Dunlop D908 Rally Raid
Valvoja: Moderaattorit
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Minusta nuo on hyvät ja kestävät kumit. Rodamotosta tilattiin kimpassa keväällä ja kun postikuilut puolitettiin, niin tais olla silloisilla hinnoilla parin hinta 230 € paikkeilla. Alkukesästä laitoin kumekset alle ja onkohan jotain pikkasen vajaa 4000 km pyörineet nyt alla. Viime viikolla mittasin nappulan korkeuden takaa ja keskellä pintaa oli huonoimmillaankin 7 mm. Uutena oli muistaakseni enintään 12 mm. Etukumi kestää varmasti kaksi takasta, niin vähäistä kuluminen on ollut. Asvaltilla olen tuosta määrästä ajanut arviolta 1000 km.
Re: Dunlop D908 Rally Raid
tilasin aikoinaan läjän tuolta http://www.masqueruedas.com/
nykyään tuota firmaa ei enää ole
etunen on hyvä rengas ,kestävä ja ottaa iskuja hyvin vastaan
908rr-takanen on myös hyvä mutta mitas c-02 on halvempi ja yhtä hyvä,kunhan siitä ny ensin ajaa tuon pinnan rikki
edit:
2007 vuoden hinnat ja kun tilas enemmän kuin kymmenen kpl tuli ilman postimaksuja
Dunlop D908RR 140/90-18 : 98,60 Euros.
Dunlop D908RR 90/90-21 : 69,60 Euros
nykyään tuota firmaa ei enää ole
etunen on hyvä rengas ,kestävä ja ottaa iskuja hyvin vastaan
908rr-takanen on myös hyvä mutta mitas c-02 on halvempi ja yhtä hyvä,kunhan siitä ny ensin ajaa tuon pinnan rikki
edit:
2007 vuoden hinnat ja kun tilas enemmän kuin kymmenen kpl tuli ilman postimaksuja
Dunlop D908RR 140/90-18 : 98,60 Euros.
Dunlop D908RR 90/90-21 : 69,60 Euros
- Sottapytty
- Viestit: 864
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Mä oon ummikko noissa tilausjutuissa Mutta elän toivossa jos joku innostuis järjestämään...Hannu kirjoitti:Mistä saksan (tai jonkun muun saksankielisen maan) liikkeestä ajattelit noita tilata? Ainakin Mynetmoto ja Reifenversand myyvät eioota ja hinnat on kovemmat kuin Rodamotossa.Sottapytty kirjoitti:Kimppatilaustakin on näköjään joskus kehitelty... Osaisko joku saksaa...
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Hyvä rengas. Kimppatilauksessa mukana jos joku järjestää. Sitäpaitsi rengas on transportterin kestävä
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
- SiR
- Viestit: 213
- Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
- Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
Enduro on parasta huumetta.
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Ei ole tainnut löytyä viestini 950-säikeestä:SiR kirjoitti:Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
No miulle on itse asiassa jäänyt kaksikin kappaletta noita renkaita. Luovun niistä omakustannushintaan eli 135 e/kpl, koska Mitaksen C02 toimii käytössäni paremmin.
Allelaittokin onnistuu: 10 e irtovanne, 20 e alta alle.
Renkaat Helsingissä.
Janne
040 34 24 304
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
- Pyörä: SE & MXV & EN
- Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
- Viesti:
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Jahans. Molemmat renkaat tais männä.Janne kirjoitti:Ei ole tainnut löytyä viestini 950-säikeestä:SiR kirjoitti:Myös tämä ottais ainakin yhden takarenkaan jos joku sen tilauksen värkkää...
No miulle on itse asiassa jäänyt kaksikin kappaletta noita renkaita. Luovun niistä omakustannushintaan eli 135 e/kpl, koska Mitaksen C02 toimii käytössäni paremmin.
Allelaittokin onnistuu: 10 e irtovanne, 20 e alta alle.
Renkaat Helsingissä.
Janne
040 34 24 304
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Lähdin etsimään Mitaksen E-09 etumakkaralle vaihtoehtoa, kun en siihen ollut oikein tyytyväinen. RR:n tilasin ja eilen väsäsin paikalleen. Meni melko helposti ja nousi osittain vanteelle (Excel Takasago) lähes itsekseen jo ennen täyttöä No joo, rengasrasvaa (vai mitä suopaa se lienee) oli käytössä.
