Dunlop D908 Rally Raid

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Minusta nuo on hyvät ja kestävät kumit. Rodamotosta tilattiin kimpassa keväällä ja kun postikuilut puolitettiin, niin tais olla silloisilla hinnoilla parin hinta 230 € paikkeilla. Alkukesästä laitoin kumekset alle ja onkohan jotain pikkasen vajaa 4000 km pyörineet nyt alla. Viime viikolla mittasin nappulan korkeuden takaa ja keskellä pintaa oli huonoimmillaankin 7 mm. Uutena oli muistaakseni enintään 12 mm. Etukumi kestää varmasti kaksi takasta, niin vähäistä kuluminen on ollut. Asvaltilla olen tuosta määrästä ajanut arviolta 1000 km.
Avatar
MP@
Viestit: 780
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Pyörä: KTM990A -13
Paikkakunta: Laihia

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja MP@ »

tilasin aikoinaan läjän tuolta http://www.masqueruedas.com/
nykyään tuota firmaa ei enää ole
etunen on hyvä rengas ,kestävä ja ottaa iskuja hyvin vastaan
908rr-takanen on myös hyvä mutta mitas c-02 on halvempi ja yhtä hyvä,kunhan siitä ny ensin ajaa tuon pinnan rikki

edit:
2007 vuoden hinnat ja kun tilas enemmän kuin kymmenen kpl tuli ilman postimaksuja
Dunlop D908RR 140/90-18 : 98,60 Euros.
Dunlop D908RR 90/90-21 : 69,60 Euros
Avatar
Sottapytty
Viestit: 864
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Hannu kirjoitti:
Sottapytty kirjoitti:Kimppatilaustakin on näköjään joskus kehitelty... Osaisko joku saksaa... :roll:
Mistä saksan (tai jonkun muun saksankielisen maan) liikkeestä ajattelit noita tilata? Ainakin Mynetmoto ja Reifenversand myyvät eioota ja hinnat on kovemmat kuin Rodamotossa.
Mä oon ummikko noissa tilausjutuissa :oops: Mutta elän toivossa jos joku innostuis järjestämään...
Avatar
takakura
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja takakura »

Hyvä rengas. Kimppatilauksessa mukana jos joku järjestää. Sitäpaitsi rengas on transportterin kestävä :evil:
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
SiR
Viestit: 213
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja SiR »

Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
Enduro on parasta huumetta.
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Janne »

SiR kirjoitti:Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
Ei ole tainnut löytyä viestini 950-säikeestä:

No miulle on itse asiassa jäänyt kaksikin kappaletta noita renkaita. Luovun niistä omakustannushintaan eli 135 e/kpl, koska Mitaksen C02 toimii käytössäni paremmin.

Allelaittokin onnistuu: 10 e irtovanne, 20 e alta alle.

Renkaat Helsingissä.

Janne
040 34 24 304
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Janne »

Janne kirjoitti:
SiR kirjoitti:Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
Ei ole tainnut löytyä viestini 950-säikeestä:

No miulle on itse asiassa jäänyt kaksikin kappaletta noita renkaita. Luovun niistä omakustannushintaan eli 135 e/kpl, koska Mitaksen C02 toimii käytössäni paremmin.

Allelaittokin onnistuu: 10 e irtovanne, 20 e alta alle.

Renkaat Helsingissä.

Janne
040 34 24 304
Jahans. Molemmat renkaat tais männä.
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Å »

Lähdin etsimään Mitaksen E-09 etumakkaralle vaihtoehtoa, kun en siihen ollut oikein tyytyväinen. RR:n tilasin ja eilen väsäsin paikalleen. Meni melko helposti ja nousi osittain vanteelle (Excel Takasago) lähes itsekseen jo ennen täyttöä :shock: No joo, rengasrasvaa (vai mitä suopaa se lienee) oli käytössä.

Ensimmäinen yhteinen taival oli n. 5 km assua kaupungissa, paineet 2,3 ja täytyy todeta, että melkoisen raskas ohjata. Pienen lisän ohjauksen kankeuteen tuo viallinen ohjauslaakeri, mutta silti. Verrokkina siis tuo E-09, joka oli alla ennen vaihtoa. No, onhan tuossa korkeampi nappula ja taitaa olla harvemmassa kuin Mitaksessa. Huomenna sitten 400 km matka-ajoa ja varmaan assua tulee aika paljon aikataulusta johtuen. Sitten Pohjankankaan kuviot ja sen jälkeen jotain (alkaa loma niin ei oikein tiedä, mitä sitten tekee :P )
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
jonkko
Viestit: 3693
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Å kirjoitti:Lähdin etsimään Mitaksen E-09 etumakkaralle vaihtoehtoa, kun en siihen ollut oikein tyytyväinen. RR:n tilasin ja eilen väsäsin paikalleen. Meni melko helposti ja nousi osittain vanteelle (Excel Takasago) lähes itsekseen jo ennen täyttöä :shock: No joo, rengasrasvaa (vai mitä suopaa se lienee) oli käytössä.

