm (korjaamomanuaali suosittelee kai 1300rpm mutta todettu että öljy ei välttämättä kuumana kiertäisi kunnolla kannelle asti). En nyt selannut koko topiccia taakse mutta onhan koho säädetty oikealle tasolle?
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Manuaali 1500rpm +- 100rpm
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

epoksi kirjoitti:Muistaakseni tyhjäkäynniksi suositellaan yleisesti n.1600rpm (korjaamomanuaali suosittelee kai 1300rpm mutta todettu että öljy ei välttämättä kuumana kiertäisi kunnolla kannelle asti). En nyt selannut koko topiccia taakse mutta onhan koho säädetty oikealle tasolle?
Jaa'a, en tuota tiennyt että sitä pitäis jotenkin säätää. Laitoin vain paikalleen.
Muuten kaikki tuntuis pelaavan mutta noi tyhjäkäyntikierrokset on turhan korkeella.
Noh, täytyy avata sen verran, että saan käännettyä tuon ja avattua pohjan siitä,
jotta saan säädettyä seosruuvia ja mahdollisesti tuota kohoa.
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Kohoa tutkailtu, pitäs olla kohdillaan. Seosruuvia säädetty tuossa perjantaina kun käynnistelin pyörää ja testailin lämpimänä.
Tyhjäkäynti n.1700 tällä hetkellä, en paremmaksi vielä saanut.

Tänään yritin uudestaan, ei lähteny käyntiin... Hörähtää hetkeksi ja sammuu. Starttipilottia pistin, sama juttu.
Eli veikkaanpa että sama ongelma kun kesällä ilmeni, ei pysy käynnissä.
Erikoista tästä tekee se, että tähän asti olen sentään käyntiin sen saanut.

Pitää varmaan tsekata tuo startti jos sieltä on hiilet ihan loppu tjms...

:evil:
malandio
Viestit: 108
Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
Paikkakunta: Espoo

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja malandio »

Tuota noin, jos ei käy/starttaa pilotilla, niin vika on silloin kyllä kipinän puolella.
Ainakin oma tohtori käy nätisti pelkän pilotin voimalla ilman bensaa(tuossa starttailin omaa pyörää parin kk tauon jälkeen ja en muistanut että olin jättänyt polttoaineletkuun puristimet :D )
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

malandio kirjoitti:Tuota noin, jos ei käy/starttaa pilotilla, niin vika on silloin kyllä kipinän puolella.
Ainakin oma tohtori käy nätisti pelkän pilotin voimalla ilman bensaa(tuossa starttailin omaa pyörää parin kk tauon jälkeen ja en muistanut että olin jättänyt polttoaineletkuun puristimet :D )
Kipinää tulee ihan normaalisti, veikkaanpa että olen söhlännyt jotain muuta.
Täytyy tutkia kun kerkeen, mutta epäilen kyllä ettei ole sähköistä kiinni. :)
Splite
Viestit: 222
Liittynyt: To Marras 15, 2012 10:47 pm
Pyörä: Suzuki DR650 RSE
Paikkakunta: Kaarina

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja Splite »

Hommat jatkuu taas talviloman jälkeen:

Päätin purkaa startin ja tarkastaa sen kunnon.. hyvä että purin. Ilmeisesti tuo startin toisessa päässä oleva "holkki" on kulunut sen verran,
että pääsee pyöriessä osumaan reunoihin...

Kuva

Kuva Kuva

Eli tarvis jostain nyt uuden tuommosen holkin, mikäli tuo on irtonainen osa...?
Ainakin holkin alla on tilaa eli on jotenkin kiinni reunoista tuossa.
Sillä pitäis homman korjaantua, nyt ottaa kiinni sen verran että varmaan vaikuttaa tuohon käynnistymiseen.
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Spliten Suzuki DR650 Rse

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Mittaa akselin paksuus, niin tarkistan onko tuossa sarjassa siihen sopivaa ulosvetäjää.
Vastaa Viestiin