Ensimmäinen yhteinen taival oli n. 5 km assua kaupungissa, paineet 2,3 ja täytyy todeta, että melkoisen raskas ohjata. Pienen lisän ohjauksen kankeuteen tuo viallinen ohjauslaakeri, mutta silti. Verrokkina siis tuo E-09, joka oli alla ennen vaihtoa. No, onhan tuossa korkeampi nappula ja taitaa olla harvemmassa kuin Mitaksessa. Huomenna sitten 400 km matka-ajoa ja varmaan assua tulee aika paljon aikataulusta johtuen. Sitten Pohjankankaan kuviot ja sen jälkeen jotain (alkaa loma niin ei oikein tiedä, mitä sitten tekee )
Ensimmäinen yhteinen taival oli n. 5 km assua kaupungissa, paineet 2,3 ja täytyy todeta, että melkoisen raskas ohjata. Pienen lisän ohjauksen kankeuteen tuo viallinen ohjauslaakeri, mutta silti. Verrokkina siis tuo E-09, joka oli alla ennen vaihtoa. No, onhan tuossa korkeampi nappula ja taitaa olla harvemmassa kuin Mitaksessa. Huomenna sitten 400 km matka-ajoa ja varmaan assua tulee aika paljon aikataulusta johtuen. Sitten Pohjankankaan kuviot ja sen jälkeen jotain (alkaa loma niin ei oikein tiedä, mitä sitten tekee )
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- jonkko
- Viestit: 3693
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Å kirjoitti:Lähdin etsimään Mitaksen E-09 etumakkaralle vaihtoehtoa, kun en siihen ollut oikein tyytyväinen. RR:n tilasin ja eilen väsäsin paikalleen. Meni melko helposti ja nousi osittain vanteelle (Excel Takasago) lähes itsekseen jo ennen täyttöä No joo, rengasrasvaa (vai mitä suopaa se lienee) oli käytössä.
Ensimmäinen yhteinen taival oli n. 5 km assua kaupungissa, paineet 2,3 ja täytyy todeta, että melkoisen raskas ohjata. Pienen lisän ohjauksen kankeuteen tuo viallinen ohjauslaakeri, mutta silti. Verrokkina siis tuo E-09, joka oli alla ennen vaihtoa. No, onhan tuossa korkeampi nappula ja taitaa olla harvemmassa kuin Mitaksessa. Huomenna sitten 400 km matka-ajoa ja varmaan assua tulee aika paljon aikataulusta johtuen. Sitten Pohjankankaan kuviot ja sen jälkeen jotain (alkaa loma niin ei oikein tiedä, mitä sitten tekee )
Jos et tiedä mitä muuten lomalla tekisit niin ei muuta ku nimi alle tonne suofutis sivulle
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Suofutikset jäi, kun piti iskeä pojan mopon kimppuun kun se on ilman kuskia viikon verran. Uudet renkaat, jarrulevyt ja takalaakerit + muuta pientä.
Nyt on ajettu n. 900 km assua ja 200 km soraa/hiekkaa/kangasmaastoa. Assupätkät ajettu alulaukut päällä ja kuormaa n. 15 kg. Mitään syväluotaavaa analyysia minun kokemuksella ei voi antaa, mutta jos nyt jotain huomioita ranskalaisilla viiruille:
- asfatilla vaeltaa, vaikka paineet 2,3. Kaarreajo samanlaista kuin nastarenkailla talvella, mutta miedompana. Ei hyvä.
- asfaltilla hakee kaikki tiehöylän urat eli vaeltaa niissä. Samoin pienimmätkin paikkausreunat. Ei haittaa, mutta rassaa pidemmällä reissulla.
- pehmeällä pito lähes tautinen. Pohjankankaan olosuhteissa oli aivan huippu ja lukkojarrutusrastilla pysäyti kuin seinään.
Jotenkin jos summais, niin assuajo muistutti ajoa rallinastoille, mutta n. 50...75% (karkea-sileä) miedompana, hieman pinnanlaadusta riippuen. Nyhtää asfaltin epätaisaisuuksissa ja kaarreajossa heijjaa/nypyyttää.
