Erakon xtz750 -90

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Pilssi
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

n.300-330km ja mennyt varatankille. Mulla on aina molemmat hanat auki.

Penkkiin päällistä:
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-3LD-Supe ... FQJYJkpVuw

Tässä imuventtiilien numerot:

2Kpl
SKU YAM-3LD-12111-02-00
PRODUCT
Yamaha 3LD-12111-02-00 Valve, Intake; 3LD121110200

_______________________________________________________________________________
4Kpl
SKU YAM-3LD-12112-02-00
PRODUCT Yamaha 3LD-12112-02-00 Valve, Intake 2; 3LD121120200

_______________________________________________________________________________
Ventiilin suojakumit.
10Kpl
SKU YAM-51Y-12119-00-00
PRODUCT Yamaha 51Y-12119-00-00 Seal,Valve Stem; 51Y121190000

Partpak.com tuli itse romut tilattua vuosi sitten.


Muusta ei tämän hetken tietoa olekkaan.
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Pilssi kirjoitti:n.300-330km ja mennyt varatankille. Mulla on aina molemmat hanat auki.

Penkkiin päällistä:
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-3LD-Supe ... FQJYJkpVuw

Tässä imuventtiilien numerot:

2Kpl
SKU YAM-3LD-12111-02-00
PRODUCT
Yamaha 3LD-12111-02-00 Valve, Intake; 3LD121110200

_______________________________________________________________________________
4Kpl
SKU YAM-3LD-12112-02-00
PRODUCT Yamaha 3LD-12112-02-00 Valve, Intake 2; 3LD121120200

_______________________________________________________________________________
Ventiilin suojakumit.
10Kpl
SKU YAM-51Y-12119-00-00
PRODUCT Yamaha 51Y-12119-00-00 Seal,Valve Stem; 51Y121190000

Partpak.com tuli itse romut tilattua vuosi sitten.


Muusta ei tämän hetken tietoa olekkaan.
Kiitän , nyt pääsi vähän ventiilien jäljille.
Partpak vei jollekkin marihuana sivulle mutta löysin sinne osoitteeseen s kirjaimen lisää enkä tilannu ruohoa.

Täytynee tilata jotain muutakin samalla jos postit on tuota luokkaa.


Kahtelin noita penkinsuojia jo itekkin mutta kun ei lontoon osaaminen rittäny että mitäköhän materiaalia nuo on.Leatherista yms ei puhuta mitään.



-vk-
Aatos
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:57 am
Pyörä: Moto Guzzi V85TT

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja Aatos »

Onko tuttu sivusto? Eli japsi osaa.
https://www.motorcyclespareparts.eu
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Aatos kirjoitti:Onko tuttu sivusto? Eli japsi osaa.
https://www.motorcyclespareparts.eu
ei ollut tuttu. Tuoltakin kuvista näkee että multa puuttuu jotkut holkit swingin laakeroinnista.
Täytyy vähä mittailla josko laittas ylimääräisen(t)laakerin. Toiselle puolen ainakin sopii.Sorvilla tekee sitte holkin. Alkuperäisen pituus oli hyvä löytää jostain
niin pääsee vähemmällä mittailulla. Aikoinaan koeajolla ennen pyörän purkua oli väljän oloinen ajokokemus, tiedä sitte johtuuko tuosta.



-vk-
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Pilssi kirjoitti:n.300-330km ja mennyt varatankille. Mulla on aina molemmat hanat auki.

Penkkiin päällistä:
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-3LD-Supe ... FQJYJkpVuw

Tässä imuventtiilien numerot:

2Kpl
SKU YAM-3LD-12111-02-00
PRODUCT
Yamaha 3LD-12111-02-00 Valve, Intake; 3LD121110200

_______________________________________________________________________________
4Kpl
SKU YAM-3LD-12112-02-00
PRODUCT Yamaha 3LD-12112-02-00 Valve, Intake 2; 3LD121120200

_______________________________________________________________________________
Ventiilin suojakumit.
10Kpl
SKU YAM-51Y-12119-00-00
PRODUCT Yamaha 51Y-12119-00-00 Seal,Valve Stem; 51Y121190000

Partpak.com tuli itse romut tilattua vuosi sitten.


Muusta ei tämän hetken tietoa olekkaan.

Onko tietoa tai muisteloa että mitä luokkaa loppusumma tulee olemaan. Itellä ei ole tämän hetken käsitystä alveista ja tulleista. Postikulut olis näköjään 50e
Mietin vähän jo rosteriventtiilivaihtoehtoa. Menee vaan sitte melkeimpä ohjuritkin vaihtoon.