Ensimmäinen yhteinen taival oli n. 5 km assua kaupungissa, paineet 2,3 ja täytyy todeta, että melkoisen raskas ohjata. Pienen lisän ohjauksen kankeuteen tuo viallinen ohjauslaakeri, mutta silti. Verrokkina siis tuo E-09, joka oli alla ennen vaihtoa. No, onhan tuossa korkeampi nappula ja taitaa olla harvemmassa kuin Mitaksessa. Huomenna sitten 400 km matka-ajoa ja varmaan assua tulee aika paljon aikataulusta johtuen. Sitten Pohjankankaan kuviot ja sen jälkeen jotain (alkaa loma niin ei oikein tiedä, mitä sitten tekee :P )

Jos et tiedä mitä muuten lomalla tekisit niin ei muuta ku nimi alle tonne suofutis sivulle :mrgreen:
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Å »

Suofutikset jäi, kun piti iskeä pojan mopon kimppuun kun se on ilman kuskia viikon verran. Uudet renkaat, jarrulevyt ja takalaakerit + muuta pientä.

Nyt on ajettu n. 900 km assua ja 200 km soraa/hiekkaa/kangasmaastoa. Assupätkät ajettu alulaukut päällä ja kuormaa n. 15 kg. Mitään syväluotaavaa analyysia minun kokemuksella ei voi antaa, mutta jos nyt jotain huomioita ranskalaisilla viiruille:
- asfatilla vaeltaa, vaikka paineet 2,3. Kaarreajo samanlaista kuin nastarenkailla talvella, mutta miedompana. Ei hyvä.
- asfaltilla hakee kaikki tiehöylän urat eli vaeltaa niissä. Samoin pienimmätkin paikkausreunat. Ei haittaa, mutta rassaa pidemmällä reissulla.
- pehmeällä pito lähes tautinen. Pohjankankaan olosuhteissa oli aivan huippu ja lukkojarrutusrastilla pysäyti kuin seinään.

Jotenkin jos summais, niin assuajo muistutti ajoa rallinastoille, mutta n. 50...75% (karkea-sileä) miedompana, hieman pinnanlaadusta riippuen. Nyhtää asfaltin epätaisaisuuksissa ja kaarreajossa heijjaa/nypyyttää.

Kalliot, heinikot, savikot vielä ajamatta, mutta yritän ehtiä ennen K60-sarjan asennusta. Sitä ennen pitää vaihtaa kasigessun ohjauslaakeri, joka on niin finaalissa, että v**tuttaa jo ajaa...

Joka tapauksessa se maaginen yleisrengas on edelleen hakusessa (ja sitä tuskin löytyy), koska tämän renkaan asfalttikäyttäytyminen on melko rassaavaa ainakin raskaamman norsun alla. Lähitaistelurankaaksi tästä kyllä on (pienellä varauksella), kun siirtymät assulla eivät ole pitkät.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Å »

Tuli ajeltua sitten tuollaista savikkoista ja heinikkoista traktoriuraa muutama kilometri ja rengas tuntui pysyvän urien kaltevilla seinämillä kohtuullisen hyvin. Ainakaan en huomannut mitään erityisempaa sivuttaisluistelua ja ohjautui haluttuun suuntaan. Kuvien kaltevien kivienkin ylitykset sujui ihan mallikkaasti, vaikka sellaisessa nyt taitaa pitää mikä tahansa rinkula. Tosin rengas itse oli märkä sen savisen liejun jäljiltä.

Tällaiselle vähemmän-pro -miehelle vaikuttais ihan OK renkaalta lähitaisteluihin.

Paineiden kanssa en ole enää aikoihin jaksanut pelleillä, joten tuonkin reissun ajan paineet oli etusessa about 2,2.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
Å
Viestit: 1895
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Å »

Nyt jo reilummin kuluneena alkaa voblaamaan asfaltilla tuolla 120 vauhdeissa. Olisi saattanut voblata ehkä jo aiemminkin, mutta ohjauslaakerin vaihdon yhteydessä katosi ohjauksesta se pidättävää koloa laakerissa. Se varmaan omalta osaltaa piti ilmiön kurissa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja ATC »

Yksi Dunlopin RallyRaid 18" takarengas pisti Wanhan silmään Motormanin rengashyllyssä. Lupasivat Pirellin hinnalla...
Weteraani kurapyöräilijä
Avatar
tonza
Viestit: 184
Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 2:28 pm
Pyörä: 950Adventure
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja tonza »

Tilasin mynetmotolta yhen rallyraidin ja pari muuta renkulaa, niin luki ton perässä että discontinued, eli onko valmistus lopetettu :shock:
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Dunlop D908 Rally Raid

Viesti Kirjoittaja Syke »

Tuliko tilaus perille?
Eli saako näitä vielä?
Braa-aab!
Vastaa Viestiin