Pirelli Scorpion Rally
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pirelli Scorpion Rally
Tämä kesä menty 110/80/19 etusella. Voisi sanoa että paras nappularengas tähän mennessä mitä gessuun löytyy. Luottokumi
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Alkaa kuulostamaan siltä että STR vaihtuu Rallyyn ensi kesänä. Olen ollut tyytyväinen STR:än ajettavuuteen ja pitoon, eikä mulla ole keula lipsunut kun muutaman kerran pehmeällä laakerilla, silloinkin ilman isompaa draamaa.carpenter kirjoitti:muutaman päivän rämpinyt noilla nappula rally renkailla vähän joka kelissä pito on hyvä soralla etupää on aika rauhallinen verrattuna str renkaisiin ja korvien väli sai kans vähän itseluottamusta kun noita etupään lipsumia tuli str renkaalla jonkin verran... pintaa rallyssa etunen +8mm takanen +10mm asfaltilla ei vetele pitkittäisurissa niinku str
Se mitä kaipaan, on soralle keulapitoa lisää varsinkin jarrutuksiin ja Rally voisi olla tähän ratkaisu. Tuota karkeampaa en halua laittaa alle koska ajot on suurimmaksi osaksi pikitietä ja soralle aina kun on mahdollista ja ajokelpoista metsäteitä haastavampaan paikkaan ei mennä. Takarenkaassa ei muuta eroa taida olla STR:ään kun vähän leveämmät urat nappuloiden välissä?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Scorpion Rally takarengasta ei 18-tuumaisena ole saatavana kuin 140/80 - 18 M/C 70R MST, joka on siis rally-kisarengas, joten ei varmaan ole se, mitä olet 700 Tenereen hakemassa. 17-tuumaisena kyllä löytyy katunappulaversiona.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... pion-rally
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pirelli Scorpion Rally
Mää en kyllä mitenkään saa kiinni tästä nimeämisestä. Nämä on molemmat Scorpion Rallyjä. Eihän nuo ihan vastaavat ole. Tuoa kuvaa mikä on Duellin sivulta en löydä ollenkaan Pirellin omilta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Historia meni niin, että Scorpion rally oli ensin puhdas kisarengas ja ainoat saatavilla olevat koot olivat 90/90-21 ja 140/80-18, kuten muillakin rally-kisarenkailla. Sitten mallistoon tuli katunappulana 19/17-kumit, jotka saivat saman Rally-nimen ilmeisesti markkinoinnillisista syistä, vaikka ovatkin ihan eri sarjan renkaat. Myöhemmin tuli vielä tämä 90/90 - 21 M/C 54R M+S TL etunen, joka on siis myös katunappula, eli nyt niitä on sitten kaksi saman kokoista eturengasta samalla mallinimellä, jotka ovat kuitenkin ihan eri renkaat (se oikea rally-kisarengas on 90/90 - 21 M/C 54R MST).
Nettikauppoissa on kuvat ristiin ihan miten sattuu myös muissa rangasmalleissa, joten niihin ei kannata kauheasti luottaa. Renkaan tarkka malli kaikkien merkintöineen on se, joka merkitsee. Tai näin ainakin pitäisi olla.
Nettikauppoissa on kuvat ristiin ihan miten sattuu myös muissa rangasmalleissa, joten niihin ei kannata kauheasti luottaa. Renkaan tarkka malli kaikkien merkintöineen on se, joka merkitsee. Tai näin ainakin pitäisi olla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Pirelli Scorpion Rally
Ja tuota tiheämpää katu verisota 90/90-21 TL ei voi suositella, liian tiheä kuvio, se karkeampi on ehdottomasti parempi.
Jos haluaa varmistaa että saa sen karkeamman niin ostaa saman firman toiselta merkiltä (Metzeler) Karoo Extreme 90/90-21 joka käsittääksseni on tuo sama alkuperäinen Rally versio.
Muutenkin harmittaa nämä nykyiset katuversiot kun niiistä ei ole tässä harrastuksessa mitään hyötyä vaan pelkästään haittaa.
Jos haluaa varmistaa että saa sen karkeamman niin ostaa saman firman toiselta merkiltä (Metzeler) Karoo Extreme 90/90-21 joka käsittääksseni on tuo sama alkuperäinen Rally versio.
Muutenkin harmittaa nämä nykyiset katuversiot kun niiistä ei ole tässä harrastuksessa mitään hyötyä vaan pelkästään haittaa.
