Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
tmstr
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 8:23 pm
Pyörä: KTM 250 EXC & KTM 790 Adventure
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja tmstr »

Itse olen ollut tyytyväinen rockrider mc23:en ja tilasin juuri uuden ja näitä lukiessani tajusinpa, että maksoin ihan liikaa yhdestä takarenkaasta: 108.43€ toimituskuluineen. No, virheistä oppii.
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Ite tilasin EF-07 Superin taakse ja unicrossin eteen. 130e postikuluineen. Jännä nähdä millanen toi EF-07 on ajaa E-09 jälkeen.
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

EF-07 Super on FIM-hyväksytty rengas endurokisoihin. Kesto Adven alla jäänee reilusti E-09:ää lyhyemmäksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Josasu »

Jani M kirjoitti:EF-07 Super on FIM-hyväksytty rengas endurokisoihin. Kesto Adven alla jäänee reilusti E-09:ää lyhyemmäksi.
No eiköhän siitä iloa tule sitten senkin edestä mitä kestää. Onneks oli aika halpa gummi ja jos miettii ettei tolla E-09 paljoo 3k enempää voi ajaa, kun taas hinnassa se on paljon kovempi kuin EF-07 niin voi mennä aika samoihin kustannusten kannalta.
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja suke62 »

09 ajelen hyvinkin 5tkm. kun en jatkuvasti sudittele mikä on aika turhaa. Olen ajanut tuhansia kilometrejä kaverin perässä, jonka kumit loppuu puolta nopeammin kuin omani :?: . Vauhdissa ei kyllä oleellista eroa ole ollut jollain on kivet vaan enemmän saaneet kyytiä.
Ja vauhti assulla on nappulan surma kantsii vähän funtsia ajonopeutta 90kmh. ok. mutta 150kmh. päreiksi menee ja nopeasti :wink:
Voin pistää kuvan n. 6000km. ajetusta 09 kun "saarelta" pääsen kotiin ;)
On vieläkin "turvallinen" niin maastossa kun :wink:
Hopis katsoin toin puheessa olleen renkaan kuvan ja se ei ole ison ja painavan pyörän rengas :|
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Tällä renkaalla on ajettu runsaat 6 tkm. ja nyt se menee hylkyyn :D
Liitteet
09 yli 6 tkm..jpg
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Näin viime yönä unta, että C-02 kului aivan helvetin nopeasti ja oli vain päivän ajon jälkeen vaihtokunnossa. Toivottavasti ei ollut enneuni.

Kävin heittämässä lyhyen ja tylsän pikasurautuksen jolla ei pahemmin päässyt edes asfaltilta pois. Kieltämättä on asfaltilla aika huteran tuntuinen mikä ei yllätä tuon kokoisilla nappuloilla. Paineita oli aika yläkanttiin eli 2 bar. Oli mielestäni pirun tiukka vääntää vanteelle, tuntui hetkittäin kuin olisi vääntänyt 17-tuumaista kumia 18-tuumaiselle vanteelle. Toivottavasti ei tarvitse tienposkessa alkaa irrottelemaan...
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Avatar
Josasu
Viestit: 276
Liittynyt: La Syys 05, 2015 10:33 pm
Pyörä: Kawasaki Versys X 300
Paikkakunta: Muurame

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Josasu »

suke62 kirjoitti:09 ajelen hyvinkin 5tkm. kun en jatkuvasti sudittele mikä on aika turhaa. Olen ajanut tuhansia kilometrejä kaverin perässä, jonka kumit loppuu puolta nopeammin kuin omani :?: . Vauhdissa ei kyllä oleellista eroa ole ollut jollain on kivet vaan enemmän saaneet kyytiä.
Ja vauhti assulla on nappulan surma kantsii vähän funtsia ajonopeutta 90kmh. ok. mutta 150kmh. päreiksi menee ja nopeasti :wink:
Voin pistää kuvan n. 6000km. ajetusta 09 kun "saarelta" pääsen kotiin ;)
On vieläkin "turvallinen" niin maastossa kun :wink:
Hopis katsoin toin puheessa olleen renkaan kuvan ja se ei ole ison ja painavan pyörän rengas :|

Joo ja ite sudittelen kyllä ihan huoletta, mutkasta on kiva tulla ulos mukavassa sladissa. Vauhdista en tiedä, mutta kunhan hauskaa on ajaessa. Voi olla ettei oo ison ja painavan pyörän rengas, mutta oli tosi halpa niin ei haittaa jos kuluu äkkiä. Teki vaan mieli testata :)
Kawasaki Versys X 300 2019
KTM 250 exc 2015 (ex)
KTM 690 Enduro R 2010 (ex)
KTM 990 Adventure ABS 2010 (ex)
Kawasaki Zx-6r 1999 (ex)
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Juice »

C17 + C02 vaihettu alle, pitää nyt kattoa minkälainen luiruttelu tuolla c02:lla on alkuun.

Mielenkiintoista on se, että lattialla vierekkäin uusi c02 on noin 8mm matalampi mitä yli puolenvälin kulunut E09, eli semmoisen 4mm per puoli. Aikas pieni ilmatilavuus tuossa selkeästi on.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
SiR
Viestit: 213
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja SiR »

SiR kirjoitti:
SiR kirjoitti:
Peltsi kirjoitti:
Rockrider ei oo kans kovin pitkä ikänenen rengas. Saa nähä tuleeko 3000 täyteen. Muuten kyllä oikein tykättävä eikä hintakaan paha. Saapa nähä mitä seuraavaksi testais.
Testaas vaikka E-10:t, aika vähän on niistä juttua ja näyttävät melko kivalle... mietiskelly, oisko nuo paremmat ku tkc80 ja leikattu scout yhdistelmä

En jaksa odottaa, tilasin ite :wink: 8)
Pitojen suhteen hyvä yleisrengas.

Soralla takanen luistaa "herkästi" renkaan leveyden verran ja sen jälkeen pitoa on varsin mukavasti, eikä mitään yllätys liukuja ole vielä näyttänyt. Etunen pitää sen mitä takanenkin, eikä luistele tai ole tunnoton.

Asfaltilla pitää hyvin, kotari nousee takavarpailleen kun vähän perseellä puristaa. Toisin sanoen samaa luokkaa kuin Heidenau leikattuna.

Ei tule kiinnitettyä mitään huomiota ääneen, eli kai ne on (tarpeeksi) hiljaiset.

Kulutuskestävyys taitaa olla heikoin lenkki, nyt ajettu n.1600km ja taitaapi melkein puolet takasen pinnasta puuttua :? Toisaalta Heidenau kesti n.5000

Ajo pääasiassa asfaltilla(n.1350km) ja vieläpä kaksipäällä, paineita edessä 2,2bar, takana 2,8bar ja kuskilla 117/76mmHg :D
Enduro on parasta huumetta.
Bluestone
Viestit: 389
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
Pyörä: BMW R1200 GS
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

E-09:t kesti 2v gessun alla 6000km. Olis niissä ollut takasessa pari-kolme milliä kulutettavaa, etunen oli kulunut "aalloille" ts palat kiilamaisia siitä keskeltä; toinen laita nollassa ja toisessa laidassa 4-5mm. Kuluneina nuo alkoi pitämään melkomoista jollotusta. Alle tuli nyt taakse E-07 ja eteen TKC80....kun sellaiset tuli hankittua ( etusen sain kaverilta käyttämättömän ilmaiseksi :lol: ) .
Taitaa tämän jälkeen tulla ehkä palattua heinekkeniin....tuntuu ne K60 kestävän niin hyvin ja pidot riittää mulle. 8)
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Viuh »

07:t kotariin matkalla. Bemussa myös samanlaiset alla.
repa
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:56 pm
Pyörä: 950 Adventure
Paikkakunta: Salo

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja repa »

Kävin Euroopassa pyörähtämässä ja sattuneesta syystä alla oli E-07 renkaat, ovat liukkaat sateella sikäläisellä asfaltilla, varsinkin kun puista putoaa kaikenlaista tavaraa. Vuoristossa oli lisäksi hiekkaa ja mutaa liukastamassa entisestäänkin liukasta pintaa.
Alla oli 2-v pappamopo jossa tehoa ei ole nimeksikään, joten tehokkaampaan pyörään kannattaa miettiä muitakin vaihtoehtoja jos matkustetaan asfaltilla, toki meikäläinen tien pinta on karkeampi kuin muualla Euroopassa. Soralla toimii riittävästi.
Seuraavalle reissulle erilaiset renkaat, jos sellainen reissu tulee...

Repa
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se 07 on liukas täälläkin sateella riipuen asfaltista, välillä pitoa ihan hyvin ja asfaltti kun vaihtuu niin on kuin saippualla ajaisi. Sama tuntuu vaivaavan muitakin Mitaksia joten tässä olisi tehtaalla kehityksen paikka kumiseoksessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
tekes
Viestit: 135
Liittynyt: La Loka 12, 2013 10:44 am
Pyörä: AT AS DCT -18
Paikkakunta: oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja tekes »

Sama huomio, E-07 on kyllä liukas sateella asvaltilla, at:kin sutii 2:lla pelkällä kaasulla helposti.
Nappulaa vaihtuu tuon jälkeen taas taakse, kun ei ole tullut kummoista luottoa pitoon sivupoluilla. Sorareiteillä toimii, ja onhan se kulutusta kestävä, hyvä pitemmille reissuille.

Lähetetty minun E6553 laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin