Karmoliksen DRZ

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tuonti kolmansista maista(esim. USA) tuote + postit + tulli josta alvi = kannettavat verot yhteensä ja jos alle 10e niin ei kanneta. Näin se menee eikä ole mikään uusi juttu!!
Toisesta EU-maasta tilatusta tavarasta ei tarvi maksaa tullia. Mutta EU:n veroalueeseen kuulumattomilta alueilta tilatessa täytyy alvi maksaa (esim. Brittien Kanaalisaaret)
Loppulaskun 10 een raja ei päde valmisteveron alaisiin tuotteisiin(viinat, tupakit). Mutta tämäkään ei ole mikään uudistus.
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Markka aikana tullilaskun kannossa raja oli 50 mk ja ku 2002 siirryttiin euroihin ni raja muuttu 10 egeen.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tomi kirjoitti:Tuonti kolmansista maista(esim. USA) tuote + postit + tulli josta alvi = kannettavat verot yhteensä ja jos alle 10e niin ei kanneta. Näin se menee eikä ole mikään uusi juttu!!
Joo joo, nyt toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä.

Ennen:
Tuonti kolmansista maista
(tuote + postit) * 0.037 (siis tulli 3,7%, moponosista nyt puhutaan) = X eli tullimaksun määrä

(X+tuote+postit) * 0.22 (eli alv) = Y

X + Y = maksetaan valtiolle (olettaen että X+Y on enemmän kuin 10e siis, eli just niin kuin yllä mainitsit)

Nykyään:

X + Y = Maksetaan valtiolle, olettaen että sekä X että X+Y on enemmän kuin 10e.

Jos siis X on alle 10e, mutta X+Y on yli 10e, maksetaan pelkästään Y, kunhan Y>10e.
Tomi
Viestit: 278
Liittynyt: La Syys 25, 2004 5:18 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Heh :D No nyt pääsin kärryille mitä tarkotat. 10een raja itessään ei ole uudistus mutta sen soveltaminen tulliin ja alviin on.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tossa vähän osviittaa millaseks acerbiksen poijjaat on kuvitelleet suzukin keltasen

Kuva

Ei se paljoo pielessä oo, ja kun tankki on matta niin se väriero jotenkin haittaa vähemmän.. Bensan määrän pitäis näkyä tankin läpi. Tai nyt ei näy kun sitä ei ole..

Kuva

Kuva vääristää, luonnossa värieroa ei ole noin paljoa.

Viikonloppuna kai pääsee jo asentamaankin.
Viimeksi muokannut karmolis, Ti Tammi 09, 2007 9:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

TomiKoo kirjoitti:Näyttää upealta! Ei ole korkin kohdalta niin törky korkea, kuin jokin toinen malli (16l IMS ehkä).

Mikäs tuon tilavuus on? Vajaa 15l? Miten paljon leveämpi tuo on, kuin orkkis? Oliko tuo halvin mitä löytyi? Et tainnut aiemmin mainita, mistä tilasit? TT? Muista käyttää molemmat tyhjänä vaa'alla, painoerokin kiinnostaa vaikkei sitä liene juurikaan!

Tuo taitaa olla yksi toive ensijoulun lahjalistalla, mustana... :wink:

Tomi

PS: Sori kyselyikä, se on vaan jännä homma, että kun lukee / kyselee jenkkifoorumilla asioita saa kyllä vastauksia, mutta silti parhaan ja "luotettavimman" tiedon saa kun tuttu henkilö tekee ja kertoo oman mielipiteensä.
Tais olla se Clarke joka on se törkykorkea, ja se on muistaakseni 15 litraa.

Toi on lappujen mukaan 16 litraa. IMS:n 16-litrainen on ihan normikorkuinen.

Sellanen pikku juttu että tuo Acerbiksen tankki on kuulemma "discontinued" eli jos niitä meinaa ameriikasta saada niin kannattaa pitää kiirettä (Noita keltasia oli 12 maahantuojalla jäljellä...)

TT Storen kautta tilasin ja maksoi n.240e kaikkineen. Tota ei vaan niiden listoilta löydy mutta kun otin siihen pääjehuun yhteyttä (Bryan Bosch) niin se hommasi mulle tollasen. Se Clarkehan on halvin. Mutta omaani en sellaista laita. Acerbiksen siksi, koska sen ulkonäkö-tilavuussuhde oli paras.

IMS:n 12-litrainen on paremman näköinen mutta eipä sillä paljoa lisätilavuutta tule.

Ilmeisesti on inan leveempi ku orggis, otan kuvia kun pääsen asennusvaiheeseen.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

karmolis kirjoitti:IMS:n 16-litrainen on ihan normikorkuinen
Juu, näin on. Se on alhaalta aika leveä mutta ainakaan minua se ei ole kiusannut. Olen tankannut IMSiin17 litraa, liekö pullistunut yksilö.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Noniin, nyt on päästy asentelemaan.

Tossa nyt vähän kuvia alkuun:

"on se flekti pakko ottaa pois"

Kuva

PAIRin putkien takia se ei niin helppoo ollutkaan, flektin sisin kiinnityspultti oli vähän hankala irrottaa. Lähti kuitenkin ja nyt jo sopii paremmin:

Kuva

Koesovitus (itse asiassa ihan hyvin mätsää värityskin):

Kuva

Kauheesti kokeilin et onko se nyt sit paljonkin leveämpi alkuperäistä. Tuntuu istuessa paljon kapeammalta miltä näyttää:

Kuva

Ainootakaan tankissa olevaa kiinnityspistettä ei sitten voikaan ihan tosta vaan käyttää, vaan kaikkiin pitää ite tehdä kiinnitysraudat. Ajattelin kiinnittää tankin takaosasta ja jostain sivuilta. Joku pikasysteemi olis kuitenkin poikaa että sen sais joskus irtikin. Saa nyt nähdä mitä tulee keksittyä. Satulaa varten väsäsin jo sentään pidikkeen, siis samaan tyyliin kuin se penkki liu'utetaan vakiotankkiinkin. Hanoja en jaksanut vielä laitella enkä muutakaan sellasta, katotaan sitä sit myöhemmin. Torvelle pitää tosiaan paikka keksiä, sopii oikeestaan siihen alkuperäiselle paikalleen kunhan pikkasen lyhentää sitä kiinnitysrautaa tai tekee uuden sopivan sellasen. Flektiä on aika mahdoton asentaa, ainakaan sitä alkuperäistä. Vois kai tossa jotkut pienet tietokonetuulettimet mennä.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vähemmän sillä flektillä on käyttöä. Murehdi sitä sitten jos aihetta löytyy, turha siitä etukäteen on huolehtia.

Tarpeen huomaat siitä että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyy. Mulla ei ole kertaakaan syttynyt ja olen ajanut muistaakseni 3 kesää ilman flektiä. Myöskään töötillä ei ole mulla mitään käyttöä.

edit: no ehkä siellä pk-seudulla saattaa sittenkin olla käyttöä flektille kun siellä on risteyksissä niitä joulukuusenvaloja
wertty
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:29 pm
Pyörä: 625sxc moto

Viesti Kirjoittaja wertty »

tässä on yksi sivu mistä löytyy tankkien jälleenmyyjiä jos kiinnostaa.
http://www.coreracing.co.uk/aqualine.php
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Pasi kirjoitti:Vähemmän sillä flektillä on käyttöä. Murehdi sitä sitten jos aihetta löytyy, turha siitä etukäteen on huolehtia.

Tarpeen huomaat siitä että jäähdytysnesteen merkkivalo syttyy. Mulla ei ole kertaakaan syttynyt ja olen ajanut muistaakseni 3 kesää ilman flektiä. Myöskään töötillä ei ole mulla mitään käyttöä.

edit: no ehkä siellä pk-seudulla saattaa sittenkin olla käyttöä flektille kun siellä on risteyksissä niitä joulukuusenvaloja
Mä oon kyllä koittanut parhaani mukaan välttää taajamia, joulukuusenvaloja ja pikiteitä.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Thumpertalkkia ja E-mallin osakarttoja opiskelleena päätin kiinnittää seuraavasti:

Tankin etuosissa on pultinreijät johon kuuluis kiinni E-mallin tankinkiinnikkeet. TT:ssä joku kehui että pulttaa molemmin puolin kiinni jonkun reikävanteen joka menis sitten runkoputken ali ja näin pitäis tankin paikallaan. Mä taidan kokeilla sitä. Takakiinnike on E:ssä sellanen kumilenksu vaan, no mulla pitäis jossain tallin perukoilla olla sellanenkin valmiina vanhasta FZS600:stani joten käytän sitä.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

karmolis kirjoitti:Thumpertalkkia ja E-mallin osakarttoja opiskelleena päätin kiinnittää seuraavasti:

Tankin etuosissa on pultinreijät johon kuuluis kiinni E-mallin tankinkiinnikkeet. TT:ssä joku kehui että pulttaa molemmin puolin kiinni jonkun reikävanteen joka menis sitten runkoputken ali ja näin pitäis tankin paikallaan. Mä taidan kokeilla sitä. Takakiinnike on E:ssä sellanen kumilenksu vaan, no mulla pitäis jossain tallin perukoilla olla sellanenkin valmiina vanhasta FZS600:stani joten käytän sitä.
No eipä ollu helppoo. Ihan turha koittaa mitään reikävannetta rungon läpi laittaa, siitä tulee vaan ihan paska. Laitoin nyt väliaikaisesti vaan nippusiteillä sieltä kiinni. Varmaan hommaan ne E:n tankin kiinnikkeet ni pääsee vähemmällä päänvaivalla.

Taakse laitoin sen kumilärpykän kiinnikkeeks samaan tapaan ku E:ssäkin. Tosin SM:n rungossa ei sit ollutkaan mitään mihin ton kumilirun kiinnittäis joten alumiinilevystä sit vaan tein sellasen. Samaan vaivaan olis toki voinut tehdä sellasen T:n mallisen palikan jolla tankin olis voinu kiinnittää runkoon mut aattelin kuitenkin et tollanen pikalukkomainen ratkaisu on helpompi.

Töötin sai helposti melkein alkuperäselle paikalleen kun poras uuden reijän siihen kiinnitysrautaan.

Paan kuvia joskus illemmalla tai huomenissa.
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Kuvia.

Kaunis satulan koukku..

Kuva

Töötin uudelleensijoittelua:

Kuva

Kuva

Kumilärpykkä tankin takakiinnikkeenä:
Kuva
karmolis
Viestit: 1316
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Kestääköhän tollaset DukeII:n vanteet yhtään mitään?

Kuva
Lukittu