Dassault.n puuhia vol.3. CRF250L 2019

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 589
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Dassault.n puuhia vol.3. CRF250L 2019

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Elikkäs kampe päivitty vain 30 vuotta tuoreempaan ja puolta kevyempään. Tuon edellisen matkakamppeen kanssa alkoi olla pelko, et kun se kaatuu niin miten sen saa yksin ylös :?: Ei ollut enää ajaminen itsestään hauskaa :(
Ehdin jo käväsemään Tenere-rallissa SiKu-moto.lla ja tuli mittariin 1118km. Ensimmäinen tyrmistys oli, että tankilla saa olla koko ajan. Siis 7.8l tankkiin eli n. 200km.
Onneksi oli kannu mukana niin pääsi hieman pidempää siirtymää.
Tuolla reissulla sitten tuli muitakin hauskuuksia ilmi. Tavarateline päätti ravistaa kiinnityspultit irti ja koko roska laukkuineen ja polttoainekannun kanssa lenteli pitkiinsä teitä. Ei huva :?

Eli parannettavaa löytyy. Ensimmäisenä lähti mörkötankki jo tulemaan italiasta.
Keulaan täytyisi laittaa jonkun näköinen rally tower. Vinkkejä saa antaa mistä löytyisi kohtuu hintaisia.
Tavaratelineelle pitäisi saada isompi kiinnityslevy tai sitten joku järkevämpi teline. 21 brothers.lta katoin jo pehmeitä laukkujakin.

Loppupelissä hauska kampe. Kevyt, ketterä ja valmiiksi jo piristetty (550 performace ecu, yms...). Takajousi vaihdettu ja keulassa jäykemmät öljyt.
Kyllä se siitä...
Avatar
Jussi_S
Viestit: 781
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 1:16 pm
Pyörä: XRV 750 Africa Twin, WR250
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Dassault.n puuhia vol.3. CRF250L 2019

Viesti Kirjoittaja Jussi_S »

Onnea uudelle pyörälle ja hauskoja sekä turvallisia ajoja! 8)
AT -95
Avatar
Dassault
Viestit: 589
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia vol.3. CRF250L 2019

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tuumasta toimeen. Alkuperäinen tankki kun on tilavuudeltaan vaatimaton 7.8l niin rangea pitää saada lisää. Joten 12.5l möhkötankki tilaten suoraan Acerbis.n verkkokaupasta. Viiteen päivään saapui perille ja oli siinä suomen postikin välissä joten ihmeenä noin nopeaa saapumista paketille voi pitää.
Sitten se asennus:
Ohjeet olikin yllättävän hyvät. Vanhasta tankista piti siirtää polttoainepumppu ja muutama pusla uuteen tankkiin. Eniten päänvaivaa aiheutti sivukatteiden kiinnitysrautojen muutos, mutta pienellä hienosäädöllä nekin löysi paikkansa.
Ei tuo lopputulema ole ollenkaan pahan näköinen
Liitteet
Möhkötankki paikallaan
Möhkötankki paikallaan
Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin