Karmoliksen DRZ
Valvoja: Moderaattorit
Tuonti kolmansista maista(esim. USA) tuote + postit + tulli josta alvi = kannettavat verot yhteensä ja jos alle 10e niin ei kanneta. Näin se menee eikä ole mikään uusi juttu!!
Toisesta EU-maasta tilatusta tavarasta ei tarvi maksaa tullia. Mutta EU:n veroalueeseen kuulumattomilta alueilta tilatessa täytyy alvi maksaa (esim. Brittien Kanaalisaaret)
Loppulaskun 10 een raja ei päde valmisteveron alaisiin tuotteisiin(viinat, tupakit). Mutta tämäkään ei ole mikään uudistus.
Toisesta EU-maasta tilatusta tavarasta ei tarvi maksaa tullia. Mutta EU:n veroalueeseen kuulumattomilta alueilta tilatessa täytyy alvi maksaa (esim. Brittien Kanaalisaaret)
Loppulaskun 10 een raja ei päde valmisteveron alaisiin tuotteisiin(viinat, tupakit). Mutta tämäkään ei ole mikään uudistus.
Joo joo, nyt toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä.Tomi kirjoitti:Tuonti kolmansista maista(esim. USA) tuote + postit + tulli josta alvi = kannettavat verot yhteensä ja jos alle 10e niin ei kanneta. Näin se menee eikä ole mikään uusi juttu!!
Ennen:
Tuonti kolmansista maista
(tuote + postit) * 0.037 (siis tulli 3,7%, moponosista nyt puhutaan) = X eli tullimaksun määrä
(X+tuote+postit) * 0.22 (eli alv) = Y
X + Y = maksetaan valtiolle (olettaen että X+Y on enemmän kuin 10e siis, eli just niin kuin yllä mainitsit)
Nykyään:
X + Y = Maksetaan valtiolle, olettaen että sekä X että X+Y on enemmän kuin 10e.
Jos siis X on alle 10e, mutta X+Y on yli 10e, maksetaan pelkästään Y, kunhan Y>10e.
Tossa vähän osviittaa millaseks acerbiksen poijjaat on kuvitelleet suzukin keltasen

Ei se paljoo pielessä oo, ja kun tankki on matta niin se väriero jotenkin haittaa vähemmän.. Bensan määrän pitäis näkyä tankin läpi. Tai nyt ei näy kun sitä ei ole..

Kuva vääristää, luonnossa värieroa ei ole noin paljoa.
Viikonloppuna kai pääsee jo asentamaankin.

Ei se paljoo pielessä oo, ja kun tankki on matta niin se väriero jotenkin haittaa vähemmän.. Bensan määrän pitäis näkyä tankin läpi. Tai nyt ei näy kun sitä ei ole..

Kuva vääristää, luonnossa värieroa ei ole noin paljoa.
Viikonloppuna kai pääsee jo asentamaankin.
Viimeksi muokannut karmolis, Ti Tammi 09, 2007 9:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tais olla se Clarke joka on se törkykorkea, ja se on muistaakseni 15 litraa.TomiKoo kirjoitti:Näyttää upealta! Ei ole korkin kohdalta niin törky korkea, kuin jokin toinen malli (16l IMS ehkä).
Mikäs tuon tilavuus on? Vajaa 15l? Miten paljon leveämpi tuo on, kuin orkkis? Oliko tuo halvin mitä löytyi? Et tainnut aiemmin mainita, mistä tilasit? TT? Muista käyttää molemmat tyhjänä vaa'alla, painoerokin kiinnostaa vaikkei sitä liene juurikaan!
Tuo taitaa olla yksi toive ensijoulun lahjalistalla, mustana...![]()
Tomi
PS: Sori kyselyikä, se on vaan jännä homma, että kun lukee / kyselee jenkkifoorumilla asioita saa kyllä vastauksia, mutta silti parhaan ja "luotettavimman" tiedon saa kun tuttu henkilö tekee ja kertoo oman mielipiteensä.
Toi on lappujen mukaan 16 litraa. IMS:n 16-litrainen on ihan normikorkuinen.
Sellanen pikku juttu että tuo Acerbiksen tankki on kuulemma "discontinued" eli jos niitä meinaa ameriikasta saada niin kannattaa pitää kiirettä (Noita keltasia oli 12 maahantuojalla jäljellä...)
TT Storen kautta tilasin ja maksoi n.240e kaikkineen. Tota ei vaan niiden listoilta löydy mutta kun otin siihen pääjehuun yhteyttä (Bryan Bosch) niin se hommasi mulle tollasen. Se Clarkehan on halvin. Mutta omaani en sellaista laita. Acerbiksen siksi, koska sen ulkonäkö-tilavuussuhde oli paras.
IMS:n 12-litrainen on paremman näköinen mutta eipä sillä paljoa lisätilavuutta tule.
Ilmeisesti on inan leveempi ku orggis, otan kuvia kun pääsen asennusvaiheeseen.
Noniin, nyt on päästy asentelemaan.
Tossa nyt vähän kuvia alkuun:
"on se flekti pakko ottaa pois"

PAIRin putkien takia se ei niin helppoo ollutkaan, flektin sisin kiinnityspultti oli vähän hankala irrottaa. Lähti kuitenkin ja nyt jo sopii paremmin:

Koesovitus (itse asiassa ihan hyvin mätsää värityskin):

Kauheesti kokeilin et onko se nyt sit paljonkin leveämpi alkuperäistä. Tuntuu istuessa paljon kapeammalta miltä näyttää:

Ainootakaan tankissa olevaa kiinnityspistettä ei sitten voikaan ihan tosta vaan käyttää, vaan kaikkiin pitää ite tehdä kiinnitysraudat. Ajattelin kiinnittää tankin takaosasta ja jostain sivuilta. Joku pikasysteemi olis kuitenkin poikaa että sen sais joskus irtikin. Saa nyt nähdä mitä tulee keksittyä. Satulaa varten väsäsin jo sentään pidikkeen, siis samaan tyyliin kuin se penkki liu'utetaan vakiotankkiinkin. Hanoja en jaksanut vielä laitella enkä muutakaan sellasta, katotaan sitä sit myöhemmin. Torvelle pitää tosiaan paikka keksiä, sopii oikeestaan siihen alkuperäiselle paikalleen kunhan pikkasen lyhentää sitä kiinnitysrautaa tai tekee uuden sopivan sellasen. Flektiä on aika mahdoton asentaa, ainakaan sitä alkuperäistä. Vois kai tossa jotkut pienet tietokonetuulettimet mennä.
Tossa nyt vähän kuvia alkuun:
"on se flekti pakko ottaa pois"

PAIRin putkien takia se ei niin helppoo ollutkaan, flektin sisin kiinnityspultti oli vähän hankala irrottaa. Lähti kuitenkin ja nyt jo sopii paremmin:

Koesovitus (itse asiassa ihan hyvin mätsää värityskin):

Kauheesti kokeilin et onko se nyt sit paljonkin leveämpi alkuperäistä. Tuntuu istuessa paljon kapeammalta miltä näyttää:

