Suzuki DR750 S -89

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

aapo kirjoitti:Venttiilit menee kanssa uusiksi ja jotain tuolle kannellekkin voi teherä...

Ehdotuksia sylinterin poraukseen ja kannen laitoon välillä Espoo Hyvinkää?

-aapo
Noniin, nyt on sitten nämä venttilitkin tilattu...
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Heh, vähäkö varmaan ärsyttää "ku tua ei saa mitää aikaaseksi"
Nytoin tullu hesslerin pilotti sarian mäntä; 107mm ja renkaat. No ei tällä kiirus ku on hankittu '62 talo MOPOtallilla.
Nyt laulaa vähän aikaa hilti, ei DR.

Kyllä tää tästä.
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Venttilit on nyt sittten kanssa. Soimoin kaikki tiivisteet. Nyt vaan enää pitäisi saada huonekalut pois tallista, että tulisi pyörälle tilaa...

-aapo
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Nyt mahtuu talliin muutakin kuin romua. Romua sielä tietenkin vielä on, eihän se muuten olisi talli...

Kuva

jos nyt sitten alkais laittamaan nipuun pikku hiljaa...

Kuva

-aapo
-too Big to fail-
Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Laitetaanpas tähän ketjuun velipojan puolesta tietoa, että sillä olisi
projektiksi joutilas Suzuki DR 750, vm 1989.

Konetta pitäisi askarrella, viime kesänä kuului käynnistyksen yhteydessä alakerrasta epämääräinen ääni ja tarkastelun yhteydessä öljyn seasta löytyi "jotain", simmirenkaan pala tmv. Kone käy mutta ääntää. Yläkerta koneesta on rempattu jokin aika sitten ja muutenkin ihan ajokuntoinen mopo, suoraan ajosta.

Hintaa tällä projektilla voisi olla kuutiomäärän mukaisesti 750 euroa. Pyörä sijaitsee Suonenjoella ja tarkempia tietoja voi kysyä Markulta numerosta nolla viisisataa 674 144.
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

MTRO kirjoitti:Laitetaanpas tähän ketjuun velipojan puolesta tietoa, että sillä olisi
projektiksi joutilas Suzuki DR 750, vm 1989.

Konetta pitäisi askarrella, viime kesänä kuului käynnistyksen yhteydessä alakerrasta epämääräinen ääni ja tarkastelun yhteydessä öljyn seasta löytyi "jotain", simmirenkaan pala tmv. Kone käy mutta ääntää. Yläkerta koneesta on rempattu jokin aika sitten ja muutenkin ihan ajokuntoinen mopo, suoraan ajosta.

Hintaa tällä projektilla voisi olla kuutiomäärän mukaisesti 750 euroa. Pyörä sijaitsee Suonenjoella ja tarkempia tietoja voi kysyä Markulta numerosta nolla viisisataa 674 144.
Siitä jollekkin rojekti! Itellä on jo yksi lauennut 800 kone hyllyssä (tosin olen siitä mielenhäiriössä vuosia sitten myynyt kannen jolle olis nyt tarvetta). Seuraavaksi pitää ostaa taloon uudet salaojat. mopo-osat siihen asti no-no :)

-aapo
-too Big to fail-
ceevu
Viestit: 1982
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Paikkakunta: jokela

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja ceevu »

kovasti koitan sitä kummille kaupitella,on niin säälitävän näköstä kun kaksmetrinen vanha ukko ajaa piikkisellä freccialla...kun halvalla sai...
Jarno B
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 9:46 pm
Pyörä: KTM 525mxc, Yamaha IT200, Honda CBR1000F
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja Jarno B »

No niin, Oulunsaloon rantautu kyseinen projekti eilen. Saapas nähä mitä kone on syöny.
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Jarno B kirjoitti:No niin, Oulunsaloon rantautu kyseinen projekti eilen. Saapas nähä mitä kone on syöny.
Magneeton poski auki niin näyt jo jotain. Toimiiko startti? Hyvällä tuurilla on lauennut vaan se startin ratas.
Pohjasta kannatta avata se kupi. Sinne kertyy "ylimääräiset"
Jos on kovasti metallipalaa niin kannattaa pistää vaan kone halaki. Vaihtelee laakeria ym. jos kerran yläkerta on kunnossa niin ei tuo alakerran remppa paljoa ole jos laakereilla selviää. Ehkä :lol:
Melkein kaikki löytyy normilaakereina.

-aapo
-too Big to fail-
Jarno B
Viestit: 5
Liittynyt: To Maalis 06, 2014 9:46 pm
Pyörä: KTM 525mxc, Yamaha IT200, Honda CBR1000F
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja Jarno B »

Molemmat posket auki eikä mitään ihmeellistä näkyny eli taitaa mennä halkasu hommiksi :D
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Nojoo... pientä kulumaa

Kuva
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Nyt odotellaan sitten ohjureita kanteen kun ei niitä tajunnut venttiilien kanssa tilata.
Saa sitten joku ammattimies katella tuon kannen läpi ja sovitella venttiilit siihen.
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Kansi on nyt sielä ammattiemiehellä. Nyt löyty "uusi" startti, jäähdytin ja ilmansuodattimen kotelo. Startin vaihto ja noilla muilla pits jotain viritellä. Suizat on kovinlämpösiä ja kovin helposti ja tiukasti menee bigin kolmion mallinen filtteri tukkoon. Jos joku on jotain kokeillut niin kannattaa neuvoa :) Ajatuksena siis viritellä pestävä suodatin (pari valmiiksi pestyä voi olla laiskalla vaikka migrip pussissa mukana) tai jotain sinne päin.

-aapo
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Oli mulle ihan usi tuttavuus tämä tälläinen sokka. Näppärä tuo oli kun vaan hoksasi sen työkalun pussissa...

Kuva

Ja osia odotellassa kunnostettiin tämmöinen italiaano työmatkoja varten.... 60km suuntaansa, jos joskus ajelis. Samaa hyvää -89 mallia kuins DR:kin

Kuva

Ja siellähän se könnöttää... toivottavasti meni oikein :)

Kuva

Jospa sitä vain ehtisi hakea sen kannen ja laitella. Alkaa kesä kurkkia siihen malliin. SItten Seuraavaksi pitäisi sähköjä tehdä tähän staattoriin. Sitä tullut vähän lykättyä....
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR750 S -89

Viesti Kirjoittaja aapo »

Kun on todistetusti ajossa ja toimii, niin laitetaan muutamia kuvia viime "huolloista"

Joo, loppu sitten ne varastaattorit munkin hyllystä. Keväällä piti käämiä uusi, ihan orkkis -89 runkoon.
Lankaa ja ohjeet netistä ja laminointihartsia ja teflonteippiä biltemasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä oli ihan hauska harjoitus.

Kuva

Ihan kaikkia holkkeja ei enää keulaan saa, mutta peintä huoltoa.
Bauhausin avaustyökalu
Kuva

Kuva

Ameriikan ihme sisään

Kuva

Starttia piti hoivata

Kuva

Kuva

Vaaralliset takatapit pois, samalla maailman painavin rekkariteline, nämä yhteensä melkein - 5kg

Kuva

Uusi ja hyvä tulee alumiinista, ledeistä ja lumilapiosta.

Kuva

Sitten bilteman roadbooktelineelle paikka. Vanhassa bigissä on sopivasti putket mihin voi laittaa 12mm alumiinitangosta väännetyn telineen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Oikein hyvä harrastus on tämä :lol:
-too Big to fail-
Vastaa Viestiin