Dunlop Trailmax Mission

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja JKon »

Joo jarrutuspito takarenkaalla tosiaan on vähän heikompi.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Olen yllättynyt eturenkaan kulumisvauhdista vaikka paineet on olleet ok tasossa.
2 tonnia takana ja alkaa "nappula"renkaalle tyypillinen kuluminen näyttäytymään. Keskeltä ok mutta keskilinjalta sivussa olevat painuu jo toista milliä alle muun kulutuspinnan. Takarengas kestää kyllä piiskausta aika hyvin, on sieltä jo jokunen milli lähtenyt mutta vielä ei kuitenkaan oo se keskikannake näkyvissä. Luulen että sen tullessa kokonaan esiin, katoaa kyllä pitoa jonkin verran soratieajossa.
Luulenpa jo tässä kohtaa etten toista kertaa taakse osta tätä rengasta, tämä mielipide syntyy siitä miten itse ajelen. Varmasti touringkäytössä kannattava hankinta. Eturengasta seuraan mielenkiinnolla. Se on kyllä ominaisuuksiltaan erittäin onnistunut. Tosin Michelin anakee wild on paljon edullisempi ja myös erittäin kova luu eturenkaissa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja JKon »

Jostain kuulin että eturengas on erilaista seosta kuin takarengas. Kuulemma ovat suunnitelleet sen sillain että kummatkin renkaat on loppu samaan aikaan. Samalla eturenkaan seos on sellainen että pito on parempi mutta kuluu nopeammin kuin muut tuollaiset eturenkaat yleensä tosiaan.
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

JKon kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 2:18 am Jostain kuulin että eturengas on erilaista seosta kuin takarengas. Kuulemma ovat suunnitelleet sen sillain että kummatkin renkaat on loppu samaan aikaan. Samalla eturenkaan seos on sellainen että pito on parempi mutta kuluu nopeammin kuin muut tuollaiset eturenkaat yleensä tosiaan.

Oman kokemuksen mukaan eturengas kestää yleensä melkein tuplat takarenkaaseen nähden. Nämä etuset jos kestää tällä laskuopilla vain puolet normaalista, pitäisikö ne saada puoleen hintaan :D
Taas lähti mopo käsistä
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja pauli »

Maailmalla ovat ajaneet näillä kumeilla melkoiset määrät km.
https://advrider.com/dunlop-trailmax-mi ... 12_06_2020
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja pauli »

110/80/19 etusella ajettu nyt 3,5tkm eikä ole kulunut nimeksikään.Soralla ajettu n.2 tkm . Täytyy ihmetellä miten hyvin pitää soralla,kun katsoo kuviota! Takana scoutti 130/80/17 eikä sekään kulunut juuri mitään soraa saman verran ajettu! Hyvä yhdistelmä minulle ja Honda cb 500xa. Tietysti ajotapa ja ikä vaikuttavat renkaan kulumiseen!
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Sauli »

5100km ajettu osittain aika kovaakin käyttöä ja takarenkaasta ei vieläkään ole tullut se keskikannake vastaan. Kaukana ei oo mutta äkkiseltään voisin ajatella 1/3 on kulutuspintaa vasta mennyt. Kestävä pylpyrä, aika näyttää miten ominaisuudet pysyy, keskiosan vahvike kun tulee esiin, katoaa varmasti veto ja jarrutuspitoa huomattavasti soralla. Ratkaisu olisi rengasleikkuri jolla avaisi sen auki jolloin loppurengaskin olisi mukavempi käyttää.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Nyt noin 9400km matkaa takana ja eturengas on kulunut näkyvästi siten että keskinappulat on tasan ja pienemmät sivunappulat ovat kuluneet alas. pintaan kuitenkin vielä reilusti jäljellä.
Takarengas on suurinpiirtein puolivälissä eli nyt on keskikannas tasan kulutuspinnan kanssa. Täytyy kyllä sanoa että on erittäin kulutuskestävärengas.
Pitopuolella jos pyörä on suoraan, alkaa huomata että kannake on tasan, sutii helposti, pikkuisenkin jos kallistaa, palaa pito takaisin ja mielestäni edelleen johdonmukainen soralla, varsinkin kuin ottaa huomioon kuvion. Kalliit ovat mutta hinnalle on selvästi katetta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Mulla kans 10tkm lähestyy ja samanlaiset kokemukset kun Saulilla.

Mitään yllätyksiä ei mutkissa aiheuta kuluneenakaan, ei soralla eikä asfaltilla. Toki täällä Lapissa on noi tiet piirretty karttaan viivoittimen kanssa mutta niissä muutamassa kurvissa mitä oon löytäny on pito ollut oikein hyvä.. :D

Näillä näkymin näillä ajaa helposti sen 15tkm, ehkä jopa 20tkm. Hyvin saa kalliille hinnalle vastinetta.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tänään sorapokerin reittiä tehdessä sain todeta että Dunlopit tuli tiensä päähän, muutamat rajut ylisladit ja yllärit tuli, joten huomenna karkeampaa kumia alle. 11200km on nyt matkaa kuljettu. Takana on vieläkin pintaa liki 5mm mutta pito on valittettavasti liian heikko kovempaa soratiesladitteluun.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Pallisti
Viestit: 102
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

140/80-18 hyvään hintaan (120,99 kuluineen) 1001renkailla, piti laittaa tilaukseen E-07:n korvaajaksi. Väittävät vielä että ois TT, mutta eihän tuon pitäisi olla. Josko kuitenkin menis vähän Mitasta helpommin vanteelle ja pois :D

Mätsäävän etusen kun vielä alesta löytäisi...
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Pallisti kirjoitti: La Tammi 29, 2022 10:49 pm 140/80-18 hyvään hintaan (120,99 kuluineen) 1001renkailla, piti laittaa tilaukseen E-07:n korvaajaksi. Väittävät vielä että ois TT, mutta eihän tuon pitäisi olla. Josko kuitenkin menis vähän Mitasta helpommin vanteelle ja pois :D

Mätsäävän etusen kun vielä alesta löytäisi...
Vähän epäilen tuota helpompaa vanteelle menoa, on nimittäin jäykkäreunainen rengas. :D
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja JKon »

13000km eturenkaalla ja 10000km takarenkaalla. ei ole vieläkään kovin kulahtaneen oloset ja pitää hyvin monessa paikassa. Ainoa huono on soratiet jossa pyöreää irtosoraa paljon niin tuntuu että ajelisi laakerien päällä :lol: Jarrutusmatkat aika pitkiä välillä mutta asfaltilla mukava rengas ajaa. En tiedä mitkä hommaan tilalle mutta hyvät kilsat noilla saa.
Pauke
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Loka 07, 2022 7:44 pm
Pyörä: GS 1200

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Onkos kellään kokemuksia miten tuo sopii 1200 GS:n kanssa yhteen? Karoo 3 kun edessä ujeltaa ihan sairaasti.
Avatar
Å
Viestit: 1894
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Dunlop Trailmax Mission

Viesti Kirjoittaja Å »

Eipä tarvitse näitä renkaita enää Suomesta ostella. On todella iso harmi, kun joutuu palaamaan ulkomailta tilailuun. Duell on pamauttanut hinnat kattoon. Mahtava kampe, olen tykännyt todella paljon yleisrenkaana. Mutta ei ole kuitenkaan Duellin hintojen arvoinen.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin