Eturenkaana on käytännössä aina ollut k60 ja sittemmin scout-versio rinkulasta. Äijä vanhenee ja myös into koluta niitä kaikkein huonokuntoisimpia metsäuria, joten olen alkanut pohdiskelemaan, josko heidenaulle löytyisi vaihtoehtoja.
Ajot menee nykyään 40/60 joista se 60 on hiekkatietä. Mutaa tai polkua ei käytännössä ole yhtään. Viimekauden lopuksi tuli hankittua tourance taakse. Kun tuon pienen liukkauden kanssa on oppinut hiekkatiellä elämään olen ollut oikeastaan aika tyytyväinen ko. rinkulaan. Dakarissa tuntuu yhtäkkiä olevan ihan pirusti enemmän tehoa
Mutta mitäs nyt sitten voisi kokeilla edessä? Tourance tuntuu vähän turhan katuorientoituneelta, joten hieman enemmän pitoa saisi etusessa hiekkateillä olla. Toisaalta assua tulee myös ajettua, joten rengas saisi kestää ja olla kohtuullisen luotettava myös assulla kanttaillessa. 90/90-21 kokoisena pitäisi lisäksi rengas löytyä.
Ja ei mitään vikaa ei k60:ssä varsinaisesti ole. Lähinnä kyse on halusta testata muita vaihtoehtoja. Jos niitä ei löydy, jatketaan tuolla.
Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
Kohtuullisen hinnakas rengas, eikä kulutuskestävyyskään ilmeisesti ole ihan huippuluokkaa. Osaakos joku kertoa miten tuo eroaa ajo-ominaisuuksiltaan k60:stä. Assulla luulisi ainakin vievän kuin pässiä narussa, mutta kuinkas tuo soralla vertautuu esim touranceen tai k60:seen? Netistä ei tunut kauheasti löytyvän noiden kahden vastakkainasettelua. Kuviota katsellessa oletan että pito on jossain noiden kahden välimaastossa.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
Se on KTM 950/990 Adventuren ensiasennusrengas, v-nopeusluokkaisena.
Ne alla olen käynyt Nordkapissa vesisateessa ja ajellut kovilla sorateillä. Pehmeässä hiekassa ja mudassa pitää olla tarkempana, mikä on ihan selvää kun kuvio on sileähkö.
K60 Scout on soralla ottavampi kuin MT90, vastaavasti Tourance liukkaampi, varsinkin lätäkön pohjilla.
Toinen vaihtoehto on Michelin Sirac, joka on BMW F650 Dakarin ensiasennusrengas. Siitä minulla ei ole omia kokemuksia.
Ne alla olen käynyt Nordkapissa vesisateessa ja ajellut kovilla sorateillä. Pehmeässä hiekassa ja mudassa pitää olla tarkempana, mikä on ihan selvää kun kuvio on sileähkö.
K60 Scout on soralla ottavampi kuin MT90, vastaavasti Tourance liukkaampi, varsinkin lätäkön pohjilla.
Toinen vaihtoehto on Michelin Sirac, joka on BMW F650 Dakarin ensiasennusrengas. Siitä minulla ei ole omia kokemuksia.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
Kendalla on katunappula kumi ,Motonetillä sama kumi 35 euroo, pari kertaa alla ollut ja tykännyt. Tosin yhellä reissulla räjähti alle täydessä laukassa mut niin on räjähtänyt k60 et tuskin kumessa vika , nyt tulee k60 alle ihan tuon kestävyyden vuoksi
Yksinäinen Susi
Re: Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
Joo, mennään ehkä väärään suuntaan kuitenkin kendojen kanssa. Ajatuksena nimenomaan, että jos löytyisi sileämpää ja paremmin assulle sopivaa kuin tuo k60 ilman että kauheesti kuitenkaan joutuis uhraamaan tosta hiekkatiepidosta. Ei niin että k60:sessä mitään vikaa varsinaisesti olisi. Märällä se on vaan säikäyttänyt pariin kertaan ja tuppaa ikävästi luikertelemaan paikkauksissa ja tiekarhun raapimissa.
Toistaiseksi MT90 kuulostaa fiksuimmalta itselleni.
Toistaiseksi MT90 kuulostaa fiksuimmalta itselleni.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Mikä k60 scout etusen tilalle BMW dakariin?
toissa päivänä kattelin ebayn tarjontaa, anakee 3 ois lähtenyt kuluineen 110 euroa siis sekä eteen et taakse,mulle vaan turhan silonen kumi
https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-KLE ... Swwc1Z4Kps
mulla on kans 21/17
https://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-KLE ... Swwc1Z4Kps
mulla on kans 21/17
Yksinäinen Susi