Mitas
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitas
Mitas E07+ tilattu tenereen taakse.Lähinnä siitä syystä että haluaa renkaan joka toimisi jotenkin joka paikassa ja ei olisi heti kulunut loppuun. Onko hyviä vai huonoja kokemuksia tästä renkaasta?
edit: Nojoo lueskelin vanhoja viestejä tuntuu olevan aika ristiriitasia kokemuksia. Moni noita kehunu mutta monella on kyllä huonojakin kokemuksia.
edit: Nojoo lueskelin vanhoja viestejä tuntuu olevan aika ristiriitasia kokemuksia. Moni noita kehunu mutta monella on kyllä huonojakin kokemuksia.
Re: Mitas
Takarengas kesti afrikaanossa 5300km ja eturenkaita meni siinä ajassa 2kpl. Toinen eturengas oli 09 ja toinen 07. Ehkä 07 etusella oolisi vielä tonnin ajellut, mut vaihtelin jo samaan syssyn senkin pois. Tuntui kuluvan asfaltilla pirun nopsaan.JKon kirjoitti:Mitas E07+. Moni noita kehunu mutta monella on kyllä huonojakin kokemuksia.
Laittelin kuitenni saman satsin uudelleen alle kun en muutakaan keksinyt.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Re: Mitas
Sehän oli pitkäikäinen. Piditkö matalia paineita vai miten se voi noin äkkiä loppua. Tuohan lähentelee nappularenkaan elinkaarta mitä tuo ei kuitenkaan muilta ominaisuuksiltaan lähentele.Tumpeelo kirjoitti:Takarengas kesti afrikaanossa 5300km ja eturenkaita meni siinä ajassa 2kpl. Toinen eturengas oli 09 ja toinen 07. Ehkä 07 etusella oolisi vielä tonnin ajellut, mut vaihtelin jo samaan syssyn senkin pois. Tuntui kuluvan asfaltilla pirun nopsaan.JKon kirjoitti:Mitas E07+. Moni noita kehunu mutta monella on kyllä huonojakin kokemuksia.
Laittelin kuitenni saman satsin uudelleen alle kun en muutakaan keksinyt.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Mitas
Peltsi kirjoitti:Sehän oli pitkäikäinen. Piditkö matalia paineita vai miten se voi noin äkkiä loppua. Tuohan lähentelee nappularenkaan elinkaarta mitä tuo ei kuitenkaan muilta ominaisuuksiltaan lähentele.
Paineet on ruukanneet olla siinä 2barin huitteilla. 07 eturenkaalla ajoin viimekesänä Uudeltamaalta Savukoskelle ja takaisin. Kilsoja tuli semmonen 2500 ja rengas oli ehkä kulunut ehkä 3/5 osaa. Olisi sillä vielä asfaltilla ajellut, mutta hiekalle ei tehnyt enää mieli mennä joten vaihtoon läks.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Mitas
Kaksi E07+ Dakar 150/70-18 takarengasta on ollut Pohjoismaisessa reissukäytössä kuorma päällä, arviolta 50/50 soraa ja asvalttia ilman ylenmääräisiä revittelyjä. Ensimmäisellä tuli 10000 ja toisella 9000 kilsaa. Molemmissa renkaissa on vielä pari milliä pintaa. Vertailun vuoksi perus E07:ssa on ollut vastaavien reissujen jälkeen vielä viitisen milliä pintaa. Suuria ajettavuus- tahi pitoeroja en näiden välillä löydä.
Plussalla mennään jatkossakin. Tai perus-07. Tai sit jotain muuta...
Etusena reissuilla on ollut Misukan Anakee Wild (90/90-21), joka kestää varmaan 15000 kilsaa.
Plussalla mennään jatkossakin. Tai perus-07. Tai sit jotain muuta...
Etusena reissuilla on ollut Misukan Anakee Wild (90/90-21), joka kestää varmaan 15000 kilsaa.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: Mitas
mitas e10 140/80-17 bmw f650 fundoro
+3tkm ja 60/40 assua ja soraa. kului alussa todella nopeasti ja nyt hieman hiljentynyt. oletin kyllä että kestää paremmin ja toki kyllähän tuolla varmaan sen ~5tkm ajaa viellä ellei 6kin.. jos tuo kuluminen hidastuu edelleen?
tilasin jo e07 seuraavaksi taakse joka lienee miun ajolle sitten kuitenkin sopivampi rengas?
edessä e10 mut sillä ei ookkaan kuin ~500km alla ja se nyt onkin uuden veroinen edelleen.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Toihan on jo vaihtokunnossa
Oliko kokemuksia E12/13 Rally Starsista? Eturengas näyttää ainakin mielenkiintoiselta. Voisi olla vaihtoehtona kesälomalle kun tulee ajettua enemmän soraa ja metsäteitä.
Oliko kokemuksia E12/13 Rally Starsista? Eturengas näyttää ainakin mielenkiintoiselta. Voisi olla vaihtoehtona kesälomalle kun tulee ajettua enemmän soraa ja metsäteitä.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Mites värikoodit oikein menee? Keltainen on kovempi ja vihreä pehmeämpi, mutta tarkoittaako tuo pelkästään renkaan runkoa, kumiseosta vai molempia?
E12/E13 on vihreä ja on TT renkaana pehmeällä rungolla. Jos myös kumiseos on pehmeämpää niin asfaltti kesto arveluttaa, sitä kun joutuu väkisinkin ajamaan. Hirveesti näistä ei tunnu maailmalla olevan kokemuksia.
E12/E13 on vihreä ja on TT renkaana pehmeällä rungolla. Jos myös kumiseos on pehmeämpää niin asfaltti kesto arveluttaa, sitä kun joutuu väkisinkin ajamaan. Hirveesti näistä ei tunnu maailmalla olevan kokemuksia.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Mitas
Katuenskarenkaista en tiedä mutta ainakin MX/CC/kisaenska kumeissa pehmenee kumiseos myös. Eli vihree (ja varsinkin tuplavihreeraitaiset) on kyllä selvästi pehmeenpiä ja lyhytikäisempiä kuin keltaraitaiset. Ero korostuu vielä lämpimällä kelillä.Koheltaja kirjoitti:Mites värikoodit oikein menee? Keltainen on kovempi ja vihreä pehmeämpi, mutta tarkoittaako tuo pelkästään renkaan runkoa, kumiseosta vai molempia?
.
Re: Mitas
Väriraidat kumeissa on vissiin jäänne Trelleborgin ajoilta, niitä pitää olla tai muuten kumi ei toimi
Mitaksen mantsakumeissa se meni alunperin niin että keltainen merkkasi pehmeämpää seosta, vihreä pehmeämpää seosta + pehmeämpää runkoa ja tuplavihreä pehmeämpää runkoa ja erikoispehmeää seosta. Vihreäraitaisissa rungoissa on käytännössä yks kudoskerros vähemmän.
Sit kun raidat levisi katukumeihin niin homma meni entistä kirjavammaksi: keltainen markkeeraskin lujempaa runkoa ja kovempaa seosta.
E-12:sta Mitas sanoo että siinä on ainoastaan pehmeämpi runko, seoksesta ei puhuta mitään. E-12/E-13 on tosin listattu rallikumiksi joten kymppitonnin asfalttikestävyys ei välttämättä ole ollut tuotekehityksen toivelistalla ykkösenä.
Mitaksen mantsakumeissa se meni alunperin niin että keltainen merkkasi pehmeämpää seosta, vihreä pehmeämpää seosta + pehmeämpää runkoa ja tuplavihreä pehmeämpää runkoa ja erikoispehmeää seosta. Vihreäraitaisissa rungoissa on käytännössä yks kudoskerros vähemmän.
Sit kun raidat levisi katukumeihin niin homma meni entistä kirjavammaksi: keltainen markkeeraskin lujempaa runkoa ja kovempaa seosta.
E-12:sta Mitas sanoo että siinä on ainoastaan pehmeämpi runko, seoksesta ei puhuta mitään. E-12/E-13 on tosin listattu rallikumiksi joten kymppitonnin asfalttikestävyys ei välttämättä ole ollut tuotekehityksen toivelistalla ykkösenä.
-
- Viestit: 2105
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
690:ssä on ollut eturenkaan C-21 nyt 2250 km, keskinappuloiden korkeus on 10 mm, eli vasta 2 mm on kulunut pois. Vaikuttaa kestävän siis pitkään ja takana saa ajaa varmaankin pari rengasta loppuun tämän kestoiän aikana. Tuntuma on vähän huono eikä pitokaan aina sellainen jota odottaisi, ja rengas luikertelee jonkun verran asfaltilla varsinkin urissa. Rengas on kuitenkin vanha ja kovettunut, joten ei voi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. C-21 on poistumassa Mitaksen mallistosta, mutta viime kesän perusteella C-17 oli kaikin puolin parempi ja sitä saa jatkossakin.
Takana on ollut C-02 1250 km, siitä on kulut 7,5 mm pois. Viime kesänä oli tämä myös alla ja kokemukset on nyt rutikuivalla kelillä samanlaiset, eli pito kovan pinnan päällä olevalla irtosoralla on vähän huonompi kuin monella muulla crossirenkaalla. Hyvin toimii kuitenkin muuten.
Takana on ollut C-02 1250 km, siitä on kulut 7,5 mm pois. Viime kesänä oli tämä myös alla ja kokemukset on nyt rutikuivalla kelillä samanlaiset, eli pito kovan pinnan päällä olevalla irtosoralla on vähän huonompi kuin monella muulla crossirenkaalla. Hyvin toimii kuitenkin muuten.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14