-vk-
Avatar
Pilssi
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Vuosi sitten imuventtiilien ja suojakumien hinnaksi tuli 140$
Postikuluja tuli 73,35

Muusta ei ole dataa, mutta tästä pääsee hiukan jyvälle mitä se voisi olla http://tullau.tuu.fi/index.php

Kannattaa olla tarkkana mitä siellä ostoskorissa on kun tekee maksun. Itse kun etsin oikeita osia niin lisäilin ja poistelin osia ostoskorista. Noh selain niitä sitten muisteli itekseen ja tuli tilailtua ylimääräisi varaosia, mutta eipä tuo enää v****a :mrgreen:
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Etuputkien haitarit saapuivat. Emäputken laakerit asennettu, virtalukon kiinnityksen kierre korjattu.Imuventtiilit tulossa tullista. Katteista hiottu teipit pois.
Liitteet
kawa1.jpg
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Kelit ei oikein inspiroi. Pikkusen etenee silti.

Sylinterit+ männät kävi ultraäänipesussa
pakosarja puhallettu ja sprayatty
imuventtiilit saaapui tullista
Imukauloja soviteltu kanaviin...jonkun verran on pykälää.

-vk-
Liitteet
yama225.jpg
yama224.jpg
yama223.jpg
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Pientä zoomailua. TDM 850 4tx koneen sylinterit ja männät (35 000km) ebaysta satasella posteineen.

-vk-
Liitteet
yama44.jpg
yama43.jpg
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Kansi kotiutui koneistamolta. Oli ollut aavistuksen kuopalla hitsauksen kohdasta.

Kohta saa vallata keittiön pöydän ja rehata venttiilijousipuristimen ja rakotulkit sisälle.


-vk-
Liitteet
kansixtz.jpg
Avatar
Pilssi
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Yx ukko oli tehnyt kerran naapurin autoon kansiremontin. Oli putsaillut viimesenpäälle kaikki kolot tulpanreikiä myöden. Homma oli paketissa ja auto pelasi hienosti. Noh naapuri oli joskus aikojen päästä soitellut ihmeissään. Hän oli meinannut vaihtaa tulpat. Kolme neljästä oli poikennut. Siitä lähtien on ukko käyttänyt jotain liukastetta tulpissa kun on reikiä liuotinpessyt. Eli näinkin voi käydä.
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Kyllähän näissä joskus sattuu ja tapahtuukin. Itellä ongelma on usein osapuolella jos on pitkä rojekti. Esim nytte löytyi venttiiliosien mukana samasta laatikosta 3 aluslevyä, jotka aiheuttaa
pientä päänvaivaa että mistäköhän on. Yamahan kirja on ollut kuukauden matkalla ebaysta, mahtaako ikinä tullakkaan... aattellin että jos oli paremmat "räjäytyskuvat" kun PDF opuksessa.

Mäntiä irrottaessa lensi männäntapin lukkojousi kohtuu iloisesti toiseenpäähän tallia. löytyi kuitenkin. Tosin TDM koneen männissä tuli lukkojouset mukana kans.

Kansi on keittiön pöydällä.eilen tuli asennettua varren kumit ja jos saa tänään töissä hitsattua venttiilijousipuristimeen yhden raudan niin että puristin pysyy pystyssä niin vois olettaa
että pääsee viikonloppuna mittailemaan venttiilinvälyksiä. Voi olla että menee kaikki palat uusiksi.
Liitteet
yamaprikat.jpg
tmckeown
Viestit: 88
Liittynyt: La Joulu 26, 2015 2:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger T-400

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja tmckeown »

Moi,

Täältä löytyy ihan hyvät kuvat kanssa:

http://www.yamaha-ersatzteil.de/index.php ja täältä kotimaisella
http://www.yamaha-motor.eu/fi/services/ ... index.aspx

Timo
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Tuli värkättyä tuommonen lohkolämmitin tai siis vesiletku lämmitin. . Tiiveystesti on vielä tekemättä.

Eturattaan mutteri taisteltu auki. Perjantaina vois tilata ketju-rataspaketin niin saa pujottaa
josain vaiheessa samalla ku laittaa koneen ja taka-akselin.
Liitteet
defa.jpg
gaagamel
Viestit: 67
Liittynyt: To Kesä 26, 2014 3:54 pm
Pyörä: xtz750 -90
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: Erakon xtz750 -90

Viesti Kirjoittaja gaagamel »

Välillä tulee jopa semmoinen tunne että rojekti jopa vähän etenee...

Heiveröisen aavistuksen pikkuriikkisen hitusen verran tuoksahtaa bensa kämpässä ku bensalla lopuksi
pesin moottorin tallissa. Hyvä tuoksu ei siinä mitään..
Liitteet
yama233.jpg
yama234.jpg
yama232.jpg
yama231.jpg
Vastaa Viestiin