Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Xgripeistä kuullut etteivät ole pitkäikäisiä kesäkäytössä.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tilasin Misukan M16 mössön eteen kun oli alessa 144€ MP-Racingillä. 1,2 bar vastaavaksi sanotaan vaan eiköhän se pehmene siitä aika äkkiä. Katsotaan mitä kestää.
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Koitan tänne vanhanaikaseen ja pysyvämpään someen välillä muistaa päiväkirjailla.

Tänäkin vuonna tuli VGN:ssä kipaistua, ei suurempaa dramatiikkaa, viime vuonna olin melkein tasan tarkkaan kuntoluokan puolivälissä, vähän haaveilin jos ajaisi tänä vuonna lujempaa. En tiedä ajoinko vai vetikö muut hitaampaa mutta nyt selvästi muttei valtavasti puolenvälin hätäisemmällä puolella.
Matkaenskapelejähän oli viivalla ruuhkaksi asti, nimimerkki Kotkansulka veti riehaantuneen terrierin tyyliinsä niin perkeleesti 990Advella että turpaan olisi tullut jos gravitaatio ei olisi välillä toppuutellut. 690 seikkailumallin kuskista en tiedä onko foorumilla mutta lujaa se menee näköjään yksimukinenkin. Pari SXC:tä mielestäni ohitin, en tuntenut sen paremmin, liekkö foorumilaisia?

Ketjunohjurin kanssa tuli harrastettua kun tuo vakio on kivikkoleikeissä vähän altis pudottamaan ketjua. Timon vinkistä tein hiilikuituisen lisälätkän ohjurin ulkopuolelle. Oli hyvä mutta kuluu sekin ja pirun kallis uusia. Koitin polykarbonaattia ja painuin kivikkoon testaamaan, se kun on tuoteselosteen mukaan murtumatonta. No ei ole, kesti aika hyvin ja sitten hajosi. Lopulta vanhaa kunnon HDPE puuhamuovia 10mm paksuna ja taisi löytyä hinta-laatusuhde kohdalleen. Ek ainakaan vielä ole saanut rikki tai ketjuja päältä.

Pyörää olen rikkonut vähän turhan paljon. Saariselällä menin tuuttaamaan vähän turhan lujaa vesilammikkoon, keulien toki mutta siellä kun oli iso kivi niin pohjassa kolahti lujaa. Oli vähän kiire sillä hetkellä niin tyydyin silmäilemään öljynpainevaloa syrjäsilmällä ja kun ei syttynyt niin lakkasin jännäämästä. Muutaman päivän päästä pakusta pyörää purkaessa olikin lätäkkö lattialla. Panssarin päällä olevassa kumimatossa on reikä öljypropun kohdalla, vaan kolo oli aivan täyteen muurautunut hienolla hiekalla ja voima välittyi suoraan proppuun. Tai sitten tälli oli vaan niin kova että panssari ja kumimatto ei vaan riittäneet. Joka tapauksessa propun kohta oli sen verran sisässä että lohkojen välitiiviste oli pullahtanut.
Säikähdin jo että alkaa loman ajot olla paketissa mutta sensei Majamäki muistutti että liima se öljyn sumpussa pitää. Vuolin vähän tiivisterakoa auki, 2k-metallinkorviketta uraan ja kunnon kakku liimamassa päälle. Pyörä makasi vuorokauden terassilla kyljellään kun piti sisätilanlämppärillä antaa vähän vauhtia liimalle ja pitää öljy pois halkeamasta. Vielä on kuiva.
Kytkinkoppia on paskottu kaksi, oikeita sivukoppia yksi, vasemman lohkon hitsaamista on käsitelty tässäkin ketjussa, oikea lohko mainittiin äsken, mitäs sitten?
No onnistuin jollain ihmeen tempulla ottamaan pikku pusun panssarin läpi imusiivilän kanteen ja eikös se mennyt kahtia. En mokomaa maastossa huomannut, radalta kotiin ajellessa teinimersun hiillostamana päätin kiihdyttää vähän ripeämmin kehätielle, silloin vähän kummastelin sutimisherkkyyttä mutta annoin piirtää ja sieltä se turvaväli lopulta löytyi. Kotona löytyikin syy lattian liukkaudelle, se pikkuluukku.
Seuraavana päivänä olin luvannut olla Lopella safaroimassa joten piti tehdä purkkaviritys. Kaivelin Alumecistä vähän tukevamman kannen ja laitoin kumimatosta tiivisteen taakse. Nyt on pillettiä. Halkesi se oikea sivukuuppakin vähän vaan liimalla tulee sinun ajokkisi liikenteessä pitämän.

Kuskikin teetti huoltoa viime vuoden juhannuksesta vuoden vaihteeseen saakka, uskaltanen jo luottaa että se vika on korjattu.
Innostumiselle altis luonne, paha koukku urheilemisen tuottamiin välittäjäaineisiin ja hölmö tapa purkaa arkielämän stressiä urheilemalla vielä lisää tuotti ylikuntotilan. Oli yllättävän synkkää pistää treenihommat kokonaan sivuun, ajella mopolla vaan tietä pitkin ja sitäkin niin ettei syke nouse. Vaan on nyt sekin kokeiltu, koitan olla koittamatta toiste.
Nyt kun on tuota kuormitusta opetellut seuraamaan, voi kyllä sanoa että pirun raakaa homma tuo enska on. Ei pienintäkään toivoa tehdä mitään peruskuntotreeniä pyörällä. Sykkeet on tappelualuella muutaman minuutin jälkeen vaikka kuinka muka meinaa vähän vaan rauhassa ajaa.
Joka neljännen viikon otin tavaksi pitää kevyenä.
Läskipyörän ostin vaan sitä varten että saa ajettua pitkiä matalasykkeisiä lenkkejä. Itsestäni en ole varma mutta koira alkaa olla helvetin kovassa kunnossa.

PDS-iskari on tehnyt tuosta möhköstä ison EXC:n mutta vähän turhan paljon se pohjaa. Shimmasin pohjaamismäntään lisää puristusvaimennusta tuplaamalla nuo shimmit joiden alla näkyy kaveri. Ensi huollossa laitan lisää, vähemmän pohjaa mutta voisi se vieläkin napakampi olla.

Suurin osa on varmaan nämä temppuiluvideot nähnyt mutta pannaan nyt tännekkin.
https://www.youtube.com/watch?v=_pIwLrwEfuI
https://www.youtube.com/watch?v=ncLkU-jlUZA
Liitteet
Resizer_15672802477710.jpg
Resizer_15672788244820.jpg
Resizer_15672754803890.jpg
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Tähän väliin kai sopii palauttaa mieliin yksi peruskysymys: mikäs se olikaan vaihdelaatikon tehtävä?
Vastaus: pitää tallin lattia puhtaana.
Sillä jos vaihteiston ympärillä ei olisi tiivistä astiaa, öljy tottakai jne..
:wink:
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eikös se ollutkaan iskujen vastaanottaminen?
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

No sekin.
Ilman vaihdelaatikkoahan öljystä kuiva ratas, LC8:n tapauksessa valitsinrumpu haarukoineen, koska alimpana, osuisi aika herkästi kiveen.
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Arvannet miksi tuo muoviläppä tuossa..
Liitteet
FB_IMG_1567416997145.jpg
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minulla oli tuollainen. Se oli niitä aikoja kun ostin sinulta sen sivukopan :D
Nyttemmin on ollut alumiinia ja iso ilmaväli, oli vaan päässyt takoutumaan väli kiinni.
Liitteet
Resizer_15674229874140.jpg
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Minulla oli tuollainen. Se oli niitä aikoja kun ostin sinulta sen sivukopan :D
Nyttemmin on ollut alumiinia ja iso ilmaväli, oli vaan päässyt takoutumaan väli kiinni.
Tollane olisi ihan hyvä vakion tilalle, eilen meinas kolista aika reilusti kivikossa.
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuo uutena nätti alukiulu on hitusen nuhruisempi nykyisin. Meinasin tässä kunhan saan aikaisiksi, vaihtaa pohjan ja tuon oikean alakyljen kolmemilliset viisimillisiksi ja lisätä vielä pari kumimaton palaa strategisiin paikkoihin
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Entäs ketjusuoja, kestääkö pitkään?
Ite just vaihdoin uuden ja heti paloiksi.
Pitää kai ostaa yksi ylimääräinen hyllyyn valmiiksi. Alkaa sillain yleensä kestämään nämä vain huonolla tuurilla hajoavat osat.
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jaa se ketjun ympäri tuleva pala? Niitä on mennyt kiviin nojaillessa ennen.
Sen kuitupalikan eliniän aikana ollut ohjuri jäi henkiin ja varalle hyllyyn kun noihin muovilaatuihin perehdyin.
Oletko muuten UHMW-PE:n kanssa puuhaillut? Menin sitä Etrasta hakemaan tuota ohjurinsuojaa varten mutta kun se sirkkeliluvan omaava kaveri ei ollut paikalla, piti ottaa mitä oli irtopaloina, eli PE500:aa.
Jäi kiinnostamaan tuo kovispolyeteeni.
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Eikun tarkoitin ihan sitä perinteistä roiskeläppää. Siinä ketjun päällä.
Ja juu, tein joskus tuosta vihreästä UHMW- levystä 950- Adveen ohjurin. Siinä ei ollut alunperin kuin sellainen yksipuolinen ihan turha muoviläppä.
skuikka
Viestit: 2210
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Se taisi olla halki kun ostin pyörän. Nakkasin roskiin enkä ole sitä sittemmin muistellut.
Saatko heitettyä UHMW:stä näppituntuma-arviota, kuinka paljon jäykempää kuin HD-PE? Miten myötää, murtuuko jossain kohti vai venyykö niinkuin HD-PE? Onnistuuko lämpömuovaus samalla lailla?
Avatar
timo
Viestit: 3016
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Ääh.. en voi muistaa noin vanhoja.
Hämärä kuva on, että se oli kuin jäykkää nailonia.
Vastaa Viestiin