Kalliot, heinikot, savikot vielä ajamatta, mutta yritän ehtiä ennen K60-sarjan asennusta. Sitä ennen pitää vaihtaa kasigessun ohjauslaakeri, joka on niin finaalissa, että v**tuttaa jo ajaa...
Joka tapauksessa se maaginen yleisrengas on edelleen hakusessa (ja sitä tuskin löytyy), koska tämän renkaan asfalttikäyttäytyminen on melko rassaavaa ainakin raskaamman norsun alla. Lähitaistelurankaaksi tästä kyllä on (pienellä varauksella), kun siirtymät assulla eivät ole pitkät.
Nyt on ajettu n. 900 km assua ja 200 km soraa/hiekkaa/kangasmaastoa. Assupätkät ajettu alulaukut päällä ja kuormaa n. 15 kg. Mitään syväluotaavaa analyysia minun kokemuksella ei voi antaa, mutta jos nyt jotain huomioita ranskalaisilla viiruille:
- asfatilla vaeltaa, vaikka paineet 2,3. Kaarreajo samanlaista kuin nastarenkailla talvella, mutta miedompana. Ei hyvä.
- asfaltilla hakee kaikki tiehöylän urat eli vaeltaa niissä. Samoin pienimmätkin paikkausreunat. Ei haittaa, mutta rassaa pidemmällä reissulla.
- pehmeällä pito lähes tautinen. Pohjankankaan olosuhteissa oli aivan huippu ja lukkojarrutusrastilla pysäyti kuin seinään.
Jotenkin jos summais, niin assuajo muistutti ajoa rallinastoille, mutta n. 50...75% (karkea-sileä) miedompana, hieman pinnanlaadusta riippuen. Nyhtää asfaltin epätaisaisuuksissa ja kaarreajossa heijjaa/nypyyttää.
Kalliot, heinikot, savikot vielä ajamatta, mutta yritän ehtiä ennen K60-sarjan asennusta. Sitä ennen pitää vaihtaa kasigessun ohjauslaakeri, joka on niin finaalissa, että v**tuttaa jo ajaa...
Joka tapauksessa se maaginen yleisrengas on edelleen hakusessa (ja sitä tuskin löytyy), koska tämän renkaan asfalttikäyttäytyminen on melko rassaavaa ainakin raskaamman norsun alla. Lähitaistelurankaaksi tästä kyllä on (pienellä varauksella), kun siirtymät assulla eivät ole pitkät.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Tuli ajeltua sitten tuollaista savikkoista ja heinikkoista traktoriuraa muutama kilometri ja rengas tuntui pysyvän urien kaltevilla seinämillä kohtuullisen hyvin. Ainakaan en huomannut mitään erityisempaa sivuttaisluistelua ja ohjautui haluttuun suuntaan. Kuvien kaltevien kivienkin ylitykset sujui ihan mallikkaasti, vaikka sellaisessa nyt taitaa pitää mikä tahansa rinkula. Tosin rengas itse oli märkä sen savisen liejun jäljiltä.
Tällaiselle vähemmän-pro -miehelle vaikuttais ihan OK renkaalta lähitaisteluihin.
Paineiden kanssa en ole enää aikoihin jaksanut pelleillä, joten tuonkin reissun ajan paineet oli etusessa about 2,2.
Tällaiselle vähemmän-pro -miehelle vaikuttais ihan OK renkaalta lähitaisteluihin.
Paineiden kanssa en ole enää aikoihin jaksanut pelleillä, joten tuonkin reissun ajan paineet oli etusessa about 2,2.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Nyt jo reilummin kuluneena alkaa voblaamaan asfaltilla tuolla 120 vauhdeissa. Olisi saattanut voblata ehkä jo aiemminkin, mutta ohjauslaakerin vaihdon yhteydessä katosi ohjauksesta se pidättävää koloa laakerissa. Se varmaan omalta osaltaa piti ilmiön kurissa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Yksi Dunlopin RallyRaid 18" takarengas pisti Wanhan silmään Motormanin rengashyllyssä. Lupasivat Pirellin hinnalla...
Weteraani kurapyöräilijä
Re: Dunlop D908 Rally Raid
Tilasin mynetmotolta yhen rallyraidin ja pari muuta renkulaa, niin luki ton perässä että discontinued, eli onko valmistus lopetettu