XT600 Performance Scrambler
Valvoja: Moderaattorit
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Pari vinkki kuvaa, alkaako hahmottua?
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Ilmanputsari- ja akkukotelon väkertelyä.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: XT600 päivitystä
Ratkaisitko keulan liikerajotuksen samoin,vai keksitkö uuden tavan? (holkki hyd.stopin alle)
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
En aivan samalla tavalla, en laittanut holkkia hydraulijarrun alle, vaan ympärille.ceevu kirjoitti:Ratkaisitko keulan liikerajotuksen samoin,vai keksitkö uuden tavan? (holkki hyd.stopin alle)
Tein tiukan 25mm nylon holkin hydraulijarruholkin alapään ympärille. Alunperin jarru alkaa vaikuttaa 70mm ennen pohjaa, mulla nyt 45mm ennen, kunnes sisäputki törmää holkkiin. Ajattelin kokeilla näin, jos ei tunnu hyvältä muutan sen niin kuin sinä olet tehnyt. Mietin itsekkin noita molempia vaihtoehtoja, mutta ajattelin että jos saan puristus säädöillä säädettyä niin ettei etupää pohjaa juuri koskaan, niin saan näin enemmän "normaali" liikettä tai pikemminkin säilytettyä normi liikkeen alkuperäisen pituisena ja ainoastaan tuo jarrutusvaihe lyhenee.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: XT600 päivitystä
Jos oikein muistan niin hyd stoppi tekee nimensä mukasesti hydraulilukon juuri ennen mekaanista stoppia, tämä tais olla syy miksi laitoin holkin alle. Itekin taisin lyhentää tota kartiota vähän alkuperäsestä,muistaakseni 60mm jäi. Toimi norsussa ihan hyvin. Pohjasi varmasti pohjankankaalla mutta ei ikävällä tavalla vaan pehmeästi.
Kunhan saan kolmiot sopivalla ofsetillä,menee takas...
Kunhan saan kolmiot sopivalla ofsetillä,menee takas...
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Joo itsekin mittailin sitä ja huomasin että on kartio mutta siellä lopussa minne holkki tuli ei kartio kasvanut enää kuin yhden sadasosamillin, alussa kartiomaisuutta on enemmän.
Kun laitoit sen holkin alle, niin samalla vaimennusruoto tuli myös ylemmäs ja se antaa etupään tulla pidemmäksi. Annoitko pituuden kasvaa, vai laitoitko holkin rajoittamaan ruodon liikettä?
Kun laitoit sen holkin alle, niin samalla vaimennusruoto tuli myös ylemmäs ja se antaa etupään tulla pidemmäksi. Annoitko pituuden kasvaa, vai laitoitko holkin rajoittamaan ruodon liikettä?
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Eipä tullut arvauksia joten laitetaan lisää vihjeitä!Jartsa N kirjoitti:Pittääpä pistää pirruuttaan kuva-arvoitus.
Laitan tuohon kuvan kolmesta alumiinin palasta, jokaisesta teen yhden osan, arvatkaa minkä?
Mielenkiinnolla odotan osuuko joku oikeaan.
Re: XT600 päivitystä
Näkisin astetta hienomman mittariston olevan työstymässä.
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Tankin väkertelyä.
Gilera 250 tankki vuodelta -65, tunneli oli liian ahdas ja pohjassa pitsiä joten joutui käyttämään hieman rälläkkää.
Olisihan löytynyt sekä parempia että kauniimpia tankkeja mutta kun tykkään tästä, kun se on niin ruma että se on jo kaunis ja siinä on munaa!! Mietin kyllä että jos olisin ruvennut tekemään alumiini tankkia, ei varmaan olisi ollut enempää duunia, kun tässä, mutta siinä on oma viehätyksensä käyttä jotain vanhaa osaa uudestaan. Toisaalta on vähän varmempi olo, kun tekee tankin teräs pellistä tällaiseen pyörään jossa se joutuu varmasti kovalle röykytykselle. Alumiinitankissa kun haluaisin hitsata saumat molemmilta puolilta, varmuuden vuoksi ja sehän ei tietenkään tankissa onnistu.
Gilera 250 tankki vuodelta -65, tunneli oli liian ahdas ja pohjassa pitsiä joten joutui käyttämään hieman rälläkkää.
Olisihan löytynyt sekä parempia että kauniimpia tankkeja mutta kun tykkään tästä, kun se on niin ruma että se on jo kaunis ja siinä on munaa!! Mietin kyllä että jos olisin ruvennut tekemään alumiini tankkia, ei varmaan olisi ollut enempää duunia, kun tässä, mutta siinä on oma viehätyksensä käyttä jotain vanhaa osaa uudestaan. Toisaalta on vähän varmempi olo, kun tekee tankin teräs pellistä tällaiseen pyörään jossa se joutuu varmasti kovalle röykytykselle. Alumiinitankissa kun haluaisin hitsata saumat molemmilta puolilta, varmuuden vuoksi ja sehän ei tietenkään tankissa onnistu.
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Jee! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! Vai miten sitä sanottiinkaan?skuikka kirjoitti:Näkisin astetta hienomman mittariston olevan työstymässä.
Kun tuosta muovista pitää päästä eroon ja hävittää samalla muotoilulliset viitteet -90 luvulta niin joutuu vähän askartelemaan. Halusin säilyttää alkuperäisen mittarikoneiston, mutta naamioida sen. Eihän siinä mitään järkeä ole, kun uuden mittarin saa muutamalla kympillä Kiinasta, mutta koskas näissä harrastuksissa järkeä olisi?
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Ai niin! Ne levy osat tuli siihen viereen.
-
ceevu
- Viestit: 1982
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
- Paikkakunta: jokela
Re: XT600 päivitystä
Aika makosan näköstä
Sorvautin hydstopin holkin verran pidemmäksi alaosastaan,joten ruoto tuli pohjalle kuten alunperinkin. Kuvakin on jossain teinifantin modernisointia säikeessä,josta varmaan saa käsityksenkin kun on samanlaisia osia kerran pyöritelly.
No eipäs ollukkaan siellä kun oli ihan t&n osiossa.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... me#p238089
Sorvautin hydstopin holkin verran pidemmäksi alaosastaan,joten ruoto tuli pohjalle kuten alunperinkin. Kuvakin on jossain teinifantin modernisointia säikeessä,josta varmaan saa käsityksenkin kun on samanlaisia osia kerran pyöritelly.
No eipäs ollukkaan siellä kun oli ihan t&n osiossa.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... me#p238089
-
Jartsa N
- Viestit: 120
- Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 8:59 pm
- Pyörä: ApriliaTuareg660 YamahaXT600 KTM EXC300
- Paikkakunta: Salo
Re: XT600 päivitystä
Tässä on välillä sairasteltu flunssaa, mutta taas päästiin vauhtiin. Tässä on väsäilty penkkiä.