Mika TA-91
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pirelli Scorpion Rally
Itsekään en kaipaa katunappula eturenkaita, mutta hmisillä on erilaisia käyttötarpeita. Hyvä, että on laaja valikoima.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
No ilmankos paletti on täysin sekaisin, kuten kuvat myyjien sivuilla. Nyt tämäkin tiedetään, tänks.Jani M kirjoitti:Historia meni niin, että...
Kannattaako niillä sitten ajaa jos ne ei sovellu sun käyttöön? Mun harrastuksessa Wild/STR karkeammista renkaista ei ole muuta kun haittaa. Oikeat renkaat oikean käyttöön, se mikä on toiselle huono, on toiselle hyvä.Mika TA-91 kirjoitti:Muutenkin harmittaa nämä nykyiset katuversiot kun niiistä ei ole tässä harrastuksessa mitään hyötyä vaan pelkästään haittaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Pirelli Scorpion Rally
No ei, mutta kun tuon Pirellin oman säädön takia niitä on eri kaupoissa vähän eri kuvauksella (jos haluais olla varma mitä saa niin pitäisi olla Pirellin oma tuotenumero ja varma tieto mikä on mikäkin) eli lähinnä harmittaa kun on tullut jotain muuta kuin mitä on itse kuvitellut tilanneensa... Ja ei ole ollut aikaa viitseliäisyyttä alkaa palautus rumbaan, syyllinen tälläkin kertaa peilissä.Koheltaja kirjoitti: Kannattaako niillä sitten ajaa jos ne ei sovellu sun käyttöön? Mun harrastuksessa Wild/STR karkeammista renkaista ei ole muuta kun haittaa. Oikeat renkaat oikean käyttöön, se mikä on toiselle huono, on toiselle hyvä.
Mika TA-91
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Olet oikeassa, aika hämmentävää ja kun myyjillä on kuvat ja merkinnät vielä sekaisin niin helposti tilaa väärät renkaat. Jos täällä ei olisi asiaa selsitetty niin olisin varmaan tilanut MST:t siinä uskossa että ne on Rallyn "medium" versiot eikä maasto/kisarengas.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally
reilu 1300km takana renkailla aika sekalaista ajoa ollut työmatkat asfalttia viikonloput soralla pikitiellä takapää ujeltaa mutta ei haittaa aloin jo miettii oisko laakeri menossa kun pitää sellasta meteliä, kuluminen vähän mietityttää takapää uutena 10mm tänään mittasin työntömitalla aika vaihtelevaa oli miten sen nyt tulkitsee kun pintaa oli 6mm-7mm.... etupää uutena 8mm nyt tuollanen 6-7mm varmaan pitää takanen uusia vielä tälle vuotta
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Ujelluksesta ja kulumisesta tulee mieleen Anakee Wild, taitaa olla muutenkin saman tyyppinen rengas ominaisuuksiltaan?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Pirelli Scorpion Rally
STR on oikein hyvä tarkoitukseensa, asfaltilla rengas on mainio. Kerran märällä irtosorattomalla hiekkatiellä STRt pelasti tilanteen, ainakin taaksepäin kuvatusta videosta päätellen.
Ajot painottuu enempi hiekalle ja on välillä ollut savea, märkää vihreää ja matalaa mutaa. Siksi kaipasin yhden napsun verran karkeampaa. Nyt on Teneressä Rally M&S edessä, kiitos vinkeistä M&S/MST liittyen.
Kuvassa 1400km ajettu STR, joka on kulunut minimaalisesti, ajomäärilläni kulutuskestävyydellä ei niin ole väliä.
Ajot painottuu enempi hiekalle ja on välillä ollut savea, märkää vihreää ja matalaa mutaa. Siksi kaipasin yhden napsun verran karkeampaa. Nyt on Teneressä Rally M&S edessä, kiitos vinkeistä M&S/MST liittyen.
Kuvassa 1400km ajettu STR, joka on kulunut minimaalisesti, ajomäärilläni kulutuskestävyydellä ei niin ole väliä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pirelli Scorpion Rally
Laitoin uuden STR:än taakse ja mielessä kävi että jos keväällä laittaisi Rallyn eteen, ei haittaisi että saisi enemmän pitoa ja luottoa soralle ja metsäteille.
Kylätason kurapyöräilijä.