Pirelli Scorpion Rally
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Hämmennetään lisää : Facebookin puolelle oli tullut kuva, kun oli juuri ostettu pikku-Versys-X:ään Rally eteen ja se oli juuri tuollainen Pirellin kuvituskuvan ja Koheltajan löytämän kuvan näköinen. Pikku-Veryksessä on 100/90-19 eturengas, mutta Rallya ei ole saatavana kapeimmillaan kuin 110/80-19, joten se lienee ollut se.
Sivulla 2 Carpenterilla on vesi-Gessussa taas tämä miedomman näköinen Rally, mutta se on 120/70-19. Voikin oll siis niin, että tuo kapeampi 110/80-19 on kuten Pirellin sivut lupaa ja 90/90-21 ja 120/70-19 M+S tubelessit taas ovat näitä miedompia. On se hienoa, kun samalla mallinimellä on kolmea eri kuviota eturenkaissa riippuen leveydestä ja merkinnöistä .
Sitten vielä yksi poikkeus tähän "TL=mieto, MST TT=karkea" -sääntöön. 18-tuumaisina takarenkaina ei ole Pirellin sivujen mukaan saatavana kuin MTS:tä. Kapeampi 140/80-18 MST on ilmeisesti TT, mutta leveämpi 150/70-18 MST on TL . https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
Pahoittelut, jos joku jo luuli päässeensä kartalle ja on taas aivan sekaisin näissä .
Sivulla 2 Carpenterilla on vesi-Gessussa taas tämä miedomman näköinen Rally, mutta se on 120/70-19. Voikin oll siis niin, että tuo kapeampi 110/80-19 on kuten Pirellin sivut lupaa ja 90/90-21 ja 120/70-19 M+S tubelessit taas ovat näitä miedompia. On se hienoa, kun samalla mallinimellä on kolmea eri kuviota eturenkaissa riippuen leveydestä ja merkinnöistä .
Sitten vielä yksi poikkeus tähän "TL=mieto, MST TT=karkea" -sääntöön. 18-tuumaisina takarenkaina ei ole Pirellin sivujen mukaan saatavana kuin MTS:tä. Kapeampi 140/80-18 MST on ilmeisesti TT, mutta leveämpi 150/70-18 MST on TL . https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
Pahoittelut, jos joku jo luuli päässeensä kartalle ja on taas aivan sekaisin näissä .
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Tämä menee kun jossain saippuasarjassa, juonenkäänteitä on vähintään riittävästi
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
PIRELLI Scorpion Rally 90/90 - 21 M/C 54R M+S TL (C) F (Pirellin koodi) 2287200
Pintaa on 6.5-8mm riipuen mistä mittaa, reunoissa enemmän pintaa kun keskellä. Verrokkina vieressä 10tkm ajettu STR.
Pintaa on 6.5-8mm riipuen mistä mittaa, reunoissa enemmän pintaa kun keskellä. Verrokkina vieressä 10tkm ajettu STR.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally
90/90-21 MST on kyllä erittäin nätti asennettava. Ja ainaki mun KTämmän Excelille nousee tosi vähällä paineella.Jani M kirjoitti:Onko MST:t kuinka jäykkiä rungoltaan, kun ovat kuitenkin rallykisoihin tarkoitettu?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Pirelli Scorpion Rally
Pirellin PDF oppaassa on lisävaloa Rallyn eroihin eri rengaskoossa. 2019 versio löytyy ainakin tuolta https://d3nv2arudvw7ln.cloudfront.net/d ... 573444.pdf. Sivu 38.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mennään niin pitkälle kuin päästään, ja tullaan sitten takaisin -
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Tuon perusteella 21/18 renkaita ei saa enään kun karkeana MST versiona, eli tuo mikä mulla on edessä, ei olisi enään tuotannossa? ko? kö?
Mun etunen taisi olle 35/18 leimattu.
Mun etunen taisi olle 35/18 leimattu.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
2000km kohdalla käänsin renkaan pyörimään valmistajan nuolen mukaisesti ja noin 500km ajettu sen jälkeen. Mitään merkittävää eroa en ole huomannut, jarrupito soralla aika samanlainen, samoin renkaan käytös, myös asfaltilla._JPA_ kirjoitti:Mitäpä ne rengasvalmistajat pyörimisuunasta tietäisivät.Koheltaja kirjoitti:Pyörimissuunta on nuolella merkattu ja sen perusteella renkaan nuolikuvio on myös pyörimissuunnan mukainen, laitoin renkaan toisinpäin eli nuolikuvio jarrutuspidolle koska se tuntuu loogisemmalta vaihtoehdolta eturenkaan osalta.
Täyttä luottoa ei ole renkaaseen tullut missään vaiheeessa, kuivalla irtosoralla etupää lipsuu välillä mutkissa jos ei aja veto päällä. Korostuu rauhallisessa ja vähän epävarmassa ajossa, ja vastaavasti aktiivisessa asjosa vähemmän. Metsätien vihreällä takapää on useammin lipsunut kun etupää. Pehmeästä sorasta rengas ei tykkää, lanauksen jäliltä olevissa soraharjanteissa on muutaman kerran meinannut lähteä kokonaan alta, samoin metsäteillä missä on pehmeää puuteria. Myös laakerisora ja sepeli on välillä tehnyt haasteita, samanlaista keulan lipsumista kun aiemmissa.
Eipä noissa paikoissa pidä kun rupulikumi mutta tuntuu siltä että Wild ei ollut noin herkkä lipsumisille. Jotenkin jäänyt mielikuva että etunen lipsuu noissa paikoissa silloin kun pyörä on suht pystyssä, kun kulmaa tulee lisää niin reunanappulat alkaa pitämään eikä keula lipsu samalla tavalla.