Ainootakaan tankissa olevaa kiinnityspistettä ei sitten voikaan ihan tosta vaan käyttää, vaan kaikkiin pitää ite tehdä kiinnitysraudat. Ajattelin kiinnittää tankin takaosasta ja jostain sivuilta. Joku pikasysteemi olis kuitenkin poikaa että sen sais joskus irtikin. Saa nyt nähdä mitä tulee keksittyä. Satulaa varten väsäsin jo sentään pidikkeen, siis samaan tyyliin kuin se penkki liu'utetaan vakiotankkiinkin. Hanoja en jaksanut vielä laitella enkä muutakaan sellasta, katotaan sitä sit myöhemmin. Torvelle pitää tosiaan paikka keksiä, sopii oikeestaan siihen alkuperäiselle paikalleen kunhan pikkasen lyhentää sitä kiinnitysrautaa tai tekee uuden sopivan sellasen. Flektiä on aika mahdoton asentaa, ainakaan sitä alkuperäistä. Vois kai tossa jotkut pienet tietokonetuulettimet mennä.
Vähemmän sillä flektillä on käyttöä. Murehdi sitä sitten jos aihetta löytyy, turha siitä etukäteen on huolehtia.
Tarpeen huomaat siitä että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyy. Mulla ei ole kertaakaan syttynyt ja olen ajanut muistaakseni 3 kesää ilman flektiä. Myöskään töötillä ei ole mulla mitään käyttöä.
edit: no ehkä siellä pk-seudulla saattaa sittenkin olla käyttöä flektille kun siellä on risteyksissä niitä joulukuusenvaloja
Tarpeen huomaat siitä että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyy. Mulla ei ole kertaakaan syttynyt ja olen ajanut muistaakseni 3 kesää ilman flektiä. Myöskään töötillä ei ole mulla mitään käyttöä.
edit: no ehkä siellä pk-seudulla saattaa sittenkin olla käyttöä flektille kun siellä on risteyksissä niitä joulukuusenvaloja
tässä on yksi sivu mistä löytyy tankkien jälleenmyyjiä jos kiinnostaa.
http://www.coreracing.co.uk/aqualine.php
http://www.coreracing.co.uk/aqualine.php
Mä oon kyllä koittanut parhaani mukaan välttää taajamia, joulukuusenvaloja ja pikiteitä.Pasi kirjoitti:Vähemmän sillä flektillä on käyttöä. Murehdi sitä sitten jos aihetta löytyy, turha siitä etukäteen on huolehtia.
Tarpeen huomaat siitä että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyy. Mulla ei ole kertaakaan syttynyt ja olen ajanut muistaakseni 3 kesää ilman flektiä. Myöskään töötillä ei ole mulla mitään käyttöä.
edit: no ehkä siellä pk-seudulla saattaa sittenkin olla käyttöä flektille kun siellä on risteyksissä niitä joulukuusenvaloja
Thumpertalkkia ja E-mallin osakarttoja opiskelleena päätin kiinnittää seuraavasti:
Tankin etuosissa on pultinreijät johon kuuluis kiinni E-mallin tankinkiinnikkeet. TT:ssä joku kehui että pulttaa molemmin puolin kiinni jonkun reikävanteen joka menis sitten runkoputken ali ja näin pitäis tankin paikallaan. Mä taidan kokeilla sitä. Takakiinnike on E:ssä sellanen kumilenksu vaan, no mulla pitäis jossain tallin perukoilla olla sellanenkin valmiina vanhasta FZS600:stani joten käytän sitä.
Tankin etuosissa on pultinreijät johon kuuluis kiinni E-mallin tankinkiinnikkeet. TT:ssä joku kehui että pulttaa molemmin puolin kiinni jonkun reikävanteen joka menis sitten runkoputken ali ja näin pitäis tankin paikallaan. Mä taidan kokeilla sitä. Takakiinnike on E:ssä sellanen kumilenksu vaan, no mulla pitäis jossain tallin perukoilla olla sellanenkin valmiina vanhasta FZS600:stani joten käytän sitä.
No eipä ollu helppoo. Ihan turha koittaa mitään reikävannetta rungon läpi laittaa, siitä tulee vaan ihan paska. Laitoin nyt väliaikaisesti vaan nippusiteillä sieltä kiinni. Varmaan hommaan ne E:n tankin kiinnikkeet ni pääsee vähemmällä päänvaivalla.karmolis kirjoitti:Thumpertalkkia ja E-mallin osakarttoja opiskelleena päätin kiinnittää seuraavasti:
Tankin etuosissa on pultinreijät johon kuuluis kiinni E-mallin tankinkiinnikkeet. TT:ssä joku kehui että pulttaa molemmin puolin kiinni jonkun reikävanteen joka menis sitten runkoputken ali ja näin pitäis tankin paikallaan. Mä taidan kokeilla sitä. Takakiinnike on E:ssä sellanen kumilenksu vaan, no mulla pitäis jossain tallin perukoilla olla sellanenkin valmiina vanhasta FZS600:stani joten käytän sitä.
Taakse laitoin sen kumilärpykän kiinnikkeeks samaan tapaan ku E:ssäkin. Tosin SM:n rungossa ei sit ollutkaan mitään mihin ton kumilirun kiinnittäis joten alumiinilevystä sit vaan tein sellasen. Samaan vaivaan olis toki voinut tehdä sellasen T:n mallisen palikan jolla tankin olis voinu kiinnittää runkoon mut aattelin kuitenkin et tollanen pikalukkomainen ratkaisu on helpompi.
Töötin sai helposti melkein alkuperäselle paikalleen kun poras uuden reijän siihen kiinnitysrautaan.
Paan kuvia joskus illemmalla tai huomenissa.




