Ikinä en o millään takarenkaalla päässyt 9tkm. MotoZ olis menny, mut 8600km kohdalla heitin mäkeen ku oli paska ajaa kulmikkuuden takia.JKon kirjoitti: ↑Ke Maalis 10, 2021 12:43 pm oli E07+ teneressä takana noin 9000km. Ihan hyvä jokapaikan rengas mutta hiekkatiellä mutkissa varsinkin loppuvaiheessa alkoi pelottaa että perä lähtee alta. Pitkälle reissulle ihan jees ja asfalttiajossa mukava ja hiljainen. Ei yllätyksiä asfaltilla itsellä ja tuli ajettua kaikenlaisissa olosuhteissa. Toki olen varovainen kuski. Halpuus iso plussa. Ehkä laitan toistekkin nyt meni dunlop trailmax mission taakse.
Mitas
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitas
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Mitkä on vaikutelmat renkaista ja miten hyvin E12 istuu leveälle vanteelle?Samppahoo kirjoitti: ↑Pe Huhti 02, 2021 3:18 pm Nyt meni T7:aan E-13 eteen paikalleen, E-12 oli jo loppuvuodesta alla reilun 1500 km. Takakumina olen tykästynyt tuohon. Kulunut maltillisesti ja tosi tasaisesti. Painetta on ollut 1,8 bar. Edessä oli c-17 alla tuon 1500 km. Sivunappulat hupenivat assulla ajossa liiaksi, ei pysynyt pyöreänä. Muuten ihan ok kumi oli. Kilometreistä noin puolet päällystetyllä pinnalla. Katsotaan miten tuo E-13 lähtee pyörimään.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Hommasin C-17:n, C-02:n ja E-12:n ja E-12 on järkky leveä C-02:een verrattuna, joka sekin on 130 mm leveä 2,5" vanteella nappulan reunasta reunaan. Tällä perusteella E-12 on sopii varmaan paremmin leveälle vanteelle kuin 690:n 2,5" kapealle. Kokoeroa kuvassa tosin korostaa, että E-12 on aika leveänä ja C-02 kohtuu litussa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
- Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mitas
E12 istuu t7:n vanteelle tosi hyvin, muoto pysyy luonnollisena. E12 ollut nyt noin 3000 km alla. Pintaa nyt jäljellä noin 9 mm, joten kesto vaikuttaa varsin mukavalta. Muutenkin olen tykästynyt tuohon. Asfaltillakin hyvä kanttailla. E13 etunen menee kanssa ihan hyvin. Se on ehkä hieman kapeampi toimivuudeltaan kuin takakumi. Asfaltilla hitusen uraherkkä, mutta on rauhoittunut 1600 km:n aikana. Uskoisin seuraavankin takakumin olevan E12. Eteen koitan sen kaveriksi jossain kohtaa wildiä.Koheltaja kirjoitti: ↑La Touko 15, 2021 8:28 pmMitkä on vaikutelmat renkaista ja miten hyvin E12 istuu leveälle vanteelle?Samppahoo kirjoitti: ↑Pe Huhti 02, 2021 3:18 pm Nyt meni T7:aan E-13 eteen paikalleen, E-12 oli jo loppuvuodesta alla reilun 1500 km. Takakumina olen tykästynyt tuohon. Kulunut maltillisesti ja tosi tasaisesti. Painetta on ollut 1,8 bar. Edessä oli c-17 alla tuon 1500 km. Sivunappulat hupenivat assulla ajossa liiaksi, ei pysynyt pyöreänä. Muuten ihan ok kumi oli. Kilometreistä noin puolet päällystetyllä pinnalla. Katsotaan miten tuo E-13 lähtee pyörimään.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Wild oli tarkoitus laittaa eteen mutta saatavuus on nolla. E12/E13 on Valmerilta loppu eikä uskaltanut luvata missä kuormassa niitä tulee lisää, tutulta löytyi setti joka on nyt mulle varattu, laitan alle kesälomille kun tulee enemmän ajettua soralla. Toinen mikä on alkanut kiinnostamaan on E10 eteen ja E09 taakse, molemmat keltaisella seoksella. Harmi että E-09 etusen nappulan korkeus on jätetty onnettoman matalaksi soraa ajatellen, asfaltilla on ihan toimiva rengas.
Renkaita etsiessä olen selannut monet verkkokaupat ja kaikissa sama ilmiö, sorakelpoiset adve eturenkaat loppu monesta paikasta, takarenkaita vielä löytyy. Näyttää siltä että korona alkaa vaikuttamaan myös renkaiden saatavuuteen ja oletan että kohta hinnat lähtee nousuun, teräksen ja puutavaran tukkuhintoihin on ennustettu 2-3x hinnan nousua. Nyt on hyvä hetki ostaa renkaita varastoon jos sinne vielä mahtuu ja lompakossa on ylimääräistä, saatavuudet tuskin paranee lähiaikoina, eikä hinnat mene ainakaan alaspäin.
Renkaita etsiessä olen selannut monet verkkokaupat ja kaikissa sama ilmiö, sorakelpoiset adve eturenkaat loppu monesta paikasta, takarenkaita vielä löytyy. Näyttää siltä että korona alkaa vaikuttamaan myös renkaiden saatavuuteen ja oletan että kohta hinnat lähtee nousuun, teräksen ja puutavaran tukkuhintoihin on ennustettu 2-3x hinnan nousua. Nyt on hyvä hetki ostaa renkaita varastoon jos sinne vielä mahtuu ja lompakossa on ylimääräistä, saatavuudet tuskin paranee lähiaikoina, eikä hinnat mene ainakaan alaspäin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mitas
Tuossa E-12:ssa renkaan merkinnät eivät vastaa todellisia mittoja. Aikoinaan tilasin 140/80-18 niin renkaan leveys oli 160mm. Ei olisi sopinut pyörimään Hussessa (ketjusuoja menisi rikki) jos olisi millään saanut väännettyä sen kapealle vanteelle. Sisäleveyskin 19mm suurempi kuin samoilla merkinnöillä E-09:ssä.Jani M kirjoitti: ↑La Touko 15, 2021 8:43 pm Hommasin C-17:n, C-02:n ja E-12:n ja E-12 on järkky leveä C-02:een verrattuna, joka sekin on 130 mm leveä 2,5" vanteella nappulan reunasta reunaan. Tällä perusteella E-12 on sopii varmaan paremmin leveälle vanteelle kuin 690:n 2,5" kapealle. Kokoeroa kuvassa tosin korostaa, että E-12 on aika leveänä ja C-02 kohtuu litussa.
20210507_174133.jpg
Heikki
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Pari viikkoa sitten näin E-12:n 690:ssa alla, joten kyllä sen siihen pitäisi mahtua.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Tässä on ihan lottovoittajafiilis, kun onnistuin väijymään nettikaupasta mieleisen eturenkaan heti kun saivat sitä ensi kertaa puoleen vuoteen varastoon. Meni pari päivää ja taas myydään ei oota. Nyt rengasta löytyy joistain muista kaupoista mutta hinta on muuttunut 98e -> 150e/190e.Koheltaja kirjoitti: ↑Ma Touko 17, 2021 6:03 am Renkaita etsiessä olen selannut monet verkkokaupat ja kaikissa sama ilmiö, sorakelpoiset adve eturenkaat loppu monesta paikasta, takarenkaita vielä löytyy. Näyttää siltä että korona alkaa vaikuttamaan myös renkaiden saatavuuteen ja oletan että kohta hinnat lähtee nousuun, teräksen ja puutavaran tukkuhintoihin on ennustettu 2-3x hinnan nousua. Nyt on hyvä hetki ostaa renkaita varastoon jos sinne vielä mahtuu ja lompakossa on ylimääräistä, saatavuudet tuskin paranee lähiaikoina, eikä hinnat mene ainakaan alaspäin.
On kokonaiselle sukupolvelle uusi kokemus sellainen asia kuin inflaatio, joka saattaa tosissaan lähteä liikkeelle.
Tässä vielä kuva siitä väijymisen tuloksesta. AX41 ja Rally (ei STR)
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Itsellä ei oikein ole tiloja säilytellä kovin isoa rengasvarastoa, mutta tällä hetkellä on kumminkin karkeampia renkaita hankittuna arvoilta jollekin 13-14 tkm:lle eli 3 eturengasta ja 5 takarengasta. Se on aika maksimi, mitä saan mahtumaan.Koheltaja kirjoitti: ↑Ma Touko 17, 2021 6:03 am Renkaita etsiessä olen selannut monet verkkokaupat ja kaikissa sama ilmiö, sorakelpoiset adve eturenkaat loppu monesta paikasta, takarenkaita vielä löytyy. Näyttää siltä että korona alkaa vaikuttamaan myös renkaiden saatavuuteen ja oletan että kohta hinnat lähtee nousuun, teräksen ja puutavaran tukkuhintoihin on ennustettu 2-3x hinnan nousua. Nyt on hyvä hetki ostaa renkaita varastoon jos sinne vielä mahtuu ja lompakossa on ylimääräistä, saatavuudet tuskin paranee lähiaikoina, eikä hinnat mene ainakaan alaspäin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Jopolta tuli hyvä huomio jonka myös huomasin, monessa verkkokaupassa renkaiden hinnat on jo kaksinkertaistuneet. Toivottavasti on tilapäinen ilmiö ja hinnat tulee vakiintumaan entiselle tasolle kun pandemia alkaa helpottamaan, oletus.
Janilla on parempi tilanne kun mulla, juuri pyöräytin puolikuluneen STR:än taakse ja hyllyssä yksi uusi setti. Vielä pitäisi yksi etu ja kaksi takarengasta ostaa tälle kesälle.
Janilla on parempi tilanne kun mulla, juuri pyöräytin puolikuluneen STR:än taakse ja hyllyssä yksi uusi setti. Vielä pitäisi yksi etu ja kaksi takarengasta ostaa tälle kesälle.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mitas
Tai ainakin Bridgestonen sivuilla on ihan eri kuva renkaasta (tai ainakin näyttää nappula merkittävästi matalammalta kuin sinun kuvassa, jossa se on jo ihan oikean nappularenkaan näköinen... ):
Mika TA-91
Re: Mitas
Tämä kuuluisi tuonne AX41 ketjuun, mutta ihan normi 90/90-21 TL rengas. Nappulan korkeus n.8,2mm. Olen yhden 250km lenkin perusteella positiivisesti yllättynyt sorapidosta erilaisissa tilanteissa.Mika TA-91 kirjoitti: ↑To Touko 20, 2021 10:18 am Tai ainakin Bridgestonen sivuilla on ihan eri kuva renkaasta (tai ainakin näyttää nappula merkittävästi matalammalta kuin sinun kuvassa, jossa se on jo ihan oikean nappularenkaan näköinen... ):
pr154-detail_01.png