Ehkä siinä on syynsä miksi tämä rengas ei ole noussut suosioon, en usko että tulee toista etusta tämän jälkeen koska Wildiä saa pienemmällä etsinnällä ja samaan hintaan tai halvemmalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally
Onko tästä R a l l y s t a käyttäjäkokemuksia esin 990 adven tai vastaavan takarenkaana?
Tuo Rally on Pirellin SRT :n verrattuna karkeampikuvioinen ja enemmän off road painotteinen, kulutuksen kestävyys myös kiinnostaisi, eli olisiko tuosta rallysta myös matkarenkaaksi esim vaikkapa 5000km Balkkanin turneelle?
Tuossa rengastesti, jossa mukana tekstien perusteella tuo Rally versio, jonkinlaista sekoilua on aiemmin ollut näiden kahden mallin suhteen. Onkohan tuo testattava kuitenkin ollut STR, vaikka toisin testissä on listattu?
https://www.motorradonline.de/zubehoer/ ... mmis-2019/
gookkelin kääntäjällä saa englanniksi käännettyä
Tuo Rally on Pirellin SRT :n verrattuna karkeampikuvioinen ja enemmän off road painotteinen, kulutuksen kestävyys myös kiinnostaisi, eli olisiko tuosta rallysta myös matkarenkaaksi esim vaikkapa 5000km Balkkanin turneelle?
Tuossa rengastesti, jossa mukana tekstien perusteella tuo Rally versio, jonkinlaista sekoilua on aiemmin ollut näiden kahden mallin suhteen. Onkohan tuo testattava kuitenkin ollut STR, vaikka toisin testissä on listattu?
https://www.motorradonline.de/zubehoer/ ... mmis-2019/
gookkelin kääntäjällä saa englanniksi käännettyä
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Tuo testissä oleva on kyllä Rally, mutta huomaa, että 19/17-tuumaiset Rally M+S TL ovat täysin eri kuviolla kuin 21/18-tuumaiset Rally MST ja ainakin aikaisemmin on ollut saatavilla myös 90/90-21 Rally M+S TL myös tuolla samalla miedolla kuviolla kuin 19/17-tuumaiset. Lue ketju alusta asti, niin näät aikaisempi kuvia eri leveyksistä ja halkaisijoista eri kuviolla vaikka ovatkin Rallyja eikä Rally STR:iä.
Itsellä on ollut tarkoitus ottaa 690:iin testiin jossain vaiheessa 90/90-21 ja 140/80-18 rallyrenkaat joltakin merkiltä, mutta olen toistaiseksi pysytellyt edullisemmissa renkaissa. Veikkaisin kuitenkin, että muilla kuin Dunlop D908:lla takarenkaana tuskin pääsee 5000 km, mutta se onkin aika paljon laajanappulaisempi kuin mikään muu rallyrenkaista.
Itsellä on ollut tarkoitus ottaa 690:iin testiin jossain vaiheessa 90/90-21 ja 140/80-18 rallyrenkaat joltakin merkiltä, mutta olen toistaiseksi pysytellyt edullisemmissa renkaissa. Veikkaisin kuitenkin, että muilla kuin Dunlop D908:lla takarenkaana tuskin pääsee 5000 km, mutta se onkin aika paljon laajanappulaisempi kuin mikään muu rallyrenkaista.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Testissä on Rallyt, ja tuon näköisellä kuviolla tulee 21/18 renkaat. Takarenkaassa erona STR:ään on isommat nappuloiden välit eli on jonkin verran karkeampi. Muistaakseni kulutuspintaa saman verran kun STR:ssä eli n.10mm. Jos kuluminen on samaa luokkaa STR:än kanssa (miksei olisi?) niin hyvin pitäisi kestää 5000km reissu, ellei kaasukäsi kramppaile kovin pahasti.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
990 Adveen (ja T7:aan) sopivana ei vaan ole Pirellin sivujen mukaan saatavilla kuin 140/80-18 M/C 70R MST ja 150/70R18 M/C 70R MST TL. Noille MST:ille en veikkaisi kovin hyvää kilometrikestoa.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Vai tarkoititko, että Pirelliltä on tulossa 18-tuumainen takarengas myös saman oloisella kuviolla kuin 150/70-17 M+S TL ja 170/60R17 M+S TL?Koheltaja kirjoitti: ↑Ma Joulu 28, 2020 7:18 pm Testissä on Rallyt, ja tuon näköisellä kuviolla tulee 21/18 renkaat. Takarenkaassa erona STR:ään on isommat nappuloiden välit eli on jonkin verran karkeampi. Muistaakseni kulutuspintaa saman verran kun STR:ssä eli n.10mm. Jos kuluminen on samaa luokkaa STR:än kanssa (miksei olisi?) niin hyvin pitäisi kestää 5000km reissu, ellei kaasukäsi kramppaile kovin pahasti.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Olen siinä käsityksessä että 150/70 R 18 M/C 70R MST TL on samalla kuviolla kun nuo 17 tuumaiset. Tai sitten ei...
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Tuo MST (= multi service tire) vähän viitaisi, että ei ole, mutta mitään varmuutta minulla ei ole asiasta. Yleensä sillä merkitään tieliikennekelpoiset maastorenkaat erotuksena pelkästään maastoon tarkotetuista renkaista, joissa on metkintä NHS (= not for highway service).
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Jälleen päästään hämmästelemään miten muut rengasvalmistajat voisivat ottaa oppia Pirellin nettisivujen, rengasmerkintöjen ja kuvien selkeydestä
Kylätason kurapyöräilijä.